تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812766459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشورهاي اسلامي بري جذب گردشگر منسجم تر مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كشورهاي اسلامي بري جذب گردشگر منسجم تر مي شوند
كشورهاي اسلامي بري جذب گردشگر بايد به طور منسجم عمل كنند و از حركات جزيره اي بپرهيزند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا ، "محمد نهاونديان"رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در نشست خبري سومين كنفرانس خصوصي سازي و سرمايه گذاري و دومين مجمع گردشگري كشورهاي اسلامي كه با حضور رييس اتاق ايران، مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، دبير كل اتاق اكو برگزارشد اظهار داشت :يكي از آثار بحران تغيير مسير جريان سرمايه در دنياست، جريان ورود سرمايه به آمريكا با توجه به تغيير نرخ برابري دلار و بازار بورس مورد تامل و بازنگري قرار گرفته است و با كاهش توليد، سرمايه گذاري ها تغيير حجم، اندازه و جهت پيدا مي كند.

نهاونديان تغيير جهت سرمايه گذاري ها را چالش بزرگي براي تجارت جهاني عنوان و خاطرنشان كرد: اين چالش، براي اقتصادهايي كه مي توانند نامزد جلب سرمايه باشند، فرصت بزرگي است.

وي سرمايه كشورهاي اسلامي را پتانسيل بزرگي دانست و گفت: خروجي سرمايه كشورهاي اسلامي بيش از ورودي آنها است و هدف از برگزاري اين دو كنفرانس ايجاد اعتماد متقابل و تعريف پروژه اي براي ايجاد ارزش افزوده و اشتغال كشورهاي اسلامي است.

نهاونديان در خصوص اين دو كنفرانس توضيح داد: بيش از 50 كشور اسلامي حضور قابل توجهي در اين همايش ها دارند و فرصت خوبي براي بخش خصوصي كشور به منظور ارايه فرصت ها و پتانسيل هاي موجود براي سرمايه گذاري در كشور و منطقه به شمار مي رود.

وي افزود: گردشگري يكي از بالاترين نرخ رشدها در افزايش درآمد صادراتي را در دو دهه اخير حاصل كرده است، اما در زمينه كسب درآمد صادراتي در اين حوزه مثل برخي كشورهاي همسايه پيشرفت نداشته ايم.

رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهار اميدواري كرد: همايش گردشگري كشورهاي اسلامي سهم بيشتري از درآمد گردشگري را نصيب اين كشورها كند.

وي يكي از پيشنهادهاي مطرح شده در بين كشورهاي اسلامي را تشكيل هلدينگ گردشگري كشورهاي اسلامي خواند و افزود: براي جذب گردشگري بايد به زنجيره هاي بين المللي وصل شد و كشورهاي اسلامي با توجه به ويژگي هاي خاص خود مانند توجه به فرهنگ اسلامي مي توانند زنجيره منسجم گردشگري داشته باشند.

نهاونديان تاسيس شركت سرمايه گذاري فرس اسلامي را جزو برنامه هاي در دستور كار اتاق اسلامي اعلام كرد و گفت: يكي از اهميت هاي اين دو كنفرانس برگزاري آنها توسط بخش خصوصي است، اينكه بخش خصوصي از سرمايه گذاران دعوت كند از درجه بالايي از تاثيرگذاري مي تواند برخوردار باشد و موثرتر از دعوت دولتي است.

وي افزود: برگزاري سمينار سرمايه گذاري با مشاركت اتاق ها فرصت بي نظيري براي تحقق اصل44 قانون اساسي كشور به شمار مي رود.

رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران حضور بانك اسلامي را بيش از ميزان سرمايه گذاري آن حايز اهميت دانست و گفت: حضور بانك توسعه اسلامي به معناي اعتبار دهي براي جلب سرمايه هاي ديگر است و در بحران اخير دنيا بانك توسعه اسلامي كمترين آسيب را داشته است..

نهاونديان با بيان اين مطلب كه " در امر گردشگري نمي توان جزيره اي عمل كرد" يادآور شد: در سطوح بالاي سياستگذاري عزم جدي براي توسعه گردشگري وجود دارد؛ ضمن آنكه بايد موانع ذهني توسعه اين صنعت را در كشور از ميان برداشت، زيرا امر ارتباط فرهنگي نفع بسيار عظيمي را به همراه دارد كه در مقابل هزينه هايش قابل مقايسه نيست.

توسعه گردشگري در كيش

«"پرويز مددي"، مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين نشست با تاكيد بر لزوم منابع سرمايه گذاري براي توسعه كشور گفت: در ايران نرخ پول بسيار بالا است و بايد براي توسعه اقتصادي كشور به منابع ارزان مالي دست پيدا كنيم. در بسياري از كشورها نرخ پول 1 تا 3 درصد است و سرمايه گذار ايراني نيز هر ميزان كه قدرتمند باشد بايد به اين منابع ارزان پول دست پيدا كند.

وي با اشاره به اهميت كنفرانس خصوصي سازي و سرمايه گذاري در ايجاد پيوند بين سرمايه گذاران داخلي و خارجي يادآور شد: بايد با معرفي توانمندي هاي ايران، سرمايه گذاران خارجي را جذب كنيم و يكي از مهمترين توانمندي ها در كشورمان حوزه گردشگري است.

مددي افزود: صنعت گردشگري درآمد خالصي دارد و ضمن آن كه استهلاك ندارد با كمترين سرمايه بيشتري اشتغال را ايجاد مي كند و در كنار آن مي توان فرهنگ ايران را به ديگر كشورها معرفي كرد.

وي محور توسعه جزيره كيش را گردشگري دانست و تصريح كرد: جذابيت هاي گردشگري در كيش فراوان است و با توسعه رابطه توريستي مي توان ايران را به دنيا شناساند.

مديرعامل سازمان مناطق آزاد كيش با اشاره به مزيت هاي طبيعي جزيره كيش خاطرنشان كرد: هرگونه طرح توسعه اي در كيش بايد براساس مزيت هاي طبيعي آن تعريف شود، اكنون بيش از 90 درصد پروژه هاي بخش خصوصي در اين جزيره در حال اجرا است.

مددي عوارض گمركي نازل و موضوعيت نداشتن قانون كار ايران را در اين جزيره از ديگر مزيت هاي سرمايه گذاري در كيش قلمداد كرد.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن