تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816199092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل فارس از آخرين روز ثبت‌نام براي رقابت بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل فارس از آخرين روز ثبت‌نام براي رقابت بزرگ
خبرگزاري فارس: هفتمين و آخرين روز از ثبت داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه از شنبه آغاز شده، ساعت ۱۷ امروز پايان يافت.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، هفتمين و آخرين روز از ثبت داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه از شنبه آغاز شده، از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) در 207 حوزه اصلي و 31 ستاد انتخابات كار خود را آغاز كرد.

* تا صبح امروز؛ ثبت نام ۴ هزار نفر براي كرسي‌هاي بهارستان

به گفته رئيس ستاد انتخابات كشور، تعداد داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تا صبح امروز به مرز 4 هزار نفر رسيده است.

ثبت نام از داوطلبان تا پايان امروز (جمعه) ادامه دارد و طبق قانون اين زمان تمديد نمي‌شود.

* مدارك مورد نياز براي نمايندگي مجلس

به گزارش فارس، داوطلبان نمايندگي مجلس مي‌بايست داراي مدارك و شرايط زير باشند:

1- اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير آن؛

‌‌٢- اصل شناسنامه عكسدار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن؛

‌‌٣- عكس جديد ‌‌٤ × ‌‌٣ ده قطعه (ترجيحاً با زمينه روشن)؛

‌‌٤- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل معتبر؛

‌‌٥- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده ‌‌٢٩ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي؛

‌‌٦- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.

به استناد ماده ‌‌٢٨ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي شرايط زير باشند:

‌‌١- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران؛

‌‌٢- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران؛

‌‌٣- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه؛

‌‌٤- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن؛

‌٥- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه؛

‌‌٦- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي؛

‌‌٧- حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره ‌‌١- داوطلبان نمايندگي اقليت‌هاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذكور در بند (‌‌١) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت العقيده باشند.

تبصره ‌‌٣ ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي‌شود.

بر اساس قانون تفسير ماده (‌‌٢٨) كه در تاريخ ‌‌١٢ /‌‌٥/ ‌‌١٣٩٠ به تاييد شوراي نگهبان رسيده، مدرك معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد.

در ضمن به استناد تبصره ‌‌٢ ماده ‌‌٩ قانون ياد شده هيچ يك از داوطلبان نمايندگي نمي‌توانند در بيش از يك حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند. در غير اينصورت نامزدي آنان كلاً باطل و از شركت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي‌گردند.

همچنين به استناد ماده ‌‌٤٦ قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي‌توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري يا بخشداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي‌شود.

* وزير سابق نفت به جمع كانديداهاي ‌مجلس نهم پيوست

براساس اين گزارش، مسعود مير‌كاظمي وزير بازرگاني دولت نهم كه در سابقه خود تصدي بر وزارتخانه نفت را دارد، صبح امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات كشور نامزد نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شد.

ميركاظمي در حاشيه ثبت‌نام خود براي نهمين دوره انتخابات مجلس با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني براينكه آيا گروه‌هاي اصولگرا از شما براي قرار گرفتن در ليست‌شان دعوت كرده‌اند يا خير؟ گفت: بنده با توجه به احساس تكليفي كه كردم، در انتخابات مجلس نامزد شدم البته علاقمند به حركت‌هاي اصولي و منطقي هستم.

وي افزود: برخي از دوستان جبهه پايداري از بنده براي قرار گرفتن در ليست‌شان دعوت كرده‌اند اما بنده از گروهي براي قرار گرفتن در ليست‌شان دعوت نكرده‌ام. توفيقي شد به عنوان نماينده در مجلس خدمت مي‌كنم وگرنه همچنان به عنوان عضوي از هيئت علمي به تدريس خود ادامه خواهم داد.

ميركاظمي در ادامه هدف از نام‌نويسي خود براي كانديداتوري مجلس نهم را استفاده از تجربياتش در حوزه اقتصادي كشور عنوان كرد و افزود: بايد به مسائل اساسي كشور توجه و آنان را ريشه‌يابي كنيم كه از جمله اين مسائل دغدغه‌هاي رهبري در حوزه رشد اقتصادي، بيكاري، بهره‌وري و از اين قبيل موارد است كه البته در بخش‌هايي نيز بايد قوانين اصلاح شود.

وزير سابق نفت در ادامه به بحران‌هاي پيش‌روي نظام‌هاي سرمايه‌داري اشاره كرد و گفت: در اين شرايط كه همه الگوهاي سرمايه‌داري و سوسياليست دچار بحران شدند، به نظرم جمهوري اسلامي نقش مهمي در ارائه الگوي اسلامي و دستاوردهاي خود دارد.

وي در خصوص تعامل دولت و مجلس گفت: حتماً بايد مجالس با دولت‌ها تعامل داشته باشند چرا‌كه هر دو در يك كشتي نشسته‌اند.

ميركاظمي در پاسخ به سؤالي درباره استقبال گروه‌ها و افراد براي انتخابات نهم گفت كه تاكنون استقبال خوبي براي انتخابات مجلس نهم شده است.

وي هدف خود را از ثبت‌نام كانديداتوري مجلس نهم در آخرين روز ثبت‌نام داوطلبان به دليل تقارن آن با روز ۹ دي عنوان كرد و گفت: روز ۹ دي روز مباركي است كه مردم ايران با كسب تجارب خود به مقابله با دشمنان انقلاب و جمهورياسلامي برآمدند و يك بار ديگر تودهني محكمي به دشمنان زدند و از رهبري نظام دفاع كردند از اين‌رو بنده اين روز را براي ثبت‌نام انتخاب كردم.

* آليا: ‌در ليست تهران جبهه پايداري هستم/ گفتمان جبهه ‌پايداري و جبهه متحد يكي است

همچنين فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس هشتم با حضور در ستاد انتخابات كشور اقدام به ثبت‌نام براي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كرد.

وي سپس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه از كدام ليست و حوزه انتخابيه در انتخابات آتي مجلس شركت مي‌كنيد؟ گفت: همچون دو دوره گذشته از حوزه انتخابيه تهران كانديدا مي‌شوم و از ليست جبهه پايداري خواهم آمد.

وي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره گفتمان جبهه پايداري نيز گفت: جبهه پايداري براساس گفتمان اصولگرايي حركت مي‌كند كه اين همان گفتمان جبهه متحد اصولگرايان است.

آليا افزود: گفتمان جبهه پايداري بر اساس منشور اصولگرايي است كه جامعتين تعيين كرده‌اند، از اين رو جبهه متحد اصولگرايان با توجه به اقبال مردم به گفتمان پايداري بايد بيشتر به اين گفتمان توجه كند.

نماينده مجلس هشتم در خانه ملت در ادامه مواضع جبهه پايداري با جبهه متحد را تا حدود زيادي مشترك با يكديگر عنوان كرد و افزود: جبهه پايداري به دليل شرايطي كه در دو سه سال گذشته شكل گرفت، تشكيل شد و بر مطالبات رهبر معظم انقلاب تاكيد دارد.

وي البته ابراز اميدواري كرد كه در نهايت ليست جبهه متحد و جبهه پايداري يك ليست مشترك باشند.

به گزارش فارس، آليا در ادامه گفت‌و‌گوي خود با خبرنگاران، ديپلماسي فعال پارلماني، مقابله با جهان استكبار، حمايت قاطع از فناوري هسته‌اي، كاهش رابطه با دولت انگليس و نيز همكاري خوب با دولت در هدفمندي يارانه‌ها و موضوع بنزين را از جمله اقدامات خوب مجلس هشتم برشمرد و گفت: اميدواريم در 3 و 4 ماه مانده به انتخابات كارهاي بر روي زمين مانده ازجمله قانون جامع حمايت از ايثارگران‌ به نتيجه برسد چرا‌كه همه ما مديون شهدا هستيم.

آليا در ادامه به نقاط ضعف مجلس هشتم اشاره‌‌‌ كرد و گفت: يكي از ضعف‌هاي مجلس هشتم عدم استفاده از پتانسيل اكثريت مجلس در فراكسيون اكثريت (‌اصولگرايان) بود و دليل اين مسئله اين بود كه رئيس مجلس همزمان رياست فراكسيون اكثريت را بر عهده داشت و به دليل ملاحظاتي كه براي سياست مجلس دارد، اين فراكسيون در مقاطعي حساس مانند فتنه 88 عقب‌تر از مردم عمل كرد.

وي در خاتمه مجموع عملكرد مجلس هشتم را خوب توصيف كرد و يادآور شد: رهبر معظم انقلاب از در مجموع از اقدامات مجلس ابراز رضايت داشتند كه البته اميدواريم در چند ماه باقي مانده از عمر اين مجلس به وظايف خود بهتر عمل كنيم.

* وزير سابق ارتباطات هم ثبت نام كرد/ سليماني: از تهران مي‌آيم/ اميدوارم مجلس نهم مثل دولت نهم درخشان عمل كند

محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري ارتباطات دولت نهم هم كه صبح امروز (جمعه) براي ثبت‌نام در نهمين دوره انتخابات مجلس به ستاد انتخابات مراجعه كرده بود، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه و ليست اصولگرايان در انتخابات حضور پيدا خواهيد كرد؟ گفت: بنده از تهران در انتخابات حضور پيدا مي‌كنم و به دليل اينكه شناخته شده هستم، رايزني‌هايي رسمي و غيررسمي با بنده شده است.

وي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره جايگاه مجلس گفت: مجلس جايگاه مهمي دارد چرا‌كه از اركان مهم كشور و يكي از قواي مهم و تأثيرگذار است كه بايد تحركي بالا داشته و با ساير قوا هماهنگ باشد.

سليماني افزود: بايد در مجلس افرادي با تجربه، با سابقه، مشرف بر مسائل كل كشور و نيز كلان‌نگر باشند تا براي پيشرفت كشور تأثيرگذاري داشته باشند.

وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد كه مجلس نهم بتواند همچون دولت نهم كارنامه درخشاني در تاريخ از خود به جا بگذارد.

* يحيي‌زاده هم به جمع ثبت نام كنندگان پيوست

براساس اين گزارش، حجت‌الاسلام يحيي‌زاده نماينده تفت نيز نامزد نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شد.

* شهركي: مدرك تحصيلي در كاهش تعداد ثبت‌نام داوطلبان بسيار تأثيرگذار بوده است

براساس اين گزارش، سعيد احمدي شهركي رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در آخرين روز ثبت‌نام از داوطلبان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تا آخرين ساعت ديروز 651 نفر در وزارت كشور و فرمانداري تهران براي حوزه انتخابيه تهران - ري - شميرانات و اسلامشهر نام‌نويسي كرده‌اند.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران تصريح كرد: طبق آمار تعداد ثبت‌نامي‌ها براي انتخابات مجلس هشتم در روز ششم انتخابات 287 نفر بوده كه در مجلس نهم اين تعداد 215 نفر است؛ در آخرين روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس در انتخابات گذشته 900 نفر در روز پاياني نام‌نويسي كرده‌اند كه بعد است امروز اين تعداد ثبت‌نام كنند.

وي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه مدرك فوق‌ليسانس براي شركت در انتخابات در نظر گرفته شده از اين رو تعداد ثبت‌نامي‌ها نسبت به دوره قبل كاهش يافته است.

احمدي شهركي با بيان اينكه تاكنون سه نفر از زرتشتيان، سه نفر از كليميان و 4 نفر عاشوري و كلداني و 3 نفر از ارامنه شمال در انتخابات ثبت‌نام كرده‌اند خاطرنشان كرد: ما آمادگي داريم تا از همه كانديداهاي انتخابات ثبت‌نام به عمل آوريم؛ پيش‌بيني مي‌شود امروز 350 نفر در انتخابات و حوزه انتخابيه تهران - ري - شميرانات و اسلامشهر شركت كنند كه در اين صورت تعداد داوطلبان هزار نفر خواهد بود.

* نماينده زرتشتيان: 9 دي نشان دهنده قدرت ملي كشور است

اسفنديار اختياري نماينده زرتشتيان در مجلس هشتم فرد ديگري بود كه در آخرين روز ثبت نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم با حضور در سالن ستاد انتخابات كشور براي نامزدي انتخابات مجلس نهم اقدام كرد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اينكه حضورم در مجلس شوراي اسلامي دو بعد دارد اظهار داشت: بعد اول حضورم، بعد ملي است و بعد ديگر هم پيگيري برنامه‌هاي اجتماعي و صنفي و رفع كمبود‌هاي احتمالي اقليت‌هاي ديني است.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا شما امروز يعني سالروز 9 دي اقدام به ثبت نام كرديد يادآور شد: امروز روز مناسبي است و نشان دهنده قدرت ملي كشور است.

نماينده زرتشتيان در مجلس هشتم همچنين تاكيد كرد: 9 دي نشان دهنده اين است كه مردم اجازه نمي‌دهند كسي در امور كشورمان دخالت كند.

* پروين احمدي‌نژاد: از گرمسار نامزد انتخابات مجلس نهم مي‌شوم

پروين احمدي‌نژاد خواهر رئيس جمهور و عضو شوراي شهر هم صبح امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخاباتي كشور كانديداي نمايندگي نهمين دوره انتخابات مجلس شد.

وي در گفت وگوي كوتاهي با خبرنگار فارس گفت كه از حوزه انتخابيه گرمسار نماينده مجلس نهم خواهم شد.

وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا از سوي گروه‌هاي اصولگرا با شما براي قرار گرفتن در ليست رايزني شده است يا خير؟ تصريح كرد كه هنوز زمان زيادي تا انتخابات مجلس مانده است.

پروين احمدي‌نژاد همچنين در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه كانديد مي‌شويد گفت: بنده از گرمسار كانديد مي‌شوم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه از كدام ليست كانديد مي‌شويد اظهار داشت: بنده از جبهه گفتمان انقلاب، شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب كانديد مي‌شوم.

‌عضو شوراي شهر تهران همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا شما عضو ليست جبهه حاميان دولت هستيد؟ تصريح كرد: همه ما از حاميان دولت هستيم چرا‌كه رئيس جمهور، رئيس جمهور 70 ميليون ايراني است.

پروين احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا در قالب جبهه پايداري قرار داريد يا نه اظهار داشت: در جبهه اصولگرايان دو جبهه نداريم و يك جبهه به نام جبهه انقلاب است و بنده انشاء‌الله در اين انتخابات شركت مي‌كنم.

خبرنگاري مجددا سؤال خود را به بحث جبهه حاميان دولت اختصاص داد و پرسيد آيا شما از اين جبهه حمايت مي‌كنيد يا نه، كه احمدي‌نژاد يادآور شد: ‌از جبهه انقلاب و شهدا هستم و دولت ما هم در جبهه انقلاب و شهداست.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي در خصوص جريان انحرافي ياد‌آور شد: هر كسي از مسير انقلاب ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب فاصله بگيرد، جريان انحرافي است.

اين عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از عملكرد مجلس هشتم چيست؟ گفت: پاسخ بنده لبخند است.

وي درباره انگيزه خود براي ثبت در انتخابات اظهار داشت: انگيزه بنده براي حضور در انتخابات دفاع از آرمان‌‌هاي انقلاب است و با توجه به تجربه‌اي كه بعد از انقلاب داشتم، مي‌توانم كمك خوبي براي كشورم باشم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا موافق طرح سؤال از رئيس جمهور هستيد؟ اظهار داشت: بنده موافق طرح سؤال از رئيس جمهور نيستم چرا‌كه معتقدم رئيس جمهور ما يك فرد مكتبي و ولايت‌مدار است كه در مسير پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ايران و عدالت حركت مي‌كند، منتهي اين حق مجلس است كه اگر قائل به طرح سؤال باشد، اين كار را انجام دهد و ‌رئيس جمهور هم بايد پاسخ دهد.

* سفير ايران در كابل نامزد مجلس نهم شد

همچنين فدا‌حسين مالكي سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان پس از مراجعه به ستاد انتخابات كشور براي ثبت‌نام براي نهمين دوره انتخابات مجلس در گفت‌و‌گويي با خبرنگار فارس در پاسخ به سؤالي ‌مبني بر اينكه آيا سفرا براي داوطلبي مجلس نبايد استعفا دهند؟ گفت: در قانون چنين چيزي نيست و بنده هم استعفا نداده‌ام و همچنان سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان هستم.

وي افزود: انشاء‌‌الله از حوزه انتخابيه زاهدان و به صورت مستقل ‌در انتخابات شركت خواهم كرد.

مالكي در ادامه گفت‌و‌گوي خود به اهميت جايگاه مجلس اشاره كرد و گفت: مجلس همواره وظايف خطيري داشته و در قانون اساسي ما داراي جايگاه والايي است و هر‌چه ‌مورد نياز و ارتقاي سطح سياسي كشور است، مي‌تواند در مجلس تاثير‌گذار باشد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان تاكيد كرد: اگر توفيق حاصل شد، بنده در مجلس نهم نقطه نظرات خود را در حوزه سياست‌ خارجي ارائه خواهم كرد چرا‌كه جمهوري اسلامي ايران در لايه‌هاي سياسي و بين‌المللي داراي تأثير‌گذاري فراواني است و همچنان در خط مقدم كشورها در منطقه است.

* سيدمهدي هاشمي هم در انتخابات مجلس ثبت نام كرد/ هاشمي: اميدوارم شاهد وفاق در ليست انتخاباتي اصولگرايان باشيم

سيدمهدي هاشمي رئيس سازمان نظام مهندسي هم با حضور در ستاد انتخابات كشور، داوطلب نهمين دوره انتخابات مجلس شد.

وي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه خواهيد آمد، گفت: بنده از تهران حضور پيدا مي‌كنم و اميدوارم بتوانم يك وفاق را در همه مجموعه اصولگرايان و ليست آنان شاهد باشيم.

وي در پايان گفت: از جبهه متحد و جبهه پايداري رايزني‌هايي با بنده صورت گرفته است.

* ظهر امروز؛ بازديد رئيس ستاد انتخابات از فرايند ثبت‌نام‌ها

به گزارش فارس، سيد‌صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات از مراحل ثبت‌نام كانديداها در آخرين روز ثبت‌نام براي انتخابات نهمين دوره انتخابات بازديد و به برخي از مشكلات نام‌نويسي داوطلبان رسيدگي كرد.

رئيس ستاد انتخابات كشور تا دقايقي ديگر آخرين جزئيات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نهمين دوره مجلس در سراسر كشور را براي خبرنگاران تشريح مي‌كند.

* دختر شهيد لاجوردي: نقاط مشترك جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان زياد است

همچنين زهره ‌سادات لاجوردي دختر شهيد لاجوردي ‌ظهر امروز جمعه در آخرين روز ثبت‌نام از كانديداي انتخابات مجلس نهم با حضور در ستاد انتخاباتي كشور نامزد انتخابات شد.

وي در گفت وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه "از ‌تهران كانديدا مي‌شوم"، درباره وحدت اصولگرايان گفت: باتوجه به اصولي كه وجود دارد، جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري نقاط مشترك زيادي دارند كه اميد است به ليست واحد برسند.

وي ادامه داد: در صورتي كه جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان به ليست واحد هم نرسند، ‌رقابت پرشورتر مي‌شود.

لاجوردي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه شما از كدام ليست كانديد مي‌شويد، پاسخ داد: بنده از جبهه پايداري كانديد مي‌شوم.

* عضو اقليت‌ مجلس: اين دوره مستقلم/ نيازمند مهندسي معكوس در قوانين هستيم

براساس اين گزارش، پيمان فروزش نماينده اصلاح‌طلب مردم زاهدان در مجلس هشتم پس از ثبت‌نام در ستاد انتخابات كشور براي نهمين دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران گفت كه اين دوره بصورت مستقل از زاهدان كانديدا خواهد شد.

وي براي رقيب خود يعني فدا حسين مالكي كه هم‌اكنون سفير ايران در افغانستان است، آرزوي موفقيت كرد و گفت: او چندين دوره تا به حال از زاهدان كانديدا شده است كه البته اميدوارم اين دوره موفق شود.

اين نماينده اقليت مجلس اولويت كاري‌اش در مجلس نهم را تشريح كرد و گفت: بايد ابزارهاي نظارتي در مجلس نهم تدوين شود تا شاهد پياده سازي اجراي صحيح قوانين باشيم.

وي افزود: از طرف ديگر ما نيازمند مهندسي معكوس در قوانين هستيم يعني براساس اولويت‌ها قوانين تشريح شود.

به گزارش فارس، امروز گروسي يكي از نمايندگان فعلي مجلس هم براي نهمين دوره انتخابات مجلس كانديدا شد.

* ثبت‌نام ۲ نماينده ديگر مجلس ششم در مجلس نهم

در آخرين روز از ثبت‌نام داوطلبان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي عسكر اسلام‌دوست و محمدعلي كوزه‌گر نمايندگان دور ششم مجلس شوراي اسلامي با حضور در ستاد انتخابات كشور براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام كردند.

* كوزه‌گر: يك اصلاح‌طلب مستقل هستم/ حمايت اصلاح‌طلبان تندرو ‌را نمي‌پذيرم

به گزارش فارس، محمدعلي كوزه‌گر نماينده دوره ششم مجلس شوراي اسلامي كه ظهر امروز جمعه براي ثبت‌نام در مجلس نهم به ستاد انتخابات كشور مراجعه كرده بود، در پاسخ به سؤالي مبني براينكه از كجا كانديد مي‌شويد، اظهار داشت: بنده به عنوان يك اصلاح‌طلب مستقل از تهران كانديدا مي‌شوم.

وي در پاسخ به سؤالي مبني براينكه گفته مي‌شود اصلاح‌طلبان در انتخابات ليست نمي‌دهند، آيا اين يك تصميم تشكيلاتي است، اظهار داشت: بعيد به نظر مي‌رسد كه عدم ارائه ليست از سوي اصلاح‌طلبان يك تصميم تشكيلاتي باشد چرا‌كه اين جناح تشكيلات منسجمي ندارد.

اين نماينده مجلس ششم با تأكيد براينكه بسياري از گروه‌هاي اصلاح‌طلب تصميم به شركت در انتخابات دارند و ليست مي‌دهند، اظهار داشت: ما به جهبه تحريمي‌ها نمي‌پيونديم و تحريم انتخابات را كار عاقلانه‌اي نمي‌دانيم چرا‌كه اين كار برخلاف منافع ملي و مخالف مصالح تشكيلاتي و حزبي است.

كوزه‌گر همچنين تأكيد كرد: بهار شكوفايي هر حزب و جريان فكري انتخابات است، از همين‌رو ما در انتخابات شركت مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه چرا برخي از اصلاح‌طلبان صحبت از تحريم مي‌كنند، تصريح كرد: دليل اين كار شايد به خاطر موضوع رد‌صلاحيت‌ها باشد چرا‌كه شاهديم كه برخي از آنها مطرح مي‌كنند، در صورت ارائه ليست ردصلاحيت به صورت فله‌اي انجام مي‌شود در حالي كه به نظر بنده اين كار قصاص قبل از جنايت و خودكشي در ترس مرگ است.

اين نماينده مجلس ششم همچنين اظهار داشت: پيش‌بيني بنده اين است كه با تصميم مقامات مربوطه شاهد ردصلاحيت فله‌اي نباشيم كه در اين صورت بازنده اين انتخابات گروه‌هايي خواهند بود كه انتخابات را از پيش تحريم كرده‌اند.

كوزه‌گر اصلاح‌طلبان را طيف وسيعي دانست و گفت: اگر اصلاح‌طلباني كه با اپوزيسيون پيوسته‌اند را كنار بگذاريم، ساير اصلاح‌طلبان منسجم كه به نظام اعتقاد دارند و مقام معظم رهبري را فصل‌الخطاب مي‌دانند، حتماً در انتخابات شركت مي‌كنند.

وي در پاسخ به سؤالي مبني براينكه شما در ليست خاصي قرار مي‌گيرد گفت: هنوز هيچ جرياني با من براي قرار گرفتن ليستي صحبت نكرده است‌ البته بنده در شهريار، قدس و ملارد شرايطم طوري است كه مردم به بنده محبت دارند و نياز به قرار گرفتن در ليست خاصي نيست.

كوزه‌گر با تأكيد بر اينكه حمايت‌ گروه‌هاي تندروي اصلاح‌طلب و اصولگرا را نمي‌پذيريم، خاطرنشان كرد: بنده اصلاح‌طلب مستقل هستم اما اگر هر جريان معتدل اصولگرا يا اصلاح‌طلب از بنده حمايت كنند، حمايت آنها را مي‌پذيريم.

وي همچنين افزود: البته بنده بايد تأكيد كنم كه حمايت هر جريان معتدلي كه به جريان انحرافي ارتباطي نداشته باشد و به فكر كار و تلاش و سازندگي كشور باشد را مي‌پذيريم.

* بعدازظهر امروز: تعداد داوطلبان نامزدي مجلس نهم به 4574 نفر رسيد

براساس اين گزارش، حسنعلي نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور كه به منظور ارائه آخرين گزارش ثبت‌نام‌ها تا اين لحظه به جمع خبرنگاران آمده بود، گفت‌ كه بر اساس آمارهاي رسيده از سراسر كشور تا ساعت 13 امروز جمعه ، 4574 نفر در سراسر كشور ثبت‌نام كرده‌اند كه ‌تعداد ثبت‌نام‌هاي قطعي ۴۲۱۲ نفر است كه ۳۸۹۶ داوطلبان مرد و 316 نفر آنها زن هستند.

* نامزدي ابوالحسن نواب و احسان جهانديده براي مجلس نهم

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب اولين نفري است كه براي شركت در انتخابات آتي مجلس در فرمانداري تهران حضور يافت. وي از حضور در جمع خبرنگاران امتناع كرد.

احسان جهانديده قائم مقام معاون تشريفات دفتر رئيس جمهور نيز از ديگر داوطلبان امروز فرمانداري تهران براي حضور در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر بود.

عمران مقصومي نيز كه داراي فوق ليسانس حقوق اقتصادي است، گفت كه مستقلم اما مي‌خواهم با جمعيت رهپويان و ايثارگران انقلاب اسلامي همكاري كنم.

ديگر داوطلبي كه امروز به فرمانداري تهران آمد، رضا محمدي فوق ليسانس حقوق بود.

وي تأكيد كرد: در دوره هشتم هم كانديد شده بودم؛ مستقل هستم و اصلا فعاليت سياسي نداشته‌ام.

مؤذن جامي كه ۴۷ سال سن داشت، گفت: مستقل كار مي‌كنم اما اصولگراي اصلاح‌طلب هستم.

* عسگري: در جريان فعاليت كارگزاران نيستم/ من مستقلم

حجت‌الاسلام تيمور‌علي عسگري معاون پارلماني مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و از ‌نزديكان ‌هاشمي رفسنجاني امروز با حضور در ستاد انتخابات كشور براي نهمين دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام كرد.

عسگري در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه آيا از طيف حاميان آقاي هاشمي و نيز كارگزاران كانديداي انتخابات آينده مي‌شويد؟ گفت: بنده مستقلم و در جريان فعاليت‌هاي كارگزاران نيستم.

وي افزود: ‌مسلم ‌است كه در بين اصلاح‌طلبان گروه‌هايي همچون حزب اعتدال و توسعه هستند كه خط قرمزها را رعايت كرده‌اند، از اين رو‌ ثبت‌نام افرادي مثل ما يعني همان استقلال بر عمل و فكر.

معاون پارلماني مركز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت تصريح كرد: اين طيف با حضور در مجلس مي‌‌توانند از طريق آراء خاكستري و كساني كه از شرايط اخير قدرت‌نمايي مهار‌گسيخته جريان دولتي ناراحت هستند، ‌‌اين جريان را پاسخگو كنند.

عسگري ادامه داد: براساس مباني اصولي كه دارم، عمل مي‌كنم و به دنبال مطالبات ديني و اقتصادي مردم هستم چرا‌كه بايد در راستاي اعتدال و رضايتمندي مردم حركت كرد.

وي در ادامه با اشاره به حماسه 9 دي، به انتشار نشريه 9 دي انتقاد كرد و گفت: 9 دي نماد مطالبات مردمي است اما برخي مي‌خواهند 9 دي را مصادره كنند و حتي نشريه‌اي با نام 9 دي راه انداختند كه فحش‌نامه‌اي عليه سرمايه‌هاي نظام است.

* جزئياتي از مشخصات كانديداهاي انتخابات/تهران بيشترين كانديدا و خراسان شمالي كمترين

حسنعلي نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به آخرين آمار ثبت‌نامي‌ها براي انتخابات مجلس نهم گفت كه براساس آخرين آماري كه تا ساعت ۱۳ در ستاد انتخابات كشور جمع‌بندي شده ۴ هزار و 574 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

وي با بيان اينكه از تعداد ۴ هزار و 574 ثبت‌نامي، ۴ هزار و 212 نفر ثبت‌نام نهايي شده‌اند اظهار داشت: از تعداد ثبت‌نامي‌ها ۳ هزار و 896 نفر مرد و 316 نفر زن هستند.

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور همچنين اظهار داشت: بيشترين داوطلبان ثبت‌نام شده براي انتخابات مجلس نهم در محدوده 41 تا 45 سال هستند كه جمعا 995 نفر مي‌باشند.

نوري در ادامه سخنان خود با اشاره به مدارك تحصيلي ثبت‌نام كنندگان يادآور شد: از تعداد ثبت‌نام كنندگان 746 نفر داراي مدرك دكتري، 2 هزار و 868 نفر داراي مدرك فوق‌ليسانس و 273 نفر داراي مدرك حوزوي هستند.

وي با بيان اينكه ۳ هزار و 844 نفر از ثبت‌نام كنندگان سابقه داوطلبي در سال‌هاي گذشته داشته‌اند ابراز داشت: از تعداد اين ثبت‌نامي‌ها 166 نفر در سنوات قبلي مجلس(دوره‌هاي اول تا پنجم) نماينده بوده‌اند.

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور خاطر نشان كرد: از تعداد ثبت‌نامي‌ها 202 نفر از نمايندگان مجلس هشتم هستند كه ثبت‌نام كرده‌اند.

وي در ادامه با بيان اينكه تهران با 723 ثبت‌نامي مرد و 120 ثبت‌نامي زن بيشترين تعداد ثبت‌نامي‌ها را به خود اختصاص داده است گفت: استان خراسان شمالي نيز با 32 نفر ثبت‌نامي كمترين ثبت نام را داشته است.

نوري همچنين ادامه داد: تشكيل هيئت‌هاي اجرايي در تمامي حوزه‌هاي فرعي و اصلي در كشور انجام شده و امروز در حوزه‌هاي فرعي براساس مواد 36 و 44 قانون انتخابات و ماده 54 آئين‌نامه هيئت‌هاي اجرايي موظف هستند تعداد و محل شعب اخذ رأي در حوزه‌هاي فرعي را مشخص و به فرمانداري‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه ارسال كنند.

* ارسال ۲ هزار و 646 پرونده به ‌شوراي نگهبان و مراجع 4گانه

همچنين بعدازظهر امروز حسنعلي نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور كه براي ارائه آخرين گزارش از تعداد داوطلبان نامزدي انتخابات مجلس نهم در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با اشاره به جدول زمان‌بندي انتخابات گفت: براساس اين جدول زمان‌بندي بررسي سوابق داوطلبان و پاسخ به استعلامات ادامه دارد.

وي تصريح كرد: براساس اين جدول پرونده‌هاي ارسالي به مراجع ۴ گانه و شوراي نگهبان تا الان دو هزار و ۶۴۶ پرونده است و روند پاسخ به استعلامات همچنان ادامه دارد.

* عضو شوراي مركزي «اعتماد ملي» كانديداي انتخابات مجلس نهم شد

همچنين حجت‌الاسلام ابوالفضل شكوري عضو شوراي مركزي حزب اعتماد‌ملي بعدازظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات كشور داوطلب نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شد.

وي در گفت‌وگوي كوتاه با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه كانديدا مي‌شويد؟ گفت كه در انتخابات آينده از حوزه انتخابيه زنجان داوطلب نمايندگي مي‌شوم.

وي افزود كه در مجلس ششم نيز نماينده بوده است.

براين اساس، حجت‌الاسلام ابوالفضل شكوري در گفت‌وگويي در پاسخ به اينكه واكنش مردم در حماسه ۹ دي به چه چيزي بود؟ گفت: واكنش مردم به برخي قضايا بود كه صورت گرفت.

وي در پاسخ به اين سؤال كه مشخصاً اعتراض مردم در حماسه ۹ دي چه بود كه به خيابان‌ها آمدند؟ گفت: برخي تظاهرات و اقدامات از قبل صورت گرفته بود كه اين امر موجب شده بود كه مردم در ۹ دي حضور پيدا كنند.

شكوري در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از او پرسيد آيا چيزي به عنوان جريان فتنه را قبول داريد يا خير گفت: فتنه بود اما دو جنبه داشت يكي از سوي آقاي احمدي‌نژاد و از سوي ديگر برخي ديگر.

نماينده مجلس ششم در پاسخ به اين سؤال كه نقاط ضعف و قوت مجلس ششم را چه مي‌دانيد؟ گفت: به دور داشتن ايران از جنگ افغانستان يكي از اقدامات خوب مجلس ششم بود البته در حوزه سياست داخلي برخي از دوستان مواضع تندي داشته‌اند كه به آنها مواضعشان را گوشزد مي‌كرديم.

شكوري در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت كه به عنوان اصلاح‌طلب مستقل كانديداي انتخابات مجلس نهم شده است.

* شيخ الاسلام: از تهران كانديدا مي‌شوم/ با خدا رايزني كردم تا انتخابات را گرم كنم

حسين شيخ‌الاسلام مشاور امور بين‌الملل و سياست خارجي رئيس مجلس شوراي اسلامي و دبير كميته حمايت از انتفاضه فلسطين كه ظهر امروز (جمعه) براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم به ستاد انتخابات كشور آمده بود، ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه‌ كانديدا مي‌شويد، گفت كه از تهران كانديدا مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري كه آيا از جبهه پايداري يا جبهه متحد با شما رايزني شده است، تصريح كرد: بنده با خدا رايزني كرده‌ام و آمده‌ام تا انتخابات را گرم كنم و داخل اين ميدان شوم.

مشاور امور بين‌الملل و سياست خارجي رئيس مجلس شوراي اسلامي البته گفت كه ‌مستقل نيست.

* مريم بهروزي‌ هم نامزد شد/ ‌اگر در ليست جبهه متحد نباشم انصراف مي‌دهم

همچنين مريم بهروزي دبيركل جامعه زينب ظهر امروز (جمعه) در آخرين روز از ثبت‌نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم براي ثبت‌نام به ستاد كشور مراجعه كرد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار ما و در پاسخ به سؤالي مبني براينكه از كدام حوزه كانديدا مي‌شود؟ گفت: بنده از تهران كانديدا مي‌شوم.

دبيركل جامعه زينب در پاسخ به اين سؤال كه از كدام ليست كانديدا مي‌شويد، يادآور شد: هنوز ليستي بسته نشده است اما من عضو جبهه متحد اصولگرايان هستم.

بهروزي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني براينكه اگر اسم شما در ليست جبهه متحد اصولگرايان قرار نگيرد، در ليست ديگري حاضر هستيد كانديد شويد، اظهار داشت: ‌اگر اسم بنده در ليست جبهه متحد اصولگرايان قرار نگيرد، انصراف مي‌دهم و در ليست ديگري نخواهم بود.

* احمد توكلي در بندر‌عباس نامزد شد

به گزارش فارس، از آنجايي كه ساعاتي ديگر مهلت ثبت‌نام كانديدا به پايان مي‌رسد، به نظر مي‌رسد احمد توكلي با در نظر داشتن قوانين موجود اقدام به ثبت‌نام در حوزه انتخابيه بندرعباس كرده است.

برخي اصولگرايان پس از اطلاع از عدم نامزدي توكلي از وي درخواست كرده بودند، در انتخابات مجلس نهم كانديدا شود.به اين ترتيب توكلي اين نظر را پذيرفته است.
گفته مي‌شود كه وي مي‌تواند پس از تأييد صلاحيت، حوزه انتخابيه خود را بنابر قوانين موجود تغيير دهد.

* امشب‌؛ جمع‌بندي نهايي ثبت‌نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم

براساس اين گزارش، سيدصولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي مبني براينكه پس از اتمام ثبت‌نام از كانديداهاي انتخابات مجلس نهم مراحل بعدي چگونه خواهد بود، گفت: پس از پايان ثبت‌نام نهايي تمامي داوطلبان انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، فرآيند بعدي ارسال مشخصات داوطلبان به مراجع چهارگانه و ارائه سوابق و پرونده آنها به شوراي نگهبان است.

وي ادامه داد: فرآيند بعدي وصول پاسخ به استعلامات توسط ستاد انتخابات كشور از سوي مراجع چهارگانه است و در نهايت ارسال و انتقال پاسخ به استعلامات توسط ستاد انتخابات كشور به مراكز حوزه‌هاي انتخابي و فرمانداران حوزه انتخابيه است.

رئيس ستاد انتخابات كشور در خصوص آخرين فرآيند بحث انتخابات مجلس نهم يادآور شد: در نهايت هيئت‌هاي اجرايي تشكيل جلسه مي‌دهند و ظرف ۱۰ روز مهلت دارند به صلاحيت داوطلبان رسيدگي كنند و بعد از آن ظرف يك‌روز نتيجه رسيدگي را به داوطلبان اعلام كنند و بعد از آن داوطلباني كه به نحوه رسيدگي هيئت‌هاي اجرايي اعتراض دارند، مي‌توانند ظرف ۳ روز شكايت‌شان را به هيئت‌هاي نظارت منتخب شوراي نگهبان در مركز استان‌ها اعلام كنند و در مرحله بعدي هيئت‌هاي نظارت مهلت قانوني دارند كه رسيدگي كرده و نتيجه را به داوطلبان اعلام كنند.

مرتضوي به رسيدگي شكايت داوطلبان توسط شوراي نگهبان اشاره و خاطرنشان كرد: نهايتاً اعلام ليست داوطلبان مورد تأييد شوراي نگهبان و انتشار ليست آنها توسط فرمانداران مراكز حوزه‌هاي انتخابيه و شروع تبليغات تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأي است و در نهايت روز جمعه ۱۲ اسفند سال ۹۰ انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و همچنين خبرگان رهبري در دو استان كردستان و خراسان رضوي برگزار خواهد شد.

وي همچنين درباره اعلام ليست نهايي داوطلبان نامزدي انتخابات مجلس نهم گفت كه امشب جمع‌بندي نهايي ثبت‌نام را انجام خواهيم داد و فردا روز شنبه توسط وزير كشور يا رئيس ستاد انتخابات كشور نتيجه نهايي ثبت‌نام و تحليل آماري ارائه مي‌شود.

* عباسعلي اختري براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام كرد

همچنين حجت‌الاسلام عباسعلي اختري كه ‌نمايندگي مجلس هفتم را در كارنامه خود دارد، امروز جمعه در آخرين روز ‌ثبت‌نام كانديداهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور در ستاد انتخابات كشور ‌نامزد انتخابات مجلس نهم شد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه از كدام حوزه انتخابيه وارد انتخابات مي‌شويد؟ اظهار داشت: بنده از تهران كانديد مي‌شوم.

وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه شما عضو كدام ليست خواهيد بود؟ با بيان اينكه "بنده عضو جامعه روحانيت مبارز هستم" تصريح كرد: هنوز ليستي بسته نشده است.

اين نماينده مجلس هفتم در ادامه و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا احتمال دارد شما با عنوان نماينده جامعه روحانيت مبارز در ليست جبهه متحد اصولگرايان قرار بگيريد؟ خاطرنشان كرد: هنوز معلوم نيست كه بنده از كدام ليست وارد انتخابات شوم.

* امشب؛ تعداد داوطلبان نامزدي انتخابات مجلس نهم به 5000 نفر رسيد

سيدصولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور با حضور در جمع خبرنگاران و درباره آخرين آمار ثبت‌نامي‌ها گفت: براساس آمار ارسال شده از سراسر كشور تعداد ثبت‌نامي‌ها تا ساعت 15:30 دقيقه به 5 هزار نفر رسيد.

به گزارش ‌فارس، ‌امروز تاكنون 330 داوطلب انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به ستاد انتخابات مراجعه كردند كه از اين بين ثبت‌نام 240 نامزد قطعي شده است.

* همسر متكي براي مجلس نهم ثبت‌نام كرد

همسر منوچهر متكي وزير امور خارجه سابق كشورمان كانديداي شركت در مجلس نهم از حوزه انتخابيه تهران شد.

وي كه دارنده مدرك دكترا در رشته داروسازي از دانشگاه تهران در سال 1374 است، در مسئوليت هايي چون معاونت فني كارخانه توليد داروي هلال احمر، مشاور وزير خارجه و مديركل امور بين المللي زنان در وزارت خارجه به مدت شش سال، رئيس انجمن همسران ديپلمات هاي اين وزارتخانه فعاليت كرده است.

وي در حال حاضر به عنوان مشاور محمدمهدي آخوندزاده معاون امور بين المللي وزارت امور خارجه موضوعات مربوط به زنان را پيگيري مي كند.

‌* ساعت 17؛ پايان مهلت ثبت نامزدهاي مجلس/تمديد در كار نيست

ثبت‌نام از داوطبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي راس ساعت 17 امروز در سراسر كشور پايان يافت.

به گزارش فارس، رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد كه تا ساعت 15:30 امروز حدود 5 هزار داوطلب در سراسر كشور نامزد نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شدند.

* مهلت 7 روزه ثبت‌نام داوطلبان نامزدي مجلس نهم پايان يافت

ثبت‌نام داوطلبين نامزدي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه از روز شنبه سوم دي ماه آغاز شده بود، ساعت 17 امروز جمعه 9 دي پايان يافت.

براساس اين گزارش در 207 حوزه انتخابيه اصلي و در مجموع هزار حوزه انتخابيه فرعي و اصلي در اين 7 روز از داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام به عمل آمد.

پس از ثبت‌نام ‌داوطلبان، جزئيات مشخصات داوطلبين براي استعلام به مراجع 4 گانه و شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.

* حاجي‌‌زاده: 250 بازرس ويژه انتخابات را رصد مي‌كنند/ فعاليت 31 هيئت بازرسي در كشور

در همين راستا، غلامعلي حاجي زاده ‌رئيس هيئت مركزي بازرسي ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي پس از بازديد از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات آينده مجلس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاكنون هيچ تخلفي يا موردي كه مغاير ‌قانون باشد، وجود نداشته و همه چيز طبق برنامه است؛ كساني هم كه براي ثبت‌نام آمدند، در حال حاضر ثبت‌نام خود را انجام مي‌دهند.

رئيس هيئت مركزي بازرسي ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس تصريح كرد: داوطلبان 15 روز قبل از اتمام وقت و در زمان معين مي‌توانند حوزه انتخابيه خود را جا به جا كند.

وي يادآور شد: در كليه ستادها در سراسر كشور 31 هيئت بازرسي استاني و 207 هيئت انتخابي اصلي تعيين شده كه فعاليت خود را شروع كرده‌اند؛ همچنين 781 هيئت فرعي فعاليت مي‌كنند.

حاجي‌زاده با بيان اينكه همه هيئت‌ها فعاليت ‌و گزارشات خود را ارائه مي‌كنند، گفت: اين هيئت‌هاي اجرايي كليه مراحل ثبت‌نام را رصد مي‌كنند.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه تمهيداتي براي صورت نگرفتن تخلف در زمان انتخابات در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به پيش‌بيني‌ها و سازمان‌دهي‌ها در تمام شعب يك بازرس وجود دارد؛ همچنين در 20 شعبه يك سر‌بازرس قرار داده شده است، همچنين در هر 20 شعبه در سراسر كشور يك بازرسي در نظر گرفته شده و علاوه بر اينها 250 بازرس ويژه نيز روند انتخابات را رصد مي‌كنند.

نجار: تعداد داوطلبان نمايندگي مجلس نهم به ۵۲۸۳ رسيد

مصطفي محمد نجار وزير كشور دقايقي پيش پس از پايان مهلت 7 روزه ثبت‌نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح آخرين آمار ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات مجلس نهم پرداخت.

وي تصريح كرد: براساس آمارهاي رسيده به ستاد انتخابات از حوزه‌هاي انتخابيه سراسر كشور، تا ساعت ۱۷:۳۵ ، تعداد ۵۲۸۳ نفر ثبت‌نام كردند.

به گفته وزير كشور،از اين تعداد، ۳۹۳ نفر زن هستند.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن