تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811813081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طائب: ورود به سفارت انگليس كار غلطي بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طائب: ورود به سفارت انگليس كار غلطي بود
كار، كار غلطي بود. كار خودشان بود و انگلستان درون سفارت هيچ مدركي هم نداشت، مداركي كه گذاشته بود، وقتي كه آناليز شد، ديدند كه فقط براي ايجاد دعوا گذاشته شده است.
رييس قرارگاه عمار گفت: بزرگداشت حماسه 9 دي مانند بزرگداشت حماسه عاشوراست.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب روز پنج‌شنبه در سخناني در جمع فعالان بسيج دانشجويي تحت عنوان "سلسله نشست‌هاي سياسي پرسمان تحليلگران" كه در دانشكده علوم اداري و اقتصاد دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد، افزود: بزرگداشت حماسه عاشورا در جهت بهره بردن و درس گرفتن عوام و بررسي آثار ممتد، ماندگار و بالنده عاشوراست.

وي ادامه داد: مردمي كه در زمان تحقق اين حادثه بودند نمي‌توانستند آينده تاريخ و اثر اين حماسه را بر آن ببينند، بر اين اساس در آن روز، خيلي افراد از بودن در جبهه كفر خوشحال و بسياري هم از بودن در جبهه حق ناراحت بودند.

طائب افزود: اما اگر در آينده تاريخ مي‌بودند، مي‌ديدند كه پيامدهاي عاشورا به گونه‌اي بود كه از چهره اهل حق گرد غم را رفع مي‌كرد و بر چهره اهل باطل غم حسرت بقا و فرياد نابودي مي‌گذاشت و هر چه ما از عاشورا فاصله گرفته‌ايم اين دو فرآيند را بيشتر ديده‌ايم و امروز خدا را شاكريم كه پيروزي انقلاب اسلامي را كه فرآيند تحقق عاشورا بود، ديديم.

وي خاطرنشان كرد: ما امروز شايد آن شهد و حلاوت لذت پيروزي حق بر باطل در منطقه ايران را به دليل اينكه برايمان عادي شده درك نكنيم، اما اگر برگرديم به 100 سال يا 500 سال قبل يا نه همين امروز به كشورهاي تحت سلطه برويم، آن وقت مي‌توانيم بفهميم كه فراهم آمدن استقلال، خودكفايي و بيرون بودن از نظام سلطه چه حلاوتي دارد، چيزي كه در طول تاريخ هرگز اتفاق نيفتاده است و مساله‌اي كه بزرگان دين آن را به عنوان يك آرزو نگاه مي‌كردند.

طائب خاطرنشان كرد: حادثه 9 دي چيزي شبيه فرايند عاشورا بود يعني وقتي براي شما فتنه ايجاد كردند، آتشي مانند آتش عاشورا بود. فتنه 88 آتشي بود كه استكباري كه توانسته بود آن را ايجاد نمايد اميد داشت تا ابا عبدالله الحسين را در آن فتنه شهيد كند.

رييس قرارگاه عمار تاكيد كرد: اما حماسه 9 دي به مقابله اين فتنه و فرايند آن آمد؛ اين حماسه مانند عاشورا در تاريخ پيش رونده است، يعني اباعبدالله(ع) اجر و مزد مقاومتش در كربلا را در طول تاريخ به طور ممتد مي‌بيند كه يكي جمهوري اسلامي بود. شما هم اجر و مزد مقاومتتان در برابر آن فتنه را در فرآيند تاريخ خواهيد ديد.

وي ادامه داد: به اندازه قدرت دشمن و عظمت فتنه، دشمن دارد ضربه مي‌خورد. ما شايد اين تحليلي كه امروز از فرآيند اين فتنه داريم، نمي‌توانستيم آن روز داشته باشيم. ما آرام آرام به اهداف دشمن پي مي‌بريم.

طائب خاطرنشان كرد: تا سال گذشته نظر شخصي خودم اين بود كه اين‌ها آمده بودند فقط نظام جمهوري اسلامي را سرنگون كنند اما امروز به اين نتيجه رسيده‌ام كه اين‌ها مساله بالاتري را مي‌ديدند.

وي با طرح اين سوال كه "پرچمي كه امام بلند كرده بود چه بود كه ما از طريق آن صاحب اصليش را بشناسيم؟" گفت: پرچمي را كه امام در ايران بلند كرد پرچم عدالت بود. پرچم بازسازي و احياي اسلام نابي كه آن اسلام ناب در شاخص‌ها و تعريف‌هاي خودش نسبت به دو مطلب بيدار مي‌كند.

وي بقية الله(عج) را صاحب اصلي پرچم عدالت و عدالت گستر موعود دانست و تصريح كرد: هر كه درباره او حرف زده با عنوان عدالت حرف زده است، او به طور مطلق صاحب پرچم عدالت است، حضرت امام پرچم عدالت را بلند كرده بود تا اين پرچم به دست صاحب اصلي‌اش برسد.

طائب ادامه داد: دشمن در آغاز خواب بود و به يكباره متوجه شد تهديد اصلي من و شما نيستيم، بقية الله است.

وي ادامه داد: ما امروز به فتنه طور ديگري نگاه مي‌كنيم و آن را طور ديگري مي‌فهميم. فتنه چاشني انفجار بيداري اسلامي بود. اين‌ها همه قوا را در فتنه 88 به ميدان آوردند، تمام رسانه‌هاي بين‌المللي انعكاس جريان 25 خرداد و فتنه را بر عهده گرفتند، به گونه‌اي كه برخي كشورهاي عربي بر اساس اين تبليغات آن قدر باور كرده بودند كه سقوط جمهوري اسلامي قطعي است كه سفراي خودشان را فراخوان كرده بودند و همه چيز را علني خرج كرده بود.

وي خاطرنشان كرد: فتنه 88 چاشني انفجار بهار عربي بود و ملت را بيدار كرد.

وي تصريح كرد: مي‌بينيد بساطي كه اين دشمن روي زمين پهن كرده بود بعد از اين بيداري چطور دارد جمع مي‌شود. چرا از عراق بيرون رفتند؟ اگر اين بيداري اسلامي رخ نداده بود آمريكا از عراق بيرون نمي‌رفت. وقتي از آمريكا بيرون مي‌رود معنايش شكست يك ابرقدرت است. آن روزي كه شوروي از افغانستان بيرون رفت فروپاشي‌اش شروع شد، خروج آمريكا از عراق يعني شروع فروپاشي و اين خروج ناشي از بيداري بود.

رييس قرارگاه عمار تاكيد كرد: بهترين شرايط اين است كه بقية الله الاعظم (عج) بيايد و بدانيد بايد براي سخت‌ترين‌ها مهيا باشيد، لذا مقام معظم رهبري فرمود "فتنه بزرگتري در راه است، مراقب باشيد"، خيلي‌ها فكر كردند كه اين فتنه، فتنه داخلي است، بنده عرض مي‌كنم به اقتضائات زمان دقت كنيد، متوجه مي‌شويد منظور اين حرف چيست.

رييس قرارگاه عمار گفت: به پاسداشت صبر مردم و حضورشان، اين بيداري را در جهان اسلام خدا به شكل هديه ما اهدا كرد، اما هداياي نزديكتر و روزآمدي هم خداي متعال به شما عنايت كرد كه يكي از آن هدايا كه حالا خيلي هم به شما نزديك است، همين هديه‌اي بود كه خداي متعال به عنوان هواپيماي جاسوسي آمريكا به شما هديه كرد. مطلبي كه كماكان آمريكايي‌ها در كماي آن مانده‌اند.

وي ادامه داد: برترين ابزار جاسوسي‌شان را در كل منطقه از دست داده‌اند. ابزار جاسوسي كه ابرقدرت‌هاي مدعي ابرقدرتي نه آن را ديده بودند، نه مي‌توانستند ببينند، يعني فعلا دو كشور چين و روسيه كه هر كدام در زمينه علم و فناوري ادعا دارند، هيچكدام توانايي رويت اين را نداشتند و اين را خداي متعال امروز در اختيار شما قرار داده است.

طائب خاطرنشان كرد: هم آن‌ها نمي‎‌دانند كه چه به دست آورديم، هم نمي‌دانند كه چه از آن مي‌دانيم، هم نمي‌دانند كه الان وضعيتش چطور است و كجاست. يك عده آمدند گفتند كه چين و روسيه تقاضا دارند كه ما اين را به آن‌ها بدهيم. خيلي عقب مانده ذهني هستند كساني كه چنين فكرهايي مي‌كنند. آن كسي كه بلد بوده اين را بنشاند، بلد است بازش كند، آن كه بلد است بازش كند، بلد است بسازد، آنكه بلد است بسازد به ديگران نيازي ندارد. آن وقت آمريكايي‌ها بايد بنشينند و عزا بگيرند كه ما تا به حال آن‌ها را نگاه مي‌كرديم حالا آن‌ها ما را نگاه مي‌كنند و اين‌ها پاداش‌هاي خداست.

به گزارش ايسنا طائب در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه "با توجه به اينكه غبار فتنه فرو نشسته و انسان‌هايي كه بايد مي‌فهميدند فهميدند، آيا زمان بازخواست بازيچه‌هاي فتنه، آقايان سران فتنه و ساير عوامل نرسيده است؟" گفت: ما دو تا خصلت داريم، يكي اين‌كه اهل انتقام نيستيم كه خصلتي است كه مولا اميرالمومنين(ع) براي ما گذاشته است.

وي ادامه داد: دومين خصلت ما اين است كه اهل حكمت و مصلحتيم. امروز آن‌ها با حربه حقوق بشر به ميدان آمده‌اند. براي حفظ اين بيداري اسلامي، حقوق بشر يك حربه است. شما تا بياييد و سران اين نهضت‌ها را بگيريد فرياد مي‌زنند چرا اين‌ها را گرفتيد؟ دشمن به تمام دنيا اعلام كرده كه اين‌ها سران نهضتند، اگر شما عين همان رفتار را با اين‌ها داشته باشيد، مي‌گويند تو ديگر حق نداري اعتراض كني.

طائب گفت: الان به آن‌ها مي‌گوييد كه بيا! اين آقا در خانه‌اش است. چون خيلي جاها گفتند كه اين‌ها حصر خانگي هستند! بله، حصر خانگي هستند، اما نه براي اين‌كه از اقداماتشان جلوگيري شود، براي اينكه مردم نزنندشان. تقاضاي خودشان است. چند بار رفتند اين طرف و آن طرف و سنگ خوردند، رمي جمرات شدند، خودشان تقاضا كردند كه يك خرده حفاظت ما را بالاتر ببريد. گفتيم حفاظتت را بخواهيم ببريم بالا اين طور مي‌شود، گفتند عيبي ندارد، باشد.

وي ادامه داد: چندين بار پيام داده بود كه بر جان خودم احساس خطر مي‌كنم. باشد، اين هم جانت، بگير و نگه دار. اين‌ها اگر جان دوست نبودند، زمان جنگ براي خودشان سنگر نمي‌ساختند. جان برايشان خيلي عزيز است، عيبي ندارد، نگه‌دار ببين آخرش چه مي‌شود. معلوم نيست براي چه مي‌خواهد زنده بماند؟ اين هديه جمهوري اسلامي به اين‌هاست. هر جا مي‌خواهي بيا و برو سخنراني كن. حرف‌هايتان را كه زديد و مردم در حماسه 9 دي گفتند كه اين حرف‌ها باطل است.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه جلسه در پاسخ به سوالي در خصوص اشغال سفارت انگليس كه پرسيده بود "اولا ادعا شده كه اين تسخير توسط بسيجيان انجام شده است، آيا درست است؟ و بعد هم اين‌كه آيا اين كار كار مثبتي بوده يا نه و اگر مثبت بوده چرا وزير امورخارجه، نسبت به اين عمل واكنش نشان داده است؟" گفت: نه! كار غلطي بود. بچه‌هاي ما هم طراح نبودند. نبايد عمليات مي‌كردند، به طريقي بازي خوردند و آن كساني هم كه صحنه گردان بودند وقتي صحنه را ايجاد كردند ديگر رويت نشدند.

وي تصريح كرد: كار، كار غلطي بود. كار خودشان بود و انگلستان درون سفارت هيچ مدركي هم نداشت، مداركي كه گذاشته بود، وقتي كه آناليز شد، ديدند كه فقط براي ايجاد دعوا گذاشته شده است.

طائب ادامه داد: هيچ سندي را نگذاشته بود، پس معلوم شد كه كار خودشان بوده است و خداي متعال هم از شيوعش جلوگيري كرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه "به نظر مي‌رسد بيداري اسلامي در منطقه از شور خود افتاده است، آيا نياز نيست تا حركتي از سوي ايران صورت بگيرد تا دوباره جان تازه‌اي به انقلاب‌هاي منطقه ببخشد؟"، گفت: قرار نيست تا آخر جنگ داشته باشيم؛ حالا ديگر بايد اوضاع آرام بشود و در انتخابات آدم بياورند. در مورد ليبي هم كه ديگر نبايد حرف بزنيم، قذافي را بيرون انداختند. در تونس هم بايد اوضاع آرام باشد. چرا انتظار داري كه هر روز تظاهرات باشد؟

رييس قرارگاه عمار گفت: مي‌ماند بحرين و يمن كه داغ داغ هستند. اينجا هم حل بشود تمام مي‌شود. يك قضيه‌اي بايد در منطقه رخ مي‌داد و آن اين است كه ارتش‌هايشان به نفع اسرائيل وارد عمل نشوند.

وي افزود: امام گفت ما انقلابمان را صادر مي‌كنيم، نگفت نيرو صادر مي‌كنيم، انقلاب صدور پيدا كرده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه "به عقيده شما وظيفه اصلي ما دانشجويان در عرصه تحولات اخير منطقه و تحولات داخل كشور از قبيل ريزش خواص، انتخابات مجلس چيست و 7+8 و جبهه پايداري چيست؟" گفت: 7 و 8 هم ان‌شاءالله قضيه‌اش حل مي‌شود، خيلي نگران نباشيد.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن