تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819612117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقدم‌فر: ‌‌فتنه ۸۸ صددرصد خارجي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: مقدم‌فر: ‌‌فتنه ۸۸ "صددرصد" خارجي بود
به گزارش فارس، حميدرضا معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران در برنامه‌ شب گذشته نگاه يك با تاكيد بر اينكه پيروزي انقلاب اسلامي شرق و غرب را به نگراني انداخت، اظهار داشت: شرق و غرب مي‌دانستند انقلاب اسلامي ايران با ارائه يك مدل جديد، ماركسيست و ليبراليسم را به چالش خواهد كشيد. آنها نگران بودند موج انقلاب اسلامي اساس شرق و غرب را با مشكل مواجه كند.

وي با بيان اينكه دشمن براي مقابله با انقلاب اسلامي از تمام اقدامات سخت، نيمه سخت و نرم استفاده كرد، افزود: دشمن ۸ سال دفاع مقدس را به ملت ايران را تحميل كرد و تحريم‌هاي اقتصادي را تشديد كرد اما بعد از دفاع مقدس نظام سلطه متوجه شد كه اقدام سخت عليه ايران به نتيجه خواهد رسيد لذا روش‌هاي جديدي را براي مقابله با انقلاب اسلامي آغاز كردند كه ما آنها را تحت عنوان جنگ نرم مي‌شناسيم.

* ۱۸ تير ۷۸ تست اقدام نرم عليه نظام بود

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با بيان اينكه در دهه اول انقلاب اقدامات سخت و نيمه سخت عليه انقلاب انجام شده بود اما در دهه دوم دشمن اقدام نرم را در ۱۸ تير ۷۸ تست كرد، اظهار داشت: ۱۸ تير نقطه آغازي براي دشمن بود كه در آن دشمن به دنبال انحراف افكار عمومي و ترويج يك ناتواني مدني براي حضور مردم در خيابان‌ها بود اما حركت ۱۸ تير با پاسخ ۲۳ تير مردم همراه شد و توطئه دشمن خنثي شد.

مقدم‌فر با بيان اينكه هر چند در قائله ۱۸ تير چند روزي تهران ناآرام شد اما حماسه ۲۳ تير مردم سدي در مقابل دشمن بود، گفت: تهاجم و عمليات نرم دشمن عليه ملت ايران در بعد از ۱۸ تير تمام نشد. دشمن از ۱۸تير ۸۸ تا خرداد ۸۸ با بررسي نقاط مشخص و روشن از تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي مختلفي براي مقابله با ملت ايران استفاده كرد.

وي افزود: جنگ نرمي كه آقاي جوزف ناي طراحي كرده كه البته برخي‌ها معتقدند از مدل امام خميني و گاندي الگو گرفته است، براي براندازي نظام سياسي تئوريزه شده ‌و وي ۱۹۸ روش را براي براندازي تعريف كرده است.

* دشمن در جنگ نرم عليه ايران به دنبال شكاف بين جمهوريت و اسلاميت است

مقدم‌فر همچنين گفت: در جنگ نرم عليه ملت ايران آنها دنبال تقابل جمهوريت با اسلاميت و شكاف بين آنها بودند و از طرفي با مطرح كردن مباحث اقتصادي و اجتماعي حاكميت دو‌گانه را نيز مطرح مي‌كردند.

* فتنه ۸۸ صددرصد خارجي بود

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران با تاكيد بر اينكه فتنه ۸۸ صد در صد خارجي و با برنامه ريزي و دستور العمل‌هاي مشخص طراحي شده بود، گفت: در جنگ نرم هدف غايي براندازي نظام سياسي و اهداف مياني نيز ‌براي بستر‌سازي در مسير هدف غايي است.

مقدم‌فر با بيان اينكه در جمهوري اسلامي مردم‌ سالار و حاكم هستند اما مبتني بر اسلام، افزود: از ابتداي انقلاب اسلامي تا‌كنون به طور متوسط يك انتخابات برگزار كرديم كه اين همان مدل مردم‌سالاري ديني است كه البته برخي تلاش مي‌كردند مردم‌سالاري را كه همان مدل ليبراليستي است، مطرح كنند، اما مقام معظم رهبري مردم سالاري ديني را مطرح كرد.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با اشاره به استفاده دشمن از فرصت انتخابات براي مقابله با ملت ايران، ‌انتخابات رياست جمهوري ۸۸ را يادآور شد و گفت: در اين انتخابات شاهد مشاركت ۴۵ ميليوني و ۸۵ درصدي بوديم كه مشاركت و رقابت هر دو با هم متجلي شده بود، اما دشمن تلاش كرد تا از فرصت پيش آمده براي جمهوري اسلامي را تبديل به تهديد كند.

* انتخابات بهترين عرصه براي جنگ نرم

وي انتخابات را بهترين عرصه براي جنگ نرم دانست و خاطرنشان كرد: متاسفانه در انتخابات ۸۸ نخبگان عملكرد مناسبي نداشتند و اين در شرايطي بود كه عده‌اي از بزرگان دچار يك زاويه انحراف شدند.

مقدم‌فر با تاكيد بر اينكه در روزهاي اول فتنه ۸۸ دشمن اميدي به موفقيت نداشت، اما در عين حال بحث تقلب را مطرح كرد، تصريح كرد: آنها به دنبال لطمه به مشروعيت نظام و حداقل بد‌بين كردن نيروهاي مؤمن به انقلاب بودند اما علي‌رغم حضور حماسي مردم در ۹ دي هنوز هم برخي افراد كج‌روي مي‌كنند.

* برخي نخبگان فتنه ۸۸ را حاصل درگيري انتخاباتي اقاي الف و ب مي‌دانستند

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با بيان اينكه برخي نخبگان تصور مي‌كردند فتنه ۸۸ حاصل رقابت و درگيري‌هاي انتخاباتي بين آقاي الف و ب است، افزود: مقام معظم رهبري خطاب به اين افراد هشدار دادند كه هدف دشمن ضربه به اصل نظام است و بخش انتخابات بهانه‌اي بيش نيست.

* برخي نخبگان سياسي در فتنه ۸۸ گرفتار فرزندان و بيوت خود شدند

وي با بيان اينكه برخي اشخاص و نخبگان سياسي در فتنه ۸۸ گرفتار فرزندان و بيوت خود شده بودند، ادامه داد: در انتخابات ۸۸ گرچه يك نشاط سياسي برقرار بود اما دشمن براي تلخ كردن كام مردم اقدام كرد و متاسفانه برخي نخبگان متوجه اين امر نبودند.

مقدم‌فر در پاسخ به سؤالي درباره نقش سفارتخانه انگليس در فتنه ۸۸ گفت: فتنه لايحه‌هاي مختلفي دارد كه دشمن از اقدامات راهبردي تاكتيكي در لايحه‌هاي راهبردي و حتي در مؤسسه‌هاي خود ماموريت گرفته بودند كه برنامه‌ريزي دقيقي داشته باشند.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با اشاره به دستگيري كاركنان سفارت انگليس، يادآور شد: يك آقايي مدرك دكتراي داشت و در دادگاه اعتراف كرد كه ۸ سال است استخدام سفارت انگليس بوده و ماموريت برقراري رابطه با شبكه‌هاي اجتماعي را داشته است.

* ۹۰ درصد برنامه‌هاي بي‌بي‌سي فارسي روي ايران تمركز داشت

وي افزود: طبق اخباري كه ما داريم، قرار بود بخش تلويزيوني بي بي سي دو سال بعد از افتتاح آن افتتاح مي‌شد اما آنها ۶ ماه قبل از انتخابات ما بخش فارسي زبان خود را آغاز كردند و گفتند كه اين بخش به افغانستان و تاجيكستان نيز اختصاص دارد اما ۹۰ درصد برنامه‌هاي اين شبكه روي ايران تمركز كرده بود؛ در سفري كه به تاجيكستان داشتم از يكي از اساتيد آنها درباره بي‌بي‌‌سي سؤال كردم كه ايشان گفت بي‌بي‌سي براي ما نيست بلكه به خاطر ايران راه‌اندازي شده است.

* كلينتون گفت ما براي مقابله با ايران از توئيتر و فيس‌بوك كمك مي‌گيريم

مقدم‌فر با اشاره به نقش شبكه‌هاي اجتماعي از جمله فيس بوك و توئيتر در جنگ نرم گفت: ‌خانم كلينتون در پاسخ به سؤالي درباره ايران ‌گفت كه ما كمك‌هاي پنهان داريم، سؤال كردند كمك پنهان چيست، او گفت‌ ما براي مقابله با ايران از توئيتر و فيس‌بوك كمك مي‌گيريم.

* گزارش اصل ۹۰ درباره فتنه ۸۸ محققانه بود

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با بيان اينكه "دشمن تمام عوامل پنهان خود را در فتنه ۸۸ فعال كرده بود"، به گزارش كميسيون اصل ۹۰ مجلس درباره فتنه ۸۸ اشاره كرد و گفت: اصل اين گزارش ۸۰۰ و ۷۰۰ صفحه است كه به طور خلاصه در صحن علني قرائت شد. در اين گزارش آمده است كه غربي‌ها مي‌خواستند كار انقلاب را يكسره كنند اما نتوانستند؛ گزارش نمايندگان مجلس يك گزارش محققانه بود كه در صحن علني قرائت شد.

* ديپلمات‌هاي غربي كار نظام را در فتنه تمام شده مي‌دانستند

وي با طرح اين سؤال كه چرا ديپلمات‌هاي غربي در تهران به طور مستقيم در فتنه ۸۸ دخالت مي‌كنند؟ گفت: در حالي كه اين مغاير با عرف ديپلماتيك است، آنها تصور مي‌كردند كه كار نظام تمام شده است و قرار نيست بعد از فتنه جمهوري اسلامي وجود داشته باشد، بر همين اساس به طور مستقيم وارد شدند.

مقدم‌فر با بيان اينكه فتنه‌گران تصور مي‌كردند كه براي پيروزي بايد حوادث قبل از انقلاب را تكرار كنند، خاطرنشان كرد: فتنه گران در حالي در روز عاشورا به امام حسين(ع) اهانت كردند كه عاشورا يك پديده مقدس براي شيعيان، مسلمانان و حتي غير‌مسلمانان بود. آنها شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند، در‌حالي‌كه فلسطين از آرمان ملت ايران است. اشتباهات فتنه‌گران موجب شد تا آنها به اهداف‌شان نرسند.

* ۹ دي تمام كننده فتنه ۸۸ بود

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران با بيان اينكه كف و سوت در روز عاشورا براي بني اميه بود، گفت: اهانت فتنه گران به مقدسات و پرچم امام حسين(ع) موجب خروش مردم شد و در حقيقت ۹ دي تمام كننده فتنه ۸۸ بود.

وي با اشاره به تلاش ناموفق رسانه‌هاي غربي براي سانسور حماسه ۹ دي خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي غربي نتوانستند موج حماسه ۹ دي را سانسور كنند و برخي از آنها نوشتند كه همه مردم براي دفاع از نظام آمده بودند، نيويورك تايمز در گزارشي اعلام كرد كه در ۹ دي همه مردم در صحنه بودند.

* اقدام فتنه‌گران در روز عاشورا به غيرت ديني و ملي مردم برخورد

مقدم‌فر با بيان اينكه اقدام فتنه‌گران در روز عاشورا به غيرت ديني و ملي مردم برخورده بود، اظهار داشت: اگر راهنمايي‌ها، هوشياري و هدايتگري‌هاي رهبر معظم انقلاب نبود، معلوم نبود كار كشور به كجا كشيده شود. ما به‌عنوان يك ايراني مسلمان بايد نسبت به داشتن چنين رهبري احساس غرور كنيم.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه با بيان اينكه فتنه ۸۸ موجب افزايش بصيرت مردم شد، ادامه داد: مردم آگاه و دشمن‌شناس ايران با حضور در صحنه به نخبگاني كه دچار اشتباه شده بودند، هشدار دادند و براي دفاع از نظام سينه خود را سپر كردند.

وي با بيان اينكه "دشمن با دروغ بزرگ تقلب به دنبال فريب بود"، به عزت‌آموزي از فتنه ۸۸ تأكيد كرد و گفت: بايد بررسي كنيم تا ممكن است باز‌هم مردم فريب بخوردند. آيا ممكن است دشمن دوباره دروغ بزرگ تقلب را مطرح كند و يا دشمن برنامه ديگري دارد و ما از هم‌اكنون بايد هشدارهاي مقام معظم رهبري را براي انتخابات آتي جديد بگيريم.

مقدم‌فر افزود: در حالي برخي نخبگان دچار اشتباه شده بودند كه آقايي كه نامزد انتخابات بود، همراه با همسرش براي فريب افكار عمومي در مجلس ختمي شركت كردند كه آن فرد همچنان زنده است.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه وي در پايان سخنانش در با تاكيد بر اينكه ۹ دي حماسه‌اي بود كه كار فتنه ۸۸ را تمام كرد، گفت: ما بايد براي انتخابات آتي كه با مشاركت بالا و با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد، خود را آماده كنيم‌ چرا‌كه انتخابات مجلس نهم يك فرصت ديگر براي انقلاب اسلامي، و نبايد اجازه بدهيم دشمن فرصت را به تهديد تبديل كند.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن