تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810010864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله جمهوري اسلامي؛ اعتراف تاريخي ولي ديرهنگام


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سرمقاله جمهوري اسلامي؛ اعتراف تاريخي ولي ديرهنگام
بسم الله الرحمن الرحيم
« كوين اوندن » نماينده مجلس انگليس در جريان سفر به غزه به نقش انگليس در اشغال خاك فلسطين و واگذاري آن به يهوديان در سال 1296 اعتراف كرد و بخاطر آن از ملت فلسطين عذرخواهي نمود .
اوندن ضمن اعتراف به اين خطاي بزرگ « لرد آرتور بالفور » وزيرخارجه وقت انگليس خاطرنشان ساخت به دنبال صدور « اعلاميه بالفور » توسط انگليس مردم فلسطين در معرض درد و رنجي طولاني قرار گرفتند و هيئت انگليسي فقط براي كمك به اهالي غزه به اين منطقه سفر نكرده بلكه براي تصحيح اشتباهات بالفور به اينجا آمده است . وي افزود : در واقع هيئت اعزامي مجلس انگليس تلاش مي كند فسادهائي را كه اسلافشان در گذشته عليه مردم فلسطين انجام داده اند تصحيح كنند. اوندن يادآور شد اشغال فلسطين توسط صهيونيستها از سال 1327 آغاز نشده بلكه سابقه آن به 1296 برمي گردد كه « لرد بالفور » وزيرخارجه وقت انگليس وعده مشمئزكننده تاسيس يك وطن ملي يهودي برروي سرزمين فلسطين را داد و حق را به كسي داد كه مستحق آن نبود و صاحب چيزي در فلسطين نبود.
كارواني از نمايندگان مجلس انگليس اين روزها در چند كشور عربي از جمله مصر و اردن در رفت و آمد هستند و اين جملات را در هر فرصت ممكن تكرار مي كنند. بعلاوه « بي . بي . سي » شبكه تلويزيوني دولتي انگليس هم اخيرا با نمايش گورستان نظاميان انگليسي در فلسطين اشغالي صحنه هائي را نشان داد كه حملات اخير ارتش صهيونيستي باعث تخريب علائم سنگي برروي قبور اشغالگران انگليس به هلاكت رسيده در فلسطين شده است . اين قبيل مانورهاي سياسي ـ تبليغاتي بويژه با در نظر گرفتن سفر « توني بلر » نخست وزير سابق انگليس و رئيس كميته 4 جانبه نشانگر آنست كه گويا لندن درصدد ايجاد تغييراتي در مناسبات خود برآمده است ولي با اصرار جنون آميز حاميان اسرائيل براي به حاشيه راندن دولت حماس و كنار زدن « مقاومت » از صحنه سياسي فلسطين چنين بنظر مي رسد كه انگليس با طرح اين مسائل سعي دارد بر چهره كريه و منفور خود در دنياي اسلام بويژه در قضيه فلسطين سرپوش بگذارد و نشان دهد گويا حقايق عيني گذشته و حال را درك مي كند و از بابت فجايع 90 ساله عليه فلسطيني ها پشيمان است و حتي عذرخواهي مي كند .
البته انگليسي ها با مانور تبليغاتي پيرامون حملات كور اسرائيل به گورستان اشغالگران انگليسي در جنگ دوم جهاني مايلند چنين وانمود كنند كه اسرائيل حتي به آنها هم رحم نكرده و نمي كند و گويا آنها هم در اين قضايا « مظلوم » واقع شده اند. اما اين امر دقيقا فريبكاري انگليس را گوشزد مي كند و نشان مي دهد كه لندن براي مهار نفرت روزافزون دنياي اسلام و دنياي عرب عليه عاملان فجايع فلسطين سعي دارد نه تنها برگذشته هاي نفرت انگيز استعمار سياه انگليس سرپوش بگذارد بلكه حتي خود را به دروغ در كنار فلسطيني ها جا بزند و به ديگران القا كند كه گويا انگليس هم از اين وضعيت رنج مي برد.
البته آنچه « كوين اوندن » و ساير نمايندگان مجلس انگليس در مصر و اردن اعلام كرده اند و به آن اعتراف نموده اند حقايق تلخ تاريخ سياه دوران اشغال فلسطين است كه آثار و تبعات آن هنوز هم دامنگير فلسطين و ساير ملتهاي عرب و مسلمان مي باشد. ولي مسئله اينست كه آنهمه فجايع و جنايات و ظلمي كه بر ملت فلسطين در طول 90 سال گذشته تحميل شده و صدها هزار تن قرباني جنايات مشترك انگليس و صهيونيست ها شده اند آيا با يك عذرخواهي ساده قابل بخشش است يا آنكه بايستي اين خطاي عمدي انگليسي ها جبران شود و همه چيز به شرايط قبل از انجام اين جنايات و فجايع باز گردد.
بايد حقوق ملت فلسطين به رسميت شناخته شود. بايد استقلال و تماميت اراضي فلسطين محترم شمرده شود. بايد به ميليونها مهاجر فلسطيني كه به زور سرنيزه و تهديد و تطميع وادار به ترك سرزمين مادري خود شده اند فرصت داده شود كه به ميهن خود باز گردند و آزادانه درباره سرنوشت و نحوه زندگي و جزئيات آن تصميم بگيرند و بايستي يكبار براي هميشه به اين فجايع و جنايات و نسل كشي بزرگ قرن پايان داده شود و ريشه اشغال و اشغالگران سوزانده شود تا ديگر كسي جرئت نكند براي سرزمين ديگران تصميم بگيرد و با توسل به زور و تهديد و تطميع ديگران را هم با خود همراه كند و حقي را باطل و باطلي را حق جلوه دهد.
نطفه موجوديت نامشروع اسرائيل در دوران اشغال فلسطين توسط اشغالگران انگليسي شكل گرفت و انگليس به خاطر اين خيانت بزرگ و اين اقدام ضدانساني خود بايستي تاوان سنگيني را پس بدهد و با پذيرش مسئوليت در اين خيانت بزرگ براي بازگرداندن شرايط به اوضاع قبل از اشغال فلسطين و پايان دادن به موجوديت ننگين و نامشروع رژيم صهيونيستي تلاش و اقدام نمايد. لندن تصور نكند با حضور مشكوك و ننگ آور « توني بلر » در كميته 4 جانبه مي تواند يكبار ديگر عليه فلسطيني ها وارد عمل شود و جاي دولت قانوني حماس را بگيرد و بجاي آنها درباره غزه و حال و آينده اش تصميم سازي كند. كاملا آشكار است كه لندن سعي دارد با حمايت آمريكا و اسرائيل از اين شرايط و از نياز غزه به بازسازي با حفظ فشار محاصره و كمبودها به عنوان فرصتي براي نفوذ در غزه و ريشه كن ساختن مقاومت يا دستكم « استحاله مقاومت » بهره گيري كند و به تصور خود بزرگترين خدمت را به اشغالگران صهيونيست عرضه نمايد و در واقع كاري را انجام دهد كه اشغالگران شرور با جنگ و جنايت و نسل كشي هم قادر به انجام آن نبوده اند و نتوانسته اند چنين هدفي را تامين كنند. البته بدون اعتراف لندن به حقايق تاريخي نيز نقش استعمار سياه انگليس در ماجراي تلخ فلسطين كاملا روشن و قطعي بود ولي امروز اعتراف ديرهنگام به نقش انگليس و عذرخواهي لندن چيزي را تغيير نمي دهد بلكه فقط با جبران اين فجايع است كه مشخص مي گردد لندن واقعا از اقدامات جنايتكارانه نسل هاي گذشته شرمسار است و درصدد جبران برآمده است .

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن