تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل ايسنا از پيگيري روند اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش كامل ايسنا از پيگيري روند اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان اصفهان


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

خبرنگاران و اصحاب رسانه صبح شنبه وارد استان اصفهان شدند تا روند پيشرفت مصوبات دور اول سفر هيات دولت به اين استان را پيگيري كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بازديد از پروژه قطار شهري (ايستگاه كاوه اصفهان)، ورزشگاه نفت جهان اصفهان، توسعه شهرك صنعتي رنگ‌سازان، تجهيز بيمارستان اميرالمومنين شهرضا، برق و شبكه‌ آبياري قره‌قاج،‌ راه‌اندازي تلويزيون روستايي بردكان و سايت تلفن همراه ايستگاه بازرسي ورودي سميرم، همچنين بازديد از پروژه كارخانه سيمان و مجتمع هندوآباد، آب و فاضلاب روستايي اردستان و طرح فولاد كوير آران و بيدگل، نيروگاه گازي و سالن ورزشي كاشان و پروژه گازرساني روبروي هسا روستاي جهادآباد و قطار سريع‌السير اصفهان – قم در شاهين‌شهر و ميمه از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي بازديد خبرنگاران بود.

بر اساس اين گزارش محمدجعفر عليزاده معاون عمراني استانداري و مسوول پيگيري مصوبات استان اصفهان پيش از آغاز اين بازديدها به ارائه‌ گزارشي از مصوبات سفر هيات دولت ـ كه در خرداد ‌‌٨٦ به اين استان مصوب شده بود ـ پرداخت و اظهار كرد: در اين سفر ‌‌٢٢٥ بند مصوبه و ‌‌١٧ بند تفاهم‌نامه بين استانداري و دستگاه‌هاي ملي به سرانجام رسيد و مورد تاييد دبيرخانه‌ دولت قرار گرفت و جزو مصوبات قيد شده است و تا كنون ‌‌٢٠٩ مصوبه يعني ‌‌٨٢ درصد اين مصوبات اجرايي شده‌اند.

وي با بيان اينكه ‌‌١١٥ مصوبه صد در صد خاتمه پيدا كرده و بقيه در دست پيگيري است خاطرنشان كرد: از هزار و ‌‌٨٠٦ پروژه كه در دل اين مصوبات است، هزار و ‌‌٤٠٣پروژه اجرايي شده است.

عليزاده پروژه‌هاي زيرساختي، اشتغالزا و ورزشي و فرهنگي را از مهم‌ترين پروژه‌هاي مورد نظر در اين استان عنوان و در بيان علت اجرايي نشدن برخي از اين پروژه‌ها گفت: عمدتا تنگناي مالي و عدم تامين هزينه‌ها علت اجرايي نشدن اين پروژه‌ها بوده است.

وي همچنين بازسازي بافت‌هاي فرسوده استان اصفهان را از ديگر پروژه‌هاي مهم شهر اصفهان ذكر كرد و گفت: در شهر اصفهان دو هزار و ‌‌٢٠٠ هكتاربافت فرسوده وجود دارد كه به علت مشكلاتي كه در بانك‌ها حاكم است اجراي اين پروژه‌ها تاكنون به ثمر نرسيده است.

معاون عمراني استانداري و مسوول پيگيري مصوبات استان اصفهان تاكيد كرد: ميدان امام كه حدودا شش هكتار وسعت دارد دائما در حال بازسازي و نوسازي است و قرار است در اين ميدان يك كار ويژه انجام شود و طبقه‌ بالاي ميدان امام به يك موزه تبديل مي‌شود كه در روز دوم عيد افتتاح خواهد شد.

وي همچنين خط آهني كه زرين‌شهر به سيستان در شرق اصفهان متصل مي‌كند و در واقع پيوندي بين شرق و غرب اصفهان ايجاد مي‌كند را از پروژه‌هاي مهمي دانست كه به علت تنگنايي مالي به مرحله‌ اجرايي نرسيده است.

عليزاده در همين راستا در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چرا با وجود نبود اعتبار،اين تعداد پروژه مصوب شده است، گفت: اين پروژه‌ها به نوعي تبلور خواسته‌هاي استان بوده است و من مسوول پيگيري كننده هستم. ما يك ستاد پيگيري داريم كه تقريبا روزانه به تحليل و آناليز روند به اجرا رسيدن پروژه‌ها دارد و حتي بسياري از روزهاي تعطيل را به اين مساله اختصاص مي‌دهد اما با اين حال اجراشدن ‌‌٨٢ درصد پروژه‌ها مي تواند رقم خوبي باشد.

شده است نمونه اي از چنين مواردي است .

پروژه‌ قطار شهري اصفهان اولين پروژه‌اي بود كه خبرنگاران از آن بازديد كردند.

زعفراني مديرعامل قطار شهري اصفهان درباره‌ اين پروژه گفت: مطالعات اوليه اين پروژه قبل از انقلاب انجام شده و بعد از انقلاب با منابع داخلي استان اين مطالعات به مرحله تكامل رسيده است.

وي با بيان اين‌كه "‌خط يك اين پروژه خط شمال و جنوب است كه ‌٢ / ‌٢٠ كيلومتر و داراي ‌‌٢١ ايستگاه است" افزود: خط دو نيز خط شرقي و غربي به طول ‌‌١٣ كيلومتر است كه دپوي زينبيه را به خميني‌شهر متصل مي‌كند و خط سه نيزبه عنوان جنوب به غرب ‌٤ / ‌٨ كيلومتر از ايستگاه آزادي تا اسلام‌آباد كشيده شده است.

وي افزود: كار اجرايي اين پروژه عملا از سال ‌‌٨٠ شروع شده است و براي اين پروژه ‌‌١١٥ ميليارد اعتبار دريافت كرده‌ايم.

مديرعامل قطار شهري اصفهان با بيان اين‌كه " در زمان دولت نهم اعتبار ما به دو برابر رسيده است" افزود: فاز يك اين پروژه مهرماه ‌‌٨٩ به بهره‌برداري خواهد رسيد.

خبرنگاران در ادامه‌ بازديد خود از ورزشگاه نقش جهان بازديد كردند

معروفي از پيمانكاران اين پروژه در خصوص اين پروژه گفت: تاكنون ‌٥ / ‌٥٣ درصد پيشرفت داشته‌ايم و اين پروژه در شهريور سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي درباره اين پروژه خاطرنشان كرد: در راستاي به ثمر رسيدن اين پروژه يك لطف الهي همواره شامل ما بوده است و همه كارها به صورت معجزه‌آسا انجام مي‌شود.

معروفي گفت: بودجه‌ امسال ما ‌‌٥ ميليارد و ‌‌٨٠٠ ميليون تومان تخصيص پيدا كرده است و اميدواريم بتوانيم تا پايان سال جاري همه اين بودجه را جذب كنيم. ما از جهت بودجه كمبود اعتبار نداريم، بلكه در سيكل رسيدگي و پرداخت با مشكل مواجه هستيم.

وي بابيان اينكه ما نتوانستيم برنامه زمان‌بندي خود را رعايت كنيم ابراز اميدواري كرد كه اين استاديوم براي مسابقات كشورهاي اسلامي به بهره‌برداري برسد.

استاديوم نقش جهان ‌‌٧٥ هزار نفرگنجايش استاندارد دارد كه تا ‌‌٩٠ هزار نفر نيز قابل افزايش است ضمن اينكه بايد گفت كه اين پروژه تنها پروژه‌ سايه‌بان كامل‌دار در خاورميانه محسوب مي‌شود.

وي هم چنين تاكيد كرد: فاز اول اين پروژه در زمان دولت قبلي افتتاح شده است.

در ادامه اصحاب رسانه از سالن سرپوشيده‌ شش هزار نفري چند منظوره‌ استاديوم نقش جهان نيز بازديد كردند كه طي آن اسماعيل عباد سرپرست دستگاه نظارت اين پروژه تصريح كرد: تا آخر ارديبهشت‌ماه ‌‌٨٨ اين پروژه تكميل مي‌شود و پيشرفت فيزيكي اين پروژه به دليل ساخته شدن سازه‌ها يك مرتبه صورت خواهد گرفت و تاكنون براي اين پروژه سه ميليارد و ‌‌١٢٠ ميليون تومان هزينه شده است.

**بازديد از روستاي مهيار

در اين مرحله خبرنگاران از طرح ويژه مقاوم‌سازي روستاها به عنوان يكي از طرح‌هاي دولت نهم از روستاي مهيار كه يكي از روستاهاي شهرضاست بازديد كردند.

اين طرح كه از سال ‌‌٨٤ آغاز شده پس از گذشت چهار سال از اجرا، توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اصفهان به نتايجي در امر مقاوم‌سازي بافت روستايي استان رسيده است.

احداث مسكن مقاوم و با دوام روستايي، تلاش در حفظ هويت معماري بومي مسكن روستايي، تامين جنبه‌ زيباشناسانه‌ي سيماي روستا، تامين مسكن متناسب با نياز روستايي و تغيير فضاي روستا به محيطي بهداشتي از اهداف مورد نظر طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي در روستاهاي مهيار بوده است.

در همين زمينه استاندار اصفهان خدمات دولت نهم در قالب مهرورزي و عدالت‌گستري در روستاها را از جمله علل ارائه چنين طرح‌هايي عنوان كرد و گفت: سالانه ‌‌٢٠٠ هزار واحد مسكوني از طريق وام‌ مقاوم‌سازي مي‌شود كه سهم اصفهان در اين ميان ‌‌٦٠٠ واحد مسكوني است.

**شهرك بزرگ صنعتي رازي در شهرضا از ديگر پروژه‌هايي بود كه اصحاب رسانه به آن سر زدند.

شهرك بزرگ صنعتي رازي واقع در كيلومتر ‌‌٢٥ محور شهرضا – اصفهان و در ضلع غربي اين جاده واقع شده و با حدود ‌‌١٥٠٠ هكتار مساحت بزرگ‌ترين شهرك صنعتي استان است. اين شهرك با قدمتي حدود ‌‌٢٠ سال در يك فاز ‌‌٨٧ هكتاري تعريف شده بود كه با پيگيري‌هاي انجام شده از سوي مسئولان شهرستان در سفر اول رييس‌جمهور حدود ‌‌١٤٠٠ هكتار از اراضي ملي و دولتي براي توسعه‌ي آن در نظر گرفته شد. مراحل ساخت، تكميل و بهره‌برداري از فاز توسعه در مرداد سال ‌‌٨٥ آغاز شد و در حال حاضر حدود ‌‌٥٠ واحد فعال با اشتغالي بالغ بر ‌‌١٧٠٠ نفر در اين شركت مشغول به فعاليت هستند و حدود ‌‌٤٠٠ طرح صنعتي جديد ديگر در اين شهرك در دست اجراست. اين شهرك داراي امكانات كاملي چون آب، برق، گاز و تلفن است و شبكه‌گذاري تصفيه‌خانه پساب آن اجرا شده، هم‌چنين مطالعه احداث تصفيه‌خانه شهرك مذكور به پايان رسيده و در دست اقدام براي اجراست.

انتقال حدود ‌‌١٢٥ ليتر بر ثانيه آب نيز از مسير كانال مهيار و از طريق رود زاينده‌رود براي صنايع اين منطقه در سفر دوم استاندار اصفهان به شهرضا مصوب شده و مراحل اجرايي احداث يك پست اختصاصي ‌‌٦٣ كيلووات نيز در دست اقدام است.

در كنار اين شهرك ايستگاه اختصاصي راه‌آهن (خط ريلي اصفهان – شيراز) و بزرگراه اصفهان – شيراز از لحاظ استراتژيك موقعيتي خاص به اين شهرك داده است. گرايش‌هاي مستقر در اين شهرك شيميايي، سلولزي، غذايي، دارويي، فلزي، نساجي، برق و الكترونيك، فناوري‌هاي نوين زيست محيطي و ... است كه اكثريت صنايع مستقر در اين شهرك صنايع شيميايي و پايين دستي پتروشيمي بوده و زمينه براي ايجاد يك پارك شيميايي در جنوب استان اصفهان فراهم كرده است.

**بازديد از بيمارستان اميرالمومنين شهرضا

بيمارستان اميرالمومنين (ع) در شهرضا كه ساخت آن ‌‌١٦ سال طول كشيده يكي ديگر از پروژه هاي در نظر گفته شده براي بازديد خبرنگاران بود

اين بيمارستان ‌‌١٢٠ تختخوابه بزرگ‌ترين مركز تروما ( جراحت‌هاي شديدي كه در اثر وقوع حادثه يا تصادف به ‌وجود مي ‌آيند) در جنوب استان اصفهان است.

تجهيز بيمارستان اميرالمومنين(ع)، احداث ساختمان اورژانس ‌‌١١٥ و هشت واحد مسكوني براي پزشكان، سه مصوبه در بخش بهداشت و درمان اين استان بوده است.

در ادامه بازديد خبرنگاران احداث باند دوم دهاقان – بروجرد مورد توجه قرار گرفت.

اين پروژه با اعتبار ملي ‌‌٥ / ‌‌٣ ميليارد تومان و طول محور ‌‌١٧ كيلومتر بين استان چهارمحال و بختياري و اصفهان كشيده شده است و با پيشرفت فيزيكي ‌‌٢٥ درصد در حال اجراي عمليات راه‌سازي است كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده بايد تا سال ‌‌٨٩ به اتمام برسد.

**بازديد از كارخانه سيمان اردستان

كارخانه سيمان اردستان از ديگر پروژه‌هايي بود كه خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستاي پي‌گيري روند پروژه‌هاي مصوب رياست جمهوري به استان اصفهان مورد بازديد قرار دادند.

كلنگ اين پروژه در سال ‌‌٨٣ به زمين خورد و در سال ‌‌٨٦ نيز به بهره‌برداري رسيده است. ضمن اين‌كه اين پروژه جزو مصوبات سفر رييس‌جمهور به استان اصفهان قلمداد نمي‌شود.

پاكروان مدير كارخانه سيمان اردستان اين پروژه را از پروژه‌هاي بنام وزارت صنايع و معادن خواند و اظهار كرد: ساليانه يك ميليون تن سيمان در اين كارخانه توليد مي‌شود.

وي افزود: ‌‌١٣٥ ميليارد تومان هزينه احداث اين كارخانه بوده است كه از اين رقم ‌‌٢٨ ميليون يورو وام از محل صندوق ذخيره ارزي و ‌‌٤٠ ميليارد تومان وام بانكي بوده است.

پاكروان خارج شدن بحث‌هاي مربوط به سيمان از سبد حمايتي را بزرگ‌ترين خدمت به اين بخش دانست و اظهار كرد: در حال حاضر ‌‌١٥٠ هزار تن سيمان به عراق و ‌‌٢٠٠ هزار تن سيمان به لبنان و كنگو صادر مي‌شود.

وي گفت: در راستاي بحث حمل و نقل، كشتيراني كمك قابل توجهي به ما داشته ولي لازم است كه در بحث حمل و نقل داخلي هماهنگي‌هاي بيشتري با استانداري، فرمانداري و صنايع و معادن صورت بگيرد.

پاكروان خاطرنشان كرد: از خرداد ‌‌٨٣ تا سال ‌‌٨٤ (يعني يك سال) اين پروژه ‌‌٤٧ درصد رشد داشته است و از سال ‌‌٨٤ تا سال جاري شاهد رشد ‌‌٦٣ درصدي اين پروژه بوده‌ايم.

***بازديد ازپروژه‌ آبرساني به سه روستاهاي هندوآباد، كچومثقال و سرابه از توابع شهرستان اردستان

خبرنگاران هم‌چنين از پروژه‌ آبرساني به سه روستاهاي هندوآباد، كچومثقال و سرابه از توابع شهرستان اردستان بازديد كردند.

محمدي مدير آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان گفت: اگرچه حدودا سه سال گذشته چاه‌هاي آب اين شهرستان خشك شده بود اما خوشبختانه در حال حاضر با استفاده از تامين اعتبار از محل مصوبه‌هاي سفر رييس‌جمهور، اين پروژه به پايان رسيده است.

وي گفت: تا كنون ‌٢ / ‌٧ كيلومتر خط اتنقال لوله‌هاي آبرساني اجرا شده و اعتباري كه تا كنون در اين راستا هزينه شده است ‌‌٤٣٧ ميليون تومان بوده كه البته ما به ‌‌٢٠ ميليون تومان ديگر نياز داريم. در اين صورت مشكل آب در اين سه روستا براي هميشه برطرف خواهد شد.

قاسم‌زاده فرماندار اردستان نيز به تشريح كليات جغرافيايي اين استان پرداخت و اظهار كرد: شهرستان اردستان ‌‌١٢ هزار كيلومتر مربع وسعت دارد و ‌‌٥٠ هزار نفر جمعيت آن است.

وي گفت: براي اردستان در زمينه‌هاي بهداشت و درمان، راه و ترابري، تربيت بدني و پروژه‌هاي ديگر ‌‌١٧ مصوبه‌ خاص در سفر رييس‌جمهور مصوب شده بود.

وي با بيان اين‌كه از ‌‌١٧ مصوبه‌ اختصاصي در يك سال گذشته ‌‌٦٠ درصد پيشرفت داشته‌ايم، تصريح كرد: براي اين ‌‌١٧ مصوبه‌ اختصاصي، ‌‌٥ / ‌١٤ ميليون تومان غير از تسهيلات بانكي هزينه شده است.

فرماندار اردستان گفت: در ابتداي دولت نهم نرخ بيكاري در اردستان ‌٥ / ‌١٢ درصد بود. يعني با فعاليت‌هايي كه انجام شد در حال حاضر اين رقم به ‌‌٥ / ‌٨ درصد رسيده است.

اين پروژه جزو مصوبات سفر رييس‌جمهور به استان اصفهان نبوده است.

**بازديد از روستاي سميرم وپيگيري اجرايي شدن مصوبه هاي مربوط به بخش مخابرات در اين شهرستان

تمامي روستاهاي سميرم از شهرستان‌هاي استان اصفهان (كه در ادمه براي بازديد خبرنگاران در نظر گرفته شده بود) از چهار شبكه‌ تلويزيوني بهره‌مند هستند.

زماني مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان در همين راستا، خاطرنشان كرد: در دولت نهم در حوزه‌ مخابرات استان ،تاكنون ‌‌٤٧ پروژه با ‌‌٣٠٥ ميليارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي با بيان اين‌كه " در سال ‌‌٨٧ ، هزار و ‌‌٤١٤ پروژه با اعتبار ‌‌٩٤ ميليارد تومان در دستور كار قرار گرفت" ‌افزود: در راستاي سفر رييس‌جمهور به استان براي بخش مخابرات هفت مصوبه در نظر گرفته شده بود.

وي خاطرنشان كرد: در دايره‌ تلفن همراه از ميزان ‌‌٩٢٥٠٠ شماره به تعداد ‌‌٩٢ هزار و ‌‌٨٢٠ شماره واگذار شده است كه نشان‌دهنده‌ پيشرفت صددرصدي در اين زمينه است.

مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان افزود: تمامي ‌‌١٠١ روستايي كه در تعهدات سفر رياست جمهوري بوده است با ‌‌٢٣٠ درصد پيشرفت در امر مخابرات به نتيجه رسيده است.

مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان، همچنين از سه شاخص بسيار مهم در مخابرات استان اصفهان سخن گفت و اظهار كرد: در حوزه‌ تلفن ثابت با ميانگين كشوري ‌‌٨ / ‌٣٣ نفر ضريب نفوذ داشته‌ايم كه اين ضريب هم‌اكنون در استان به ‌‌٤٠ نفر رسيده است. همچنين در حوزه‌ تلفن همراه كه معدل كشوري ‌‌٤٢ است معدل استان به ‌‌٥٥ رسيده است و در زمينه اينترنت نيز شاخص كشوري ‌‌٢٧ و معدل استان ‌‌٣ / ‌٣٤ است.

وي همچنين در مورد پروژه سايت BTF تلفن همراه جاده‌اي پشت ميل شهرستان سميرم با بيان اين‌كه "‌كل اين سايت از پروژه‌هاي مصوب هيات دولت بوده است" گفت: زمان ميزان اعتبار هزينه شده براي راه‌اندازي اين سايت را كه با هزينه تلفن ثابت براي مشتريان محاسبه مي‌گردد ‌‌١٠٠ ميليون تومان است كه طي چهار ماه اين سايت به بهره‌برداري كامل رسيده است.

همچنين قائدي‌ها فرماندار سميرم اين شهر را بزرگترين شهرستان ييلاقي كشور خواند و اظهار كرد: به خاطر بافت ييلاقي اين شهرستان در اكثر مواقع سرمايه‌گذاري‌ها جواب نمي‌دهد.

**بازديد خبرنگاران از سد و شبكه‌ آبياري قره قاج از توابع شهرستان سميرم

محمدعلي طرفه مديرعامل شركت آب منطقه‌اي اصفهان در جريان بازديد خبرنگاران از سد و شبكه‌ آبياري قره قاج از توابع شهرستان سميرم گفت: اين سد با هدف ذخيره‌ حدود ‌‌٢٠ ميليون مترمكعب آب در پشت سد براي مصارف كشاورزي احداث شده است. آب اين سد امكان بهبود و توسعه حدود سه هزار هكتار از اراضي زيردستي را فراهم مي‌كند.

وي اعتبارات اختصاص داده شده به اين پروژه را ‌‌٢٠ ميليارد تومان عنوان و اظهار كرد: با افزايش صددرصدي اعتبارات و تسريع عمليات اجرايي شاهد پيشرفت ‌‌٩٠ درصدي اين پروژه هستيم.

طرفه گفت:‌ سد رودخانه قره‌قاج كه به سد شيربرنجي نيز معروف است مي‌تواند به اكوسيستم منطقه كمك كند. همچنين در افزايش گردشگري منطقه و تلطيف هوا نيز كمك شاياني خواهد داشت.

**خبرنگاران در ادامه از ايستگاه تقليل فشار شمال استان اصفهان بازديد كردند.

طغياني مديرعامل شركت گاز استان اصفهان گفت: هم‌اكنون از ‌‌٩٧ طرح استان ‌‌٩٠ شهر گاز دارد و اميدوارم تا سال آينده هفت شهر باقي مانده داراي گاز شود.

وي افزود: در سطح استان اصفهان ‌‌١٦ هزار و ‌‌٥٠٠ كيلومتر شبكه‌گذاري گاز وجود دارد كه از اين رقم شبكه‌گذاري پنج هزار و ‌‌٥٠٠ كيلومتر در دولت نهم اتفاق افتاده و چهار هزار و ‌‌٥٠٠ كيلومتر نيز در دست اجراست.

وي با بيان اين‌كه " عمليات گازرساني استان اصفهان حركت ‌‌٢٨ ساله‌ مورد نظر را در طي ‌‌٢٤ سال گذرانده است" خاطرنشان كرد: در ‌‌١٠٠ روستاي استان اصفهان در حال طراحي و برآورد قيمت‌ها براي اجرايي شدن پروژه‌هاي گازرساني هستيم.

وي خاطرنشان كرد: قبل از دولت نهم در استان اصفهان تنها ‌‌٨ ايستگاه CNG وجود داشت اما هم‌اكنون به ‌‌٧٢ ايستگاه CNGگازرساني شده و از اين تعداد ‌‌٧٠ ايستگاه به بهره‌برداري رسيده و ‌‌٨٠ ايستگاه در حال اجراست.

**پروژه‌ قطعه‌ دوم راه‌آهن سريع‌السير برقي قم- اصفهان از ديگر پروژه‌هايي بود كه خبرنگاران از آن بازديد كردند.

داوودآبادي رييس حوزه‌ راه‌آهن استان اصفهان به ارائه گزارشي از مراحل ساخت اين پروژه پرداخت و خاطرنشان كرد: استان اصفهان به لحاظ دارا بودن موقعيت خاص و وجود مراكز عظيم صنايع فولاد، ‌پالايشگاه‌ها و كارخانجات نساجي، سيمان و مراكز دامپروري، كشاورزي و مواد غذايي از يك طرف و جاذبه‌هاي تروريستي و قرار گرفتن در مسير استان‌هاي فارس، يزد و كرمان از سوي ديگر ،همواره پذيراي تعداد زيادي مسافر مي باشد.

محور تهران - قم - اصفهان از محورهاي پررفت و آمد كشور محسوب مي‌شود و تعداد مسافرين تهران - قم -اصفهان حدود ‌‌٢٠ ميليون نفر در سال برآورد مي‌شود كه براساس آمار توزيع سفر ‌‌٨٣ درصد از مسافرت‌هاي بين‌شهري با ميني‌بوس و اتوبوس و ‌‌٤ درصد با وسايل نقليه شخصي و بقيه با هواپيما و راه‌آهن صورت مي‌گيرد.

داوودآبادي خاطرنشان كرد: ترافيك سنگين اين محور موجب گرديده كه آمار تصادفات در دو سال افزايش يابد در حالي كه سهم راه‌آهن در جابجايي مسافر در اين محور ساليانه حدود ‌‌٢٠٠ هزار نفر مي‌باشد كه علت عدم استقبال مردم از اين وسيله مطمئن در درجه‌ اول بعد مسافت و در مرحله‌ بعد زمان سفر(‌‌٧:30) ساعت است.

رييس حوزه‌ راه‌آهن استان اصفهان با بيان اين‌كه " تعداد مسافران هوايي در مقايسه با راه‌آهن نستبا زياد است و ميزان آن به بيش از ‌‌٨٠٠ هزار نفر مي‌رسد كه البته تقاضا بيش از اين رقم برآورد شده است" گفت: روند افزايش مسافرين اين محور و دشواري‌هاي حمل و نقل جاده‌اي ايجاب مي‌كرد تا در اين راستا راه‌حل هايي انديشيده شود؛ لذا با انجام مطالعات مسير طول راه‌آهن موجود تهران - قم - اصفهان از ‌‌٤٩٧ كيلومتر به ‌‌٤٠ كيلومتر و با به كارگيري قطارهاي سريع‌السير، زمان سير نيز از ‌‌٧:30 فعلي به ‌‌١:30 كاهش خواهد يافت.

داوودآبادي بابيان اينكه با اجراي اين پروژه مسافرين بيشتر از اين وسيله نقليه مطمئن و ايمن استفاده خواهند كرد اظهاركرد: اين طرح به دو قسمت تهران، قم انشعاب (محمديه- ساقه) به طول ‌‌١٧٠ كيلومتر و انشعاب – اصفهان به طول ‌‌٢٤٠ كيلومتر تقسيم شده كه قسمت اول تهران تا ايستگاه انشعاب در دست مطالعه و قسمت دوم ايستگاه انشعاب تا اصفهان به طول ‌‌٢٤٠ كيلومتر است كه از شهرهاي دليجان، ميمه و مورچه‌خورت عبور مي‌نمايند.

وي خاطرنشان كرد: اعتبارات سال ‌‌٨٧ پروژه ‌‌١٠٠ ميليارد ريال از بودجه عمومي بوده است كه ‌‌٧٠ ميليارد ريال آن تخفيف پيدا كرده و از بحث اعتبارات مصوب رياست جمهور كه از طريق مديريت مصرف سوخت تامين شده حدود ‌‌١٨٠ ميليارد ريال بوده است كه از اين عدد ‌‌٧٠ درصد آن محقق شده است و پيش‌بيني مي‌شود اگر اعتبارات اين طرح تامين شود تا پايان سال ‌‌٨٨ زيرسازي اين پروژه به اتمام برسد ضمن اينكه اعتبار موردنظر ما معادل ‌‌١٨ هزار و ‌‌٥٠ ميليارد ريال است.

در ادامه جوادي فرماندار شاهين‌شهر و ميمه گفت: از پروژه‌هاي مصوب سفر رييس‌جمهور به استان اصفهان ‌‌٧٤ پروژه خاص شهرستان‌هاي شاهين‌شهر و ميمه بوده است كه از اين تعداد ‌‌٣٤ پروژه به صورت صد در صد به اتمام رسيده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وي افزود:‌ ‌‌١٢ پروژه هنوز احيا نشده و زمان اجراي آن در سال‌هاي ‌‌٨٨ و ‌‌٨٩ خواهد بود.

جوادي خاطرنشان كرد:‌ از كل ‌‌٧٤ پروژه موجود ‌٥ / ‌٦١ درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌ايم.

***بازديد از نيروگاه سيكل تركيبي كاشان

نيروگاه سيكل تركيبي كاشان آخرين پروژه درنظر گرفته شده براي بازديد اصحاب رسانه بود .

بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي كاشان به ظرفيت كل اسمي ‌٣٢٤ مگاوات بين سازمان توسعه برق ايران به عنوان كارفرما و شركت مديريت پروژه‌هاي نيروگاهي ايران (مپنا) به عنوان پيمانكار اصلي منعقد شده است. پايداري بيشتر ولتاژ شبكه برق منطقه، پاسخ به نياز روزافزون مصرف منطقه ناشي از گسترش صنايع، توسعه‌ كشاورزي و مصارف عمومي و خانگي، كمك به توسعه صنايع بومي، تامين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور، ايجاد زمينه لازم جهت ساخت داخل تجهيزات نيروگاهي و افزايش روحيه‌ خودباوري با اتكا به توانمندي‌هاي مديريتي، فني، مهندسي و اجرايي داخلي از مهمترين اهداف اين طرح به شمار مي‌رود.

موافقتنامه قرارداد بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي كاشان در آبان ماه ‌٨٦ و قرارداد اصلي طرح در شهريور ‌٨٧ مبادله شده و زمين نيروگاه نيز در آبان ‌٨٦ تحويل پيمانكار شده است و نهايتا در بهمن ماه عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

در فاز اول نيروگاه، مجموع هزينه‌هاي مصرف شده بالغ بر ‌١٦٠ ميليارد تومان بوده است و حدود ‌٤٠ ميليارد تومان براي خطوط ايستگاه و انتقال برق صرف شده، با اين وجود جمعا ‌٢٠٠ ميليارد تومان براي چنين پروژه‌اي هزينه صرف شده است؛ اين پروژه در نوع خود پروژه‌اي منحصر به فرد تلقي مي‌شود.

در پايان اين سفراستاندار اصفهان طي يك نشست خبري با تاكيد بر اينكه در راستاي اطلاع‌رساني از روند پيگيري مصوبات رييس‌جمهور، نبايد زحمت دولت گذشته را ناديده گرفت ودر واقع عدم توجه به خدمات دولت‌هاي گذشته، جفا كردن به حق اين دولت‌هه قلمداد مي شود، به بيان ارائه آماري از مصوبات مورد نظر در اين استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سيدمرتضي بختياري در گفت: در استان اصفهان ‌٢٥٥ مصوبه طي سفر رييس‌جمهور مصوب شد كه از اين تعداد ‌٨٢ درصد اجرايي شده و ‌٤٥ درصد از اين ‌٨٢ درصد به پايان رسيده است.

وي با بيان اينكه مردم اصفهان قدردان خدمات دولت هستند، تاكيد كرد:اين نمي‌تواند به اين معنا باشد كه دولت‌هاي قبلي زحماتي را متقبل نشدند اما مي‌توان گفت كه در اين دولت جهش بيشتري انجام شده و خدمات ملموس‌تر است.

وي همچنين در راستاي بيان مصوبات اجرا نشده استان، به بخش‌هاي ميراث فرهنگي، وزارت نيرو وبحث آب و آبخيزداري اشاره و اظهار كرد: برخي از اين مصوبات تا پايان سال‌١٣٩٠ اجرايي خواهد شد.

بختياري تاكيد كرد: مهم اين است كه اين مصوبات به هر ترتيب بايد اجرايي شوند، بنابراين ما در اين راستا دغدغه‌اي نداريم.

وي همچنين اولين خواسته مردم استان اصفهان را مساله آب عنوان و اظهار كرد: با وجود اينكه در قطب صنعت، نيروهاي ورزيده و جاذبه‌هاي بسياري وجود دارد، اما ما در بسياري از موارد نگران آب صنعت هستيم اگرچه در بخش مصوبات در قسمت آب به خوبي كار شده است اما اميدواريم در دور دوم سفر رييس‌جمهور به استان در راستاي حل اين دغدغه‌ آحاد مردم قدم‌هاي موثري برداريم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه جوياي علت‌ به تاخير افتادن طولاني مدت برخي پروژه‌ها در اين استان شد، با بيان دوباره اين مطلب كه نبايد زحمات دولت‌هاي قبلي ناديده گرفته شود، گفت: ما بايد مراقب باشيم كه گرفتار چنين آفت‌هايي نشويم. به هر ترتيب در اين دولت اولويت بخشيدن به پروژه‌ها باعث ايجاد تحول شده است.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر به طور نسبي رفاه وارد زندگي مردم اصفهان شده است و در روستاها شاهد تحولات بزرگي هستيم و با توجه به اقدامات دولت در راستاي محروميت‌زدايي مي‌توانيم بگوييم كه ما تا پايان سال ‌٨٨ هيچ راه روستايي خاكي نخواهيم داشت.

بختياري همچنين در پاسخ به واكنش‌هاي مختلف خبرنگاران مبني بر اين‌كه خبرنگاران بايد به جاي بازديد از پروژه‌هاي از قبل انتخاب شده خود، پروژه‌هاي مورد نظرشان را انتخاب كنند و به بررسي جزييات بيشتر اين پروژه‌ها بپردازند، گفت: من در اين راستا اصرار دارم؛ چرا كه اين كار مطلوب است و حتي معتقدم كه شخصي مثل من بايد به نقد كشيده شود و ما همه بايد با صداقت با مردم رفتار كنيم.

وي هم چنين حضور گسترده و فعال مردم استان اصفهان در سال‌هاي دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: نسبت وجود شهدا به جانبازان دركشور پنج به يك است، در حالي كه اين نسبت در استان اصفهان به ازاي دو شهيد، يك جانباز است.

از آنجا كه اين نشست در محل فرمانداري كاشان برگزار شد حسينعلي حاجي، فرماندار اين شهر نيز اظهار كرد: در كاشان ‌١١٧ پروژه مصوب شده و ‌٧٢ پروژه بين ‌٧٠ تا ‌١٠٠ درصد پيشرفت داشته است كه بارزترين اين موارد را مي‌توان ارتقاي فرمانداري كاشان به فرمانداري ويژه ذكر كرد

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن