تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815389239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

11 فلسطيني در دور تازه حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه شهيد و يا زخمي شدند فرمان يورش به غزه در سالگرد جنگ 22 روزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: 11 فلسطيني در دور تازه حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه شهيد و يا زخمي شدند فرمان يورش به غزه در سالگرد جنگ 22 روزه
گروه بين‌الملل در سالگرد جنگ
22 روزه ارتش صهيونيستي در غزه بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي فرمان بمباران اين منطقه را صادر كرد.
به گفته منابع فلسطيني نتانياهو اين عمليات را با انگيزه انتقامجويانه و با هدف اخلال در پروژه آشتي فتح و حماس آغاز كرده است.
تل‌آويو پيش از اين تهديد كرده بود كه از هر ابزاري براي جلوگيري از تشكيل دولت ائتلافي حماس و فتح جلوگيري خواهد كرد. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي سه‌شنبه شب در دو نوبت حمله به نوار غزه يك فلسطيني را شهيد و 11 نفر ديگر را زخمي كردند.جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي همچنين يك جيپ مگنوم را در خيابان الجلاء در شهر غزه بمباران كردند كه طي آن 8 فلسطيني زخمي شدند كه حال 2 نفر از آنها وخيم گزارش شده است.
شائول موفاز رئيس كميسيون امنيت كنيست (پارلمان) رژيم صهيونيستي هم ضمن تقدير از حملات جديد جنگنده‌هاي اين رژيم به نوار غزه تأكيد كرد: ارتش اسرائيل با تمام قدرت گروه‌هاي فلسطيني و رهبران آن را هدف قرار خواهد داد. شائول موفاز در گفت‌وگو با راديو ارتش رژيم صهيونيستي گفت: از چنين عمليات‌هاي نيروي هوايي اسرائيل استقبال مي‌كند و لازم است كه به شكل گسترده رهبران «سازمان‌هاي فلسطيني» و عاملان عمليات عليه اسرائيل را هدف قرار دهد. از سوي ديگر «بني گانتز» رئيس ستاد كل ارتش رژيم صهيونيستي در يك برنامه راديويي خواستار حمله‌اي جديد به نوار غزه شد.
گانتز در ادامه اظهارات خود، حمله سال 2009-2008 را به اين منطقه ستود و از آن به عنوان نمونه‌اي از يك «عمليات عالي بازدارنده» ياد كرد. در اين حمله يك هزار و 417 فلسطيني كشته شدند كه اكثر آنها را غير نظاميان تشكيل مي‌دادند. به عقيده گانتز اين «بازدارندگي» در اثر گذشت زمان از بين رفته است. وي تأكيد كرد: زمانبندي حمله جديد را شرايط موجود تعيين مي‌كند و به محض مناسب بودن شرايط ارتش وارد عمل خواهد شد.
وي افزود: نيروهاي ارتش اسرائيل بخوبي مي‌دانند با حملات فلسطينيان در نوار غزه چگونه مقابله كنند و عكس‌العمل نظامي اسرائيل نيز خوب و سريع خواهد بود. در همين رابطه ژنرال «تال حرموني» فرمانده لشكر منطقه جنوبي در مرز نوار غزه نيز تأكيد كرد: اگر براي ارتش روشن شود كه رهبران حماس به عناصر مختلف اجازه شليك خمپاره و موشك به سمت نقب جنوبي را مي‌دهند در آن صورت اقدامات بسيار دردناكي نسبت به «سرب گداخته» انجام خواهد داد. اتحاديه عرب با صدور بيانيه‌اي به مناسبت سالگرد جنگ غزه با اشاره به آثار و تبعات محاصره تحميلي غزه بر ساكنان آن از جامعه جهاني و سازمان ملل خواست به مسئوليت خود براي پايان دادن به محاصره غزه عمل كنند.
اتحاديه عرب همچنين اعلام كرد: نداي جنگ‌طلبي اسرائيل بالا گرفته و بار ديگر طبل جنگ به صدا درآمده است و سكوت جامعه بين‌المللي در مقابل تداوم تجاوزات و محاصره رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه چراغ سبزي به اين رژيم براي تداوم سياست‌هاي تجاوزكارانه خود عليه ملت فلسطين بدون وجود هرگونه عامل بازدارنده يا مجازات به شمار مي‌رود.
بهره‌مندي فلسطين از انقلاب‌هاي عربي
«اسماعيل هنيه» نخست‌وزير منتخب فلسطين تأكيد كرد: جنبش مقاومت اسلامي (حماس) به توافقنامه آشتي امضا شده با جنبش فتح با ميانجيگري مصر پايبند است.
هنيه در يك نشست مطبوعاتي در قاهره پايتخت مصر، گفت: ما مراقب دخالت‌هاي آشكار و تهديدات مستمر اسرائيل كه با هدف جلوگيري از يكپارچگي فلسطينيان، سنگ‌اندازي و كند شدن روند آشتي ميان فلسطينيان صورت مي‌گيرد، هستيم. وي افزود: بايد توافقات صورت گرفته عملي و روند آشتي را به چارچوب عملياتي منتقل كنيم و با كسب اعتماد مردم فلسطين، تسليم تحريكات اسرائيل نشويم. هنيه در مورد مسئله مبادله اسرا تأكيد كرد: ما اسراي خود را در زندان‌هاي اسرائيل از ياد نمي‌بريم وتمام تلاش خود را براي آزادي و بازگشت آنها به كار خواهيم بست. وي در خصوص موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي گفت: مسئله فلسطين بهره زيادي از اين انقلاب‌ها برده است و اين بيداري به‌طور كلي به نفع اعراب و فلسطيني‌هاست و اين امر را مي‌توان در مطرح شدن قضيه فلسطين در تظاهرات كشورهاي عربي و نيروهاي انقلابي مشاهده كرد و من به عنوان يك فلسطيني وقتي مي‌ديدم پرچم فلسطين در ميادين انقلاب به اهتزاز درآمده احساس افتخار مي‌كردم. هنيه افزود: اين پيشرفت نشان مي‌دهد كه آينده از آن فلسطيني‌ها، اعراب و مسلمانان است واشغالگران نمي‌توانند از خواسته‌هاي مشروع مردم فلسطين براي تشكيل يك دولت فلسطيني داراي حاكميت با پايتختي بيت‌المقدس شانه خالي كنند.
مخالفت با اعلان قدس به عنوان پايتخت صهيونيستي
سازمان همكاري اسلامي كه 57 كشور مسلمان عضو آن هستند اقداماتي را كه رژيم اشغالگر اسرائيل براي اعلان شهر اشغالي قدس به عنوان پايتخت اين رژيم انجام داده باطل اعلام كرد.
سازمان همكاري اسلامي طرح اعلان شهر اشغالي قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل دشمني مستقيم با ملت فلسطين خواند. اكمل‌الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان همكاري اسلامي در بيانيه‌اي گفت: اقدامات اداري كه رژيم اشغالگر اسرائيل با هدف تغيير وضعيت قانوني شهر اشغالي قدس انجام داده نقض آشكار قوانين و قطعنامه‌هاي بين‌المللي است كه بر قدس به عنوان بخشي از خاك اشغال شده فلسطين در سال 1967 تأكيد دارد، و كليه اين اقدامات باطل و غيرقانوني است.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن