تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضاييه در همايش سراسري رؤساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور: بيداري اسلامي در كشورهاي غربي زلزله سياسي به راه انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس قوه قضاييه در همايش سراسري رؤساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور: بيداري اسلامي در كشورهاي غربي زلزله سياسي به راه انداخت
رئيس قوه قضاييه گفت: بيداري اسلامي آغاز شده در كشورهاي اسلامي يك زلزله سياسي در كشورهاي غربي به راه انداخت.
به گزارش فارس، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني عصر ديروز در همايش سراسري رؤساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور كه با شعار بيداري اسلامي و ديپلماسي برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: آنچه در موضوع بيداري اسلامي مي‌توان گفت دو نگاهي است كه به اين گونه از جنبش‌ها مي‌شود.
وي افزود: در نگاه اول عده‌اي معتقدند كه اين حركت‌ها به نحوي از سوي كشورهاي غربي برانگيخته شده هرچند كه داعيه اسلامي هم دارد.
رئيس قوه قضاييه افزود: اين عده معتقدند كشورهاي غربي خصوصاً آمريكا نقشه راه جديدي را ترسيم كرده و مدعي هستند كه رفت و آمدهاي برخي سران غربي به كشورهايي كه در آنها خيزش رخ داده مؤيد همين امر است.
آملي لاريجاني با اشاره به اين مطلب كه اين تحليل بنابه دلايلي منطقي غير قابل قبول است، گفت: تحليلي كه به نظر درست مي‌آيد اين است كه اين خيزش‌ها نوعي بيداري اسلامي و حاصل پيروي مردم از يك ايدئولوژي اسلامي است.
وي خاطرنشان كرد: هرچند در تحليل اول به دليل آن كه غربي‌ها رفت‌ و آمد زيادي به كشورهاي در حال خيزش دارند كار تحليل سخت شده اما با توجه به اين مسئله كه امروز سران كشورهاي غربي دچار تشويش و نگراني شده‌اند اين موضوع بيش از پيش قوت مي‌يابد كه اين خيزش‌ها حاصل نقشه راه غربي‌ها نيست.
رئيس قوه قضاييه با تبيين اين موضوع كه خيز‌ش‌هاي منطقه باعث شد تا زلزله سياسي به راه بيفتد، گفت: اين زلزله مباني سياسي و اجتماعي زيادي را تكان داده و داراي رقيب كرده است. به گونه‌ايي كه مغرب‌زمين امروز در اين زلزله‌ها لرزيده است.
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع حقوق بشر و فشارهاي وارد شده از جانب كشورهاي غربي اشاره كرد و گفت: امروزه حقوق بشر به ابزار غربي‌ها براي فشار وارد كردن به ايران تبديل شده در حالي كه هستند كشورهايي كه رفتاري مانند ما دارند اما هيچگاه در مقابل‌شان هيچ موضعي از سوي كشورهاي غربي گرفته نمي‌شود.
وي تصريح كرد: در كشورهايي در همسايگي ما مردم حتي يك بار رنگ برگزاري انتخابات را به خود نديدند در حالي كه در ايران به طور متوسط هر دو سال يك انتخابات برگزار مي‌شود كه نشان از حيات سياسي مردم است. هرچندغربي‌ها تلاش دارند اين حيات را كتمان كرده و با رنگ و بوي حقوق بشر به ما فشار وارد كنند.
وي به اتفاقات و جناياتي كه در كشور بحرين رخ داده، اشاره كرد و گفت: براي مثال در كشور بحرين عده زيادي از مردم بي‌گناه به قتل رسيدند در حالي كه اين افراد فقط حق رأي مساوي مي‌خواهند اما از آنجا كه حاكمان اين كشور با غرب مراوادات دارند هيچ‌گاه عليه‌شان هيچ قطعنامه‌اي مبني بر نقض حقوق بشر صادر نمي‌شود.
لاريجاني ادامه داد: ما در بسياري از مسائل ديني مانند ارث، نفقه، طلاق و ازدواج و برخورد با مجرمان با ساير كشورهاي اسلامي تشابهاتي داريم اما زماني كه ما اين قوانين را اجرا مي‌كنيم عليه ما قطعنامه صادر مي‌كنند اما در برابر كشورهاي ديگر به واسطه آنكه با يكديگر هم‌مسير شده‌اند نه‌تنها قطعنامه‌اي صادر نمي‌شود بلكه همان كشورهاي اسلامي نيز پاي قطعنامه‌هاي فرمايشي غربي‌ها را امضا مي‌كنند.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد به اينكه بايد از غربي‌ها پرسيد حقوق بشر از نظر و منظر چه كسي مورد قبول شماست گفت: نه تنها در مقوله نظري با غربي‌ها درباره پياده‌سازي حقوق بشر متفاوت هستيم بلكه حرف اصلي‌ ما اين است كه غربي‌ها در برخورد با كشورها نيز دچار دوگانگي هستند و تفكرشان برپايه ليبراليسم شكل گرفته است.
آملي لاريجاني گفت: در برخي از كشورهاي اسلامي احكامي مانند قطع دست سارقان اجرا مي‌شود در حالي كه وقتي پاي صدور قطعنامه مي‌رسد همان كشورها بر ضد ايران رأي داده و ما را به نقض حقوق بشر محكوم مي‌كنند.
وي گفت: در زمان فتنه عكس‌ها و فيلم‌هاي بسياري از كشور ما تهيه و مبنايي شد تا ما را به نقض حقوق بشر محكوم كنند در حالي كه امروز خود آمريكايي‌ها با معترضان قيام وال‌استريت برخوردي بسيار بدتر دارند و حاضر هم نيستند، بپذيرند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اين مطلب كه ما به لحاظ زيربنايي درباره حقوق بشر حرف‌هاي بسياري داريم گفت: مگر نه اين است كه دين اسلام مترقي‌ترين دين است. همين امر باعث مي‌شود كه ما ادعا داشته باشيم راه و رسمي كه دين اسلام برايمان ترسيم كرده مبناي واقعي حقوق بشر است.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن