تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرميان در دي 88 به داد انقلاب رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: محرميان در دي 88 به داد انقلاب رسيدند
محرم (محرميان) در دي 88 به داد انقلاب و امام رسيدند، كما اينكه محرم سال 57 نقطه عطف اوج‌گيري انقلاب و زدودن سلطه بيگانگان و رژيم ستم‌شاهي و آلت دستان نظام سلطه و بقاياي نظام ستم‌شاهي بود. در عاشوراي 88 كساني كه راه خود را از ملت جدا و در مقابل ملت ايستادند و به هويت ديني و عاشورا نيز اهانت كردند.
محسن روح الاميني با اشاره به اينكه مردم در حماسه ۹ دي با سران فتنه و حاميان آنها اتمام حجت كردند، گفت: همزمان با ۹ دي۸۸ مسير پيشرفت كشور كليد زده شد و اين روز پاياني بر آمال و آرزوهاي فتنه‌گران و حاميان آنها بود.

عبدالحسين روح‌الاميني نجف‌آبادي، عضو جبهه ايستادگي و صاحب امتياز روزنامه ملت ما با اشاره به اينكه حماسه 9 دي به تعبير مقام معظم رهبري درمان بيماري كشور بود به خبرنگار شبستان گفت: مواجهه با دشمنان انقلاب و نظام سلطه مواجهه جديدي نيست و ظهور و بروز آن نيز در مقاطع مختلف گذشته دوران انقلاب به شكل‌هاي مختلف بوده است.

وي افزود: اينكه دشمنان انقلاب دست از سر ملت ايران بردارند يا نخواهند ريشه انقلاب را بسوزانند و مسير انقلاب را به مسير قبل از انقلاب كه به آن دلخوش بودند، برگردانند و تصويري از ايران و حاكميتي كه دوست داشتند تبديل كنند، ترديدناپذير است.

روح‌الاميني خاطرنشان كرد: حوادث دو سال قبل در ايران به گونه‌اي رقم خورد كه دشمنان نظام به حوادث بوجود آمده اميدوار شدند چرا كه عده‌اي برخلاف توقعي كه از آنها انتظار مي‌رفت و صاحب منصب در اين كشور بودند و زماني در كنار امام و رهبري فعاليت داشتند؛ دچار غفلت، جهالت، حماقت، دنيا‌طلبي، رياست‌طلبي و قدرت‌طلبي شده و با رفتارهاي خود موجب ذوق زدگي و اميدواري دشمن شدند، در صورتي كه اگر در ميدان سياست و اجتماع ذره‌اي تدبير و عقلانيت داشتند اين رفتار صورت نمي‌گرفت.

وي با اشاره به شرايط كشور در دوران فتنه 88 گفت: در فضاي غبارآلود، كشور دچار فتنه عميق چندلايه و پيچيده بود به طوري كه كرانه‌هاي اين فتنه در خواسته نظام سلطه ممزوج شده بود. كساني كه دل چركين و مقابل نظام بودند علي رغم ادعاهاي ديني و ارزشي همچون گروه‌هاي منافقان، سلطنت‌طلب و كساني كه در اين سال‌ها راه خود را از ملت جدا كردند و در مقابل نظام ايستادند و حتي دست به كشتار ملت زدند و نه تنها عقيده ملت و باورهاي ديني و انقلابي و ايراني را زير پا گذاشتند علي‌رغم ادعاهاي ديني و ارزشي كه ممكن بود در مقطع داشتند.

وي اذعان كرد: سران فتنه در مقطعي در كنار منافقيني قرار گرفتند كه ارتش شخصي صدام بودند و مواضعي گرفتند كه چراغ اميد را در دل دشمن روشن كرد.

روح‌الاميني خاطرنشان كرد: نظام در مقابل اين افراد صبوري و مدارا كرد تا غبار فتنه فروكش شود و رفتارها امكان ديده شدن پيدا كند كه اين به صبر و حوصله و زمان نياز دارد و در واقع مديريت رهبري در مسير فتنه و مدارا و پايداري ايشان ضمن اينكه يك گام از مطالبات مردم و از اصول و ارزش‌هاي مردم عقب ننشستند و هيچ‌گونه نرمش و سازشي نداشتند بينظير بود.

روح‌الاميني خاطرنشان كرد: در اوج اينكه منتظر آثار بيداري اسلامي پس از جنگ 33 روزه لبنان بود و ايران در منطقه داراي اعتبار و آبرو و الگويي شده بود؛ با شعارهاي ساختارشكنانه و خائنانه همچون "نه غزه نه لبنان" و بي تفاوتي سران فتنه و دنباله‌روهاي آنها در مقابل اين شعارها و با توجيه اين شعارها از سوي آنها مواجه بوديم.

وي با اشاره به اينكه سران فتنه در رابطه با برائت از دشمنان بي‌تفاوت عمل كردند، گفت: آنها مرز خود را با دشمن روشن نكردند و شاهد اين مسئله بوديم كه با صراحت اين مسايل را محكوم نكردند و از طرفي حاميان انقلاب و مؤمنان ديدند كه اين رفتارها مخالف آن ادعاها است و مخالف توقعي است كه از اين مدعيان داشتند بنابراين در حماسه 9 دي حضور گسترده اي نشان دادند.

روح‌الاميني ابراز كرد: رفتار سران فتنه و حاميان آنها در مورد آزادي بيان، تحمل مخالف، راه امام، شهدا و سوابق بسيجيان با عملكردشان منطبق نبود. اين باعث شد كساني كه ترديد و شبهه‌اي داشتند ترديدشان برطرف و از طرفي نيز انزجار و خشم مردم بيشتر شد.

وي با بيان اينكه لجاجت، حماقت و وقاحت دشمن شادكني فتنه گران در عاشوراي 88 متبلور شد، ادامه داد: وقتي آحاد مردم در مساجد و تكايا مشغول عزاداري بودند و آنها امكان جولان در فضاي محدودي در برخي از نقاط كشور پيدا كردند و حريم مستحكم را كه بيش از هزار سال در بين مردم حتي اقليت‌هاي مذهبي داراي حرمت بسيار بود و آن را نمي‌شكنند و پاس مي داشتند، شكستند و با هله‌هله و پايكوبي به اين روز تعرض و هتك حرمت كردند.

روح‌الاميني با اشاره به اينكه معلوم شد، عقبه اسراييلي، سلطنت‌طلبي، بهايي، آمريكايي و انگليسي كجاها نفوذ كرده‌ است، گفت: فتنه گران در محرم 88 به رفتارهاي ساختارشكنانه دامن زده‌اند.

وي گفت: محرم (محرميان) در دي 88 به داد انقلاب و امام رسيدند، كما اينكه محرم سال 57 نقطه عطف اوج‌گيري انقلاب و زدودن سلطه بيگانگان و رژيم ستم‌شاهي و آلت دستان نظام سلطه و بقاياي نظام ستم‌شاهي بود. در عاشوراي 88 كساني كه راه خود را از ملت جدا و در مقابل ملت ايستادند و به هويت ديني و عاشورا نيز اهانت كردند.

عضو جبهه ايستادگي ادامه داد: هر جا در طول تاريخ وقتي كه هويت ديني، اسلامي و انقلابي مورد حمله قرار گرفته از طرف مردم واكنش‌هايي ايجاد شده است كه دوران قبل از انقلاب، سال‌هاي اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و بحث سلمان رشدي نمونه‌هايي است كه واكنش‌هاي مردم را در مقابل آن ديده‌ايم. در عزاداري 6 دي 88 عزاداران مسجد دانشگاه تهران كه بنده هم همراه مردم بودم شاهد بودم كه مردم و دانشجويان به غير از عزاداري كار خاصي نمي‌كردند ولي اين عزاداري جوانان همانند حرارتي كه برف‌هاي اطراف را ذوب مي‌كند تمام اغتشاشگران خيابان‌ها را آب كرد و پس از آن بود كه 9 دي 88 فوج فوج مردم در سراسر كشور به خيابان‌ها آورد.

روح‌الاميني تصريح كرد: در روز 9 دي اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و حتي جانبازان قطع نخاع يا كهنسالان مسير طولاني را كفن‌پوش و پياده آمده بودند در واقع حماسه كفن‌پوشان 15 خرداد و محرم 57 كه به دفاع از آرمان‌هاي امام (ره) پرداختند در 9 دي 88 بوجود آوردند و اين كاري بود كه اقتدار مردمي براي زدودن بيماري دوران فتنه به تعبيري رهبري بودند را پاسخ دادند.

وي با اشاره به حضور گسترده مردم در حماسه 9 دي گفت: اين گروه همچنان از ادعاهاي خود دست برنمي‌دارند ولي حماسه 9 دي از جلوه گري آنها كاست.

روح‌الاميني با استناد به آيه اي از قرآن كه خداوند در آن مي‌فرمايد كه "اگر از دين‌تان دست برنداريد يهود و نصاري از شما راضي نمي‌شوند"، خاطرنشان كرد: نظام سلطه تا وقتي كه مردم در ارزش، آرمان‌ها و اعتقادات خود ايستاده و پايدار باشند نمي توانند كاري كنند و وقتي غفلت كنيم ممكن است در باغ سبز به ما نشان دهند كه اين موجب سقوط ما است.

روح‌الاميني آيه "يدخلون في دين الله افواجا" و آيه "الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه الا تخافو و لا تحزنوا" را مصاديق ديگري بر حماسه 9 دي دانست و گفت: مردم استقامت كردند و حاصل آن بشارت و آرامشي است كه پس از آن حاصل شد.

وي گفت: قبل از حماسه 9 دي در ديدار دانشجويان انجمن اسلامي دانشجويان خارج كشور در اجلاس 44، قبل از حماسه 9 دي كه من هم حضور داشتم و آرامشي كه در قلب مؤمن است در چهره رهبري ديدم و آثار آن را در راهپيمايي 9 دي به وضوح مشاهده كردم كه از تمام گروه‌ها و اقوام مردم در اين حماسه حضور داشتند و اين حضور همگاني و پيوستگي موجب شعف مردم شده بود كه در چهره آنها در مسير راهپيمايي قابل رؤيت بود.

روح‌الاميني خاطرنشان كرد: وقتي در حماسه 9 دي حضور يافتم مي‌ديدم كه جانبازان انقلاب و قطع نخاع با آن شرايط در راهپيمايي حضور دارند و عده‌اي مدعيان به نظام و مردم و آرما‌ن‌هاي مردم پشت ‌كرده اند. آنها هم متقابلا وقتي نگاه‌شان به من مي‌افتاد مي‌ديدند كه با اينكه فرزندم را از دست داده‌ام و مصيبت‌زده هستم برايم از اين مصيبت سنگين‌تر آنكه بود كه در سر سفره رهبري انقلاب، نظام، امام و شهدا و رزمندگان عده‌اي نشسته اما نمك‌نشناسي مي كنند و نه تنها زينت براي نظام نيستند و مشكلي از نظام و كشور حل نمي كنند بلكه در مسير انقلاب خلل نيز ايجاد مي كنند.

وي در رابطه با اهميت واقعه 9 دي و اينكه اگر 9 دي اتفاق نمي افتاد، گفت: اگر 9 دي اتفاق نمي‌افتد روز قبل و يا بعد از آن بدون شك اين حماسه رقم مي خورد. مردم منتظر بودند كه ببينند مسئولان در اين روز چه كار مي‌كنند در واقع مردم در حماسه 9 دي با فتنه گران اتمام حجت كردند. نقطه اتكا و تكيه‌گاه نظام مردم بوده، هستند و خواهد بود.

روح‌الاميني با بيان اينكه در حماسه 9 دي جواناني كه از نسل چهارم و سوم بودند موج مي‌زد و در واقع حماسه 9 دي آغاز خوبي ها بود، ادامه داد: 9 دي پاياني بر آمال و آرزوهاي فتنه‌گران و حاميان آنها بود و باعث حيرت دشمنان انقلاب شد. قرن 21 به گفته تحليل‌گران قرن امام خميني (ره) است و امام بنيانگذار اين راه بوده است. در مقاطعي حضور مردم فوران اين موج را زياد كرد كه در كنار آن بيداري اسلامي، به عنوان ميوه‌ درخت تنومند انقلاب در بحث پيشرفت، شكوفايي، رونق علمي، فناوري، اقتصادي را موجب مي شود چرا كه در بستر اين دستاوردها ترقي و پيشرفت براي كشور حاصل مي‌شود و در واقع در 9 دي مسير پيشرفت كشور كليد زده شد و اين حماسه تثبيت كننده پيشرفت براي كشور بود.

وي با اشاره به اينكه بعيد است دوباره اتفاقاتي همچون فتنه 88 در ايران رخ دهد، ادامه داد: اگرچه رهبري پيرامون پيامدهاي آن هشدار داده‌اند، هوشياري و هشدارها و آمادگي‌هايي كه در كشور وجود دارد مجال بروز چنين اتفاقاتي را نمي دهد ولي در عين حال ممكن است عده اي غفلت زده در اداره كشور اختلاف ايجاد كنند.

وي گفت: امكان دارد در داخل و خارج از كشور، تحريم، قطعنامه، فشارها، محاصره اقتصادي، فناوري، حقوقي، بين‌الملل فشارها و تهديدها تشديد شود زيرا دشمن در حال حاضر بيكار نيست و اينكه عده‌اي در داخل كشور آنها را همراهي كنند نيز هست. انتخابات بايد با حضور حداكثري مردم و با مشاركت و نشاط نسل سوم و چهارم در اداره جامعه صورت گيرد. با حضور نخبگان نسل سوم و چهارم و بايد در كنار نسل دوم در بخش هاي دولت و مجلس و تمام عرصه‌ها شادابي و نشاط حاصل ‌شود تا احتمال جولان دشمنان به حداقل مي‌رسد.

صاحب امتياز روزنامه ملت ما گفت: هر چقدر از مسئوليت‌هايمان غافل شويم احتمال هجمه هاي دشمن به كشور زياد مي شود. حماسه 9 دي كه آغاز بيداري روزافزون در نسل آتي است با حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف مي‌تواند ضامن حركت رو به جلوي مردم شود.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن