تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقدام هوشمندانه ايران در برابر تحريم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اقدام هوشمندانه ايران در برابر تحريم
مدير عامل بانك سپه از اقدام هوشمندانه ايران در برابر تحريم اين بانك گفت و اعلام كرد: بخش اعظم دارايي هاي شعب خارجي بانك سپه قبل از بلوكه شدن به داخل كشور منتقل شد و برهمين اساس، از اين محل به كشور زياني تحميل نشد.

به گزارش مهر، حسنعلي قنبري امروز در نشستي مطبوعاتي با غير قانوني خواندن تحريم بانك سپه ايران توسط كشورهاي غربي و آمريكا گفت: بانك سپه در اين تحريمها مظلوم واقع شده است.

وي افزود: حجم بالاي فعاليتها و مراودات بين المللي و تسهيل روابط تجار ايراني و خارجي و ارقام بالاي اعتبارات اسنادي پرداخت شده در اين خصوص، به بهانه اي براي تحريم و حمله به بزرگترين فعال بخش اقتصادي بين المللي كشور تبديل شد.

قنبري افزود: بخش اعظم دارايي هاي شعب خارجي بانك قبل از بلوكه شدن به داخل كشور منتقل شد و هم اكنون در تلاش هستيم تا مجددا اين شعبات را فعال كنيم.

مديرعامل بانك سپه از تلاش براي برداشتن نام بانك سپه و شعبات خارجي آن از ليست تحريمها خبرداد و گفت: اين تلاش از انگليس شروع شده است، چون بانك سپه در اين كشور شعبه ندارد، بلكه يك بانك انگليسي است كه 100 درصد سرمايه آن متعلق به بانك سپه است.

وي در عين حال گفت: با وجود اينكه بانك سپه با تكليفي براي پرداخت تسهيلات به مسكن مهر مواجه نيست، اما سعي كرده است به همان ميزان يعني معادل دو هزار ميليارد ريال براي تامين مالي مسكن كمك كند كه براي هر واحد مسكوني رقمي حدود 15 ميليون تومان را شامل مي شود كه 12 هزار واحد مسكوني را در بر مي گيرد.

بدهي به بانك مركزي و مطالبات معوق

قنبري اظهارداشت: پيش از اين بانك با عدم تعادل بين تسهيلات و سپرده ها و منابع جذب شده مواجه بود، بنابراين براي مدتي سياست انقباضي در پيش گرفت تا بتواند تعادل متعارفي را در اين خصوص ايجاد كند، اين سياست گرچه براي مدتي به مشتريان بانك فشار وارد كرد؛ اما هم اكنون باعث تعادل بين نسبتهاي بانك شده است، به نحوي كه هم اكنون نسبت تسهيلات پرداختي قابل دفاع و مديريت و كنترل شده است.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه وضعيت حسابهاي متقابل بانك سپه با بانك مركزي و ساير بانكها به تعادل رسيده است، از مثبت شدن و تعادل حسابهاي اين بانك خبرداد و افزود: بر همين اساس بانك در برخي روزهاي هفته گذشته بدهي به بانك مركزي نداشته است.

مديرعامل بانك سپه از برنامه ريزي هاي ميان مدت بانك براي وصول مطالبات معوق بانك در تمام بخشها خبرداد.

سود سهام عدالت

مديرعامل بانك سپه از توزيع سود مرحله دوم سهام عدالت بالغ بر هزارو 200 ميليارد ريال به 1.5 ميليون نفر از 12 بهمن ماه جاري از طريق شعب سراسر كشور اين بانك خبرداد و تصريح كرد: در قالب اين سود به هر فرد حدود 80 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

مانده تسهيلات و منابع

قنبري مانده تسهيلات بانك سپه را 144 هزار ميليارد ريال و مانده منابع را 131 هزار ميليارد ريال اعلام و خطوط اعتباري دريافت شده از بانك مركزي را 19 هزار ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: همچنين ميزان اضافه برداشتهاي بانك از منابع بانك مركزي نيز 1200 ميليارد ريال است كه با توجه به مراودات بانكي، رقمي متعارف محسوب مي شود.

وي رقم جريمه هاي بانك سپه در سال 86 از سوي بانك مركزي در ارتباط با اضافه برداشتها را معادل 4 هزار و 200 ميليارد ريال اعلام كرد وگفت: بخششي از سوي بانك مركزي در اين خصوص مطرح نبوده است.

وي گفت: بانك مركزي اجازه ورود به بازار بين بانكي را با توجه به پيش بيني مواجه بانك سپه با مازاد منابع را صادر كرده است و ما براي ورود به اين بازار بايد اعلام آمادگي كنيم.

وي از نصب نرم افزاري در بانك سپه براي مشخص شدن حجم مطالبات سررسيد گذشته، معوق و مشكوك الوصول خبرداد و افزود: زمانيكه مطالبات سررسيد گذشته از سه ماه بگذرد، رقم آنها در مطالبات معوق منظور مي شود و اگر مدت زمان ديگري نيز بگذرد به مطالبات مشكوك الوصول تبديل خواهد شد.

وي ادامه داد: بر همين اساس، رقم مطالبات معوقي كه اين سيستم نشان مي دهد حدود 30 هزار ميليارد ريال است، اما رقم واقعي اين مطالبات حدود 8 هزار ميليارد ريال است.

مطالبات از دولت

مديرعامل بانك سپه رقم مطالبات حسابرسي شده اين بانك از دولت در پايان سال 85 را معادل 8 هزارو 261 ميليارد ريال و در پايان سال 86 را معادل 11 هزار ميليارد ريال اعلام كرد.

اموال مازاد بانكها

قنبري از شناسايي و صورت برداري از اموال مازاد بانك در قالب مهمانسراها، زمينهاي مازاد، زائر سراها و غيره كه بانك استفاده اي در مراودات روزمره خود از آنها ندارد براي فروش توسط شركت فروش دارايي ها و اموال مازاد بانكها خبرداد و اظهارداشت: با انتقال مالكيت اين دارايي هاي مازاد به اين شركت، شركت مذكور وظيفه دارد دارايي هاي مازاد را بفروشد و ارقام حاصل را به بانك بازگرداند.

وي گفت: اول دي ماه سود گواهي سپرده بانك كه با نرخ 19 درصد بود، پرداخت شد و از اين طريق براي بانك 15 هزار ميليارد ريال تجهيز منابع حاصل شد.

وي از صدور سفر كارت بانك سپه براي كارمندان دولت و تحت پوشش قرار گرفتن 2.5 ميليون نفر از اين طريق خبرداد.

نظرات كاربران:

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن