تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803228640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگفت‌وگوي ايسنا با نمايندگان مجلس مطرح شد؛ 9 دي ســنــد افــتــخــار مــلــت ايــران اســت حــمــاســه 9 دي خـط بــطــلانـي بـرهـمـه تـوطـئـه‌هـا بـود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درگفت‌وگوي ايسنا با نمايندگان مجلس مطرح شد؛ 9 دي ســنــد افــتــخــار مــلــت ايــران اســت حــمــاســه 9 دي خـط بــطــلانـي بـرهـمـه تـوطـئـه‌هـا بـود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در آستانه 9 دي در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن محكوم كردن اعمال برخي هنجارشكنان، حماسه 9 دي را سند افتخار ملت ايران توصيف كردند.

مشروح اين گفت‌وگوها و اظهارات امروز بهارستاني‌ها در اين زمينه در ذيل مي آيد:

لاريجاني:

9دي طراز فهم ملي در صيانت از انقلاب را بالا برد

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روز تاريخي 9 دي ماه‌ اظهار كرد: حركت ملي 9 دي مكر چند ماهه دسيسه بازان داخلي و فرصت‌طلبان خارجي را كه اين بار فرهنگ عاشورايي را به سخره گرفتند، خنثي نمود.

علي لاريجاني امروز - چهارشنبه - در آغاز جلسه علني مجلس با اشاره به اين‌كه در آستانه روز تاريخي 9 دي ماه قرار داريم، گفت: 9 دي از جمله ايامي است كه ملت بزرگ ايران نشان داد از ضميري خودآگاه نسبت به سرنوشت انقلاب برخوردار است.

لاريجاني در ادامه اظهار كرد:‌ در حركت ملي 9 دي نيز ملت مكر چند ماهه دسيسه بازان داخلي و فرصت طلبان خارجي را كه اين بار فرهنگ عاشورايي را نيز به سخره گرفتند خنثي نمود و طراز فهم ملي را در صيانت از انقلاب بالا برد و دشمن متوجه استواري اراده‌ي ملت گرديد كه اين امر سرمايه‌ي بزرگي است كه متن ملت صحنه گردان مي‌شود، نه گروه‌ها و احزاب و به تعبير حضرت آيت‌الله مهدوي كني ميدان جذب حداكثري و دفع حداقلي است.

جلالي:

حماسه 9 دي خط بطلاني برهمه توطئه‌ها بود

عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور مردم در روز 9 دي را خط بطلاني بر همه توطئه‌ها دانست و گفت: 9 دي در تاريخ جمهوري اسلامي ماندگار شد.

كاظم جلالي اظهار داشت: در نظام‌هاي مبتني بر مردم سالاري ديني و در نظام جمهوري اسلامي كسي كه حرف آخر را مي‌زند، مردم هستند و در كشور ديده مي‌شود هرگاه توطئه‌اي عليه نظام و كشور ايجاد شده، با پيوند رهبري و مردم خنثي و نابود شده است.

وي ادامه داد: از اول انقلاب و در برهه‌هاي مختلف تاريخي، هنگامي كه نظام در معرض خطرات متفاوت قرار گرفت، با فرياد امام راحل و حضور معني‌دار مردم، خطرات رفع شده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به فتنه 88، اظهار داشت: موضوع سال 1388 فقط بحث انتخابات نبود، بلكه تقابل و برخورد با نظام بود كه يك پيوستگي در داخل و خارج براي ضربه زدن به نظام به وجود آمد.

جلالي در پايان با بيان اين‌كه مردم در روز 9 دي خط بطلاني بر همه‌ي توطئه‌ها كشيدند، تصريح كرد: حضور شورانگيز مردم با حاكميت معنويت محرم، عاشورا و امام حسين(ع) توانست توطئه‌ها را خنثي كند و مردم با ديدن بي‌حرمتي به نظام و ارزش‌هاي ديني، به ميدان آمده و حماسه ماندگار 9 دي را در تاريخ جمهوري اسلامي آفريدند.

ابراهيمي:

حماسه 9 دي اوج ولايت‌مداري مردم و حمايت آنها از نظام را نشان داد

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پيام حضور 9 دي را ولايت مداري و حمايت از نظام دانست و گفت: خدمت صادقانه مسئولين مي‌تواند پاسخي به حضور مردم در روز 9 دي باشد.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي نيز در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه انگيزه حضور در9 دي مبتني بر آنچه در فتنه 88 انجام شد، بود، گفت: جريان فتنه جامعه آرام كشور را به هم ريخت و با ايجاد اختلاف به نظام اسلامي توهين كرد.

وي افزود: اين جريان تا جايي پيش رفت كه ساختارشكني به اوج خود رسيد و به مقدسات و اعتقادات ديني مردم توهين شد.

نماينده مردم بيرجند با اشاره به تبلور خشم مردم در روز 9 دي، اظهار داشت: حضور مردم در اين روز، دشمن را مايوس و فتنه‌گران را از جامعه جمع كرد.

ابراهيمي درباره پيام حضور مردم در 9 دي، تصريح كرد: ولايت مداري در اوج خود و حمايت از نظام، حاكميت و انقلاب اسلامي پيام‌هاي حضور مردم بود كه به وضوح ديده شد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان با تاكيد بر وظيفه سنگين مسئولان نظام، يادآور شد: مسئولان بايد در مقابل اين مردم هوشيار، بيدار و فداكار و حاضر در صحنه، احساس مسئوليت كنند و خدمتي صادقانه و دلسوزانه داشته باشند چرا كه خدمت صادقانه مسئولين پاسخي به اين حضور خواهد بود.

مقدسي:

حماسه 9 دي، تجلي بصيرت امت در اطاعت از رهبري بود

نماينده بروجرد در مجلس گفت: مردم مسلمان و ولايي ايران اسلامي با همان نور و عظمت و شكوه و معنويت اوايل پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بر خلاف تبليغات فتنه‌گران و دشمنان نه تنها طي 30 سال خسته نشده و كوتاه نيامدند بلكه با همان شور و شعور اوايل انقلاب حضور و ولايت مداري خود را به جهانيان اثبات كردند.

هادي مقدسي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه لرستان، در خصوص حماسه 9 دي افزود: حماسه 9 دي يك حقيقت نهفته است كه هنوز ابعاد آن براي خود حماسه‌آفرينان اين حقيقت مشخص نشده است.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌كه حماسه 9 دي يك روز الهي بود، اظهار كرد: دشمن تداركات عظيم و تمهيدات بسيار گسترده‌اي را در نظر گرفته بود تا تمامي آمال و آرزوهاي خود را كه در طي 32 سال، مردم آن را با شكست و ياس مواجه كرده بودند، در فتنه 88 عملياتي كند.

وي گفت: 9 دي روز تجلي بصيرت امت اسلامي در اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب جهت مقابله با استكبار و عوامل فتنه در داخل كشور بود.

وي با اشاره به اين‌كه دشمن به خيال خود كار را پيش مي‌برد و روز به روز موضع نظام را ضعيف مي‌كرد تا اين‌كه داستان حقيقت برانگيز 9 دي به عنوان يك حماسه بزرگ و تاريخي بوسيله مرم رقم خورد ادامه داد: با حماسه 9 دي درخت تنومند انقلاب اسلامي بار ديگر با مائده الهي بصيرت آبياري و استحكامي به آن بخشيد كه هيچ يك از اين ترفندها قادر نخواهند بود كمترين تزلزلي در انقلاب ايجاد كند.

اكرمي:

حماسه 9 دي پاسخ به هتاكان عاشورا بود

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به پيام حماسه 9 دي گفت: مردم در اين روز هشدار دادند كه عاشورا و امام حسين(ع) حادثه‌اي نيست كه اگر كسي به آن جسارت و هتاكي كرد مردم آن را بدون جواب بگذارند.

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي ، اظهار كرد: در طول 33 سال بعد از پيروزي نقلاب اسلامي روزهاي مهمي در كشور داشته، داريم و خواهيم داشت و خاطرات مهم و سنگيني داشته‌ايم.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس تصريح كرد: در سال 88 حادثه‌اي در روز عاشورا رخ داد كه بسيار زشت و ناپسند بود، در اين روز برخي به عزاداري و عزاداران سيد الشهدا(ع) جسارت كردند، لذا به فاصله‌ي چند روز بعد، پس از محكوم كردن آن حادثه در روز عاشورا، مردم تهران در روز 9 دي به صورت حماسي به صحنه آمدند.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس خاطرنشان كرد: ابتدا، از ساحت مقدس حضرت سيد‌الشهدا(ع) و عاشورا به دليل آن جسارت‌ها عذرخواهي كردند، ثانيا به امام عصر(عج) تسليت گفتند و ثالثا مرتكبان آن جنايت را محكوم كردند و در پايان نيز تعهد كردند كه نسبت به عاشورا و امام حسين(ع) بيش از پيش ابراز ارادت و وفاداري كنند.

رسايي:

مردم در9 دي ثابت كردند وامدارهيچ جريان سياسي نيستند

حجت‌الاسلام حميد رسايي با اشاره به فرا رسيدن 9 دي گفت: مهمترين دستاورد اين روز، دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و مباني آن بود.

اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: 9 دي نشان داد كه مردم همچنان ريشه‌ي انقلاب اسلامي را از عاشورا مي‌دانند و اگر كسي به اين ريشه دست بزند و يا به جنگ آن بيايد، مردم به جنگ او مي‌روند.

وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي هنوز با همان شور و هيجان 32 سال پيش و با قوت به راه خود ادامه مي‌دهند، چرا كه بعد از 32 سال مردم با همان شور و هيجان براي دفاع از انقلاب اسلامي در راهپيمايي 9 دي حاضر شدند.

به گفته وي، از پيام‌هاي مهم اين روز آن است كه مردم ثابت كردند وامدار هيچ جريان سياسي نيستند و آنچه براي آنها خيلي مهم است، رهبري و جايگاه ولايت فقيه است.

رسايي خاطر نشان كرد: مردم در 9 دي نشان دادند كه اگر كسي بخواهد به اين جايگاه تعرض كند، با تمام قدرت در برابرش مي‌ايستند.

حسنوند:

مردم در 9 دي تبعيت از ولايت را به منصه ظهورگذاشتند

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، با اشاره به سالروز 9 دي گفت: از دستاوردهاي اين روز، شناخت خط فتنه و شناخت دقيق اتصال پيوندهاي دروني و بيروني است.

فريدون حسنوند در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه حركت مردم در اين روز كاملا مردمي و انقلابي بود، گفت: با هدايتي كه در مقاطع مختلف مقام معظم رهبري در مورد جامعه اعمال كردند اين بصيرت در جامعه به وجود آمد و در 9 دي 88 شاهد يك حضور انقلابي در فضايي معنوي بوديم.

به گفته وي، ملت ما درس بصيرت را از واقعه عاشورا و ماه محرم گرفت و در 9 دي تبعيت از ولايت را در عمل به منصه‌ظهور گذاشت.

وي، حركت مردم در اين روز را اعلام برائت از جريان فتنه و كساني كه با اتصال به قدرت‌هاي بيروني قصد براندازي نظام جمهوري اسلامي را دارند، دانست و گفت: كساني با اتصال به قدرت‌هاي بيروني و به بهانه انتخابات و تقلب در آن به دنبال اجراي سناريوي براندازي نظام جمهوري اسلامي، فروپاشي و انقلاب رنگين بودند.

وي با اشاره به اينكه شناخت خط فتنه از دستاوردهاي 9 دي است، اظهار كرد: غفلت از موضوع حضور در صحنه موجب از بين رفتن فرصت‌ها و خداي ناخواسته اتفاق مجددي مثل فتنه خواهد شد، لذا تبعيت و اطاعت از رهبري مي‌تواند راهگشاي بسياري معضلات پيچيده به ويژه در موضوعات سياسي و اجتماعي باشد.

زارعي:

حماسه 9 دي عمق ولايت‌مداري مردم را نشان داد

مردم بيش از خواص براي خرج شدن پاي نظام آمادگي دارند

يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بازخواني حماسه 9 دي سال 88 گفت كه حضور مردم در اين روز عمق ولايت‌مداري و باور ديني مردم را به نمايش گذاشته و درس‌هايي را از خود به جاي گذاشته كه براي تاريخ كشور آموزنده است.

علي‌اصغر زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، فتنه‌ سال 88 را از حوادث نادر در تاريخ كشور توصيف كرد و گفت: در گذشته هميشه كشور ما در معرض تاخ و تاز ديگران بوده و بعد از انقلاب هم حجم دخالت‌، تهديد و فشارهاي دولت‌هاي خارجي بر كشورمان افزايش پيدا كرده است.

وي افزود: در انتخابات سال 88 ارتباط تنگاتنگي بين عناصر داخلي و خارجي پيدا شد و پيچيده‌ترين سازماندهي‌ها صورت گرفت، ضمن اين‌كه برنامه‌ريزي و پشتيباني سنگيني از تحركات عليه نظام به عمل آمد.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين‌كه پيش از انتخابات سال 88، مواضع دولت نهم در عرصه داخلي و خارجي و مقاومت در برابر زياده‌خواهي‌ دشمنان موجب رضايت‌مندي مردم شده بود، تصريح كرد: تحمل اين اقتدار براي عناصر داخلي مخالف با نظام و عناصر خارجي بسيار سخت بود؛ لذا تفاهم و توافقي بين اين دو گروه صورت گرفت.

زارعي ادامه داد: اگرچه انتظار مي‌رفت در كشور پيش‌بيني‌هاي لازم در اين زمينه وجود داشته باشد و دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ما اين تحركات را از ابتداي شكل‌گيري آن رصد كنند اما نهايتا اين‌گونه نشد و سيستم اطلاعاتي و امنيتي ما نتوانست به عمق اين پيچيدگي پي ببرد و زماني پي به آن برد كه اقدامات عملياتي اين گروه‌ها در صحنه ظاهر شده بود.

اين عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم تاكيد كرد: در آن شرايط انتظار مي‌رفت نخبگان و خواص پيرو آموزه‌هايي كه از امام آموخته بوديم سريعا اعلام موضع كنند و بين حق و باطل پيش آمده روشنگري لازم را انجام دهند، اما برخي دل به دشمن دادند و برخي هم اگرچه با دشمن موافق نبودند اما پاي نظام ايستادن را در خودشان نديدند لذا عده‌اي مردود و عده‌اي هم ساكت و تماشاگر شدند.

اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اين‌كه سكوت برخي خواص در وقايع بعد از انتخابات باعث شد فتنه‌گران تا توهين به حريم عاشورا نيز پيش روند، گفت: آنجا بود كه مردم احساس كردند بايد خودشان در صحنه حاضر شوند و به فتنه پايان دهند، در حالي كه انتظار مردم اين بود كه مسئولين، خواص و نخبگان اين مساله را حل كنند؛ لذا حادثه 9 دي حادثه‌اي تاريخي بود كه جايگاه مردم در بحران‌ها و شرايط سخت اجتماعي را نشان مي‌دهد. ملت ما نشان داد اين آگاهي و روشنگري در كشور وجود دارد.

وي با بيان اين‌كه مردم با صبوري، تهديدها عليه كشورمان را تحمل مي‌كنند، خاطرنشان كرد: اگر به حريم اعتقادات و باورهاي ديني و ارزشي مردم تجاوز شود اينجاست كه مردم زودتر از دستگاه‌هاي اطلاعاتي، مسئولان و خواص به صحنه مي‌آيند و اين درسي آموزنده براي تاريخ كشور ماست.

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: دشمنان ما در وقايع بعد از انتخابات و در فتنه ملت را آزمايش كردند و فهميدند مردم كساني نيستند كه اگر دشمن از حدي پا را فراتر بگذارد سكوت كنند. برخلاف بسياري ملت‌ها كه دشمنان خارجي آنها با همكاري عوامل داخلي مي‌توانند باعث سكوت نظام در كشور شوند.

زارعي اضافه كرد: 9 دي عرصه درس‌گيري نخبگان و خواص است. مردم ما نشان دادند اگر به رسانه دسترسي ندارند كار رسانه‌اي نمي‌كنند و حرف آنها در رسانه پخش نمي‌شود به اين مفهوم نيست كه بينش آنها از نخبگان پايين‌تر است، بلكه نشان دادند بينش آنها بيشتر است و آنها آمادگي بيشتري براي خرج شدن پاي نظام را دارند.

اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اين‌كه نخبگان و خواص بايد عملكرد خود را بازبيني كنند،‌ گفت: اين افراد بايد نگاه جديدي به عملكرد خود داشته باشند كه مبادا در امتحانات بعدي هم دچار چنين وضعيتي شوند.

وي تاكيد كرد: حادثه 9 دي عمق ولايت‌مداري، دينداري و باور ديني مردم ما را به نمايش گذاشت و حادثه ويژه‌اي را در تاريخ ثبت كرد كه امروز در همه‌ي عرصه‌ها مي‌توان از آن درس گرفت.

اين عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به در پيش داشتن انتخابات مجلس نهم ادامه داد: مردم ما علاقمند به ارزش‌ها و باورهاي خود هستند و ممكن است اگر بي‌تفاوتي نسبت به اين مسائل صورت گيرد قدري تحمل كنند، اما اگر از حريمي بگذرد حتما عكس‌العمل نشان مي‌دهند، لذا وظيفه نخبگان اين است كه انسان‌هاي معتقد، ولايت‌مدار و فداكار را در انتخابات به صحنه بياورند.

وي در پايان اظهار داشت: مردم ما به انسان‌هايي كه در فتنه قدرت تصميم گيري نداشتند يا ممكن است نتوانند صحنه را خوب بشناسند علاقه‌اي ندارند و اگر اين افراد را به صحنه بياوريم مورد استقبال مردم قرار نمي‌گيرند.

علا‌ءالدين بروجردي:

9 دي ، معادلات و محاسبات جهاني را برهم زد

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست‌ خارجي مجلس، با اشاره به حماسه 9 دي اظهار كرد: مردم ايران اسلامي در 9 دي ماه 88 چنان به ميدان آمدند كه تمامي معادلات و محاسبات جهاني را بر هم زدند.

علا‌ءالدين بروجردي طي سخناني در برنامه كنكاش، اهميت حماسه نهم دي ماه در مقابله با فتنه استكبار جهاني در سال 88 تحت عنوان روز بصيرت و ميثاق با ولايت تشريح كرد و گفت: مردم ايران اسلامي در 22 خرداد ماه 88 با مشاركت86 درصدي يك حماسه منحصر به فرد آفريدند و در نهم دي ماه نيز آ‌نچنان به ميدان آمدند كه ضمن شگفتي همگان، تمامي معادلات و محاسبات نظام سلطه در جهان را هم زدند.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي انتخابات خرداد 88 را يك زلزله سياسي براي دشمنان نظام و يك جشن بزرگ براي دوست داران انقلاب اسلامي توصيف و با بيان اينكه انتخابات مشروعيت نظام را تثبيت كرد، به بررسي علل و عوامل بروز فتنه 88 پرداخت و عدم آشنايي و ندانستن قواعد بازي توسط دو تن از كانديداهاي رياست جمهوري، تبليغات گسترده غرب و ايجاد توهم در ذهن برخي افراد، تلاش و سرمايه‌گذاري استكبار براي براندازي نظام و زود باوري برخي جريانات سياسي و در نهايت بي تدبيري برخي افراد و جريانات سياسي را از عوامل فتنه 88 برشمرد.

بروجردي با بررسي حوادث و رويداد‌هاي بيروني و دروني كشورمان در حد فاصل 22 خرداد تا 9 دي ماه 88 اظهار كرد: در اين مدت رهبري، مردم و مسئولان دلسوز با هوشمندي براي درك مسائل سياسي و اجتماعي كشور و نظام بين‌الملل بسيار تلاش كردند اما طرف مقابل كه به شدت تحت تاثير تبليغات سوء استكبار جهاني به سركردگي آمريكا قرار داشت، سعي كرد مسائل را نپذيرد و در عمل قواعد بازي را رعايت نكرد و اين مردم و رهبري بودند كه با هوشمندي و درايت، تشخيص و تصميم به موقع و سرعت عمل به ميدان آمده و در نهم دي ماه چنان حماسه‌اي آفريدند كه برتمامي توطئه‌ها، ترفند‌ها، معادلات و محاسبات سياسي، اجتماعي، امنيتي و نظامي غرب بطلان كشيد.

وي خاطرنشان كرد: ‌مردم بدون دعوت، هماهنگي و تنها با تبعيت كامل از ولايت امر خود، فتنه را كنترل مي‌كردند تا اينكه موضوع بي‌حرمتي در تاسوعا و عاشوراي همان سال روي داد و مردم ديگر سكوت را جايز نداستند و خود جوش به ميدان آمدند و اصل اساسي و چهره‌ واقعي و شفاف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به جهانيان نشان دادند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نقش و جايگاه رهبري در مقابله با توطئه نظام سلطه افزود: در حماسه نهم دي ماه و پايان فتنه 88 ، نقش مقام معظم رهبري در ايجاد بصيرت، تبيين مسائل و شفاف‌سازي ضعف‌ها و كاستي‌ها و مشخص شدن وظايف مردم، مسئولان و جريانات سياسي نقش كليدي و حساسي بود كه به همگان ثابت كرد كه با وجود جايگاه رهبري به جريان رو به رشد انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، خدشه‌اي وارد نخواهد شد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران نيز در تماس تلفني با برنامه‌ كنكاش به تحليل و بررسي نقش مقام معظم رهبري در فرو نشاندن توطئه‌هاي دشمنان نظام پرداخت و خاطرنشان كرد: نبايد فتنه 88 را با انتخابات و يا كانديداهاي شركت كننده در آن انتخابات گره زد، بلكه مساله و توطئه استكبار بسيار فراتر از انتخابات و اشخاص حقيقي و حقوقي بود تا جايي كه اگر درايت رهبري و هوشمندي و حضور به موقع مردم نبود اين توطئه به يك حركت همه جانبه و تمام عيارعليه نظام اسلامي تبديل مي‌شد.

امام جمعه موقت تهران با تقسيم‌بندي تلاش‌هاي مقام معظم رهبري در فرونشاندن فتنه 88 اظهار داشت: نخست اينكه مقام معظم رهبري بسيار تلاش كردند كه اعتراض و اعترافات به روند برگزاري انتخابات از مجراي قانوني پيگيري شود، دوم اينكه ايشان تمامي سعي و همت خود را براي پاسداري از جمهوريت نظام به كار گرفتند و اجازه ندادند خدشه‌اي به راي و نظر مردم وارد شود، سوم اينكه ايشان تمام مسائل و تدابير به كار گرفته شده را مستند مطرح مي‌كردند تا جنبه روشنگري آن حفظ شود، بنابراين خلق حماسه نهم دي ماه توسط مردم نشات گرفته از تدابيرالهي مقام معظم رهبري و مصداق بارز تولي و تبري بود.

نماينده زابل:

9 دي سند افتخار ملت ايران است

نماينده‌ي مردم زابل در مجلس، از 9 دي بايد به عنوان سند افتخار ملت ايران ياد كرد.

به گزارش ايسنا، عباسعلي نورا امروز در نطق ميان‌دستور خود در صحن علني مجلس با بيان اين‌كه تحريم‌ها و نيازها در دنيا منشأ تحولات در جهان بوده است، گفت: نظام جمهوري اسلامي با توكل به خدا و رهبري داهيانه ولي فقيه و همت والاي نيروي انساني ذي‌قيمت تحريم‌ها را به فرصت مبدل خواهد كرد.

نماينده‌ي مردم زابل در ادامه خاطرنشان كرد: البته از 9 دي به عنوان سند افتخار ملت ايران بايد ياد كرد، لذا لازم است با صلابت از دستاوردهاي راهبردي انقلاب دفاع كرد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن