تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813441097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازي در نقش شهيد بابايي لطف خدا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازي در نقش شهيد بابايي لطف خدا بود
تهران - شهاب حسيني بازيگر نقش شهيد عباس بابايي در مجموعه "شوق پرواز"، بازي در چنين نقشي را لطف خدا دانست.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، جلسه نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني "شوق پرواز" روز گذشته(سه شنبه) با تقدير از مليحه حكمت" همسر و "سلما بابايي" دختر شهيد عباس بابايي، "جواد نوروزبيگي" تهيه كننده، "يدالله صمدي" كارگردان و "شهاب حسيني" بازيگر نقش شهيد بابايي توسط دانشجويان و مسوولان دانشگاه تهران برگزار شد.

تهيه كننده اين مجموعه تلويزيوني در اين مراسم با بيان آنكه طرح توليد "شوق پرواز" از سال 76 كليد خورد، افزود: زندگي اين شهيد، فراز ونشيب هاي زيادي داشت و به نظر مي رسد يكي از سريال هاي سخت و خستگي آور تلويزيون است كه عوامل توليد تا آخرين لحظه انرژي خود را براي ساخت آن از دست ندادند.

وي گفت: در زماني كه ساخت اين سريال پيشنهاد شد، فيلمنامه هاي متعددي بررسي شدند كه بيشتر آنها با ايرادهاي متعددي رو به رو بودند و احساس مي شد كه شان شهيد بابايي بيش از اين است؛ حتي فيلمنامه نهايي كه سريال از روي آن ساخته شد نيز ايراد هايي داشت و در زمان توليد كار را تعطيل كرديم و روي فيلمنامه متمركز شديم.

نوروزبيگي گفت: شهيد بابايي در ساخت اين سريال حضور داشت و به علت حضور اين شهيد كارها ادامه يافت؛ توليد اين سريال در شرايطي آغاز شد كه التهاباتي در جامعه وجود داشت و برخي هنرمندان به كارهايي از اين دست اقبال نشان نمي دادند.

وي ساخت اين سريال را تجربه اي ارزشمند دانست و ابراز اميدواري كرد كه بتواند در آينده كارهايي از اين دست براي شهيدان بسازد.

** مخالف صمدي با تهيه نسخه سينمايي از "شوق پرواز"

يدالله صمدي كارگردان "شوق پرواز" نيز اين سريال را هم از لحاظ هزينه و حجم توليد و هم نوع نگاه به زندگي يك شهيد بزرگوار متفاوت از ديگر آثار تلويزيوني دانست و گفت: اگر دعوت خود شهيد نبود، هرگز اين مجموعه ساخته نمي شد.

وي با بيان آنكه تا پيش از ساخت اين مجموعه تلويزيوني، آثاري را در گونه هاي اجتماعي، كمدي و تاريخي ساخته است، افزود: تاكنون در حوزه دفاع مقدس اثر نساخته بودم كه خوشبختانه اين افتخار با "شوق پرواز" نصيب من شد.

صمدي درباره روند ساخت اين مجموعه به دانشجويان توضيح داد: براي آشنايي با شخصيت اين شهيد از كتاب هايي كه درباره او نگاشته شد استفاده كردم، و سپس كار آغاز شد و سپس به سراغ خانواده اين شهيد رفتم.

وي گفت: هرجاي كار كه به مشكل بر خورد مي كرديم، همه مي گفتند كه "عباس آقا" كارها را درست مي كند و انگار نيز همينطور بود.

صمدي از شهاب حسيني به عنوان يكي از كساني نام برد كه براي ساخت اين سريال جانانه كار مي كرد و افزود: تهيه كننده سريال نيز مسووليت بزرگي بر دوش داشت و مي بايست با نهادهاي مختلف از جمله ارتش، بنياد شهيد و ديگر ارگان ها رايزني مي كرد تا كار به نتيجه برسد.

وي در عين حال حجم مشكلات در مسير توليد "شوق پرواز" را در مقايسه با ديگر سريال ها كم دانست و تاكيد كرد كه بسياري از مشكلات به ياري اين شهيد پشت سر گذاشته شد.

صمدي با ابراز مخالفت از تهيه يك نسخه سينمايي از اين سريال گفت: اين مجموعه 24 قسمتي قطره اي از دنياي زندگي عباس است و چطور مي توان از اين قطره استخراج كرد و يك دهم آن را در قالب يك فيلم سينمايي به مخاطبان عرضه كرد.

اين كارگردان سينما و تلويزيون افزود: مسوولان جشنواره فجر پيشنهادهايي را براي ارايه يك نسخه سينمايي از آن ارايه كرده اند اما نمي توان يك مجموعه اي يكهزار و 50 دقيقه اي را در 100 دقيقه خلاصه كرد زيرا در اين صورت ساخت اين سريال و توليد آن هم در قالب مجموعه تلويزيوني زير سووال مي رود.

**"شوق پرواز يك تابلو در برابر ذهن من خواهد بود

شهاب حسيني بازيگر نقش شهيد بابايي نيز در اين آيين، ايفاي اين نقش را لطف خداوند دانست و گفت: در سال 66 كه عباس بابايي به شهادت رسيد تنها 14 سال داشتم؛ اين شهيد و شوق پرواز براي من يك يادآوري بود تا شناخت بيشتري از زندگي و ارزش هاي سرزمينم پيدا كنم.

وي افزود: اين شهيد نماينده نسلي است كه در آن دوران از همه چيز خود گذشتند و براي حفظ اين مرز و بودم ابتدا در نبرد با نفس خود به پيروزي رسيدند و سپس توانستند قابل ترين چيزي كه داشتند را فدا كنند.

حسيني بازي در نقش شهيد بابايي را يك بازيگري روتين ندانست و تاكيد كرد: نقش شهيد بابايي در "شوق پرواز" براي من يك تابلو است. مي توانم جلوي چشم و ذهن خود بگذارم و به آن نگاه كنم.

بازيگر سينما و تلويزيون كه پيش از حضور در روي صحنه، عكس شهيد بابايي را در مقابل دانشجويان بوسيده بود، گفت: اين حركت، كاري نمادين و براي ثبت در دوربين ها نبود بلكه حاكي از علاقه شخصي شهيد بابايي بود.

حسيني يادآور شد: زماني كه قرار بود كار ساخت اين مجموعه كليد بخورد، از خداوند مدد خواستم و به شهيد بابايي گفتم كه من مثل او، فرد آبرومندي در درگاه الهي نيستم و لباس تو براي تن نحيف من بسيار بزرگ است و از او خواستم كه مرا ياري كند.

حسيني ادامه داد: در اين سريال ابتدا شهيد بابابي به عنوان يك انسان مورد توجه قرار گرفت و سپس به سراغ شخصيت او در قامت يك شهيد رفتم و به همين خاطر است كه هر كس اين سريال را مي بيند با او احساس نزديكي مي كند زيرا نظير چنين شخصيت هايي در اطراف ما وجود دارند.

بازيگر سينما و تلويزيون گفت: شهيد بابايي كسي بود كه دنيا او را تغيير نداد و حتي وقتي به آمريكا سفر كرد ملاك هايش براي زندگي تغيير نكردند؛ به اعتقاد من قصه شهيد بابايي، قصه يك فرد با شكوه بود كه به شهادت رسيد و از بازخورد‌ها نيز چنين بر مي‌آيد كه او براي نسل امروز ملموس است.

در ادامه اين مراسم بخش هايي از پشت صحنه اين سريال براي حاضران پخش شد كه با اعتراض صمدي و حسيني رو به رو شد زيرا اين پشت صحنه ها مربوط به شهادت شهيد بابايي و قسمت هايي بود كه تاكنون از تلويزيون پخش نشده اند.

صمدي تاكيد كرد: با وجود پخش اين پشت صحنه باز هم نمي توانيد پايان سريال را حدس بزنيد؛

حسيني نيز گفت: نشان دادن پشت صحنه آثار نمايشي مثل به تصوير كشيدن حقه هاي شعبده بازي است و به نظر مي رسد كه نبايد اين پشت صحنه ها در جلسه امروز پخش مي شد.

مليحه حكمت همسر شهيد بابايي كه به همراه دخترش در بخش پاياني اين جلسه حضور يافته بود، در سخنان كوتاهي ضمن تشكر از عوامل توليد اين سريال، خون شهيدان را بالاترين امضا دانست و گفت: سندي رسمي تر از شهادت نيست.

در پايان اين مراسم با اهداي لوح يادبود، تنديس دانشگاه تهران و يك جلد كلام الله مجيد از عوامل سريال "شوق پرواز" و نيز همسر و فرزند شهيد بابايي تقدير به عمل آمد.

فراهنگ ** 2025 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30736535

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 859]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن