تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815715157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام سازمان نظام پزشكي: تقاضاهاي ملي نظام سلامت براي توسعه فيزيوتراپي رانمي‌شناسيم تنها30درصدكارگاههاي صنعتي استانداردهاي ارگونوميك رارعايت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم مقام سازمان نظام پزشكي: تقاضاهاي ملي نظام سلامت براي توسعه فيزيوتراپي رانمي‌شناسيم تنها30درصدكارگاههاي صنعتي استانداردهاي ارگونوميك رارعايت مي‌كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

قائم مقام سازمان نظام پزشكي با بيان اين مطلب كه تقاضاهاي ملي نظام سلامت براي توسعه فيزيوتراپي را نمي‌شناسيم، عنوان كرد: لازم است تقاضاهاي ملي به منظور ارتقاي سطح بهره وري افراد مشخص شود.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر عليرضا زالي در دوازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات كه در دانشگاه علوم بهزستي و توانبخشي برگزار شد، افزود: در حال حاضر سنگ بناي ورود به فيزيوتراپي تخصصي و عبور از فيزيوتراپي سنتي به خوبي گذاشته شده است.

وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه تكنيك‌هاي تخصصي فيزيوتراپي كه از حلقه‌هاي مفقوده جامعه پزشكي است طي يك حركت ملي در نظام سلامت نهادينه شود.

زالي ضمن بيان اين مطلب كه فيزيوتراپي ملي ما از نظر علمي به حدي از بالندگي رسيده كه مي‌تواند خود را از چنبره فيزيوتراپي سنتي رها و وارد عرصه‌هاي نوين تخصصي شود، گفت: اكنون جامعه علمي كشور به پيشواز حركت به سوي جلو و پيشرفت هاي نوين رفته است.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي افزود: از جمله مباحث مهم در اين حوزه اين است كه بتوانيم بحث فيزيوتراپي مبتني بر شواهد را به ويژه در جنبه‌هاي علمي و آموزشي توسعه دهيم كه امروز يك نياز جدي براي همه عرصه‌هاست. روش‌هاي تشخيصي و درماني و همه آن چيزي كه به عنوان پروتكل مطرح شده است بايد از فيلتر مبتني بر شواهد عبور كرده باشد البته اين حركت در بسياري از رشته‌هاي علمي كشور آغاز شده است.

زالي ضمن تاكيد بر اينكه بايد تلاش لازم براي بازشناسي ظرفيت‌هاي علمي فيزيوتراپي به ساير متخصصان علم پزشكي صورت پذيرد، گفت: ظرفيت‌هاي اين رشته براي ساير حرف پزشكي مغفول مانده و لازم است تنوير تخصصي در اين خصوص انجام و ظرفيت‌هاي نويني كه در اين رشته در حال شكوفايي است به ساير حرف منتقل شود.

وي همچنين ضمن اشاره به اينكه در ساليان اخير رشته فيزيوتراپي مورد غفلت، بي مهري و كم توجهي قرار گرفته است، گفت: براي فيزيوتراپي جايگاه خوبي در نظام سلامت تبيين نشده است در حالي كه ارتقاي سلامت بازگشت به سلامت و بازيابي سلامت در كنار تامين سلامت فرد از جمله وظايف مهم نظام سلامت كشور است و همين جاست كه نقش و جايگاه فيزيوتراپي بيش از پيش نمود مي‌يابد.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي با بيان اين مطلب كه تقاضاهاي ملي نظام سلامت براي توسعه فيزيوتراپي را نمي‌شناسيم، عنوان كرد: لازم است تقاضاهاي ملي را به منظور ارتقاي سطح بهره وري افراد مشخص شود.

زالي ضمن بيان اين مطلب كه مسايل مربوط به ستوان فقرات از جمله مسايل مبتلا به جامعه امروز است، عنوان كرد: شهرنشيني و صنعتي‌تر شدن جامعه سلامت ستون فقرات در افراد را تحت الشعاع قرار داده است گواه اين مدعا سرشماري اخير است كه طي آن مشخص شد 71 درصد جمعيت ايران شهرنشين هستند. بالطبع توسعه شهرنشيني منجر به افزايش مشكلات ستون فقرات خواهد شد.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي ضمن بيان اين مطلب كه بار بالاي تصادفات در كشور نيز به سلامت ستون فقرات آسيب وارد كرده است، گفت: حوادث ترافيكي در زمره سه عامل اصلي بيماري‌ها و مرگ و مير در كشور قرار دارد به گونه اي كه بخش زيادي از تروماها به صورت مستقيم و غيرمستقيم معطوف به ستون فقرات هستند كه اين مسئله بازتواني مجروحين را ضروري مي سازد.

وي در ادامه ضمن اشاره به اينكه با وجود آمار بالاي سرماخوردگي و عفونت‌هاي دستگاه تنفسي فوقاني باز هم شايع‌ترين علت غيبت شغلي در كشور كمردرد است، گفت: بنابراين مشاهده مي‌كنيم كه حتي يك درد ساده مي تواند چه بار عظيم مالي و اقتصادي را براي جامعه‌اي كه در حال توسعه است به دنبال داشته باشد.

وي اضافه كرد: به طور تقريبي در هر 24 دقيقه يك نفر در اثر حوادث ترافيكي جان خود را از دست مي‌دهد البته مجموع اين آمار نسبت به سال گذشته 13 درصد كاهش يافته است اما بار دقيق مصدومين به اين معنا كه چه تعداد مصدوم در كشور وجود دارد مشخص نيست. به نظر مي رسد بر اساس گمانه زني‌هاي صورت پذيرفته در هشت ماه اول امسال بالغ بر 216 هزار مصدوم ترافيكي داشتيم كه 157 هزار نفر مرد بودند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد كاهش داشته است. با اين حال آمار بزرگي كه اهميت خاص فيزيوتراپي را در مقوله بازتواني و احياي بيماران و مجروحين نشان مي دهد.

زالي در ادامه به تغييرات الگوي زندگي در جامعه ايراني، تغييرات وزن و الگوي تغذيه‌اي در كشور اشاره كرد و گفت: 43 درصد مردان و 38 درصد زنان ايراني به ويژه در كلان شهرها اضافه وزن دارند كه به تبع تعداد بسياري از اين افراد دچار مشكلات ستون فقرات خواهند شد.

وي همچنين پوكي استخوان را جزء 4 دشمن اصلي بشر دانست و گفت: به علت پايين بودن فعاليت ورزشي در دوره رشد استخواني و پايين بودن سرانه مصرف مواد لبني با مشكل جدي پوكي استخوان مواجهيم كه پوكي استخوان مي‌تواند باعث ايجاد مشكلات عمده‌اي در خصوص ابتلا به دردهاي ستون فقرات شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي ادامه داد: تقريبا حدود 48 درصد زنان و 42 درصد مردان ايراني بعد از ميانسالي دچار كاهش تراكم استخواني در ستوان فقرات مي شوند و از هر چهار زن ايراني پس از سن 50 سالگي يك نفر دچار پوكي استخوان متوسط تا شديد مي‌شوند.

زالي در ادامه به مشكلات ارگونوميك در فضاي كاري افراد اشاره كرد و گفت:‌ طي مطالعه‌اي كه چندي پيش صورت پذيرفت تنها در30 درصد كارگاه‌هاي صنعتي و حرفه‌اي در كشور استانداردهاي ارگونوميك رعايت مي‌شود.

وي همچنين ضمن بيان اينكه در مدارس نيز به دليل اينكه نيمكتها مطلقا متناسب با سن دانش آموزان طراحي نشده و اصول ارگونوميك در آن لحاظ نشده به طوري كه شاهد ابتلا به كمردرد در سنين پايين هستيم، گفت: بحث حفاظت از ستون فقرات در مباحث آموزشي دوره متوسطه و پيش از آن گنجانده نشده است.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي در پايان گفت: مشكلات مربوط به ستون فقرات معضلي رو به فزوني است و اين امر نشان مي دهد كه جامعه فيزيوتراپي براي مواجهه با اين چالش با چه مسير پرفراز و نشيبي رو به روست.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن