تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فجر 30. بنياد مسكن استان مركزي، 30 سال فعاليت درمناطق محرو م


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فجر 30. بنياد مسكن استان مركزي، 30 سال فعاليت درمناطق محرو م
اراك- بنياد مسكن انقلاب اسلامي از نهادهايي است كه با فرمان رهبر فقيد انقلاب اسلامي در 21 فروردين 58 آغاز به كار كرد و نقش مهمي در اباداني و تامين مسكن نيازمندان ايفا كرده است .


توسعه و عمران روستايي و رسيدگي به مناطق محروم به عنوان يكي از آرمانها و شاخصه ها عملكردي نظام جمهوري اسلامي است .
توجه به مقاوم سازي مسكن روستايي، حفظ اين سرمايه هاي ملي،ارتقاء ضريب امنيت جاني روستاييان در برابر حوادث قهري، احياي حساب 100 امام خميني (ره) و ايجاد زمينه مشاركت عمومي در رفع نياز محرومين بي سرپناه جامعه و ياري رساندن به دولت در اين امر خطير و خدمات ارزنده ديگر از جمله فعاليتهاي اين نهاد در دوران بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي است.
بنياد مسكن استان مركزي در راستاي مصوبات هيات محترم دولت مبني بر ساخت 200 هزار واحد مسكوني در هر سال و درطول دو برنامه پنج ساله توسعه با اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در طول سه سال اول طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي، با سهميه اي معادل 16 هزار واحد مسكوني گام موثري در بهبود كيفيت مسكن در روستاهاي اين استان برداشته است.
ميزان اين تسهيلات در سال اول (1384) معادل 50 ميليون ريال به ازاي هر واحد مسكوني بوده كه سقف اين اعتبار سالانه 15 درصد افزايش يافته و باز پرداخت آن با احتساب دوران مشاركت جمعا 12 سال است . درسال دوم طرح (1385) بنياد مسكن اين استان موفق به كسب رتبه اول كشوري در جذب تسهيلات شد.
پيش از اين طرح، از سال 74 تا 84، بنياد مسكن استان مركزي ، طرح بهسازي مسكن روستايي با پرداخت تسهيلات بانكي، نظارت بر ساخت و ساز، ساخت بيش از چهار هزار و 800 واحد مسكوني روستايي را در كارنامه خود دارد.
از ديگر فعاليتهاي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان مركزي ،تدوين ، تهيه و اجراي طرح هادي روستايي است كه با
هدف ساماندهي و اصلاح بافت موجود، ايجاد تاسيسات زيربنايي ، عمران وآباداني روستاها و نحوه استفاده از زمين براي عملكردهاي مسكوني، توليدي، تجاري، كشاورزي، تاسيسات و تجهيزات و نيازمندي هاي عمومي روستايي را حسب مورد تعيين مي كند و به عنوان سند توسعه روستا به شمار مي آيد.
ايجاد زمينه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرايط فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي، تامين عادلانه امكانات از طريق ايجاد تسهيلات اجتماعي، توليدي و رفاهي، هدايت وضعيت فيزيكي روستا و ايجاد تسهيلات لازم براي بهبود مسكن روستاييان و خدمات زيستي و عمومي از مهمترين اهداف طرح هادي است.
در اين راستا بنياد مسكن استان مركزي در اجراي ماده هفت اساسنامه خود توانسته است براي كليه روستاهاي بالاي 50 خانوار اين استان در مجموع 696طرح هادي تهيه كند.
اجراي طرح هادي روستايي كه با هدف نوسازي و بهسازي كالبد روستاها انجام مي گيرد، ظرفيتهاي لازم براي سرمايه گذاري جديد در اين نقاط، جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها، تجديد حيات و هدايت روستا به لحاظ اقتصادي، اجتماعي و فيزيكي را فراهم مي سازد.
در اين زمينه بنياد مسكن اين استان از تعداد 315 روستاي بالاي 100 خانوار و تعداد 229 روستاي بين 50 تا 100 خانوار در سطح استان، عمليات اجراي طرح هادي در 354 روستا راآغازكرده است ، كه از اين تعداد اجراي طرح هادي 254 روستا به اتمام رسيده است.
همچنين در قالب طرح هادي روستايي حفظ و حراست از بافت تاريخي و فضاي با ارزش روستايي مد نظر قرار گرفته و در اين راستا طرح بهسازي بافت با ارزش روستاي انجدان از توابع شهرستان اراك و روستاي وفس از توابع شهرستان كميجان ، در دستور كار اين بنياد قرار دارد .
صدور بيش از 54 هزار و 636 جلد سند مالكيت روستايي (بيش از 50 درصد اماكن روستايي) در 376 روستاي استان و كسب رتبه برتر در سال هاي 83، 84، 85 و 86 به لحاظ صدور سند بيش از سهميه تخصيصي استان، از ديگر توفيقات اين بنياد است.
يكي از وظايف قانوني بنياد مسكن، تامين مسكن براي محرومان جامعه مي باشد، كه در اين راستا با فرمان تاريخي امام راحل مبني برافتتاح حساب 100 امام خميني (ره)، حمايت رهبر معظم انقلاب و رياست جمهوري، ساخت مسكن براي اين قشر به شكل منسجم و سازمان يافته وارد فاز جديدي شد و بر اين اساس اين نهاد انقلابي تاكنون يك هزار و 112 واحد مسكوني درنقاط مختلف اين استان واگذار كرده است.
ساخت مسكن باكيفيت با هدف واگذاري به قيمت مناسب به مردم و تامين بخشي از سرمايه ساخت و سازهاي آتي با سرمايه گذاري بر روي مناطق مستعد شهري جزو اهداف ديگر بنياد مسكن است كه در اين راستا نيز موفق به ساخت 261 واحد مسكوني و واگذاري آنها به خانواده هاي فاقد مسكن شده است.
تاسيس انجمن خيرين مسكن ساز در سال 86، به عنوان بازويي پرتوان ، يكي ديگر از دست آوردهاي اين نهاد است.
اين انجمن اقدام به تملك دو قطعه زمين ، با عنوان طرح هاي 84 واحدي غدير در اراك و 40 واحدي سجاد در شهر جديد مهاجران و افتتاح حساب جاري 7770 در نزد بانك ملي شعبه مركزي اراك نموده و تمام خيرين نيك انديش استان مي توانند با همكاري و مشاركت در تامين هزينه ساخت اين واحدها گامهاي موثري بردارند.
بنياد مسكن استان مركزي ،‌هم چنين در كارشناسي و تعيين خسارت وارده ناشي از زلزله سال 82 در روستاي چنگوره از توابع آوج استان قزوين ، بازسازي يكهزار و 502 واحد در شهر ريحانشهر از توابع شهرستان زرند استان كرمان (زلزله زرند و راور سال 83) و بازسازي يكهزار واحد مسكوني روستاهاي شهرستان شازند (زلزله لرستان 85) حضور داشته و بازسازي اين واحدها را با موفقيت به اتمام رسانده است.ك/4
7108/559/556 /557
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن