تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821340871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين:شهرك صنايع دستي در قزوين راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين:شهرك صنايع دستي در قزوين راه‌اندازي مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: ايجاد شهرك‌هاي صنايع دستي يك فرصت است كه اجراي اين طرح در استان مي‌تواند در صنايع دستي، انسجام و پيوستگي ايجاد كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، محمدمهدي رضاپور در نخستين جلسه بررسي طرح مطالعاتي احداث شهرك‌ و بازارچه‌هاي صنايع دستي در قزوين بيان داشت: راه‌اندازي شهرك صنايع دستي به منظور حمايت، توسعه، ارتقاي كمي و كيفي در حوزه‌هاي توليد و بازرگاني، سرمايه‌گذاري، ايجاد استقلال صنفي، حذف واسطه‌هاي غير متعارف، ترويج و حفظ و احياي رشته هاي بومي و... است كه زمينه‌ ايجاد زير ساخت‌هاي خاص در رشته‌هاي متنوع هر استان را توجه به فرهنگ و قابليت‌هاي موجود آن فراهم مي‌آورد.
وي ادامه داد: ايجاد شهرك‌هاي صنايع دستي يك فرصت است كه با توجه به رويكرد سازمان براي حمايت از صنعتگران و هنرمندان در حوزه‌هاي مختلف صنايع دستي، اجراي اين طرح مي‌تواند از مراحل توليد تا مرحله عرضه به بازار در صنايع دستي انسجام و پيوستگي ايجاد كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تأكيد كرد: بررسي و مطالعات زيربنايي براي احداث اين شهرك بسيار مهم است و براي راه‌اندازي شهرك‌ها و بازارچه‌هاي صنايع دستي بايد پشتوانه علمي و راهكارهايي از جمله مكان قرارگيري آن به لحاظ نزديكي به شهر براي عرضه توليدات، جاذبه جمعيتي، فضاهاي تاريخي قابل توسعه و... در نظر گرفته شود تا با يك طرح مدون بتواند در برنامه‌هاي سازمان قرار گرفته و قابليت اجرايي داشته باشد.
در ادامه معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين بيان داشت: براي احداث اين شهرك و بازارچه‌ها بايد مكاني در نظر گرفته شود كه قابليت توسعه داشته و توانايي جذب صنعتگران و هنرمندان را در دوره‌هاي مختلف را فراهم كند.
حميد رضا قاسمي تصريح كرد: ايجاد شهرك‌هاي صنايع دستي، جهشي در توسعه و رونق اقتصادي اين صنعت ايجاد مي‌كند و با توجه به سياست حفظ و احيا هنرهاي سنتي و صنايع دستي به حمايت از صنعتگران و هنرمندان پرداخته و با ايجاد نشاط، شور در حوزه توليد صنايع دستي، زمينه را براي جذب گردشگر و تهيه محصولات هنري فراهم مي‌كند.
وي با اشاره به نقش گردشگران در رونق صنايع دستي گفت: استان قزوين به لحاظ موقعيت جغرافيايي، تاريخي و طبيعي، نزديكي به پايتخت و ظرفيت‌هاي فراواني براي جذب گردشگر دارد كه با توجه به بررسي‌هاي به عمل آمده طي سال‌هاي اخير ميزان حضور، سطح خريد و استقبال از نمايشگاه‌هاي صنايع دستي قابل توجه بوده و ايجاد اين شهرك‌ها مي‌تواند جايگاه ثابتي را براي توليد و ارائه محصولات صنايع دستي فراهم كند.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين خاطر نشان ساخت: صنايع دستي و هنرهاي سنتي به دليل عجين بودن با زندگي و معيشت خانواده بسيار منعطف بوده و از سادگي خاصي كه باعث جذابيت شده برخوردار است كه مي‌توان از فضاهاي تاريخي مناسب نيز براي اين امر استفاده كرد تا علاوه بر رونق اقتصادي در صنايع دستي به توسعه صنعت گردشگري نيز بيانجامد.
در ادامه عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: صنايع دستي يك امر راهبردي است كه همواره دغدغه دولت‌ها بوده و نقش بسزايي در امر اشتغال دارد و ايجاد اين شهرك‌ها نقش موثري در تقويت فرهنگ و مسائل اجتماعي خواهد داشت كه بايد براي عرضه محصولات، شرايط بازار مصرف، نحوه توزيع، توانايي رقابت و ... نيز مشخص شود.
سيد مهدي مجابي استفاده از فضاهاي تاريخي را در ارائه صنايع دستي و هنرهاي سنتي مهم خواند و عنوان داشت: مراحل توليد صنايع دستي و هنرهاي سنتي از جذابيت ويژه‌اي برخوردار بوده و در دنيا يك جاذبه گردشگري به شمار مي‌رود و استان قزوين با توجه به پيشينه غني تاريخي و فرهنگي داراي توانايي بالقوه بوده و مي‌تواند براي عرضه محصولات از اين پشتوانه غني استفاده كند.
وي در پايان اضافه كرد: راه اندازي اين شهرك‌ها با برنامه‌ريزي صحيح و ساماندهي مناسب مي‌تواند زير بناي معرفي و ترويج و گسترش صنايع دستي باشد.
انتهاي پيام/ب10
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن