تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم بجنورد؛ مردمي مهمان نواز، صميمي و باگذشت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مردم بجنورد؛ مردمي مهمان نواز، صميمي و باگذشت هستند
سيدمحمدرضا حسينيان مجري توانمند كشورمان روز يك شنبه براي اجراي برنامه صبح انقلاب در بجنورد حضور داشت. او هم چون همكار رسانه اي ما محسوب مي شود و علاوه بر آن مدير مسئول 2 نشريه زندگي ايده آل و سيب سبز نيز هست.

ما هم فرصت را غنيمت شمرده لحظاتي بعد از پايان برنامه زنده صبح انقلاب گفت و گويي با وي انجام داديم. حسينيان به گرمي به سوالات مان پاسخ داد كه جا دارد از ايشان به خاطر همكاري شان تشكر كنيم. مصاحبه اي كه پيش رويتان داريد حاصل اين گفت و گو با او در بجنورد است.

حسينيان در رابطه با اجراي اين برنامه در بجنورد مي گويد: اجرا خيلي خوب بود. هم من و هم آقاي آرش ضرغامي اجراي خوبي داشتيم. هم چنين مردم بجنورد نيز از اين برنامه (صبح انقلاب) استقبال گسترده اي داشتند و از همه مهم تر اين بود كه همه مسئولان خراسان شمالي به موقع، منظم و مرتب براي اجراي برنامه آمده بودند و اين نشان دهنده علاقه مندي مردم بجنورد و مسئولان استان نسبت به اين برنامه است.

وي ادامه مي دهد: باتمام توانم سعي كردم شرايطي را فراهم كنم كه مسئولان، مردم و همكارانم در بجنورد ديده شوند تا مردم ايران اين استان را بهتر بشناسند.

آقاي حسينيان آب و هواي بجنورد خيلي سرد بود.

بله سرد بود. اتفاقا بچه هاي بجنورد مي گفتند كه شما خوش شانس هستيد و هوا از اين سردتر هم بوده است.

اين برنامه تا چه زماني ادامه دارد؟

چون نمي توانستيم به همه استان هاي كشور تا بيست و دوم بهمن سفر كنيم، تا سي ام بهمن ادامه دارد و آخرين استان نيز ايلام خواهد بود.

نظرتان را راجع به مردم بجنورد بيان كنيد؟

مردم بجنورد، مردمي ميهمان نواز، صميمي و با گذشت هستند.

چه شناختي در رابطه با استان ما داشتيد؟

در مورد استان شما خيلي شناخت نداشتم. البته در نشستي كه با استاندار و مديركل صدا و سيماي مركز استان تان داشتم اطلاعات خوبي كسب كردم. شهر بجنورد محل گذر خيلي از علاقه مندان به علي بن موسي الرضا(ع) است و كم تر كسي است كه اين شهر را به خاطر نداشته باشد.

من خودم زماني كه وسيله نقليه هوايي و قطار كم تر بود با وسيله شخصي براي زيارت مي آمدم و خاطره پارك باباامان در ذهنم باقي است.

چه طور شد به عنوان مجري برنامه صبح انقلاب انتخاب شديد؟

دوستان به بنده لطف داشتند و بنده را براي اجراي اين برنامه انتخاب كردند. من نيز معتقدم شخصيت مجري از تعدادي از پازل هايي تشكيل مي شود كه اين پازل ها در كنار هم براي مخاطب حاوي يك پيام است كه من دوست داشتم در آن سفرها باشم. چون سفرها به ما كمك مي كند تا در كنار مردم باشيم، يعني نمي دانم مردم كشور ما بجنورد را چه قدر در رسانه ها ديده اند يا بيرجند و ايلام و ... و چه قدر با مراكز استان هاي ديگر كشورمان آشنا شده اند. خيلي خوشحالم كه نام استان ها با مردمان خوبش در كنار من مي تواند به مردم معرفي شود.

نظرتان را در رابطه با اجراهاي قبلي برنامه صبح انقلاب بگوييد؟

ما 2 گروه هستيم كه هر كدام ما به 15 استان كشور سفر مي كنيم و مجري و همكار خوب من آقاي (رضا صفدري) مجري ديگر برنامه است. گروه ما از خراسان جنوبي و سپس خراسان رضوي آغاز كرد و اكنون نيز در خراسان شمالي و در خدمت شما هستيم و بعد هم به استان هاي گلستان، مازندران و ايلام... مي رويم.

طي اين مدت اجراها چگونه بود؟

كار سختي است. در حالي كه ما داريم با يكديگر گفت و گو مي كنيم، بچه هاي ما در استان گلستان دكور بعدي را مي زنند و همين روال ادامه دارد يعني قبل از سفر به هر استاني گروه دكور و فني براي مهيا كردن فضا حاضر مي‌شوند. ان شاءا... با وجود همه سختي ها، اجراي ما به خوبي انجام شود و مردم راضي باشند.

خب آقاي حسينيان از حال و هواي برنامه صبح انقلاب خارج شويم و لطفا از خودتان براي مان بگوييد.

سيدمحمدرضا حسينيان هستم در سال 1352 به دنيا آمده و دانش آموخته رشته كشاورزي از دانشگاه گيلان هستم. براي نخستين بار در سال 1372 حضور در راديو و تلويزيون را در استان گيلان تجربه كردم و بعد از آن وارد رسانه شدم. سال هاي 72-73 -74 (در اين دهه ها) سال هاي گسترش راديو و تلويزيون بود.

در آن دوران در دانشگاه گيلان تحصيل مي كردم. شبكه استاني صدا و سيماي گيلان در حال راه اندازي بود و اين گسترش فضا نيازمند نيروهاي جديد بود و من در واقع طي فراخوان هايي كه صدا و سيماي اين مراكز به دانشگاه مي داد به عنوان گزارشگر وارد راديو شدم.

آقاي حسينيان اولين برنامه اي كه اجرا كرديد چه نام داشت؟

اولين برنامه ام همان گزارش راديويي بود. آن موقع شبكه استاني گيلان راه نيفتاده بود- همان گونه كه خودتان مطلع هستيد شبكه استاني تعريف هاي خاص خودش را دارد- آن موقع، زمان ما اندك بود. من گزارشگر برنامه اي در حوزه ايثارگران بودم. سپس از گزارشگري تهيه كنندگي راديو را برعهده گرفتم و بعد از راديو وارد تلويزيون شدم. تا پايان سال (1376) در استان گيلان بودم. به واقع طي مدت 4 سال يك دوره فشرده معادل واحدهاي ليسانس را طي كردم. سپس به تهران آمدم و تاكنون مشغول به كار هستم.

چه خاطره اي از اولين برنامه اي كه اجرا كرديد داريد؟

همش استرس بود. زيرا كاري كه انجام مي شد ديگران بايد نسبت به آن قضاوت مي كردند. در اولين تجربه راديويي ام كه گزارشگر بودم استرس داشتم و با خودم مي گفتم آيا مي شود يك گوينده خوب شوم، وقتي گوينده راديو شدم مي گفتم چه قدر خوب است تهيه كنندگي را تجربه كنم و زماني كه اين كار را تجربه كردم به كارهاي بزرگ فكر مي كردم. يكي از بهترين تجربه هايم گزارشگري جشن عاطفه ها در سال 1374 بود.

و خاطره اولين تجربه تصويري

همان تجربه استان گيلان بود. يادم هست كه خودم را براي اجرا آماده مي كردم و در واقع فكر مي كردم مي توانم اين كار را انجام دهم يا نه (آن موقع خيلي كم سن و سال بودم) سال 1375 23 ساله بودم كه جلوي دوربين رفتم. اولين اجرايم در كنار فرمانده سپاه استان گيلان و آقاي ديگري كه نامش خاطرم نيست خيلي برنامه پيچيده اي بود. چون فيلمش را هم دارم بعضي اوقات كه نگاه مي كنم با خودم مي گويم عجب جراتي كردم و شجاعتي به خرج دادم. بعد از آن برنامه اجراهاي زيادي براي شبكه استاني گيلان داشتم و در آن زمان يكي از پركارترين مجريان شبكه استان بودم.

كدام يكي از آشنايان تان براي نخستين بار تصوير شما را در تلويزيون ديد؟

براي اولين بار من به عنوان مجري برنامه سلام صبح بخير از گيلان به تهران آمدم كه آن آمدنم به تهران پخش شدن تصويرم از شبكه سراسري مانند بمبي بود كه منجر شد خيلي از آشنايان خوشحال شدند. مادرم نيز خيلي خوشحال شد (مي خندد) و به خاله خان باجي ها، دخترخاله، خواهرها و اقوام و آشنايان زنگ زد كه مي خواهند پسرم را در تلويزيون نشان دهند. آقايان نظام اسلامي و واحدي مجريان آن برنامه خوب بودند و بنده هم به عنوان ميهمان در برنامه حضور داشتم. اجرا هم، اجراي بدي نبود، آن شد كه تصويرم براي اولين بار در سطح كشور پخش شد.

براي اولين بار وقتي اجراي خودتان را در تلويزيون ديديد چه حسي داشتيد؟

هميشه نگاه منتقدانه نسبت به اجراهايم دارم و در اين خصوص بسيار حساس و هميشه ايرادها و نقص هايي را كه در اجراهايم بوده به دقت بررسي مي كنم.

چه برنامه هايي تاكنون اجرا كرده ايد؟

مي خندد- به اندازه موهاي سرم برنامه اجرا كرده ام. (هرچند كه موهايم ريخته است) ولي واقعا بدون هيچ گونه ادعايي در زمينه كار راديو و تصوير اجراهاي بي شماري داشتم و در اصل مي توانم بگويم من در راديو بزرگ شده ام.

چند برنامه شاخص كه اجرا كرديد نام ببريد؟

در ابتدا مجري پخش بودم و آن موقع پخش براي خودش اعتباري بود. در واقع الان ديگر آن اتفاق نمي افتد و زيرنويس ها كار مجري ها را انجام مي دهند ولي مي توانم برنامه خوب پنجره شبانه را به عنوان شاخص ترين كار نام ببرم، اخيرا يك برنامه اي به نام سينما گلخانه داشتيم كه سال گذشته پخش شد برنامه اي ديگر نيز تحت عنوان سفر بخير نيز اجرا كردم كه برنامه بدي نبود و همين برنامه كه در خدمت شما هستم (صبح انقلاب) كه به استان ها و شهرستان ها سفر مي كنم.

پراستقبال ترين آن كدام برنامه بود؟

به نظرم پراستقبال ترين آن ها برنامه پنجره شبانه بود. به خاطر اين كه اين برنامه برنامه اي ساده و صميمانه بود وقتي كه قضاوت و داوري را به مردم واگذار كرديم، پرمخاطب ترين برنامه تلويزيوني شد كه تهيه كننده، مجري و دست اندركاران فني همگي جايزه گرفتند.

اشاره به سينما گلخانه كرديد آيا در زمينه سينما نيز تخصص داريد؟

خير- همان گونه كه شاهد اين برنامه بوديد. سينما گلخانه برنامه اي بود كه يك فيلم سينمايي پخش مي كرد و يك سوال قرآني داشت و جايزه اي نيز به مردم مي دادند. ما وظيفه مان پخش فيلم سينمايي، توضيح آن فيلم، جلب نگاه مردم روي يك سوال بود. برنامه خيلي موفقي بود و روزانه 900 هزار و گاهي يك ميليون پيام كوتاه داشتيم، يعني اكنون ركورددارترين برنامه تلويزيون، برنامه سينما گلخانه است. در برنامه سينما گلخانه شب مبعث حضرت رسول(ص) 5 ميليون و 200 هزار پيام كوتاه داشتيم در يك برنامه و يك شب آقاي رحيمي تهيه كننده موفق آن برنامه تهيه برنامه صبح انقلاب را نيز برعهده دارد.

آيا دوست داريد در سينما و تلويزيون بازي كنيد؟

دوست ندارم در سينما بازي كنم نه اين كه علاقه ندارم ولي به نظر من هر كسي بايد لباسي بپوشد كه به او بيايد در زمينه بازيگري بعيد مي دانم كه چنين استعدادي داشته باشم، ولي هميشه به رسانه علاقه مندم.

آيا پيشنهاد بازي داشتيد؟

نه- مي خندد- فيلم سينمايي كلوخ بود كه من نقش كلوخ را بازي كرده ام.

با كدام يكي از مجريان بيشتر رفيق هستيد؟

نسبت به همه همكاران خود ابراز علاقه مي كنم و ارادت دارم. همكاران من همه خوب و توانا هستند و همگي شان را دوست دارم. من به خاطر چندين سفر خارج از كشوري كه به لطف بعضي از دوستان رفتم با بعضي از دوستانم ارتباط نزديك تر و بهتري داشتم مانند آقاي (فرزاد جمشيدي) كه دوست بسيار خوب من هستند كه طي سفرهاي طولاني به يك رفاقت عميقي رسيديم. دوست عزيزم آقاي (كاظم احمدزاده) برادر بزرگ ترم است خيلي به ايشان علاقه مندم كه باز هم در سفر يكديگر را كشف كرديم، البته نمي دانم ايشان من را كشف كردند يا نه ولي من به واقع دوستي با ايشان را كشف كردم.

از نظر شما 3 مجري برتر تلويزيون كدام ها هستند با چه ويژگي هايي؟

به نظرم آقاي شجاعي مهر از مجريان بسيار تواناي تلويزيون هستند. ويژگي اصلي ايشان توانايي و ماندگاري شان در عرصه رسانه است، چون ماندگاري در عرصه رسانه كار آساني نيست. به نظرم آقاي شجاعي مهر امروز قريب به 2 دهه است كه مجري تلويزيون هستند و من هميشه به ايشان احترام مي گذارم.از مجريان ديگري كه از توانايي بالايي برخوردار هستند مي توانم به دوست و برادر عزيزم آقاي رضا شهيدي فر مجري (مردم ايران سلام) اشاره كنم. پشت اجراي ايشان هميشه با تفكرات و شناخت زيادي نسبت به مردم كشور و رسانه دارند. يكي از مجريان ديگري كه به او در حوزه اجرا علاقه مندم آقاي (اينانلو) است كه بسيار مجري توانايي است و در برنامه (مردم ايران سلام) كار تخصصي را انجام مي دادند.

نخستين و آخرين مصاحبه خود را با كدام رسانه يا مجله انجام داديد؟

مصاحبه هاي زيادي تاكنون با رسانه هاي وابسته به حوزه مطبوعات مثل سروش، مجله سينما و بعضي مجلات خانوادگي انجام داده ام. اولين مصاحبه ام در استان گيلان بود. (اسم مجله را به خاطر نمي آورم) ولي آخرين مصاحبه ام با (همشهري جوان) بود كه گفت‌وگوي مفصلي را انجام دادم.

علاوه بر اين كار به چه كار ديگري مشغوليد؟

من مدير مسئول 2 نشريه به نام هاي زندگي ايده ال و سيب سبز در تهران هستم.

آيا شما از مطالب مجله هايتان راضي هستيد؟

بله- از مطالب مجله هايم راضي ام. همه مردم نيز راضي اند. ما هواداراني به نام كلوپ هواداران زندگي ايده آل داريم و همه به ما كمك مي كنند تا در ترويج يك زندگي ايده آل، آرام، همراه با آسايش، پاكيزگي و با ياد خداوند بزرگ در اين مجله پيشرفت كنيم.

از مشاوراني كه انتخاب كرده ايد (مجله زندگي ايده آل) مثل بهرام رادان كه مشاور سينمايي تان در اين مجله هستند راضي هستيد؟ فكر مي كنيد اين مشاوران به خصوص ايشان چه قدر توانسته اند در مجله تان تاثير بگذارند؟

بله- وجود مشاوران در اين نشريه تاثيرگذار است. بالاخره مردم نسبت به چهره بازيگران علاقه مند هستند ما در مجله خود از چهره هنرمندان بهره مند مي شديم. بهرام رادان به خاطر هنرش ستاره است و ايشان به ما محبت دارند و ما در نشريه مان از نظرات اين هنرمند بهره مي بريم.

زندگي ايده آل از نظر شما چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

هميشه معتقدم توي زندگي بايد يك پله بالاتر و يك هدف بالاتر را درنظر بگيريد يعني همه ما بايد جا پاي مشكلات بگذاريم. زندگي ايده آل بايد هيچ زمان توقف نداشته و متفاوت باشد و به سمت جلو برود.

چه پيشنهادي به جوانان علاقه مند به مجري گري داريد؟

من به آن ها حق مي دهم و مطمئنم اگر تلويزيون يك روز بتواند پذيراي اين عزيزان علاقه مند به حرفه مجري گري باشد من در صف مجري ها نفرهزارم هم نيستم. به خاطر اين كه مردم ايران مردمان طناز و اهل ادب و فرهنگ هستند و جوانان از عهده كار مجري گري به خوبي برمي آيند، اما به جهت اين كه رسانه ما وابسته به مجموعه دولت است، درهاي رسانه روي جوانان بسته است. البته سازمان پذيراي جواناني مي باشد كه از نرم كمي بالاتر (هوش بالايي) برخوردار باشند و اين نرم باعث پذيرفته شدن آن ها در رسانه مي شود.به هر حال توصيه من به جوانان اين است كه هيچ وقت سوداي پريدن و رسيدن به پايتخت را نداشته و در سر نپرورانند چون آن جا گردش خيلي سريع است و چه خوب كه همين جا بمانند و در كار خود تبحر و تخصص لازم را به دست آورند و سپس اگر خواستند جا به جا شوند هيچ مشكلي برايشان پيش نمي آيد.

سخن پاياني خود را بيان كنيد؟

من بعضي اوقات روزنامه شما را مي بينم كه در فرودگاه تهران به صورت رايگان دراختيار مسافراني كه سوار هواپيما مي شوند قرار مي گيرد و از اين عمل خوب روزنامه شما خوشحالم و تبريك مي گويم و مردم از اين روزنامه در سفر استفاده و مطالعه مي كنند.

سلام من را به همكاران عزيزتان برسانيد. براي تان روزهاي خوش به همراه سلامتي را آرزومندم.
 چهارشنبه 2 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن