تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813475880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

‌٧ فيلم كوتاه قديمي از آثار ‌٧ فيلمساز سينماي ايران كه در دهه‌هاي ‌٦٠ و ‌٧٠ توليد شده‌اند، در سالن «سينما حقيقت» مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به نمايش عمومي درخواهند آمد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين برنامه كه از ساعت ‌١٦ عصر چهارشنبه (دوم بهمن‌ماه ‌١٣٨٧) در سالن سينما حقيقت آغاز خواهدشد، طي دو سئانس نمايش‌ (‌١٨-16) و (‌٢٠-18)،‌ فيلم‌هاي كوتاه قديمي سينماگران چون رضا ميركريمي، جواد شمقدري، فرهاد مهرانفر، اميرشهاب رضويان، وحيد موسائيان، نادر معصومي و حميد جبلي به تهيه‌كنندگي اين «مركز» روي پرده خواهندرفت.

برپايه اين گزارش، نام اين آثار و برخي از عوامل اصلي توليد آن، به اين شرح هستند:

•خروس (‌٢٧ دقيقه/ داستاني/ توليد سال ‌٧٢/ نويسنده و كارگردان: رضا ميركريمي/ فيلمبردار: حميد خضوعي‌ابيانه/ تدوينگر: محمود يارمحمدلو)

•كرانه‌هاي آب و آتش (‌٣٠ دقيقه/ مستند/ توليد سال ‌٦٦/ كارگردان و تدوينگر: جواد شمقدري/ فيلمبردار: حسن‌ خان‌عليزاده/ حسن عليمرداني)

•ريشه‌ها (مستند داستاني/ ‌٢٠ دقيقه/ توليد سال ‌٧١/ پژوهشگر و كارگردان: فرهاد مهرانفر/ فيلمبردار: مهرداد زاهديان/ تدوينگر: محمدرضا سركانيان)

• مهره ريزان (مستند داستاني/ ‌١٧ دقيقه/ توليد سال ‌٦٧/ كارگردان:‌ اميرشهاب رضويان/ فيلمبردار: مهرداد زاهديان/ تدوينگر: محمدرضا سركانيان)

• يال‌هاي آشفته در باد (داستاني/ ‌١٢ دقيقه/ توليد سال ‌٧٤/ نويسنده و كارگردان: وحيد موساييان/ فيلمبردار: فريدون شيردل/ تدوينگر: عباس طهماسبي‌نادري)

• دختر بهار (داستاني/ ‌١٨ دقيقه/ توليد سال ‌٧٥/ نويسنده و كارگردان: نادر معصومي/ فيلمبردار: علي رستگار)

اين برنامه از ساعت ‌١٦ عصر چهارشنبه (دوم بهمن‌ماه ‌١٣٨٧) در سال «سينما حقيقت» واقع در خيابان سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، شماره ‌١٥، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برپا است.

---------------------------------------------------------

مؤسسه فرهنگي هنري صبا روز يكشنبه ‌٢٨ دي ماه با گشايش همزمان دو نمايشگاه «نقاشيخط» و «خط شكسته» برپا كرد كه در اولين ساعات برپايي، طبق اعلام برپاكنندگان آثاري از هر دو نمايشگاه توسط علاقمندان خريداري شد.

. نمايشگاه نخست «سماع شكسته» شامل ‌٣٥ اثر در قالب خط شكسته از ‌٣ هنرمند «وريا هاشمي»،«سيما فاضل» وهنرمند ‌١٥ ساله «سيدمحسن پيروان» بود.

آثار ارائه شده در اين نمايشگاه تركيب‌بندي و فضاسازي‌هاي جديدي را در خط شكسته به شيوه‌هاي نوين امروزي با تحولاتي در كمپوزيسيون و تركيبات به نمايش گذاشته شده است.

دومين نمايشگاه شامل آثار نقاشي‌خط «محمدمهدي يعقوبيان» و « عليرضا محبي‌» است كه نگاه و دريافتي تازه از اين سنت زيبايي شناسانه پر سابقه در خوشنويسي ايران را عرضه نموده است، اين دو هنرمند ساكن قزوين در سالهاي اخير در عرصه خوشنويسي و نقاشيخط فعال بوده‌اند و به تازگي در جشنواره البرده امارات متحده عربي (در دوبي) بعنوان هنرمندان طراز اول در خوشنويسي برگزيده شده‌اند.

اين دو نمايشگاه تا ‌١٠ بهمن ماه در نگارخانه شماره ‌٢ صبا و نگارخانه لرزاده برپاست.

----------------------------------------------

در بيست‌ودومين روز از ايام محرم مركز فرهنگي هنري انقلاب اسلامي بنياد رودكي واقعه عاشورا را به صورت داستان‌هاي مصور در نگارخانه اقوام مركز بازگويي مي‌كند.

اين نمايشگاه كه صبح روز دوشنبه ‌٢٩ دي ماه افتتاح شد شامل ‌٦١ تابلوي رنگي حاوي داستان‌هاي مصور عاشورا از زمان مرگز معاويه تا شهادت امام حسين (ع) به زبان ساده و نثري داستاني و براساس منابع معتبر تهيه و اجرا شده است. تابلوهاي فوق اهداي ستاد عاشورائيان فجرآفرين به مركز مي‌باشد.

نويسنده داستان آثار محمدسعيد بهمن‌پور و تصويرسازي آن را پرويز اقبالي انجام داده است.

از كليه علاقه‌مندان به ويژه نوجوانان و جوانان دعوت مي‌شود تا تاريخ ‌١٢ بهمن ماه همه‌روزه از ساعت ‌٩ الي ‌١٢ و ‌١٤ الي ‌١٧ به مركز فرهنگي هنري انقلاب اسلامي واقع در برج آزادي مراجعه كنند.

----------------------------------------------------------------

مهلت ارسال آثار به نخستين جشنواره فرهنگي و هنري سياه و سپيد تا ‌١٧ بهمن‌ماه تمديد شد.

نخستين جشنواره فرهنگي و هنري سياه و سپيد با هدف پيشگيري از مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در دانشگاه‌ها در بخش‌هاي تئاتر خياباني، نمايشنامه‌نويسي، فيلم‌هاي كوتاه داستاني، كوتاه مستند، پويانمايي، گرافيك و كاريكاتور به همت اداره كل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود.

كليه دانشجويان و فارغ‌التحصيلاني كه ‌٢ سال بيشتر از اتمام تحصيل‌شان نگذشته است؛ مي‌توانند تا ‌١٧ بهمن ماه با ارسال اثر به خانه تئاتر دانشگاهي ايران در اين جشنواره شركت كنند.

-----------------------------------------------------

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم داوران خود را براي قضاوت فيلم‌هايي كه با موضوع «روحانيت در سينماي ايران» باشد، به بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر معرفي كرد.

«سيد عليرضا سجادپور»، «سيد عباس صالحي» و «مظفر سالاري» كه از دانش‌آموختگان و كارشناسان فرهنگي هنري حوزه و دانشگاه مي‌باشند، به عنوان داوران دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر معرفي شده‌اند.

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در نظر دارد، به بهترين فيلم كه از شاخص‌هاي داوري اين دفتر برخوردار باشد، جايزه ويژه اهدا كند.

براساس اين گزارش، نگاه نو و خلاقانه به روحانيت و حوزه‌هاي علميه، غناي محتوايي آثار، رويكرد حرفه‌اي و توجه به ارزش‌هاي مرتبط با موضوع و ارتباط اثرگذار با مخاطب از: شاخص‌هاي داوري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در جشنواره فيلم فجر مي‌باشد.

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در بخش «تجلي اراده ملي» بيست‌وهفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر براي نخستين‌بار امسال شركت كرده است.

---------------------------------------------------------

فيلم‌هاي «سارا خاتون» به كارگرداني محمود كياني فلاورجاني و فيلم «ترانه اندوهگين كوهستان» به كارگرداني حامد خسروي روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ساعت ‌٣٠/١٦ در سالن سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي‌آيد.

در ادامه برنامه نمايش فيلم سينماتك، روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ساعت ‌٣٠/١٦ فيلم مستند «سارا خاتون» به كارگرداني محمد كياني فلاورجاني محصول سال ‌١٣٨٤ به مدت ‌٨٦ دقيقه و فيلم مستند «ترانه اندوهگين كوهستان» به كارگرداني حامد خسروي محصول سال ‌١٣٨٦ به مدت ‌٣٠ دقيقه به نمايش درمي‌آيد.

بنابر همين گزارش، فيلم «سارا خاتون» مستندي است پيرامون زيارتگاهي با عنوان «سارا خاتون» در منطقه پير بكران فلاورجان كه قدمت آن به ‌٢٠٠ سال مي‌رسد كه براي همه مسلمانان مقدس است.

فيلم «ترانه اندوهگين كوهستان» داستان زندگي و مصائب جانبازان مغز و اعصاب هشت‌سال جنگ تحميلي مي‌باشد.

--------------------------------------------

فيلم سينمايي «اينك بهشت» ساخته «هاني ابوسعد» نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي سال ‌٢٠٠٦ در سي‌ودومين كانون فيلم منتقدان و نويسندگان سينمايي در خانه سينما نمايش داده مي‌شود.

اين فيلم تحسين‌شده با زيرنويس فارسي، ‌٥ بهمن‌ماه (شنبه) ساعت ‌١٧ در كانون فيلم منتقدان نمايش داده خواهد شد.

نشست نقد و بررسي فيلم «اينك بهشت» با حضور «سعيد مستغاثي» منتقد سينما و محمدرضا اسلام‌لو كارگردان سينما برگزار مي‌شود.

--------------------------------------------------------

نمايشگاه نقاشي‌هاي لاله آرامي از روز پنج‌شنبه در نگارخانه آريا به نمايش درمي‌آيد.

عصر پنجشنبه ، نقاشي‌هاي آرامي با تكنيك رنگ روغن روي بوم و زغال روي كاغذ به صورت بازنمايي و فيگوراتيو اجرا شده است.

در اين نمايشگاه ‌١٩ اثر كه كوچكترين‌شان ‌٦٠ ×50 وبزرگترين‌شان ‌١٢٠×120 ارائه مي‌شود.

آرامي متولد ‌١٣٥٩ و فارغ تحصيل دانشگاه علم و فرهنگ است و هشت سال به شكل حرفه‌اي نقاشي مي‌كند. او تاكنون در سه نمايشگاه گروهي فعاليت داشته و اين اولين نمايشگاه انفرادي اوست كه در نگارخانه آريا برپا مي‌شود.

موضوع آثار آرامي در اين نمايشگاه ، طبيعت بي جان و فيگور از انسان و محيط آن است و كه علاقمندان مي‌توانند تا ‌١٤ بهمن ‌٨٧ ، همه روزه (به جز ايام تعطيل) از ساعت ‌١٦ تا ‌٢٠ از اين نمايشگاه ديدن كنند.

نگارخانه آريا در خيابان وليعصر- بالاتر از خيابان شهيد بهشتي- كوچه زرين- پلاك ‌١١ واقع است.

--------------------------------------------------------------

در حمايت از مردم بي‌دفاع غزه، ‌٥٠ تن از اعضاي كانون استان هرمزگان با همكاري هنرمندان اين استان با استفاده از خاك رنگي بر ساحل جزيره هرمز نقشه باريكه غزه را در مقياس يك در ده هزارم رسم كردند.

طبق اعلام روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ادامه دور تا دور اين نقشه را به نشانه محاصره غزه از سمت خاك و آب با چوب محصور و صحنه‌هايي از وقايع اخير غزه را بر پارچه نقاشي كرده و بعد از آن عروسك‌هاي خود را در كنار اين نقاشي‌ها بر روي نقشه شني قرار دادند تا تصوير كوچكي از نوار غزه را بر ساحل دريا بيافرينند.

در همين ‌حال برپايه گزارش‌هاي رسيده، ديگر مراكز كانون در سراسر ايران نيز در روزهاي اخير برنامه‌هايي را در حمايت از كودكان و زنان بي‌دفاع فلسطيني برگزار كردند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن