تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812771671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همچنان در هواي ناپاك تهران نفس مي كشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: همچنان در هواي ناپاك تهران نفس مي كشيم
با هر نگاه به آسمان كلان‌شهري چون تهران در يكي‌ـ دو ماه اخيرپي مي‌بريم كه به رغم وجود بارش‌هاي جوي عمر مردم تهران به دليل استنشاق انبوهي از گازهاي سمي بسيار كاهش يافته است و افزايش شمار بيماران قلبي و عروقي و تنفسي كه در چنين روزهايي بيشتر روانه بيمارستان‌ها و مراكز درماني مي‌شوند گواه روشني براين ادعاست‌.


باشگاه جواني برنا /سمانه مطهري- آسمان و هواي پاك ازجمله نعمت هاي بزرگ خداوندي است كه ما انسان ها آنچنان كه بايد و شايد بدان ارج نمي دهيم. تنفس هواي پاك، نه حق كه مستلزم بقاي آدميان است. با اينحال با هر نگاه به آسمان كلان‌شهري چون تهران پي مي‌بريم كه به رغم وجود بارش‌هاي جوي؛ تلاش طبيعت براي پاكي و زيبايي زندگي ما انسان ها همچنان با شكست مواجه شده است.

گرد و غبار،آلودگي هوا،آلودگي صوتي، منواكسيدكربن، آري اين عوامل موجب شده كه كلان شهري مثل تهران و تمامي شهرهاي ايران با مشكل آلودگي دست و پنجه نرم كنند.

در تهران شرايط ويژه جغرافيايي، شرايط فصلي و تغييرات آب و هوايي هرچند دليل اصلي تجمع آلودگي در فضاي تهران محسوب مي شود اما آنچه كه اهميت دارد اين است كه آلودگي در همين محيط توليد مي شود و از نقاط ديگر به تهران نمي‌آيد‌. در چنين و‌ضعيتي خود كرده را تدبير نيست، به همين دليل شهروندان اين شهر شلوغ و پرهياهو بايد خود آستين‌ها را بالا زده و ‌هر يك علاوه بر همت خود، از دولت و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي بخواهيم كه براي مقابله با آلودگي هواي تهران كوتاهي نكنيم.

همان طور كه ميدانيد امروز 29 دي روز هواي پاك است؛ در نخستين روزهاي پاييزي كه هواي بسيار آلوده اي داشتيم كه باعث مرگ و مير هزاران شهروند تهراني شد و همچنين نخستين روز زمستان هم غلظت آلودگي هوا به اندازه‌‌اي بود كه تا 500 متر آن‌ سوتر را نمي‌شد ديد. به گونه‌اي كه به گفته يكي از مسئولان زندگي در تهران بيشتر شبيه "خودكشي دسته‌جمعي" شده است.

با هر نگاه به آسمان كلان‌شهري چون تهران در يكي‌ـ دو ماه اخيرپي مي‌بريم كه به رغم وجود بارش‌هاي جوي عمر مردم تهران به دليل استنشاق انبوهي از گازهاي سمي بسيار كاهش يافته است و افزايش شمار بيماران قلبي و عروقي و تنفسي كه در چنين روزهايي بيشتر روانه بيمارستان‌ها و مراكز درماني مي‌شوند گواه روشني براين ادعاست‌.

شهر خاكستري شده است

چرا شهروندان ناراحت و عصبي‌اند و كمتر مي‌خندندو اكثر مردم به آسم و يا آلرژي مبتلا هستند و از اين بيماريهاي تنفسي رنج مي برند؟ مشاور محيط زيست شهردار تهران ، با تاكيد بر اينكه شهروندان ما شهروندان شادابي نيستند يكي از دلايل عمده آن نيز آلودگي هوا مي داند.

تدابيري كه تا بحال مد نظر مسئولان بوده است، از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده از يك سو و همچنين ورود اتوبوسهاي داراي استاندارد و گازسوز، خروج 800 دستگاه اتوبوس آلاينده از سوي ديگر باعث شد تا آلودگي هوا در مدت كمي از بين برود.

كارشناسان در كنار حضور گسترده صنايع آلاينده در تهران و اطراف شهر حجم فراوان دودكش‌ها در فصول سرد سال ،تردد ميليون‌ها خودروي سبك و سنگين در تهران،حضور موتورسيكلتها در سطح شهر كه 10برابر خودروها آلودگي دارند و از رده خارج نكردن همه خوردوهاي فرسوده را از جمله عوامل آلودگي ابرشهر تهران مي دانند.

علاوه بر انسان گياهان نيز از آسيب اكسيدهاي ازت در امان نيستند. در اثر افزايش غلظت اين آلاينده‌ها، رشد گياهان دچار اختلال شده و به بافتهاي برگ صدمه وارد مي‌شود.

منتظرهواي پاك هستيم

ما از مسئولان مانند شوراي شهر ،شهرداري هاو سازمان متولي سوخت و حمل و نقل خواستاريم تابتواند تنها با روان سازي ترافيك از هدر رفتن روزانه 6 ميليون ليتر بنزين جلوگيري كند. در چنين وضعيتي آلودگي هواي تهران به وضع بحران رسيده و حتي سازمان بازرسي كل كشور از آن به عنوان تهديدي جدي عليه سلامت مردم ياد مي كند.

اين آلودگي30 برابر استانداردهاي جهاني در بين مردم ما با ناراحتي‌هاي ريوي و عصبي در مناطق آلوده به دي اكسيد كربن و ساير آلاينده‌ها همراه است و هشدارهاي پزشكان به ما مي‌گويد كه خستگي مفرط، فراموشي ، سوزش چشم و مخاط بيني، تضعيف قدرت بينايي، سردرد، سرگيجه ضعف سيستم دفاعي بدن ، اضطراب، تپش قلب، تنگي نفس ، افزايش فشارهاي روحي و رواني و افزايش سكته‌هاي قلبي و عروقي و سرطان‌ها از آثار مخرب آلودگي هواست.

برنامه‌هاي مبارزه با آلودگي هواي تهران بايد چشم انداز داشته باشد و هر ساله مورد ارزيابي پيشرفت كار قرار گيرد؛ چشم‌اندازي كه اين روزها زير سايه ترديد ما در غبار و دود پنهان است. از سوي ديگر مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي هم در اين طرح بايد به اهداف خود آگاه و متعهد به اجراي آن باشند.

به اميد روزي كه تهران آب و هوايي ييلاقي مانند دوره آقامحمدخان قاجار شود و همه شهروندان تهراني به اين آب و هوا افتخار كنند.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن