تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815665923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجفي: نقدي كار مي‌كنيم، قسطي پول مي‌‌گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: نجفي: نقدي كار مي‌كنيم، قسطي پول مي‌‌گيريم
احمد نجفي گفت: ما در زمان ساخت يك سريال به‌ويژه آثار تاريخي به‌طور تمام وقت در اختيار پروژه هستيم و نقدي كار مي‌كنيم اما زمان پرداخت دستمزد، آن را قسطي دريافت مي‌كنيم.
احمد نجفي بازيگر نقش «كارآگاه علوي» گفت: ما در زمان ساخت يك سريال به‌ويژه آثار تاريخي به‌طور تمام وقت در اختيار پروژه هستيم و نقدي كار مي‌كنيم اما زمان پرداخت دستمزد، آن را قسطي دريافت مي‌كنيم.
نشست نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني «كارآگاه علوي 2» با حضور حميدرضا يراقچيان تهيه كننده، احمد نجفي بازيگر و مجري طرح سريال، داريوش حافط الكتب(شيرازي) مدير جلوه‌هاي ويژه سريال، محمد عباس‌نژاد و ولي اويسي دستيار اول كارگردان و بازيگر سريال در خبرگزاري فارس برگزار شد.

*سري اول «كارآگاه علوي» يك شگفتي محسوب مي‌شود
بنابر اين گزارش، در اين جلسه احمد نجفي گفت: هيچ كاري بي‌عيب و ايراد نيست. اما اين بار سريال، كار مستحكم‌تري شده و علت اين كه ممكن است در ذهن بعضي‌ها هنوز «كارآگاه علوي يك» باقي مانده باشد، اين است كه آن سريال در زمان پخش خود يك شگفتي محسوب مي‌شد. هيچ كس سريال اين چنيني نديده بود و رقباي ما كم بودند. همچنين بسياري از سريال‌هاي مربوط به دهه 20 و30 ساخته نشده بود و از اين لباس‌ها استفاده نشده بود.
وي افزود: خيلي از اين سريال‌ها بعدا ساخته شدند اما به‌طبع اين سريال دريچه‌اي نوستالژيك و هنري مانند سريال هزار دستان باز كرد. بعد از «كارگاه علوي» اين پنجره‌ها، بازتر شد ولي خود به خود يك نوع رقابت هم ايجاد‌ شد كه نوعي خستگي نيز به همراه داشت. يعني وقتي يك كار خوبي ساخته مي‌شود، بلافاصله ده مدل ديگر از آن بيرون مي‌آيد. حال با قصه‌هاي مختلف.
نجفي ادامه داد: آن شرايطي كه سري اول «كارگاه علوي» پخش شد، رقيب نداشت، تازه، نوستالژيك و يك اتفاق بود. اما حالا يك نمايش است. سريال را بايد با اين ديد نگاه كرد، نه اين كه هيچ چيزي از ارزش‌هاي مجموعه كم كند، ديد، ‌نگاه و تاريخ تازه‌اي است و به نظر من با تمام كاستي‌ها كه مقداري هم به بودجه بر مي‌گردد، كار رضايت بخش است.

*لوكيشن تاريخي نداريم، شهرك سينمايي لو رفته است
بازيگر نقش «كارآگاه علوي» در ادامه سخنان خود تصريح كرد: سريال‌هاي اينگونه با اين بودجه‌ها قابل ساختن نيستند. ما متاسفانه لوكيشن‌هاي لازم را براي انجام كارمان نداريم. در تهران و ايران ساختمان قديمي نيست و 5 الي 6 لوكيشن است كه مدام، در آنها بايد بازي كنيم.
وي با بيان اين كه رفتن به شهرك سينمايي هم ديگر فايده‌اي ندارد، اظهار داشت: ما امسال بيش از يك هفته آنجا نبوديم. آن هم به‌خاطر لوكيشن قهوه‌خانه. چون آنقدر شهرك لو رفته كه مردم حتي تابلوي مغازه‌هاي آنجا را مي‌شناسند. به همين دليل از اول تصميم گرفته شد كه با آن شهرك كاري نداشته باشيم و سوله گرفتيم و دكور زده شد. اين كار هزينه‌ها را بالا مي‌برد و چون متاسفانه بايد در بودجه فيلم خرد شود مانع از ساختن اثري مي‌شود كه فكر كني همه چيز سرجايش است.
مجري طرح پروژه «كارآگاه علوي» تصريح كرد: اين سريال تنها سريالي بود كه سر موعد ساخته و سر زمان مقرر نيز پخش شد. در حالي كه ما مي‌توانستيم 2 الي 3سال آن را كش بدهيم. با همه فشارهاي مالي كار را تمام كرديم و اين سختي‌ها باعث نمي‌شود نمايش ما نمايش بدي شده باشد و به نظرم در مردم محبوبيت دارد. البته ممكن است در بخش رسانه‌ اين نگاه نباشد كه مشكل بخش رسانه است و مشكل ما نيست. آنها اغلب با ديد انتقادي مي‌آيند كه خودشان فيلمساز شوند.
نجفي با اشاره به اين كه بايد اندازه‌هاي خودمان را ببينيم، گفت: قصه‌هاي اين سري بسيار مستحكم‌تر و واقعي است. در سري قبل قصه‌ها واقعي نبودند و تصوراتي بود كه نوشته شده بود. الان كه خودم نگاه مي‌كنم مي‌بينم كه نقايص بسياري در سري اول وجود دارد كه در سري دوم اصلا ديده نمي‌شود.

*از اين كارآگاه نبايد انتظار سروصدا داشت
بازيگر نقش علوي اظهار داشت: مخاطب نبايد انتظار ترق و تروق از اين كارآگاه داشته باشد. اين كارآگاه داراي فكر است و قرار است با فكر كار كند. نه اينكه در زمان 1320 كه كشور در اشغال شوروي و انگليس و آمريكا بود، ترقه بازي كنيم. اصلا مردم اجازه نداشتند و مملكت اشغال بود. البته عده‌اي مي‌گويند اين جذابيت‌ها لازم بوده كه حتما لازم بوده اما ما بيشتر فكر كرديم كه به حقيقت نزديك باشيم تا جذابيت سريال.
نجفي درباره انتقاد بعضي از منتقدان به دقيق نبودن برخي از داستان‌هاي سريال، گفت: ما يك مشكل در تاريخ‌مان داريم كه هنوز لاينحل است. من مي‌خواهم بدانم چند نفر از تاريخ‌نويسان ما راجع به ملي شدن صنعت نفت چه مي‌گويند؟ما در تاريخمان مشكل بزرگي داريم. من كم تاريخ نخوانده‌ام و مدعي هم هستم. بسيار هم مدعي هستم شايد من هم درباره برخي وقايع تاريخي مساله‌اي را از كسي قبول نكنم چون در مرجع ديگري در باره آن واقعه چيز ديگري خوانده باشم.
وي تصريح كرد: اسناد ما راجع به تاريخمان حتي تاريخ معاصر كم است و متاسفانه نگاه شخصي نيز به اين ماجرا داريم كه غلط است. مثلا ما تنها چيزي كه از كورش مي‌دانيم به خاطر يك خارجي است كه درباره او نوشته و آن هم گزنفون يوناني است.
نجفي با بيان اينكه قرار نبود كه يك سريال تاريخي بسازيم، عنوان داشت: قرار بود به تاريخ يك نگاه كارآگاهي داشته باشيم. موضوعاتي اتفاق افتاده كه ما آنها را بررسي كرده‌ايم وحتي نگفته‌ايم كه حق با ماست. تدوين تاريخ در كشورمان ناقص و ناصحيح است و هر حرفي قابل قبول نيست. اغلب تاريخ ما نشانه‌اي از پرس و جو از عده‌اي تاريخ‌نويس دارد كه نظرات شخصي خود را ارائه داده‌اند ما كجا بايد اين تاريخ را ببلعيم و قانع شويم؟ ما كه نمي‌دانيم. به ما رسيده است. ما بايد به اجزا آن نگاه كنيم و آن را كه درست‌تر و جذاب‌تر است نشان بدهيم. ما ميدان توپخانه را از كجا بياوريم؟ مگر آن را حفظ كرده‌ايم؟‌مجبوريم با يكسري المان‌ها وعكس‌ها جذابيت‌ها را ايجاد كنيم. اين اسمش نمايش است. برخي از دوستان اشتباه مي‌گيرند. ما در نمايش هر كاري مي‌توانيم انجام بدهيم.

*به بودجه كارهاي تلويزيوني بايد نگاه تازه‌اي بشود
بازيگر فيلم «طوفان شن» در ادامه نشست نقد و بررسي «كارآگاه علوي» در خبرگزاري فارس درباره بحث بودجه در آثار تاريخي گفت: به بودجه كارهاي تلويزيوني بايد نگاه تازه‌اي بشود. چهار سال پيش آقاي ضرغامي دستور ساخت سري دوم كارآگاه علوي را داد، سه تا مدير عوض شد تا اين اتفاق افتاد. حتماً آقاي ضرغامي در آن موقع فكر كرده‌اند كه مي‌توان با 400 ميليون تومان اين كار را ساخت، اما چهار سال اين كار عقب افتاد ما بنا به گفته بانك مركزي بين 19 تا 22 درصد تورم داشته‌ايم.
وي ادامه داد: من وسط فيلمبرداري غذاي افراد صحنه را 1800 تومان خريده‌ام اما بعد از عيد 3000 تومان مي‌شود. چكار بايد بكنم؟ قرارداد در اين مملكت نبايد ملاك باشد. كار خوب بايد ملاك باشد.ما روزانه با يك عده آدم حساس طرف هستيم كه پولش را ندهي گريه مي‌كند. پولش را بدهي اخم مي‌كند. دير پولش را پرداخت كني گرفتاري.
نجفي تصريح كرد: با اين تورم و با اين ديدگاه ديگر نمي‌توان بودجه را بست. مي‌توانيم بودجه پايه داشته باشيم به شرطي كه از آن حمايت شود. نه اينكه وقتي ساخته شد بگوييم قرارداد بسته‌ايم. اين مشكل اساسي نگاه مديريتي به وضعيت كل بودجه‌هاي ماست.اگر قرار است كار فاخر، تحقيقاتي‌تر، فني‌تر و جوابگوي نظريات دوستان باشد، بايد بنشينند و وضعيت بودجه‌دهي را تغيير بدهند.شما نمي‌توانيد با بودجه تعيين شده در موعد كليد بزنيد، سر موعد كار كنيد و در زمان مقرر آن را تحويل بدهيد. اين را من نمي‌گويم اين را بخش اقتصادي مي‌گويد.

*مدام در حال گدايي از يكديگر هستيم
بازيگر نقش كارآگاه علوي با بيان اينكه ما مدام در حال گدايي با افراد خود در پروژه هستيم، گفت: اغلب دوستان به‌طور قسطي دستمزد خود را دريافت مي‌كنند و چكشان مثلا متعلق به سه ماه بعد است. در حاليكه ما نقدي كاري مي‌كنيم اما قسطي پول مي‌گيريم. زماني كه 6 ماه هر روز 5 صبح به سر كار مي‌روي نقدي كار مي‌كني. موقع پرداخت كه مي‌شود، بايد قسطي آن را دريافت كنيم و تأثير بسيار مستقيمي در روحيه افراد دارد.
وي ادامه داد: سريال‌هايي كه مدنظر دوستان است، بايد براي ساختشان با دست‌ باز عمل كرد و بنابر قاعده‌اش بودجه بدهند و يا قاعده 25 درصد تورم را بپذيرند. متأسفانه كار اداري با كار نمايش بسيار متفاوت است. شايد اگر آقاي متكي نبود، 70 درصد از لوكيشن‌هاي ما از بين رفته بود.يعني يك فرد به دليل علايقش به تاريخ قبول مي‌كند كه ما آنجا كار كنيم و حتي اگر مي‌خواستيم پول آنجا را هم بدهيم، همان ماه اول كار مي‌خوابيد. ما لوكيشن به اندازه شهرباني سابق نداريم.كدام تهيه‌كننده مي‌تواند چنين دكورهايي را بازسازي كند؟ سيمافيلم مسئول شهرك سينمايي است در حالي كه خود سيمافيلم پول پروژه‌هايش را قسطي به ما مي‌دهد اما شهرك سينمايي جلوتر پول خود را مي‌خواهد.اين را ما به چه كسي بايد بگوييم؟

*مدير يك موزه به خود اجازه مي‌دهد جلوي يك سريال را بگيرد
وي در ادامه اظهار داشت: ما براي 4 پوكه فشنگ پدرمان درآمد. در حالي كه در فيلم‌هاي خارجي همه‌گونه از آثارشان حمايت مي‌كنند. مثلاً مي‌گويم فيلم قديمي است و من ماشين سال 1320را ندارم، ولي شما آن داريد كه به ما بدهيد. رئيس مي‌گويد نمي‌دهم چون از كارآگاه علوي بدم مي‌آيد. مدير يك موزه به خودش اجازه مي‌دهد كه جلوي يك سريال را بگيرد و مي‌گويد دوست ندارم اين كار را بكنم. وقتي هم به او فشار مي‌آورند، به شمال فرار مي‌كند. وي افزود: ما يك ماشين رولزرويس متعلق به شاه سابق در موزه داريم كه حاضر شديم آن را روي كفي بگذاريم و بيمه كنيم اما براي 3 ساعت اجاره آن 4 ميليون بيمه از ما خواستند. اين در كجاي بودجه ما مي‌‌تواند جاي بگيرد؟ و غرض‌ورزي در برخي از مسئولان وجود دارد كه فكر مي‌كنند مال پدرشان است. ما 4 تا لوكيشن داريم و يا 3 تا ماشين‌ باقي مانده است. من كه نمي‌توانم آنها را بسازم. پس چطور مي‌توان تاريخ را به بچه كسي كه مدير موزه است برسانم؟

* واقعاً دست آقاي متكي را مي‌بوسم
«احمد نجفي» در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من اين حرف را با داد و صداي بلند مي‌گويم: بگذاريد كارمان را بكنيم. آن‌وقت شما مي‌خواهيد با هاليوود دربيافتيد؟ جايي كه قصه را به وزارت دفاعش مي‌دهي برايت 20 تا اف 16 مجاني در آسمان مي‌گذارد. آن هم براي تبليغات‌اش و اين كه بگويند «ببينيد چه ابرقدرتي هستم.»
وي افزود: مشكلات فيلم تاريخي يكي و دوتا نيست. من از طرف تمام دوستان، واقعاً دست آقاي متكي را مي‌بوسم كه به ما كمك كرد و محبت كرد و با عشق و علاقه و بدون نامه اين كار را كرد اما باقي دوستان بسيار ما را اذيت كردند.
وي تصريح كرد: ما به موزه پست رفتيم. با منش خوبي با ما رفتار كردند و ما هم به نهايت دقت از لوكيشن استفاده كرديم. شما به مدير موزه كه در جاده كرج است بگوئيد كه كمي با كارهاي فرهنگي آشنا شود.

* كساني كه اظهار فضل فرهنگي مي‌كردند در ساخت سريال ما را به جنون رساندند
نجفي گفت: كساني ما را در ساخت اين سريال اذيت كردند كه ماشاالله دم از اصلاح‌طلبي مي‌زدند و اظهار فضل فرهنگي مي‌كردند و حال صاحب مقام شده‌اند.
وي تصريح كرد: كساني بيشترين اذيت را در طول ساخت سريال با ما داشتند كه جزو اصلاح‌طلبان بودند و كار را به جايي رساندند كه ما به آقاي خاتمي بگوييم به آنها بگويند شما ديگر چرا؟ شما كه اين همه شعار مي‌داديد. اين كارها توهين است و برخي مديران ادعاي مالكيت مي‌كنند و ما را به جنون رساندند. البته ما نا اميد نيستيم و حرف‌هاي‌مان را هم مي‌زنيم.
نجفي گفت: انقلاب ما فرهنگي بوده است. وقتي همه دم از فرهنگ مي‌زنند بايد كمك كنند. سينما يكي از مظاهر جذابي است كه مي‌شود با آن تاريخ، انقلاب، رفتار و شخصيت‌هاي تاريخي را نشان داد و درست در دوره‌اي كه يك بچه سه ساله دكمه‌اي را فشار مي‌دهد و 300 كانال جلويش مي‌آيد، من بايد با آنها رقابت كنم تا مشتري خود را جذب كنم.

*در كارآگاه علوي 3، «يوسف مراديان» كارآگاه مي‌شود
نجفي در ادامه پيرامون بازي «يوسف مراديان» بازيگر نقش كارآگاه صمدي نيز گفت: اين شخصيت به جاي خود نشسته خوب فهميد رلش چيست و جواب داد.
وي ادامه داد: يوسف مراديان بازيگر بسيار خوبي است و من خوشحالم كه با ايشان آشنا شدم و فكر مي‌كنم اگر روزي «كارآگاه علوي3» ساخته شود، او نقش كارآگاه را بازي مي‌‌كند و ما هم گوشه‌اي بنشينم و لذت ببريم. حضورش بسيار مؤثر بود و من از تلاش او تشكر مي‌كنم. حيف كه او نيست تا خودش صحبت كند و جايز نيست من درباره او صحبت كنم.
وي درباره حضور مداوم كارآگاه صدري و همسرش در خانه «كارآگاه علوي» و آشپزي دائم آنها نيز گفت: شايد مقداري براي اين است كه از فضاي اداري خارج شوند و مستمسكي است براي تعريف آنچه كه گذشته است. فراموش نكنيد دوره‌اي كه فيلم شده سال 1320 تا 1330 است و مردم بايد يادشان باشد كه اين بدترين دوره تاريخ كشورما است. چون اشغال شده، همه در خانه هستند و حكومت نظامي است. نويسنده بايد مستمسكي براي ارائه حرف‌هايش داشته باشد و نمي‌تواند در خيابان يا قهوه‌خانه حرف‌هايش را بزند. ارتباطات آن دوره هم نزديك‌تر بوده و تازه شروع نگاه تازه‌اي به تمدن است. بنابراين بايد اصالت موضوع هم حفظ مي‌شد
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن