تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803915230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل اتحاديه تخصصي چاي موثر و ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تشكيل اتحاديه تخصصي چاي موثر و ضروري است
خبرگزاري آريا – استاندار گيلان گفت: تشكيل اتحاديه تخصصي در بحث چاي مي تواند كمك بسيار خوبي به ساماندهي و سرعت بخشيدن به حل مشكل اين محصول نمايد.

به گزارش خبرگزاري آريا از رشت، روح اله قهرماني افزود: يكي از مصوبات خوب و صريحي كه دولت محترم جهت فائق آمدن بر مشكل چاي به تصويب رساند قرار گرفتن چاي گيلان در سبد كالاي كارمندان در صورت تأييد كيفيت آن توسط استاندار گيلان است كه اجراي اين مصوبه مي تواند بخش اعظمي از مشكلات موجود را از سر راه بردارد .

استاندار گيلان اظهار داشت : ما با جديت تمام قيمت برگ سبز چاي و همچنين چاي خشك را دنبال خواهيم نمود تا به قيمت واقعي خود برسد و مديران جهت حل مشكلات چاي مصمم هستند و عزم و اراده جدي دارند .

وي تصريح كرد : در بخش بهزراعي مبلغ 100 ميليارد ريال تسهيلات بهزراعي براي اصلاح باغات چاي اختصاص يافته كه توزيع 20 ميليارد ريال آن صورت گرفته است .

مهندس قهرماني با بيان اينكه تكليف چاي سنواتي به طور قطع روشن خواهد گرديد خاطر نشان ساخت : بنده به همه آحاد ذيربط و از هر انسان دلسوز و شخصيت حقيقي و حقوقي خصوصا" در استان مي خواهم كه با فرافكني ها و بحث هاي غيركارشناسي نگذارند تا تلاشهايي كه در بخش چاي صورت مي گيرد با گره و مشكل مواجع گردد .

استاندار گيلان گفت : وي با بيان اينكه بايد همه نگاهها را جهت ساماندهي اين كار متمركز نمائيم خاطر نشان ساخت : بايد مسئولين امر در بحث تحويل گرفتن برگ سبز چاي از باغداران با دقت بيشتري عمل نمايند و محصولي كه تحويل مي گيرند از كيفيت بالايي برخوردار باشد البته بايد در اين جهت انگيزه لازم ايجاد نمود به صورتي كه با بالا بردن قيمت برگ سبز چاي باغدار را جهت برداشت برگ سبز درجه يك تشويق نمائيم .

نماينده ويژه رئيس جمهور و هيئت دولت در امر ساماندهي چاي اظهار داشت : با قرار گرفتن چاي مرغوب داخلي در سبد حمايتي خانوارها همه ي مردم ايران با كيفيت ، رنگ و طعم چاي داخلي آشنا خواهند شد و از مصرف چاي خارجي كه داراي مضرات بسياري است خوداري خواهند نمود .

وي افزود : در سفر اخير هيئت محترم دولت به استان گيلان مصوبات خوب و اساسي به تصويب رسيد كه با جديت به دنبال تحقق مصوبات سفر هيئت محترم دولت در همه بخش ها بويژه مصوبات مربوط به چاي هستيم .

استاندار گيلان در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تأكيد بر ضرورت اجرايي شدن مصوبات ستاد راهبردي چاي اظهار داشت : در حال حاضر شرايط كشور براي ساماندهي چاي فراهم شده و همه مسئولين عزم خود را در اين راستا جزم نموده اند .

وي تأكيد نمود : قاچاق چاي خارجي به كشور يكي از مهمترين معضلات صنعت چاي محسوب ميشود كه باعث مي گردد اقداماتي را كه در حال شكل گرفتن است و زحماتي را كه تلاشگران و دلسوزان بخش چاي مي كشند به هدر رود بايد دست اندركاران امر جهت جلوگيري از ورود اين كالاي قاچاق به داخل كشور اقدامات لازم را انجام دهند .

استاندار گيلان گفت : در گذشته مقدار 9000 تن از باغات استان گيلان چاي خشك استحصال مي شد كه اين رقم هم اكنون به 39000 تن افزايش يافته كه اين اعداد و ارقام نشان دهنده اين است كه بايد به كيفيت اين محصول توجه زيادي نمود و چايكاران ، كارخانه داران و مسئولين امر نسبت به كيفي سازي اين محصول گام بردارند .

در ادامه اين مراسم مهندس موسوي با تشريح وضع موجود در سازمان تعاون روستايي كشور خاطر نشان ساخت : اميدوار هستم كه در مقوله چاي با توجه به اهميتي كه دارد بتوانيم از همه توانمندي ها ، ظرفيت ها و قابليت ها در جهت ساماندهي و توسعه كمي و كيفي و ايجاد رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي بر اساس برنامه جامع و كاملي عمل نماييم .

وي با اشاره به پيچيدگيهايي كه در بخش چاي وجود دارد تصريح كرد : همكاري همه جانبه مديران و مسئولين امر و تعامل اجزاء درگير در اين كار و تدوين و برنامه ريزي جامع در اين بخش بايد با جديت و در زمان بندي معين و مشخصي صورت پذيرد .

معاون وزير بازرگاني و رياست سازمان مركزي تعاون روستايي كشور گفت : بايد بستر را به گونه اي فراهم نمائيم تا توليد چاي ، رقابتي گردد و از لحاظ كمي و كيفي و قيمت در اين محصول بازار را تصاحب نماييم .

وي با بيان اينكه برنامه اي كه تنظيم و تدوين مي شود بايد منطبق با اصل 44 و برنامه پنجم توسعه باشد اظهار داشت : سازمان تعاون روستايي كشور 183000 تن برگ سبز چاي را در سال 1387 به نحوي كه برگ سبز درجه يك را 4500 ريال و درجه دو را 2700 ريال را از كشاورزان خريداري نموده و با قيمت برگ سبز چاي درجه يك 1590 ريال و درجه دو 790 ريال به كارخانجات تحويل نموده است و با توجه به فرآوري كه كارخانجات بر روي انجام مي دهند بخشي از اين محصول توسط كارخانجات به فروش مي رسد و بخشي ديگر به سازمان تعاون روستايي برگردانده مي شود .

وي افزود : قرار گرفتن چاي خشك موجود در سبد حمايتي خانوار كه جزء مصوبات هيئت محترم دولت هست كه در اين مصوبه قرار دادن چاي گيلان در سبد كالاي كارمندان در صورت تأييد كيفيت آن توسط استاندار گيلان اشاره نموده ، از نكات مهم و موثري است كه مي تواند بخشي از مشكلات موجود در صنعت چاي را حل نمايد .

رياست مركزي سازمان تعاون روستايي كشور با بيان اينكه ايجاد تعاوني تخصصي چايكاران استان مي تواند نقش بسزايي در جهت حل مشكل اين محصول ايفاء نمايد خاطر نشان ساخت : با تشكيل اين اتحاديه مي توانيم در آينده كل بحث چاي را به آن بسپاريم و بنده مطمئن هستم كه با جديت و مديريتي كه در اين استان در بحث چاي وجود دارد مي توانيم در تحقق اين هدف به عنوان كار اختصاصي سازمانمان اين كار را عملياتي نمائيم و متخصصان و مديران بخش كشاورزي وقوف كامل به اين طرح دارند و بنده اميدوار هستم كه با حمايت استاندار گيلان اين طرح اجرا گردد .

وي افزود : براي اينكه كشاورزي برنامه پذير شده و مديريت و ساماندهي گردد ؛ راهي جز هدفمند نمودن برنامه ها نداريم و اين تجربه اي است كه در كشورهاي مختلف به اثبات رسيده است .

مهندس موسوي افزود : اتحاديه تخصصي تعاوني چايكاران مي تواند مديريت هماهنگ تعاوني ها را بر عهده گيرد و با توجه به جامعيتي كه در اين اتحاديه وجود دارد به ياري خداوند مي توانيم بحث ساماندهي چاي را با سرعت هر چه بيشتر پيگيري نمائيم .

وي گفت : ما مي خواهيم يك ساختاري را شكل دهيم تا بخش غير دولتي كه از اجزاء هماهنگ تشكيل گرديده بتواند كل پروسه را مديريت و ساماندهي كند و بايد مشكلي كه در صنعت چاي كشور وجود دارد را به صورت ريشه اي حل نمائيم .

گفتني است در ادامه اين مراسم هر يك از اعضاء به بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود پرداختند و با راهنمايي هاي و دستورات استاندار محترم تصميمات لازم در هر بخش اتخاذ شد .

http://aryanews.com/default.aspx?cod=1020092114000500
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن