تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعامل رسانه ها با كارشناسان به رهايي جامعه از معضل اعتياد كمك است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تعامل رسانه ها با كارشناسان به رهايي جامعه از معضل اعتياد كمك است
فرهاد اصلاني معتقد است: براي رهايي جامعه از معضل اعتياد‌، امروز بيشتر از هميشه به تعامل ميان رسانه هاي ديداري و شنيداري، كارشناسان و جامعه شناسان نيازمنديم.


اصلاني بازيگر تئاتر،سينما و تلويزيون در گفتگو با ستاد خبري دومين جشنواره سراسري "اعتياد و رسانه" ضمن برشمردن رسانه ها به عنوان يكي از اركان اساسي جوامع مدرن و حتي سنتي گفت: رسانه ها در جلوگيري از ابتلاي افراد جامعه به مسئله اعتياد و مواد مخدر بار زيادي را بر دوش دارند.

وي ادامه داد: بارها و بارها شاهد بوده ايم هر زمان كه توليد اثرگذاري چه به شكل پيام رساني مكتوب يا ديجيتال و چه به صورت ديداري و شنيداري صورت گرفته، تأثيرات بسيار مفيدي را درپي داشته است.

وي در ادامه افزود: متأسفانه راندمان رسانه هاي ايران در زمينه معرفي و پيش گيري از اين معضل چه در جهت برنامه سازي و چه در جهت اطلاع رساني چندان رضايت بخش نبوده است، چرا كه با توجه به حجم اعتياد موجود در جامعه و بر اساس آمار اعلامي و چه قرار گرفتن ايران در شاهراه حمل مواد مخدر، برنامه هاي توليدي و اخبار هشدار دهنده در اين خصوص به عنوان بخش ثابتي از برنامه كلان رسانه ها تعريف نشده است و اگر كارهايي نيز صورت گرفته، به صورت مقطعي بوده است.

اصلاني دستيابي به موفقيت بالا در زمينه اطلاع رساني و پيش گيري افراد جامعه از گرفتار شدن در اين آسيب اجتماعي را در گرو تمركز برنامه هاي تلويزيون بر روي مسئله اعتياد دانست و گفت: رسانه هاي نوشتاري به صورت كامل در اختيار همه افراد جامعه قرار نمي گيرد، اما تلويزيون به عنوان رسانه جدايي ناپذير خانواده ايراني مي تواند بار بزرگي را در راه معرفي اين معضل به خانواده ها از دوش ديگر رسانه ها بردارد.

اصلاني همچنين خاطرنشان كرد: مسئولان بايد با رجوع به كارشناسان و جامعه شناسان اين فرصت همكاري و تعامل را فراهم سازند و با رسيدن به نظريه هاي مشترك تلاش خود را براي ساخت آثاري با مضمون آگاهي سازي افراد جامعه بيشتر كنند.

بازيگر سريال "پليس جوان" با اشاره به اين نكته كه مسئله اعتياد به خودي خود سبب بروز جرم مي شود، گفت: بسياري از ريشه هاي بزه در نزد افراد بزهكار به گرفتاري آن ها به مسئله مواد مخدر بازمي گردد و يا برنامه ريزي دقيق و اصولي مي توان ضمن كم كردن عمق اعتياد در جامعه، از آمار جرايم كشور نيز كاست./ب/
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن