تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنتي در نماز جمعه تهران:قواي سه گانه ستادي ويژه براي سياست كلي برنامه پنجم تشكيل دهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جنتي در نماز جمعه تهران:قواي سه گانه ستادي ويژه براي سياست كلي برنامه پنجم تشكيل دهند
دبير شوراي نگهبان تاكيد كرد كه روساي 3 قوه درباره سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه مسئولند و بايد ضمن برگزاري جلسات براي هماهنگي و مشورت‌ هر كدام ستادي را براي بررسي اين سياستهاي كلي معين كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله احمد جنتي در نماز جمعه امروز تهران با بيان اينكه سياستهاي كلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب براي برنامه پنجم فوق العاده خوب بوده است،‌ از همه نخبگان و مسئولان كشور خواست كه اين سياستهاي كلي را همواره مد نظر داشته باشند.

آيت الله جنتي عمل به اين سياستها را مهم خواند و تاكيد كرد كه روساي 3 قوه در اين باره مسئولند و بايد ضمن برگزاري جلسات براي هماهنگي و مشورت هر كدام ستادي را براي بررسي اين سياستهاي كلي معين كنند.

وي همچنين خواستار آن شد كه دستگاههاي نظام براي توسعه الگوي ايراني و اسلامي طبق اين سياستهاي كلي تلاش كنند.

دبير شوراي نگهبان افزايش بودجه پژوهش به 3 درصد توليد ناخالص را يكي از محورهاي مهم اين سياستهاي كلي خواند و افزايش دوره تحصيلات تكميلي به 20 درصد، كاهش سهم مردم از هزينه هاي سلامت، رشد اقتصادي 8 درصد در پايان برنامه پنجم و كاهش وابستگي به نفت در بودجه عمومي را از شاخصه هاي مهم ديگر اين سياستهاي كلي برشمرد.

آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اوضاع نابسامان غزه اقدامات دولت و مجلس همچنين اعتراضات مردمي را در ايران قابل تقدير دانست.

وي قطعنامه شوراي امنيت را درباره بحران غزه مبتذل خواند و تاكيد كرد: نمي توان نام بانيان اين قطعنامه و سكوت كنندگان در برابر جنايات وحشيانه اسرائيل را انسان گذاشت.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه قدرتها فاسد و فاسدپرورند گفت : جمهوري اسلامي ايران بايد كمر همت ببندد و همانگونه كه در اين 30 سال اقدام كرده است خداوند نيز كمك خواهد كرد.

وي همچنين اقدام ونزوئلا در اخراج سفير رژيم صهيونيستي را ستود و گفت: سياه باد چهره كشورهاي عربي كه روابط خود را با رژيم صهيونيستي قطع نكردند.

آيت الله جنتي خطاب به سران عرب گفت : شما از آمريكا مي ترسيد، شما نه شهامت داريد نه مردانگي و نه موقعيت مردمي پس طبيعي است كه بترسيد.

آيت الله جنتي بدترين سران عرب را سران عربستان و مصر خواند و گفت: عربستان مخالفتهاي مردمي را سركوب كرده است و كسي نمي تواند در اين كشور نفس بكشد.

وي گفت: اينها از روزي بترسند كه شورشهاي مردمي و خشم مردم دامن آنها را بگيرد و سرنگونشان كند.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به نمازگزاران گفت: قدر نظام و كشور خود را بدانيد چرا كه نظام جهان در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

وي با اشاره به وضعيت آمريكا خطاب به اوباما به عنوان يكي از حاميان رژيم صهيونيستي گفت: اف بر تو و كساني كه بر تو راي دادند. اين ننگ است كه رئيس جمهور به جاي اينكه به دنبال وزارت خارجه باشد به دنبال سگ براي براي دخترش باشد.

آيت الله جنتي از كار شكني سران عربستان و مصر در تشكيل نشست سران عرب براي حل بحران غزه به شدت انتقاد كرد.

امام جمعه موقت تهران همچنين ابراز اميدواري كرد كه جشن پيروزي حماس در بيت المقدس برپا شود.

آيت الله جنتي همچنين در خطبه اول نماز جمعه تهران بحث فلسفه "مهاجرت" در اسلام را مطرح كرد و گفت : در اسلام دو نوع هجرت داريم، يك هجرتي شرعي سياسي است كه همان هجرت اول پيامبر(ص) به مدينه بود و هجرت ديگري هم هست كه نبايد از آن غفلت كرد و آن هجرت شرعي است و اين هجرت از منطقه‌اي است كه ايمان مسلمان در آن در خطر است و با وضعيتي مواجه مي‌شود كه ايمانش متزلزل مي‌شود كه در اين صورت بر آن فرد واجب است از آن منطقه خارج شود.

جنتي همچنين با اشاره به آيات قرآن گفت: كساني هستند كه در هنگام مرگ اين عذر را مي‌آورند كه وضع حاكم اجازه مسلماني به ما نمي‌داد، اما ملائك مي‌گويند چرا مهاجرت نكردي و از اين منطقه بيرون نرفتي؟ جايگاه اين افراد در جهنم است. البته عده‌اي استثنا مي‌شوند و آنها كساني هستند كه چاره‌اي ندارند، در مورد كساني كه چنين شرايطي دارند اميد است كه خداوند آنها را عفو كند.

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: الان افراد مسلمان زيادي در بسياري از كشورها هستند كه قادر نيستند مهاجرت كنند و بر آنها تكليفي نيست، اما اگر فردي صرفا به واسطه اين كه در صورت مهاجرت از مكاني كه در آنجا قادر به انجام وظايف مسلمانيش نيست و موقعيت شغلي و مالي خود را از دست مي‌دهد قابل قبول نيست.

وي با اشاره به اينكه خداوند وعده مي‌دهد كه در صورت هجرت در راه خدا، گشايش، آرامش و پناه مي‌دهد و سختيها را جبران مي‌كند گفت : البته ممكن است تلفاتي در اين راه باشد اما خداوند اجر آن فرد را به عهده مي‌گيرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند منت بزرگي بر سر ما گذاشته، انقلاب اسلامي آمده و حكومت اسلامي برقرار شده است، آنچه امروز اينجا آزاد است و مانعي بر سر راهش نيست مسلماني است كه در زمان شاه هم موانعي بر سر آن وجود داشت.

دبير شوراي نگهبان همچنين در خطبه هاي امروز نماز جمعه تهران سالروز شهادت نواب صفوي را تسليت گفت.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن