تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818978581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور درگفت‌وگو با المنار: *جوانان منطقه آماده حضور درغزه هستند *دولت مصر خودش را از اتهامات نجات دهد *رژيم صهيونيستي درموضع ضعف و استيصال است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور درگفت‌وگو با المنار: *جوانان منطقه آماده حضور درغزه هستند *دولت مصر خودش را از اتهامات نجات دهد *رژيم صهيونيستي درموضع ضعف و استيصال است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس‌جمهور، موضوع هولوكاست و دروغ‌هاي تاريخي، هيمنه دروغين و غفلت و تفرقه در دنياي اسلام را پايه‌هاي اساسي و استوار حيات رژيم صهيونيستي دانست و تصريح كرد: به فضل الهي امروز همه اين پايه‌ها فرو ريخته است و رژيم صهيونيستي در موضع ضعف و استيصال قرار دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني المنار لبنان در پاسخ به سوالي درباره اوضاع غزه اظهار كرد: آنچه در غزه مي‌گذرد حاصل رفتار دنياي غرب است. دنياي غرب كه سال‌هاي طولاني بلكه صدها سال در آرزوي سلطه بر منطقه خاورميانه بود، از يك غفلت تاريخي استفاده كرد و با مقدمه‌سازي و برنامه‌ريزي سياسي تبليغاتي، رژيم جعلي صهيونيستي را در منطقه برپا كرد كه ماموريت آن از روز اول زمينه‌سازي براي تجاوز، اشغالگري و تهديد بوده است.

وي افزود: با طرح شعار از نيل تا فرات به دنبال آن بودند كه منطقه را تحت سلطه كامل خودشان در بياورند كه البته با پيروزي انقلاب اسلامي يك مقاومت مردمي در برابر آنها شكل گرفت. به نحوي كه از 30 سال قبل تا الان از مسير صعودي و رو به جلوي خودشان بازمانده‌اند و مدام در حال عقب نشيني هستند و امروز در آستانه اضمحلال قرار دارند.

رژيم صهيونيستي تجسم انديشه ليبرال

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: جنايات رژيم صهيونيستي در واقع نقطه آخر و كمال رفتار دنياي غرب است و امروز تجسم انديشه ليبرالي، انديشه مادي و سلطه‌گري رفتار رژيم صهيونيستي است و در مقابل، تجسم آزادگي، عزت و سربلندي رفتار مردم غزه و مقاومت در غزه است.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره اهداف رژيم صهيونيستي در حمله به لبنان و غزه خاطر نشان كرد: آنها در اقدامات خود اهداف دراز مدتي دارند و از ابتدا دنبال سلطه بر خاورميانه بودند. مفهوم شعار از نيل تا فرات وجود خاورميانه‌اي است كه تسليم و تحت سلطه كامل استكبار باشد؛ البته حمله به لبنان به عنوان تحقق همه اين هدف نبود بلكه آنها به‌دنبال برخورد با هسته‌هاي مقاومت بودند كه در لبنان با مقاومت جانانه حزب‌الله مواجه شده و شكست خوردند. امروز هم البته نه از موضع قدرت و روبه جلو بلكه از موضع ضعف به دنبال همان هدف هستند.

وي اضافه كرد: 30 سال قبل سران رژيم صهيونيستي سرمست و مغرور يكه‌تازي مي‌كردند و تقريبا در برابر آنها هيچ مقاومتي وجود نداشت اما امروز آنها در موضع ضعف هستند و كشتن زنان و بچه‌ها اثبات قدرت نيست.

فروپاشي پايه‌هاي رژيم صهيونيستي

رييس‌جمهور با بيان اينكه بنيان و پايه‌هاي اصلي رژيم صهيونيستي از هم فروپاشيده است، تأكيد كرد: امروز به فضل الهي مشخص شده كه هولوكاست به عنوان فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي برپايه يك دروغ و با اهداف استعماري بنا شده است. هيمنه و افسانه شكست‌ناپذيري اين رژيم نيز در جنگ با حزب‌الله فرو ريخت و از سوي ديگر طراحي‌هاي آنان براي تفرقه بين ملت‌هاي منطقه شكست خورده است چرا كه به رغم برخي از دولت‌ها كه با ملت‌ها همراهي نمي‌كنند امروز ملت‌هاي منطقه در مقابل رژيم صهيونيستي قد علم كرده‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: دوران رژيم صهيونيستي به پايان رسيده است و خودشان و سران غربي هم اين را مي‌دانند منتها به تكاپو افتادند تا شرايط را به نفع خودشان بازسازي كنند اما شواهد نشان مي‌دهد كه چنين اتفاقي نخواهد افتاد.

دولت مصر خودش را از اتهامات نجات دهد

وي در پاسخ به سوالي درباره رفتار دولت مصر و ضرورت وحدت بين گروه‌هاي فلسطين گفت: اگر دولت مصر علاقه‌مند به سرنوشت ملت فلسطين است، اولين كاري كه بايد بكند اين است كه گذرگاه‌ها را باز كرده، دست مردم فلسطين را در دفاع از سرزمين خودشان باز بگذارد. البته به نظرم دولت مصر بايد روش خودش را تغيير دهد چرا كه امروز در محافل ديپلماتيك غربي دائما مصر را متهم مي‌كنند به اينكه اساس طراحي حمله به غزه پيشنهاد اين كشور بوده است البته ما طرح چنين موضوعاتي از سوي آنها را به حساب تفرقه‌افكني‌هاي دشمنان مي‌گذاريم اما بالاخره دولت مصر هم بايد تكليف خود را روشن كند و خودش را از اين اتهامات نجات دهد. چرا كه ماجراي لبنان و غزه مقدمه تغيير شرايط سياسي در منطقه ماست؛ البته نه آن طوري كه دولت آمريكا و طرفداران رژيم صهيونيستي مي‌خواهند بلكه تغيير شرايط به نفع ملت‌هاي منطقه خواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه مقاومت در فلسطين هوشيار است و اجازه نمي‌دهد صهيونيست‌ها به اهدافي كه با حمله نظامي نرسيده‌اند از طرق ديگري به همان اهداف دست پيدا كنند، تصريح كرد: وجود وحدت بين گروه‌هاي فلسطيني بسيار مفيد و موثر است و اينكه گفته مي‌شود مردم فلسطين بايد خودشان سرنوشت خود را تعيين كنند، حرف كاملا درستي است اما بايد اين اجازه به آنها داده شود تا در شرايط طبيعي و بدون فشار اسلحه و موشك بتوانند تصميم بگيرند.

ايران وظيفه برادري خود را به خوبي انجام داده است

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره حمايت تهران از مقاومت ملت فلسطين، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران رابطه ايماني و فرهنگي بسيار مستحكمي با مردم فلسطين و جريان مقاومت در فلسطين دارد. اما به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي و حاميانش چون در مقابل مردم فلسطين مستأصل شده و نمي‌خواهند بپذيرند كه در مقابل يك گروه اندك شكست خورده‌اند چنين مطرح مي‌كنند كه قدرت‌هاي ديگري پشتيبان مقاومت مردم فلسطين هستند خيلي روشن است كه چنين حرف‌هايي نه مي‌تواند آنها را نجات دهد و نه چيزي از ارزش‌هاي مجاهدت و مقاومت مردم فلسطين كم مي‌كند.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره ديدگاه جمهوري اسلامي ايران نسبت به كشورهاي منطقه و فلسطين گفت: ديدگاه ايران در اين خصوص انساني و اسلامي است؛ صدام 8 سال با حمايت آمريكا عليه كشورمان جنگيد و خيلي از دولت‌هاي منطقه از صدام حمايت كردند ولي ما هيچگاه اين موضوع را در مناسبات خود با كشورهاي منطقه دخالت نداديم چرا كه معتقديم ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه با يكديگر برادرند و داراي منافع مشترك و دشمنان مشترك هستند. ايران خواستار عزت، استقلال، سربلندي و حقوق انساني براي همه كشورهاي منطقه است و فكر مي‌كنم وظيفه برادري، اسلامي و همسايگي خود را به خوبي انجام داده است.

جوانان منطقه آماده حضور در غزه هستند

رييس‌جمهور درباره اينكه كشورهاي اسلامي عربي چه اقداماتي بايد در رابطه با دفاع از حقوق ملت فلسطين انجام دهند، اظهار كرد: آنها مي‌توانند برخي كشورهاي اروپايي را تهديد به قطع رابطه و در بخش اقتصادي از توانمندي اقتصادي و ثروت خودشان در برابر حاميان اين رژيم استفاده نمايند و از سوي ديگر اجازه دهند مردم كشورشان از مردم فلسطين حمايت كنند در چنين صورتي ترديد ندارم اگر دولت‌هاي عربي راه را باز كنند، صدها هزار بلكه ميليون‌ها جوان در منطقه آماده هستند كه به غزه رفته و در كنار مجاهدان و مقاومت بايستند.

عقب‌زدن صهيونيست ها نياز به جنگ ندارد

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره احتمال وقوع جنگ با رژيم صيونيستي گفت: من فكر مي‌كنم عقب زدن رژيم صهيونيستي احتياج به جنگ ندارد همين كه فضايي فراهم شود كه مردم فلسطين بتوانند اراده خودشان را حاكم كنند، سرنوشت اين رژيم، روشن و مشكل فلسطين حل خواهد شد؛ معتقدم اگر همين امروز اجازه دهند تا در فلسطين انتخابات آزاد برگزار شود و كشورهاي منطقه نيز از آن حمايت كنند، مردم فلسطين خودشان قادرند دشمن را عقب بزنند.

وي افزود: امروز رژيم صهيونيستي در برابر مردم غزه كه چند ماه در محاصره بودند، متوقف شده است؛ حال اگر همه مردم فلسطين دست به دست هم بدهند و جمعيت واحدي را تشكيل دهند به راحتي مي‌توانند كشور خودشان را نجات داده و سرزمين‌هاي اشغالي را آزاد كنند.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي نمي‌تواند تا ابد ادامه پيدا كند و يك نقطه پاياني دارد و نقطه پاياني آن زماني است كه حاميان رژيم صهيونيستي بفهمند كه هيچ دستاوردي در غزه نخواهند داشت. نقش دولت‌هاي عربي نيز در اين زمينه خيلي مهم است. آنها بايد به جاي اينكه به حماس و نيروهاي مقاومت فشار بياورند، بايد حاميان رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار دهند و اگر همين امروز مواضع برخي از كشورهاي عربي نسبت به اوضاع غزه عوض شود، فردا جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي بلافاصله متوقف خواهد شد؛ چرا كه قدرت‌هاي استكباري انتظار دارند بين كشورهاي اسلامي تفرقه ايجاد شود و روحيه مقاومت بشكند؛ اما اگر كشورهاي عربي برخلاف نظر آنها عمل كنند تا كمتر از 24 ساعت همه چيز متوقف خواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: بايد توجه داشت كه درگيري كنوني در غزه فقط بين حماس و رژيم صهيونيستي نيست، بلكه يك جبهه گسترده است كه در آن طرفداران حق و عدالت و جبهه استكبار در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

بهانه‌هاي هسته‌يي كهنه شده است

وي در ادامه اين گفت‌وگو در پاسخ به سوالي درباره موضوع هسته‌يي كشورمان خاطر نشان كرد: مساله هسته‌يي مسير خودش را طي مي‌كند و از نظر ملت ايران تمام شده است و فكر نمي‌كنم مجدداً كسي در دنيا پيدا شود كه بخواهد رفتارهاي گذشته را تجربه كند. ملت ايران از اين موضوع با تحمل سخت‌ترين فشارها عبور كرده است. ايران يك كشور بزرگ با ملتي بزرگ و متحد و مقاوم است كه جايگاه خودش را در دنيا پيدا كرده و هيچ قدرتي نمي‌تواند اين جايگاه را ناديده بگيرد. امروز ديگر بهانه‌هايي مثل بهانه‌هاي هسته‌يي كهنه شده و در فضاي سياسي جهان كاربردي ندارد، چرا كه مناسبات جهاني عوض شده است.

ملت ايران از تغيير رفتارها در جهان استقبال مي‌كند

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره رييس‌جمهور جديد آمريكا نيز اظهار كرد: امروز مطالبه تغيير و تحول در جهان يك مطالبه عمومي است. همه ملت‌ها حتي آمريكايي‌ها از وضع حاكم بر جهان ناراضي هستند؛ از اين‌رو اگر واقعا رفتارها به طور ريشه‌اي تغيير كند، طبيعي است كه ملت‌ها از جمله ملت‌ ايران از آن استقبال مي‌كنند اما اگر بنا باشد همان رفتار گذشته و توسعه‌طلبي و زورگويي‌ها در يك بسته‌بندي جديدي ارائه شود، ملت‌ها بيدارتر از آن هستند كه بخواهند تجربيات گذشته را تكرار كنند.

در انتخابات اشخاص مهم نيستند

رييس‌جمهور همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دولت نهم پس از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: امروز ايران كانون الهام‌بخش جهان و ملت ايران، ملتي فرهنگي و آرماني است. انقلاب اسلامي در سال سي‌ام با نشاط ‌تر و عميق‌تر از سال اول به دنبال آرمان‌هاي انساني و قله‌هاي كمال انساني است. در طول سه دهه گذشته بيش از 30 انتخابات در ايران انجام شده و هر انتخاباتي، ملت ايران را يك گام به جلو برده است؛ ضمن اينكه انتخابات در ايران كاملا آزاد بوده و هر فردي مي‌تواند كانديدا شود؛ همه نيز به انتخاب مردم احترام مي‌گذارند. در بحث انتخابات اشخاص مهم نيستند بلكه مهم مسيري است كه ملت ايران انتخاب كرده است. مسير ملت ايران مسير كاملا روشني است و اين مسير را با قدرت، آگاهي، همدلي و البته با نشاط ادامه خواهد داد.

ايران يك قدرت بزرگ است

وي با اظهار رضايت از روند حركت انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: دستاوردهاي انقلاب نه تنها در ايران بلكه در عرصه جهاني بي‌نظير است. ايران امروز با ايران 30 سال پيش قابل مقايسه نيست. امروز ايران يك كشور پيشرفته و عزتمند است كه در مناسبات جهاني اثرگذار و عامل بسيار تعيين‌كننده‌اي است. ايران يك قدرت بزرگ است، اما اين قدرت صالح، انساني و فرهنگي است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن