تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804021935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در نشست فوق‌العاده اتحاديه بين‌المجالس كشورهاي اسلامي:مقاومت جانانه فلسطين بار ديگر اسطوره شكست‌ناپذيري رژيم‌صهيونيستي را درهم كوبيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در نشست فوق‌العاده اتحاديه بين‌المجالس كشورهاي اسلامي:مقاومت جانانه فلسطين بار ديگر اسطوره شكست‌ناپذيري رژيم‌صهيونيستي را درهم كوبيد
خبرگزاري فارس: مقاومت جانانه فلسطينيان شجاع در غزه بار ديگر اسطوره شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي را در هم كوبيد. كما اين كه اين اتفاق در جنگ 33 روزه لبنان نيز كه هدف حذف حزب‌الله بود، رخ داد.


به گزارش خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه به تركيه سفر كرده است، امروز در نشست فوق العاده اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي سخنراني كرد كه متن آن به اين شرح است:
از رياست محترم مجلس ملي تركيه در برگزاري اين اجلاس و حسن استقبال تشكر مي‌كنم. حضور تعداد كثيري از روساي مجالس كشورهاي اسلامي در كنار اعضاي كميته اجرائي و هيات‌هاي مختلف در اين اجلاس فوق‌العاده، نشانگر حساسيت نمايندگان امت اسلامي نسبت به وضعيت اسفبار مردم غزه و جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي است.
قريب به 20 روز از حوادث دردناك نوار غزه مي‌گذرد. در طول اين ايام اخبار اسفناكي از كشته شدن حدود هزار انسان بيگناه از جمله بيش از 300 كودك و 100 زن و مجروح شدن حدود 5 هزار نفر و تخريب برق و حداقل‌‌هاي موردنياز جهت زندگي در غزه به گوش همه جهانيان رسيد.
علي رغم بالا بودن ميزان سانسور خبري خصوصا در روزهاي اول اما به دليل وسعت جنايات انجام شده، ديگر توان كتمان آن نبود. افكار عمومي جهاني در التهاب از اين خبرهاي دردناك بود كه به ناگاه در 48 ساعت گذشته با دو خبر عجيب مواجه شد. دو خبري كه به نوعي توجه جهانيان را به خود جلب كرد. خبر اول اين كه مهمترين مساله رئيس جمهور اينده آمريكا مشكل انتخاب توله سگ براي دخترش مي‌باشد كه وقت زيادي از ايشان گرفته و به نظر ايشان از انتخاب وزير بازرگاني آمريكا مشكل‌تر است و خبر دوم كه قدري جالب‌تر است اين كه ارزيابي رئيس جمهور فعلي آمريكا در آئينه از خودش موجب افتخار وي است. البته كه بوش در آئينه بايد به خودش افتخار كند. آيا به نظر شما ايجاد زندان گوانتانامو و شكنجه‌هاي قرون وسطي عراق افتخار نيست، آيا جنايات در افغانستان براي رئيس جمهور آمريكا افتخار نيست كه جشن عروسي افغان‌ها را با بمباران‌هاي وسيع تبديل به عزا كرده‌اند؟ آيا جنايات اسرائيل در جنگ تابستان 2006 كه با بمب‌هاي حاوي اورانيوم ضعيف شده آمريكا بر سر مردم لبنان فرو ريخت افتخار نيست؟ آيا اعطاي هزار بمب ممنوعه آتش‌زا به رژيم صهيونيستي براي ريختن بر سر فلسطينيان مظلوم و سوزاندن كودكان و زنان بيگناه فلسطيني در غزه افتخار‌آميز نيست؟
اينك در پيش روي جهانيان تابلويي با دو تصوير وجود دارد. يك تصوير كشته شدن اين تعداد از بيگناهان، كودكان و زنان و تخريب منازل و نسل‌كشي و جنايت، تصوير ديگر دغدغه انتخاب توله سگ و افتخار به خود در برابر آئينه و خودشيفتگي،‌ و اتفاقا تصوير دوم مربوط به مشرب و نحله‌اي است كه خود را متصدي حمايت از حقوق بشر و صيانت از صلح و امنيت جهاني مي‌داند. اين تصوير كساني است كه با جنگ‌اندازي به سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي عملا هويتي تاثيرگذار مبتني بر منافع عمومي براي اين سازمان‌ها باقي نگذاشته و حيثيت مجامع بين‌المللي را در رويكردهاي انحصارطلبانه و خودخواهانه خويش به مسخره گرفته‌اند. اين تصوير به خوبي نشان مي‌دهد كه امروز مفاهيم بلند بالايي چون حقوق بشر، دمكراسي، حمايت از كرامت انساني صرفا بازيچه‌اي جهت تسويق حساب قدرت‌هاي بزرگ با ملت‌هاي حق طلب و كشورهاي مستقل است و در منظر مدعيان حقوق بشر قرباني نمودن صدها انسان و مجروح و بي‌خانمان نمودن هزاران انسان در مقابل انتخاب سگ حتي اولويتي در حد يك تقبيح لفظي و كلامي هم ندارد.
رنج‌آورتر آن كه سازمان ملل متحد و شوراي امنيت كه اصلي‌ترين كار ويژه آن صيانت از صلح و امنيت جهاني است در اين حادثه بزرگ نيز آلت را بر سر جاي خود بنشاند و جلوي زورگوئي او را بگيرد از مظلوم مي‌خواهد كه ابتدائي‌ترين حق دفاع از خود صرف‌نظر كند و شوراي امنيت با اين كار به متجاوز جايزه جنايت مي‌دهد. آيا ملت فلسطين مثل بقيه انسان‌ها حق سكني در سرزمين خود ندارند؟ آيا ملت فلسطين حق ندارند به روش دمكراتيك دولت خود را انتخاب كننند؟ آيا ملت فلسطين حق ندارند با امكانات اوليه از خود و سرزمين خود دفاع كنند.
با فاجعه غزه دوگونه مي‌توان برخورد كرد: يكي يافتن ريشه‌ها و قطع كردن آنها و دوم مهار پديده شوم و غير انساني اخير. طبعا به دليل عمق اين جنايت و در راستاي رسيدن به راه حل‌هايي جهت مساعدت سريعتر به مردم بي‌پناه غزه در صدد نيستيم وقت خود و شما را در اين مجال به ريشه‌ها مصروف نمائيم. اما بر اين نكته تاكيد مي‌كنم كه اين پديده زشت در اشغالگري و روحيه تجاوزگري رژيم صهيونيستي است. همان گونه كه تجاوز به غزه اولين تجاوز اين رژيم نيست. آخرين آن هم نخواهد بود كما اينكه هنوز سرزمين برخي كشورهاي مجاور در دست‌اندازي و يا در تصرف رژيم صهيونيستي است. لذا هر راه‌حلي براي پايان بخشيدن به بحران غزه بايد گوشه چشمي به ريشه اصلي اين مساله نيز داشته باشد.

آقاي رئيس
همكاران محترم
فجايع جانسوز غزه و سستي نهادهاي بين‌المللي در جلوگيري و كنترل اين فجايع‌ و ماجراجوئي و تجاوزگري رژيم صهيونيستي هيچ عذر و امدادرساني به مردم مظلوم فلسطيني به عنوان بخشي از خانواده امت اسلامي باقي نمي‌گذارد. البته مقاومت جانانه فلسطينيان شجاع در غزه بار ديگر اسطوره شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي را در هم كوبيد. كما اين كه اين اتفاق در جنگ 33 روزه لبنان نيز كه هدف حذف حزب‌الله بود، رخ داد و با مقاومت جاودانه ملت لبنان در هم شكسته شد.

آقاي رئيس
حادثه غم‌انگيز غزه بلاشك از مصاديق آشكار جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت به شمار مي‌رود. لذا بايد كليه برنامه ريزان و عاملان اين جنايت‌ها به عنوان جنايتكاران جنگي و جانيان عليه صلح و بشريت و نسل‌كشي محاكمه و مجازات شوند. از دبيرخانه اتحاديه بين‌المجالس اسلامي انتظار مي‌رود با همكاري ساير كشورها در ثبت وقايع اين جنايت اهتمام ورزد.
بر همين اساس از پارلمان‌هاي كشورهاي اسلامي مي‌خواهم تا با تدوين قانوني در مجالس خود زمينه محاكمه مجرمين بين‌المللي را از طريق دادگاه‌هاي داخلي خود فراهم كند. برخي از دولت‌هاي اسلامي با رژيم صهيونيستي داراي روابط سياسي، اقتصادي و تجاري هستند. در چنين شرايطي كه حتي برخي كشورهاي غيراسلامي روابط خود را با اين رژيم تعليق كرده‌اند، استمرار اين روابط از طرف كشورهاي اسلامي موجب تعجب است. پارلمان‌هاي اسلامي مي‌توانند بر دولت‌ها بر سر قطع روابط فشار آورند. از طرف ديگر متاسفانه تعداد معدودي از پارلمان‌هاي اسلامي نيز داراي گروه دوستي با رژيم صهيونيستي هستند و يكي از انتظارات امت اسلامي از اجلاسي همانند اجتماع استانبول اين است كه از اين پارلمان‌ها بخواهند گروه‌هاي دوستي با رژيم صهيونيستي را منحل اعلام نمايند.
مجمع عمومي بين‌المجالس ‌آسيايي پيگيري مصائب غزه را بر عهده نرونيكساي آسيايي قرار داد و اين اجلاس در دمشق تشكيل گرديد و بيانيه‌هايي در اين نشست و تلاش در جهت خاتمه بحران صادر نمود. حمايت از تلاش‌هاي تروئيكساي آسيايي در اين نشست و تلاش در جهت اجراي آتش بس و عقب‌نشيني نيروهاي صهيونيستي و رفع محاصره و باز شدن گذرگاه‌ها از اولويت‌هاي اين اجلاس است كه مناسب است با تصميم جمعي زمان مشخصي را براي تحقق آن ارائه نمائيم تا زمينه كمك‌رساني به ملت مظلوم فلسطين فراهم گردد و متجاوز و همدستانش تنبيه گردند.
پيشنهاد مي‌شود هياتي از طرف اتحاديه بين‌المجالس اسلامي متشكل از جمعي از نمايندگان مجالس كشورهاي عضو جهت همدردي با اين مردم مظلوم و نظارت بر چگونگي كمك رساني توسط كشورهاي اسلامي به نوار غزه سفر نمايند.
اميدوارم دبيرخانه اجلاس مدلي براي مشاركت همه كشورها در جهت كمك‌رساني و بازسازي غزه پيشنهاد كند تا هرچه سريعتر به فرياد ياللمسلمين عزيزانمان در غزه برسيم.
در پايان از همه روساي مجالس كشورهاي عضو دعوت مي‌نمايم در كنفرانس دفاع از حقوق مردم فلسطين كه بزودي در تهران برگزار مي‌گردد، شركت فرمايند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن