تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816989613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اختصاصي مهر /بررسي پرونده كنكور 87 ؛ اختلاف مسئولان يا دلسوزي براي داوطلبان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش اختصاصي مهر /بررسي پرونده كنكور 87 ؛ اختلاف مسئولان يا دلسوزي براي داوطلبان
در حالي كه ثبت نام كنكور 88 به پايان رسيده است اما هنوز پرونده اعتراضات كنكور 1387 باز است و به نظر مي رسد ادامه اين روند به صلاح نظام آموزش عالي كشور نيست و مسئولان بايد با دلسوزي نسبت به سرنوشت داوطلبان تكليف كنكور 87 را مشخص كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، كنكور سراسري سال 1387 با رقابت يك ميليون و 344 هزار و 978 نفر در گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني،‌ گروه هنر، گروه علوم تجربي، گروه زبانهاي خارجي و گروه علوم انساني 6، 7 و 8 تير ماه برگزار شد.

يك ماه بعد در 6 مرداد ماه نتايج اوليه كنكور سراسري اعلام شد و بيش از 800 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند كه نسبت به انتخاب رشته اقدام كردند. در نهايت نيز 14 شهريور ماه اسامي 437 هزار و 69 پذيرفته شده نهايي كنكور سراسري 87 بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار گرفت.

پس از اعلام نتايج كنكور و اعمال سياستهاي بومي گزيني در پذيرش داوطلبان كه به گفته مسئولان سازمان سنجش اين سياستها از چندين سال پيش اجرا مي شده و مختص امسال نبوده است، اعتراضات داوطلبان كنكور آغاز شد. هر چند كه هميشه كنكور با معترضاني همراه است اما اعتراضات امسال رنگ و بوي ديگري داشت.

علي عباسپور تهراني فرد رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در اولين اظهارنظر درباره نحوه اعلام نتايج كنكور اجراي مصوبه بومي گزيني را اشتباه دانست و به مهر گفت: وزارت علوم در اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مرتكب اشتباه شده و اگر هم بنا بر اجرا بود بايد براي سال آينده اين كار انجام مي شد.

البته اين اظهار نظر بي پاسخ نماند و دكتر بابك نگاهداري معاون ارتباطات دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اينكه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي دقيقا از تاريخ ابلاغ لازم الاجرا است در واكنش به اظهارات عباسپور به مهر گفت: اجراي مصوبه بومي پذيري از سوي دستگاه مجري الزامي بوده و وزارت علوم بستر لازم براي اين امر را فراهم كرده است.

وي با تأكيد بر اينكه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي دقيقا از تاريخ ابلاغ لازم الاجرا است گفت: مصوبه بومي پذيري به پيشنهاد سازمان سنجش و وزارت علوم و با كار كارشناسي صورت گرفته در وزارت علوم به عنوان پيش نويسي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شد بنابراين مبدا پيشنهاد دهنده اين مصوبه خود وزارت علوم بوده است.

نگاهداري اظهار داشت: سازمان سنجش سال گذشته 57 درصد بومي پذيري را در دوره هاي روزانه اعمال كرد و امسال آنچه در مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد بومي پذيري 65 درصد دوره هاي روزانه كنكور سراسري بوده است.

وي گفت: بنا به اعلام وزارت علوم و سازمان سنجش در كنكور سراسري امسال 60 درصد بومي پذيري اعمال شد از اين رو تفاوت بومي پذيري در كنكور امسال با كنكور سال گذشته تنها سه درصد بوده است.

البته شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز براي پاسخگويي محكمتر به اظهارات رئيس كميسيون آموزش مجلس بيانيه اي نيز صادر كرد كه در آن بيانيه اعلام كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي بيانيه اي نسبت به اظهارات علي عباسپور درباره مصوبه اين شورا در بومي گزيني داوطلبان كنكور اعلام كرد: اين شورا بر اساس برنامه ريزي در مسير اولويتهاي ابلاغ شده گام بر خواهد داشت و تغييري در مواضع خود ايجاد نمي كند.

همچنين اين شورا تاكيد كرد، مطالب اظهار شده از ناحيه آقاي دكتر عباسپور تهراني فرد به هر انگيزه ايراد شده باشد تغييري در رويكرد و مواضع شورا نسبت به انجام اصلاحات زيربنايي و درمان برخي دردهاي مزمن درنهادها و مراكز آموزشي - بدور از مصلحت سنجي هاي متداول - نخواهد داد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي با متانت و بر اساس برنامه ريزي در مسير اولويت هاي ابلاغ شده گام بر خواهد داشت.

پس از اين اظهارات متناقض سازمان سنجش آموزش كشور زمان تكميل ظرفيت كنكور را مطابق سالهاي گذشته اعلام كرد.

با وجود اينكه مسئولان سازمان سنجش از مراحل تكميل ظرفيت كنكور خبر داده بودند، مويد حسيني صدر سخنگوي فراكسيون دانشگاهيان مجلس گفت: در نامه اي كه از سوي اين فراكسيون خطاب به محمد مهدي زاهدي نوشته شده، اعضاي فراكسيون دانشگاهيان تاكيد كرده اند كه وزير علوم بايد درباره نخبگاني كه با رتبه خوب در كنكور پذيرفته نشده اند توضيح بدهد و حق آنان را بازگرداند.

داوطلبان ناراضي نيز اعتراضات خود را با تجمع در مقابل سازمان سنجش يا مجلس شوراي اسلامي پيگري مي كردند به طوري كه تعدادي از داوطلبان كنكور سراسري دانشگاه ها كه به دليل اعمال مصوبه بومي سازي از پذيرش در دانشگاه بازمانده‌اند مقابل مجلس تجمع كردند.

اين داوطلبان كه از سراسر كشور در مقابل مجلس حضور يافتند، پلاكاردهايي با اين مضامين " وزارت علوم اشتباه كرده"،"رئيس جمهور ما، عدالت عدالت"، "حقوق كنكوري ها از دست رفت"، "نمايندگان ملت به اعتراض كنكوري ها رسيدگي كنيد" و ... در دست داشتند و خواستار پيگيري نتايج كنكور بودند.

با اعتراضات داوطلبان در مقابل مجلس، جمعي از نمايندگان مجلس با امضاي 2 بيانيه خواستار رسيدگي فوري به اعتراضات دواطلبان نتايج آزمون ورودي دانشگاهها شدند.

در بيانيه اي كه به امضاي 172 نماينده رسيده بود آمده بود: از آنجا كه در روزهاي اخير پس از اعلام نتايج آزمون ورودي دانشگاهها در ميان عده قابل توجهي از داوطلبان نگراني شديدي بوجود آمده و اعتراض آنان را برانگيخته است ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر اساس وظيفه اي كه در دفاع از حقوق مردم و موكلين خود داريم خواهان آن هستيم كه وزارت علوم وتحقيقات و فناوري با رسيدگي فوري و دقيق به اعتراضات داوطلبان از هر گونه تضييع حق احتمالي آنان جلوگيري به عمل آورد و به رفع نگراني آنان و خانواده آنان كمك كند.

همچنين جمعي از نمايندگان مجلس نيز در بيانيه اي ديگر نسبت به مسئله پيش آمده براي داوطلبان كنكور واكنش نشان داده و خواستار رسيدگي به مشكل آنان شدند.

وزير علوم نيز در پاسخ به اين نمايندگان اعلام كرد: امسال موارد جديدي وضع و اعمال نشده است. تنها تعدادي از رشته ها از ناحيه اي به استاني تبديل شده اند كه اين موارد نيز در دفترچه كنكور اطلاع رساني شده است.

پس از حضور وزير علوم و اظهاراتش در كميسيون آموزش رئيس اين كميسيون در گفتگويي تلويزيوني از موضع خود كمي عقب نشيني كرد و گفت: آنچه در كنكور امسال اجرا شده است بر اساس قوانين گذشته بوده و مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به سقفي كه اعلام شده در كنكور امسال نرسيده است.

وي اضافه كرد: در كنكور امسال 13 رشته از رشته هاي وزارت علوم و 9 رشته از رشته هاي وزار ت بهداشت از ناحيه اي به استاني تغيير يافته اند كه اين موارد نيز در دفترچه كنكور منتشر شده است. هرچند كه معتقدم بايد اطلاع رساني بيشتري در اين زمينه صورت مي گرفت.

رئيس سازمان سنجش و معاونان نيز پس از اين اظهارات در نشستي مطبوعاتي اعلام كردند هيچ يك از اعتراضات وارد نيست و تمام مراحل گزينش دانشجو بر اساس قوانين و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي يا كميته برنامه ريزي كنكور بوده و سازمان سنجش نمي تواند در روش گزينش اعمال نظر كند.

عبدالرسول پورعباس درباره تفاوت پذيرش كنكور امسال با كنكور سال گذشته و دليل افزايش پذيرش بومي استاني در كنكور امسال گفت: ما هر ساله تعدادي از ظرفيتها را ارتقاء مي دهيم اين ارتقا شامل ارتقا كارداني به كارشناسي و همچنين ارتقا رشته از منطقه و قطب به ناحيه و از ناحيه به استان مي شود.

وي افزود: با اين ارتقاء اگر رشته اي در همه نواحي ايجاد شود گزينش رشته بومي ناحيه اي و اگر در همه استانها ايجاد شود گزينش بايد به گزينش بومي استاني تبديل شود.

پورعباس اظهار داشت: در سال جاري در وزارت بهداشت 8 رشته كارداني به كارشناسي و از ناحيه اي به استاني ارتقاء يافت.

وي ادامه داد: 13 رشته نيز در وزارت علوم از ناحيه به بومي استاني تبديل شدند از اين رو ظرفيت خوبي به استانها اختصاص داده شد.

پورعباس همچنين با اشاره به برخي اعتراضات نسبت عدم قبولي با رتبه هاي پايين تر از هزار گفت: با بررسيهاي صورت گرفته در سازمان سنجش ممشخص شد تنها 4 داوطلب كنكور امسال با رتبه هاي زير هزار قبول نشدند كه اين افراد همگي كمتر از 10 انتخاب رشته داشتند و رشته هاي انتخابي آنها نيز شامل دانشگاههاي تهران، صنعتي شريف، صنعتي اميركبير بوده است. در نتيجه به مقايسه نمره آخرين فرد قبول شده در رشته هايي كه اين داوطلبان انتخاب كرده اند، با نمره اين داوطلبان مشخص شده كه نمره اين افراد اختلاف فاحشي دارد.

پس از اين اظهارات و ادامه اعتراضات و تاكيدات نمايندگان مجلس چند تن از نمايندگان از تصميم وزارت علوم براي پذيرش داوطلبان برتر كنكور در دانشگاههاي تهران خبر دادند. در همين راستا و چند روز بعد از اظهار نظر نمايندگان مجلس معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به ارائه جزئيات تكميل ظرفيت كنكور سراسري سال 87 در ويژه نامه سنجش گفت: 200 نفر در دانشگاههاي شهر تهران در زمان تكميل ظرفيت پذيرش مي شوند كه شانس رتبه هاي زير 1000 براي پذيرش بيش از سايرين است.

دكتر ابراهيم خدايي به مهر گفت: : اين تعداد در ظرفيتهاي مازاد اعلام شده در دانشگاههاي تهران در رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي، حقوق، مهندسي برق، مهندسي مكانيك، مهندسي كامپيوتر و مهندسي عمران پذيرفته مي شوند.

البته اعلام ظرفيت براي دانشگاههاي شهر تهران اعتراضات روساي اين دانشگاهها را برانگيخت كه خيلي زود هم اين اعتراضات پايان يافت و همگي اعلام كردند كه تابع تصميمات وزارتخانه هستند.

بنا بر اعلام جديد سازمان سنجش مقرر شد تكميل ظرفيت كنكور از روز دوشنبه 8 مهرماه آغاز شود. مسئولان سازمان سنجش اعلام كردند در اين مرحله 58 هزار داوطلب جديد پذيرش خواهند شد كه بر طبق گشايش وزارت علوم مقرر شده بود بيش از 200 نفر از اين تعداد به دانشگاههاي تهران وارد شوند.

اما تكليف تكميل ظرفيت كنكور نيز به تعويق افتاد و تكليف داوطلبان بسياري كه در مرحله تكميل ظرفيت شركت كرده بودند مبهم باقي ماند.

معاون سازمان سنجش آموزش كشور در اين زمينه به تشريح دلايل به تعويق افتادن اعلام نتيجه تكميل ظرفيت كنكور پرداخت و درباره نحوه پذيرش كنكوريها در تكميل ظرفيت به مهر گفت: به دليل مصوبه مجلس و عدم امكان اجراي دوباره تكميل ظرفيت، تكميل ظرفيت 8 مهرماه كنكور 87 به تعويق افتاد.

تا اينكه بالاخره با پيگيري نمايندگان مجلس مصوبه اي در اين زمينه تصويب شد كه دكتر محمود احمدي نژاد در تاريخ 16/8/1387 اين قانون را به عنوان قانون افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي مادر و مهم دولتي در سال 1387 را كه پيش از اين به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تأييد شوراي نگهبان رسيده بود، براي اجرا ابلاغ كرد.

بر اساس ماده واحده اين قانون، ظرفيت پذيرش دانشجو كه از طريق آزمون سراسري در رشته‌هاي روزانه در دانشگاه‌هاي مادر و مهم دولتي پذيرش مي شوند در رشته هاي فني و مهندسي، پزشكي، حقوق و ساير رشته‌هاي علوم انساني كه بنا به تشخيص وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مورد تقاضاي بالاي داوطلبان است، اگر در سال 1387 نسبت به سال 1386 كاهش ظرفيت پذيرش داشته‌اند به ميزان ظرفيت پذيرش دانشجو در سال 1386، افزايش مي‌يابد.

همچنين طبق مصوبه فوق 10 درصد به ظرفيت پذيرش دانشجو در سال 1387 در رشته‌هاي فوق‌الذكر اضافه مي‌شود.

طبق قانون فوق، دانشگاههايي كه ظرفيت آنها افزايش مي يابد عبارتند از تهران، صنعتي شريف، علم و صنعت ايران، صنعتي اصفهان، امير كبير، شيراز، شهيد بهشتي، تبريز، مشهد، علوم پزشكي تهران، علوم پزشكي شهيد بهشتي، علوم پزشكي ايران، علوم پزشكي شيراز، علوم پزشكي اصفهان، علوم پزشكي تبريز، علوم پزشكي مشهد، علوم پزشكي اهواز، علوم پزشكي كرمان.

بر اساس اين قانون مصوب مجلس، دولت مي‌تواند با جابجايي در اعتبارات جاري و تملك دارايي سرمايه‌اي تا مبلغ 90 ميليارد ريال از جزء (15) رديف (101000)- اعتبارات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري- بودجه مورد نياز را براي پذيرش افراد مورد اشاره اين قانون را به دانشگاه‌هاي ذي‌ربط پرداخت كند.

همچنين طبق اين قانون افزايش ظرفيت ايجاد شده بر اساس نمره زير گروه مربوطه در آزمون سراسري سال 1387 صرفا با تاثير سهميه مناطق 1 ، 2 و 3 كشوري و به صورت آزاد و بدون تاثير هر گونه سهميه بندي‌هاي ديگر صورت مي گيرد و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظف است گزارش كاملي از اقدامات و پذيرش‌هاي صورت گرفته در دانشگاهها را به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارائه كند.

سازمان سنجش نيز پس از اين ابلاغيه دست به كار شد تا اينكه بالاخره نتايج تكميل ظرفيت كنكور نيز در نيمه هاي آذر ماه اعلام شد. معاون سازمان سنجش آموزش كشور تعداد پذيرفته شدگان در دوره هاي روزانه تكميل ظرفيت كنكور 87 را يك هزار و 744 نفر اعلام كرد و گفت: سازمان سنجش براي مساعدت به داوطلبان در پذيرش تكميل ظرفيت كنكور از فانون مجلس نيز فراتر عمل كرده است.

با اينكه بارها توسط مسئولان سازمان سنجش پرونده كنكور 87 بسته شده اعلام شده بود اما كنكور باز هم معترض داشت و اين معترضان باز هم به مجلسيان متوسل شدند كه در اين زمينه باز نشتسهايي با حضور نمايندگان مجلس و مسئولان وزارت علوم به صورت رسمي و غير رسمي برگزار شد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در موضع گيري بسيار صريح با بيان اينكه سازمان سنجش قانون افزايش 10 درصدي ظرفيت براي دانشگاههاي مادر را اجرا نكرده است به مهر گفت: اجراي قانون و نحوه عملكرد آن در خصوص تكميل ظرفيت كنكور به رئيس مجلس شوراي اسلامي گزارش مي شود.

علي عباسپور تهراني فرد افزود: "اعتراضات تكميل ظرفيت كنكور 87 و اجراي قانون در اين خصوص در كميسيون بررسي و به سازمان سنجش ارسال شده است."

وي با بيان اينكه معتقد هستيم قانون در اين خصوص اجرا نشده است گفت: "نحوه اي كه وزارت علم در افزايش 10 درصدي اعمال كرده روش مد نظر قانونگذار نبوده است."

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: "از اين رو اجراي قانون و نحوه عملكرد آن را به رئيس مجلس شوراي اسلامي گزارش مي كنيم و به بخش حقوقي مجلس نيز ارجاع مي دهيم."

وي نحوه اجراي تكميل ظرفيت در كنكور 87 را جابجايي در ظرفيت ها و نه افزايش ظرفيت دانست و به مهر گفت: " در رشته اي مانند برق دانشگاه صنعتي شريف از 15 نفر 10 نفر با جابجايي در تكميل ظرفيت پذيرش شدند و ظرفيت ها از ساير داوطلبان پر نشده است در رشته هاي پزشكي نيز اين اتفاق افتاده است."

عباسپور اظهار داشت: "در رشته اي كه افزايش ظرفيت آن جز قانون بوده كاهش ظرفيت صورت گرفته است به طوري كه در مجموع افزايش ظرفيت بر اساس قانون اجرا نشده است."

وي گفت: "در يك رشته قبلا به ما تعداد پذيرش دانشجو را 110 نفر اعلام كرده بودند كه اگر بر اساس قانون 10 درصد افزايش ظرفيت براي آن در نظر گرفته شده بود به اين تعداد 11 ظرفيت جديد ديگر افزوده مي شد اين در حالي است كه آنچه اجرا شده تنها 5 نفر جابجايي را در اين رشته نشان مي دهد."

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: "به دليل اينكه سازمان سنجش ملاك پذيرش در تكميل ظرفيت كنكور را مردادماه در نظر گرفتند تنها 10 درصد جابجايي در پذيرش صورت گرفته است."

وي افزود: "در ليستي كه در اختيار ما قرار گرفته است داوطلب جديدي در مرحله تكميل ظرفيت پذيرفته نشده است و تمامي اسامي گواه جابجايي داوطلبان است نه پذيرش جديد."

اما پس از اين اظهارات وزير بهداشت به سخنان رئيس كميسيون آموزش واكنش نشان داد و به مهر گفت: وزارت بهداشت بيش از 15 درصد در ظرفيت دانشگاههاي علوم پزشكي افزايش داشته و قانون 10 درصد افزايش ظرفيت در دانشگاههاي مادر را اعمال كرده است. اين درحالي است كه عباسپور مجددا به مهر اعلام كرد كه اين اشتباه رخ داده و مجلس از تمام ظرفيت خود در اين زمينه استفاده خواهد كرد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين زمينه به مهر گفت: "سازمان سنجش هم در كنكور 87 درست عمل نكرده است و هم در اعمال قانون افزايش 10 درصدي ظرفيت در تكميل ظرفيت و جلساتي كه تاكنون در اين زمينه با مسئولين وزارت علوم برگزار شده مجلس را قانع نكرده است."

علي عباسپور تهراني فرد افزود: " وزارت علوم و بهداشت در زمينه افزايش ظرفيت به ويژه در رشته هاي پزشكي بر اساس قانون مصوب مجلس عمل نكردند و كميسيون آموزش نيز گزارش را به رئيس مجلس ارائه داده است."

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: "ما در مجلس اين موضوع را پيگيري مي كنيم و از تمامي ظرفيت هاي قانوني براي اين منظور استفاده خواهيم كرد."

با وجود اينكه رئيس كميسيون آموزش تاكيد دارد كه در كنكور امسال وزارت علوم قانون را اعمال نكرده است اما يكي دو تن از نمايندگان مجلس در گفتگو با مهر از برخوردهاي عباسپور انتقاد كرده و اعلام كردند كه پرداختن به موضوع كنكور، پيگيري ساير مشكلات آموزش عالي را به حاشيه رانده است.

فاطمه آجرلو در اين زمينه به مهر گفت: موضوع اعتراضات كنكور در حال تبديل شدن به يك موضوع تبليغاتي و سياسي است.

وي افزود: هفته گذشته به عنوان يك نماينده نه به نمايندگي از كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نشستي با وزير علوم و رئيس سازمان سنجش با حضور برخي نمايندگان اولياي داوطلبان معترض كنكور 87داشتم و يك سري پرونده داوطلبان معترض را به وزير علوم و رئيس سازمان سنجش ارائه كردم. بسياري از كارنامه ها تك به تك در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفتند.

وي ادامه داد: در آن جلسه اثبات شد كه اولياي داوطلبان به دليل اينكه از همه جوانب و ابعاد دخيل در سنجش داوطلبان اشراف ندارد، با جمع بندي ظاهري كارنامه فرزند خود و بدون آگاهي از جميع فاكتورهاي سنجش، تحليلي دارند كه در نتايج كنكور 87 اشتباه شده است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان كرد: درست است كه رضايت قلبي داوطلبان معترض حاصل نشد اما به هر حال فاكتورهاي لازم براي قبول شدن آنها در دانشگاه وجود نداشته است بنابراين مانور روي موضوع "اشكال در كنكور 87" با توجه به نرم افزارهايي كه فعاليتهاي سازمان سنجش بر اساس آنها انجام مي شود ديگر جايي ندارد.

فاطمه آجرلو در توضيح بيشتر درباره نحوه پيگيري اعتراض داوطلبان كنكور 87 توسط كميسيون آموزش و تحقيقات گفت: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين باره جلسه اي با وزير علوم و رئيس سازمان سنجش داشته است. البته قرار نبود كه جلسه به اين شكل باشد زيرا به هر حال رئيس كميسيون بايد جلسات به اين مهمي را در حضور ساير اعضا تشكيل دهد.

وي تصريح كرد: اين احتمال هم وجود دارد كه دكتر علي عباسپور تهراني فرد از منظر رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با وزير علوم و رئيس سازمان سنجش جلسه نداشته و صرفا به عنوان يك نماينده به تنهايي براي پيگيري اعتراض داوطلبان كنكور با اين دو مسئول نشست داشته است، بنده هم از اين منظر با وزير علوم و رئيس سازمان سنجش جلسه داشتم كه اشكالي بر اين حالت متصور نيست.

به گزارش مهر، بازخواني مطالب و اتفاقات كنكور 87 حاكي از يك روند قابل توجه است. روندي كه يا از دلسوزي بر مي آيد يا به گفته يكي از نمايندگان مجلس بازيهاي سياسي و تبليغاتي. اما يك نكته حائز اهميت است. كنكور 87 بايد هر چه زودتر تكليفش مشخص شود زيرا ادامه اين روند به اطمينان و اعتماد داوطلبان سالهاي آتي كنكور خدشه وارد خواهد ساخت. هم مجلس و هم دولت بايد با دلسوزي نسبت به سرنوشت داوطلبان يك بار ديگر روند كنكور را مورد بررسي قرار دهند.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن