تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812859554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارمغان سلامت براي محرم- 4برنامه‌هاي محرم تلويزيون فاصله بسياري با جايگاه مطلوب دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارمغان سلامت براي محرم- 4برنامه‌هاي محرم تلويزيون فاصله بسياري با جايگاه مطلوب دارند
مدير دفتر هنر و ادبيات هلال با تأكيد بر اينكه صدا و سيما بايد روش ساز بوده و نحله فرهنگي ايجاد كند، گفت: با وجود اينكه محرم امسال تلويزيون در بهره‌گيري از منبر و خطابه فعاليت مناسبي داشت اما هنوز با جايگاه مطلوب فاصله بسياري دارد.

حجت الاسلام حسين فتحي مدير دفتر هنر و ادبيات هلال در گفتگو با خبرنگار مهر در ارزيابي برنامه هاي ماه محرم تلويزيون با اشاره به اينكه پخش معارف در قالب عزاداري منبر، نوحه و شعر در فضايي مانند صدا و سيما مثبت است، اظهار داشت: آنچه در اين ميان اهميت دارد چگونگي انتقال اين معارف و مفاهيم در صدا و سيما است. در مسئله منبر و خطابه امسال صدا و سيما، استفاده از منابر و خطابه هاي قديمي قابل توجه بود.

حجت الاسلام فتحي با تأكيد بر اينكه بايد اين روند در طول سال ادامه داشته باشد، يادآور شد: منبر بسياري از بزرگان از لحاظ آموزشي، تربيتي، بياني و حتي زيارت چهره آنها براي بيننده و شنونده اثربخش است.

وي با بيان اين نكته كه امام فرمودند صدا و سيما دانشگاه است و دانشگاه محل انسان سازي است و افراد صاحب تفكر رشد مي كنند، افزود: ابتدا بايد خود بدنه دانشگاه صاحب تفكر و انديشه باشد و سپس خروجيهاي آن.

مدير دفتر هنر و ادبيات هلال با اشاره به اينكه هنگام بهره گيري از قالبهاي شعري، نوحه، كليپ و عكس بايد برداشت معنوي را مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: در بسياري از اشعار و تصاوير بعد معنوي كمرنگ است و به سمتي سوق مي يابد كه شبكه ها تنها به جلب بيننده توجه دارند.

فتحي گفت: پخش متصل شعرها و سينه زنيها به زبانها و لهجه ها و از سوي افراد مختلف كاري در خور صدا و سيما نيست. چرا كه اين اقدام منجر به ايجاد كدورت ميان افراد مي شود و صدا و سيما نمي تواند همه مداحيها را پخش كند. اما پخش روضه خوانيها تنها در روز عاشورا عيبي ندارد، اما تكرار آن منجر به سَبُكي خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه صدا و سيما بايد روش ساز باشد و نحله فرهنگي ايجادكند، تصريح كرد: يك گروه كارشناس بايد در طول سال به لحاظ محتوايي براي ده روز محرم كار كنند تا برنامه هاي محرم دچار زمان زدگي نشود. به طور مثال سريال "طفلان مسلم" اقوال مختلفي دارد كه بايد نظرات مختلف را بررسي و بهترين نظر را انتخاب كرد نه آنكه مشهورترين را چرا كه ممكن است مشهورترين نظر ضعيف ترين نظر هم باشد.

حجت الاسلام حسين فتحي در ادامه افزود: اگر چه برنامه هاي امسال نسبت به سال گذشته بسيار بهتر بود، اما تا رسيدن به جايگاه ايده آل فاصله داريم. چون توقع از صدا و سيما كه به فرموده امام خميني(ره) دانشگاه است، بسيار زياد است و نبايد كاري كه در شأن آن نيست انجام شود.

وي گفت: تصوير عصر عاشورا اثر استاد فرشچيان به صورت بزرگ در خيابانها بدترين كار ممكن است كه منجر به قساوت قلب مردم مي شود و لطافت آنها را از بين مي برد. همچنين پخش اين تصوير از صدا و سيما و خواندن شعرهاي ناپسند بر روي آن منجر به تخريب معارف مي شود، بايد اين تصوير پنهان شده و در روز عاشورا پرده برداري شود. از اين رو برنامه هاي صدا و سيما به ويژه در ايام محرم و در بخش معارف نه تنها از حساس ترين امور است بلكه نيازمند بازبيني و چاره انديشي است.

مدير دفتر هنر و ادبيات هلال در ادامه برگزاري جلسات نقد و بررسي پس از برنامه هاي توليد شده و تقدير از عوامل آن را بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود: مناسب است صدا و سيما پس از برگزاري برنامه هاي محرم جلساتي برگزار و برنامه ها را آسيب شناسي كند تا ارتباط محكمتري بين مستمع و جعبه جادويي ايجاد شود.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن