تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام:مهمترين كاركرد دولت نهم تغيير در رابطه ميان مردم و حاكميت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الهام:مهمترين كاركرد دولت نهم تغيير در رابطه ميان مردم و حاكميت است
اجتماعي. دولت. سخنگو
سخنگوي دولت گفت: مهمترين كاركرد دولت نهم تغيير در روابط ميان مردم و حاكميت بر اساس بازآفريني روابط اسلامي ميان آحاد مردم با مسوولان بوده است به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامحسين الهام روز سه شنبه در چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي در تهران افزود: در عرصه داخلي دولت به امر ارتباطات عنايت جدي دارد و رييس جمهور خود در واقع بالفعل يك رسانه است و براساس محور صدق، مهرباني و عشق به مردم بر گرفته از ارزش‌هاي متعالي اسلامي روابط جديدي با مردم بنا كرده است.

وي با اشاره به اينكه روابط عمومي‌ها بايد حق گو باشند، تصريح كرد: حق گويي نياز به شجاعت دارد. رسانه‌ها و روابط عمومي‌ها بايد از سرمايه اجتماعي مهمي كه امام حسين(ع) در پيش گرفت الهام گرفته و آن را سرلوحه همه امور خود قرار دهند.

الهام با اشاره به اينكه زبان فارسي بزرگترين سرمايه اجتماعي ماست، خاطر نشان كرد: بايد به جاي عنوان سمپوزيوم در همايش از معادل فارسي آن استفاده مي‌شد چون زبان و خط فارسي بزرگترين سرمايه فرهنگي و معنوي ما و بستر گسترش معارف و مفاهيم بلند انساني و اسلامي است.

سخنگوي دولت بر ارتقاء سرمايه‌هاي اجتماعي تاكيد كرد و يادآور شد: امام در حركت و قيام خود انتظارش از انسان‌هاي داراي ارزش اجتماعي بود و اين سرمايه‌هاي اجتماعي را به حركت، ايجاد تحول و دگرگوني و قيام در جامعه مي خواند.

وي يادآور شد: اعتماد مهمترين سرمايه اجتماعي است و اعتماد بين مردم با هم و دولت با مردم و انتقال آن به عنوان يك روابط اجتماعي و انساني در جامعه امروز ما شكل گرفته بنابراين ارتباطاتي كه براساس ارزش‌هاي اسلامي شكل گرفته بايد گرانقدر شمرده شود.

الهام در ادامه سخنانش گفت: سياست دولت بر اساس عدالت و مهرورزي است، هر دو اين ركن را دولت در كنار هم ديده، مهرورزي اساس روابط دولت و ملت را نشان مي‌دهد. بر اين اساس چنين ارزش‌هاي متعالي افراد جامعه را به هم پيوند زده و از انفصال آنها جلوگيري مي‌كند.

سخنگوي دولت افزود: امروز پيام انقلاب مهمترين نقطه ارتباط ما با عالم است كه اين پيام سرمايه ديگر اجتماعي ماست و سرمايه فرا ملي ما هم كرنش‌هاي ناشي از اين انقلاب است. عدالت و معنويت دو پيامي است كه انسان امروزي تشنه و نيازمند دريافت آن است و انقلاب اسلامي ما با اين پيام شكل گرفت.

وي با اشاره به اينكه پيام انقلاب اسلامي رهايي كردن انسان از اسارت‌هاي امروزي است، گفت: امروز روابط ما با جهان از راه فزوني قدرت نظامي و اقتصادي نيست بلكه براساس پيام انقلاب است ، جمهوري اسلامي ايران امروز به افق چشم انداز با قدرت چشم دوخته و پيش مي‌رود.

الهام اظهار داشت: امروز در همه عرصه‌ها ظرفيت وجود دارد ، ظرفيت در عرصه ارتباط ميان حاكميت و مردم هم وجود دارد پس در اين مسير با همه امكان و ظرفيت علمي و استفاده از به فعل كردن سرمايه‌هاي اجتماعي روابط عمومي ها بايد پيش روند. امروز ارتباط و پيوند دولت، رييس جمهور و مردم بي‌واسطه است كه اين ارتباط بر آمده از رهنمودها و مسير عدالتي است كه مولاي متقيان علي (ع) به ما آموخته و از اين مسير ديد مسوولان به فضاهاي اجتماعي از طريق ارتباطات بي‌واسطه باز شده است.

الهام در بخش ديگري در سخنانش با انتقاد از حجاب‌هاي منفي و منحرف‌كننده كه برخي رسانه‌ها براي كتمان حقايق بكار مي‌برند، گفت: نبايد در اين ارتباط بين مردم و دولت اين موضوعات وجود داشته باشد.

وي روابط عمومي را مظهر شفافيت و صداقت و دوستي خواند و افزود: امروز سفر استاني رييس جمهور پاسخي به اين آموزه هاست كه در قالب يك ارزش متعالي اسلامي به رفتار عيني حاكمان تبديل شده است. اين ارتباط با عمق بايد در همه عرصه‌ها باشد و روابط عمومي‌ها در اين ميان بايد پيام رسان حاكمين به مردم و بالعكس باشند و واسطه روشنگري و امين براي جامعه باشند.

الهام در سخنان خود همچنين با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه گفت : امروز رسانه‌هاي عالم اين جنايات و قتل عام كودكان بي‌گناه را بدليل عدم روشنگري كتمان مي‌كنند.

سخنگوي دولت نسل كشي بي‌سابقه رژيم صهيونيستي در غزه را كه در مقابل چشم رسانه‌ها واقع مي‌شود، محكوم كرد و يادآور شد: پرده‌هاي قدرت و حجاب‌هاي منفي برخي رسانه‌ها را به اين جا رسانده كه اين حقيقت را نمي‌بينند و آن را كتمان مي‌كنند. رسانه‌هاي سانسوري بازندگان اصلي اين نهضت هستند، وجدان‌هاي بيدار مي‌خروشند و اگر ظلم در مقابل اراده و مقاومت انسانها قرار گيرد در هم شكننده خواهد بود.

الهام با بيان اينكه مقاومت و ايمان مهمترين سرمايه اجتماعي و اسلامي است تا ظلم را در سر جاي خود بنشاند، افزود: دولت‌هايي كه با سكوت خود از مقابل اين جنايات بي‌تفاوت مي‌گذرند، در مقابل تاريخ و ملت‌هاي خود بايد پاسخگو باشند.

وي گفت: ما بايد مرز و مسير خود را در قبال اين حادثه و جنايات روشن كنيم و در اين ميان رسانه‌ها نقش عمده و مهمي بر عهده دارند.

الهام با اشاره به حمايت دولت از ارتقا روابط عمومي‌ها خاطر نشان كرد:
دولت نهم براساس برنامه‌هاي خود از سرمايه‌گذاري و تقويت جايگاه روابط عمومي‌ها حمايت مي‌كند و تصويب قانون در اين خصوص از سوي دولت مهمترين فراهم‌كننده بستر كار براي اين حوزه است.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن