تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816713273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري دومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي عنوان شد: بيش از 90درصد زمين‌هاي زراعي در خوزستان به روش آبياري سطحي سنتي آبياري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري دومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي عنوان شد: بيش از 90درصد زمين‌هاي زراعي در خوزستان به روش آبياري سطحي سنتي آبياري مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

دبير دومين همايش مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي گفت: دومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي هشتم بهمن ماه در اهواز آغاز به كار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان- دكتر سعيد برومند نسب، عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز، در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي گروهي كه در محل دانشكده مهندسي علوم آب دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، توضيح داد: بيش از‌٣٠ درصد آبهاي جاري كشور و حدود ‌٨٠ درصد سدهاي برق آبي در خوزستان وجود دارد. هم اينك شبكه‌هاي آبياري و زهكشي براي بيش از يك ميليون و ‌٢٠٠ هزار هكتار اراضي كشاورزي در خوزستان در حال ايجاد و بهره‌برداري قرار دارد.

وي افزود: دانشكده مهندسي علوم آب دانشگاه شهيد چمران اهواز از سال ‌١٣٧٩ به عنوان قطب علمي از سوي وزارت علوم تحقيقات و فن‌آوري شناخته شده است.

برومند نسب اظهار كرد: با توجه به اهميت آب در بخش كشاورزي در چند سال گذشته همايش‌هايي با عنوان مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي و همچنين مهندسي رودخانه برگزار شده است. كارگاه‌هاي مختلفي نيز در رابطه با مسائل آبياري و زهكشي با هدف اطلاع رساني به محققان و دانشجويان برپا شد.

وي خاطرنشان كرد: در همين رابطه دومين همايش مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي از هشتم بهمن ماه به مدت سه روز در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار خواهد شد. اقدامات اوليه براي برگزاري دومين همايش مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي در آذر ماه سال گذشته آغاز شد.

برومند نسب تصريح كرد: با انتشار فراخوان، ‌٦٥٠ چكيده مقاله به دبيرخانه همايش رسيد. از اين تعداد ‌٥٥٠ چكيده مقاله در مرحله نخست انتخاب شد. هر مقاله براي سه نفر از متخصصان رشته كه به عنوان داور همايش شناخته شده بودند ارسال شد. در نهايت ‌٣٨٧ مقاله براي حضور در دومين همايش مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي پذيرفته شد.

وي خاطرنشان كرد: از ميان مقالات انتخاب شده ‌١٨٦ مقاله به صورت ارائه شفاهي و ‌٢٠١ مقاله به صورت ارائه پوستري در دومين همايش مديريت شبكه‌هاي ابياري و زهكشي عنوان مي‌شود.

برومند نسب تاكيدكرد:110داور تخصص در اين همايش از دانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي مختلف حضور دارند. در دومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي تمامي كارها به صورت الكترونيكي انجام شده است. نسخه كامل مقاله هاي پذيرفته شده در لوح فشرده تهيه و در اختيار متخصصان قرار مي‌گيرد. خلاصه مقالات نيز به صورت كتابچه اي چاپ و در اختيار حاضران قرار خواهد گرفت.

وي عنوان كرد: مطالعات و طراحي شبكه هاي آبياري و زهكشي ،مسائل و مشكلات اجرايي شبكه هاي زهكشي، مديريت و بهره برداري از شبكه هاي آبياري و زهكشي ، ارتقاي بهره وري مصرف آب در شبكه هاي آبياري، ارزيابي زيست محيطي شبكه هاي آبياري و زهكشي و نقش آن در كشاورزي پايدار و مباحث نوين در شبكه هاي آبياري و زهكشي محورهاي اين همايش به شمار مي آيد.

برومند نسب يادآور شد: مديريت نادرست آبياري، بهره‌گيري از روش‌هاي سنتي آبياري، نبود پوشش مناسب مجاري انتقال آب و كوچك بودن اراضي كشاورزي از جمله مهمترين مسائل است كه موجب هدر رفت آب در زمين هاي كشاورزي مي‌شود. اين همايش در نظر دارد با انجام بحث‌هاي كارشناسي و تخصصي در اين رابطه موضوعات را بررسي كند.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره ضرورت توجه ويژه به روش هاي نوين آبياري و زهكشي در ايران عنوان كرد: از سوي ديگر توليد غذا براي جوامع انساني از طريق بخش كشاورزي تامين مي‌شود. كشاورزي ارتباط تنگاتنگي با آب دارد. بيش از ‌٩٠ درصد آب را به بخش كشاورزي اختصاص يافته و تنها ‌١٠ درصد بخش‌هاي همچون صنعت و شهري اختصاص مي‌يابد.

برومند نسب يادآور شد: متاسفانه اكثر طرح‌هاي كشاورزي كه در ايران اجرا شده بازده‌اي در حدود ‌٣٠ تا ‌٥٠ درصد در بخش آب دارد و بين ‌٥٠ تا ‌٧٠ درصد از ميزان آب اختصاص داده شده به هدر مي‌رود.

وي خاطر نشان كرد: بيش از ‌٩٠ درصد زمين هاي زراعي در خوزستان به روش آبياري سطحي سنتي آبياري مي شود. در اين روش‌ها با توجه به اينكه آب بر روي سطح زمين جاري مي‌شود، در بهترين شرايط حدود ‌٦٠ درصد راندمان آبي وجود دارد. در حال حاضر دولت تبديل روش‌هاي سنتي آبياري به روش‌هاي آبياري تحت فشار را پيگيري مي كند.

برومند نسب اظهار داشت: استاندارد نبودن ادوات در زمينه آبياري تحت فشار، گران قيمت بودن اين تجهيزات و روش تحويل آب به كشاورزي از جمله مشكلات بخش زهكشي در كشاورزي است.

وي ادامه داد: خوزستان آب به صورت هكتاري به كشاورزان واگذار مي‌شود. در صورتي كه آب كشاورزي به صورت حجمي محاسبه شود. كشاورزان به سمت استفاده از روش‌هاي تحت فشار خواهند رفت.

دبيردومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي با بيان اينكه احداث زهكش‌هاي زيرزميني در زمين هاي زراعي استان خوزستان ضرورت است، يادآور شد: كاملا مشخص است در صورتي كه زهكش به درستي انجام نشود كشاورزي پايداري نخواهيم داشت.

برومند نسب بيان كرد: كمبود پيمانكار جهت اجراي طرح‌هاي زهكشي، نياز بخش كشاورزي به تسهيلات بانكي با مدت بازپرداخت طولاني، عدم تناسب تخصيص منابع مالي با نيازها و اصلاح در قوانين دولتي از جمله مشكلات بخش مديريت آبياري و زهكشي در خوزستان شناخته شده است.

دبير دومين همايش مديريت شبكه هاي آبياري و زهكشي يادآور شد: دانشگاه شهيد چمران اهواز، سازمان آب و برق خوزستان، سازمان جهاد كشاورزي خوزستان، كميته ملي آبياري و زهكشي ايران، كميته منطقه‌اي آبياري و زهكشي استان خوزستان شركت مهندسي مشاور دز آب، شركت مهندسي مشاور سامان آبراه، شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي، شركت پي وي سي خوزستان از جمله اجرا كنندگان اين همايش هستند.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز تصريح كرد: همزمان با برگزاري همايش، نمايشگاهي براي عرضه توليدات، خدمات، نرم افزار، سخت افزار و انتشارات مرتبط با موضوعات همايش پيش‌بيني شده است.

به گزارش خبرنگار ايسناي خوزستان، علاقمندان به دريافت اطلاعات بيشتر در مورد دومين همايش ملي مديريت شبكه‌هاي آبياري و زهكشي مي توانند به پايگاه اطلاع رساني همايش به آدرس http://idnc2009.ir مراجعه كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن