تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812857998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارمغان سلامت براي محرم- 3شمار قمه‌زنها بسيار اندك بود/ محتوا در عزاداريها احيا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارمغان سلامت براي محرم- 3شمار قمه‌زنها بسيار اندك بود/ "محتوا" در عزاداريها احيا شد
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اينكه از مشخصه‌هاي بارز عزاداريهاي امسال بازگشت به مساجد، اهتمام به نماز و استفاده از منبر و خطابه بود، تأكيد كرد: به واسطه فرهنگ‌سازي و تدابير انديشيده شده، امسال قمه‌زني كاهش بسيار چشمگيري داشت.

حجت الاسلام حسين روحاني‌نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با ميزان سلامت عزاداريهاي امسال اظهار داشت: ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي با برنامه ريزي مناسب و هماهنگي لازم با دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي، زمينه برگزاري مراسم بسيار كيفي و پرمحتوا و عاري از پيرايه هاي حماسه عاشورا و عزاداريها را فراهم كرد.

وي افزود: خوشبختانه اين آسيبها و انحرافهايي كه علما، بزرگان و مسؤلان نظام و بسياري از مؤمنين را نگران كرده بود در عزاداريهاي امسال مشاهده نشد، چرا كه مردم شريف و هميشه در صحنه محبين عصمت و طهارت(ع) با برگزاري مراسم عزاداري مناسب نگرانيهاي مسئولين علما و مراجع را برطرف كردند.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به آسيبهايي چون استفاده از ابزار آلات موسيقي و شمايل گفت: در سطح كشور گزارشي مبني بر استفاده از ابزار آلات موسيقي و شمايل ائمه(ع) يا شهداي كربلا ارائه نشده و خوشبختانه آهنگهايي كه متناسب با عزاداري ها نبود كاهش پيدا كرده است.

حجت الاسلام روحاني نژاد تصريح كرد: نوع مداحي ها و مرثيه ها مستند و مبتني بر مقتل و تاريخ بود و خوشبختانه برگشت مجموعه هيئتهاي مذهبي به محتوا را نشان مي دهد.

وي همچنين يكي از ويژگيهاي مراسم امسال را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در عزاداري ها دانست به طوري كه در بيشتر هيئتها مزين به عكس سرداران اسلام و جنگ تحميلي بود و اشعاري جهت حفظ ارزشهاي انقلاب، دفاع مقدس در نوحه ها مشهود بود، بحث غزه و مظلوميت مردم آن و مبارزه بي امان مسلمانان با رژيم غاصب صهيونيست نيز كاملا در عزاداريها ديده مي‌شد .

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي تأكيد كرد: بحث قمه زني آنقدر كاهش يافته كه آمار آن قابل ذكر نيست، اگر هم مواردي وجود داشته با تذكرات نيروي انتظامي همراه بوده است .

وي از ديگر مشخصه هاي بارز عزاداريهاي امسال را بازگشت به مساجد، اهتمام به نماز و استفاده از منبر و خطابه دانست و تأكيد كرد: در نهايت اطلاعيه ستاد ساماندهي به شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي ملاك عمل همه بخشهاي مردمي، دولتي، نهادها و ارگانها بوده است.
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن