تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليونل مسي،مارادوناي نسل امروز


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ليونل مسي،مارادوناي نسل امروز
ليونل مسي امروز به عنوان اسطوره فوتبال مطرح است و در تمام دنيا طرفداران بي شماري را به خود جذب كرده است.

قبل از سفر به دنياي اينترنت با رئيس هيئت فوتبال و سرپرست تيم فوتبال اترك پتروشيمي خراسان شمالي درباره اين اسطوره فوتبال به گفت و گو پرداختيم.

مسي خارق العاده است
وقتي به سرپرست تيم اترك پتروشيمي خراسان شمالي مي گوييم مسي را در يك جمله تعريف كن، مي گويد: مسي خارق العاده است فوتبالش كه به من خيلي مي چسبد و هميشه بازي هايش را مي بينم.

حسين جعفرزاده مي افزايد: من در دنياي امروز فوتبال مسي را استثنا مي دانم، او به نظر من از مارادونا هم خيلي بالاتر است.

وي بيان مي كند: اين اسطوره فوق العاده است و براي من چهره محبوبي است هرگاه فوتبالش را نگاه مي كنم لذت مي برم و اميدوارم بازيكن برتر جهان شود، هرچند كه فكر مي كنم كريستيانو رونالدو اين عنوان را كسب كند چرا كه مرد سال فوتبال اروپا شد و سال قبل گل هاي بسياري زده است ولي به شخصه از صميم قلب آرزو مي كنم ليونل برترين بازيكن جهان شود.

جعفرزاده ادامه مي دهد: مسي وقتي پا به توپ حركت مي كند انگار توپ به پايش چسبيده است و هيچ كس جز خودش توپ را نمي بيند اين مشخصه اش را خيلي دوست دارم.

ليونل بازيكن باهوشي است
رئيس هيئت فوتبال استان نيز مي گويد: از نظر فني در حقيقت مارادوناي امروز است اين جمله اگرچه تكراري است ولي واقعيت دارد و بعيد مي دانم فرد ديگري تا به حال مثل مسي در فوتبال بوده باشد.

بهمن جباري مي افزايد: او بازيكن باهوشي است و همين هوش بالا جذابيت خاصي به فوتبالش داده از لحاظ بحث تكنيكي هم فوق العاده است و به راحتي مي تواند هماهنگ با بازيكنان كار كند.

او با خنده ادامه مي دهد: فقط كمي قدش كوتاه است ولي هوش بالا و ظرافت كارش همه چيز را براي ارائه بازي زيبا آماده كرده است.

وي بيان مي كند: مسي به راحتي مي تواند در فضا و موقعيت گل قرار گيرد و در ايجاد فضا يك استثناست.

جباري عنوان مي كند: البته فرق بين مسي و مارادونا در حركتشان است؛ مارادونا سنگين حركت مي كرد ولي مسي خيلي تيز است.

از او مي خواهيم در يك جمله مسي را تعريف كند كه با خنده مي گويد: مسي نمونه بارز اين ضرب المثل ايراني است فلفل نبين چه ريزه بشكن ببين چه تيزه!!!

وي در ادامه مي افزايد: البته خيلي دوست دارم بيشتر از بازيكنان ملي ايران بنويسيد و چون به طور كل فوتبال ملي خودمان را به اروپا ترجيح مي دهم با اين كه هنوز خيلي فاصله داريم ولي اميدواريم از بازيكنان ايراني چون جباري، نكونام و خليلي بيشتر بنويسيد. كاش محسن خليلي بدشناسي نمي آورد و مصدوم نمي شد. او با ايجاد موقعيت و ضربات تمام كننده اي كه دارد بازيكن خيلي خوبي به شمار مي آيد.

و اما اينترنت...

اين ليونل مسي خارق العاده
ليونل مسي در بيست و چهارم ژوئن سال1987 در بوينس آيرس آرژانتين چشم به جهان گشود.پدرش خورخه نام داشت. در كودكي فوتبال بسيار خوبي داشت. اما در نوجواني به شدت بيمار شد و باعث آمدن او به بندر بارسلون اسپانيا براي درمان شد. باشگاه بارسلونا از او دعوت كرد تا در تيم جوانان بارسا فوتبال خوبش را نمايش دهد. در بارسا درخشيد و خانواده اش براي اقامت به بارسلون آمدند. لئوآن قدر گلزني كرد تا به تيم بزرگسالان بارسا رفت. در اولين بازي اش درآرژانتين مسي مثل ستاره درخشيد و پيراهنش را به پدرش هديه داد .

همچنين در اولين بازي اش در ليگ قهرمانان با چلسي به قدري درخشيد كه شهرت جهاني گرفت. در بازي برگشت مصدوم و ۶ماه از ميادين دور شد. به طوري كه به اولين بازي جام جهاني 2006 نرسيد. اما در بازي بعدي كه آرژانتين-صربستان را 6 تايي كرد گل زيباي ششم را به ثمر رساند.در بازي يك چهارم در مقابل آلمان بازي نكرد و روي نيمكت نشست. آرژانتين بازي را واگذار كرد به طوري كه بيشتر كارشناسان فوتبال عقيده داشتند كه با وجود مسي آرژانتين به نيمه نهايي راه پيدا مي كرد و از گردونه رقابت ها حذف نمي شد.به همين دليل پكرمن سر مربي آرژانتين را اخراج كردند.

بعد از جام جهاني 2006 آلمان، پيشنهادهاي زيادي به مسي شد؛ از جمله پيشنهاد 7ميليارد و 200ميليوني اينتر كه معادل با 8 ميليون يورو بود؛ اما ليونل بارسا را ترجيح داد و پيشنهادها را رد كرد. در لاليگا در نيم فصل اول در بازي با سويا به مدت 5 ماه مصدوم شد.اما در نيم فصل دوم در بازي برگشت با رئال مادريد هت تريك كرد. او گفت: من اين سه گل را به بارسا بدهكار بودم. اولين هت تريكم بود و فقط در محله مان هت تريك كرده بودم. مسي ششمين بازيكني بود كه در پيراهن بارسا در مقابل رئال هت تريك كرد. در جام قهرمانان دو سال بعد در مقابل ليون 2 گل زد ودر فصل بعد لا ليگا در همه بازي ها گلزني كرد.

او تا به حال 2 گل همانند مارادونا زده است . يكي گل مارادونا به انگلستان كه مسي به ختافه با دريبل كردن 6 نفر انجام داد و گل ديگر مارادونا كه با دست گل كرد مسي به اسپانيول زد.

مشخصات
نام كامل: ليونل آندرس مسي

مليت: آرژانتيني و اسپانيايي

قد: 169 سانتي متر

وزن: ۶۷ كيلوگرم

باشگاه ها: جوانان بارسلون، بارسلون

نخستين بازي ملي: اوت ۲۰۰۵ برابر مجارستان

۱-در روزاريو واقع در ۲۰۰ مايلي شمال غربي بوينس آيرس متولد شده است.

۲-در ۱۳ سالگي به لاماسيا آكادمي فوتبال بارسا پيوست.

۳-در آن زمان به دليل قد كوتاهش تنها بازيكني بود كه وقتي روي نيمكت مي نشست پايش به زمين نمي رسيد.

۴-در ۱۱ سالگي پزشكان مشكل رشد او را تشخيص دادند و او بايد هرشب به مدت ۲ سال هورمون خاصي را تزريق مي كرد.

۵-با توجه به حضور عموي مسي در اسپانيا او براي تست دادن به تيم جوانان بارسا معرفي شد.

۶-ركساچ مربي جوانان بارسا در آن زمان كاملا تحت تاثير بازي لئو قرار گرفت و مقدمات حضور مسي در بارسا را فراهم كرد.

۷-ليونل درباره سفر به اسپانيا مي گويد:يادم مي آيد تمام همسايه ها جمع شده بودند تا ما را بدرقه كنند.پدر،مادر،دو برادر و خواهرم سوار تاكسي شديم تا به فرودگاه برويم.به محض رسيدن به بارسلونا به نيوكمپ رفتيم.راستش اول كمي مي ترسيدم.اما همه مي گفتند بارسا به خوبي از من و خانواده ام حمايت خواهد كرد.

۸-لئو خيلي زود در كاتالان جا افتاد ولي خواهر ۵ ساله اش ماريا در برقراري ارتباط با اسپانيايي ها دچار مشكل شد و مادر،خواهر و ماتيس(ديگر برادر لئو) به آرژانتين برگشتند.

۹- بارسا هزينه هاي مربوط به مسي را پرداخت مي كرد و او هر ماه يك سانتي متر بلند تر مي شد.

۱۰-درخشش مسي در رده سني جوانان توجه مسئولان تيم ملي اسپانيا را هم جلب كرد.آن ها خواهان حضور مسي در اين تيم شدند ولي مسي شهروند اسپانيايي به حساب نمي آمد.

۱۱-اولين گلش را در لاليگا مقابل آلباسته با يك ضربه چيپ ديدني به ثمر رساند.

مسي: هرگز بارسلونا را ترك نمي كنم
مهاجم آرژانتيني بارسلونا شايعه مذاكره پنهاني با رئال مادريد را تكذيب كرد.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا، ليونل مسي گفت: اطمينان داشته باشيد بارسلونا آخرين خانه باشگاهي من است.

وي افزود: هرگز نمي خواهم بارسا را ترك كنم. من در بهترين شرايط جسمي و روحي قرار دارم. اين وضعيت را مديون بارسلونا هستم.

پيش از اين برخي منابع خبري اسپانيا ادعا كرده بودند كه مسي براي تابستان آينده در حال مذاكره با رئال مادريد است.

سال جديد هر ۳ جام را م خواهيم
ليونل مس ستاره بارسا اميدوار است در سال ۲۰۰۹ جام قهرمان لاليگا را به دست آورد. اين مهاجم ۲۱ ساله كه ليگ ۲۰۰۸ را نااميدانه به پايان رساند، توانست در المپيك به همراه تيم جوانان آرژانتين صاحب مدال طلا پكن شود. با اين حال او سال جديد را سال قهرمان ناميد و در اين رابطه م گويد: م خواهيم جام لاليگا را در سال ۲۰۰۹ به دست بياوريم. اگر هم ۳ جام را با هم ببريم كه ديگر رؤيا من تكميل خواهد شد. به اعتقاد من سال ۲۰۰۸ سال خوب بود اما الان بايد تمام تلاشمان را بكنيم تا سال ۲۰۰۹ را به خاطره ا خوب تبديل كنيم. به نظر من جام حذف اسپانيا به اندازه لاليگا و ليگ قهرمانان اهميت دارد و ما بايد در همه جام ها برنده شويم.

هر جور كه دلم م خواهد باز م كنم
ديه گو آرماندو مارادونا سرمرب تيم مل فوتبال آرژانتين، زمان كه ليونل مس بازيكن جوان بارسلونا با پشت سر گذاشتن چند بازيكن ختافه گل به ثمر رساند و بسيار آن را با گل معروف مارادونا به انگلستان در جام جهان ۱۹۸۶ مقايسه كردند، گفت، مس م تواند جا او را در فوتبال بگيرد. او گفت: من نام بازيكن كه جا مرا در فوتبال آرژانتين خواهد گرفت م دانم، اين نام ليونل مس است.

خوان سباستين ورون هم درباره ليو م گويد: او خجالت است. شبيه يك برادر كوچك تر كه باز كردن با پل استيشن را به صحبت كردن ترجيح م دهد. ما بايد از او مراقبت كنيم. اما نظر يوهان كرايف بزرگ درباره او متفاوت است. ستاره پيشين فوتبال هلند كه درباره مس مدام بر يادگرفتن بيشتر او تأكيد دارد و وقت كه مجموعه ا از وظايف را كه بايد او ياد بگيرد، بر م شمارد، م گويد: وقت كه او اين نكات ويژه را ياد بگيرد نه تنها توپ طلا را خواهد برد بلكه يك مجموعه كامل افتخارات را كسب خواهد كرد.

مسي مي گويد: من سع نم كنم كارها كس را تقليد كنم و هر جور كه دلم م خواهد باز م كنم. من باز هايم را در تلويزيون تماشا نم كنم. م گويند بايد باز خودت را بهتر كن و اشتباهاتت را بر طرف كن اما من باز ام را تماشا نم كنم.

وي مي افزايد: رونالدينيو، دكو و خوان ورون، هميشه به من م گويند كه من هنگام بايد دريبل بزنم كه نزديك محوطه جريمه هستم، در غير اين صورت حريفان م توانند رو من خطا كنند چون م دانند كه من سبب يك ضربه آزاد يا پنالت نخواهم شد. من سع م كنم اين نصيحت ها را به كار بگيرم اما در مجموع من دوست دارم با توپ باز كنم.وي در برابر اين پرسش كه آيا هنوز هم به پيشرفت نياز دارد، اظهار مي دارد: بله، هنوز جا برا پيشرفت زياد است. مثلا اين كه بتوانم با هر ۲ پا به خوب شوت بزنم. هنوز پا راستم كار دارد، ضمن اين كه ياد بگيرم مثل رونالدينيو ضربه آزاد بزنم. من او را يك از بهترين ها در اين رابطه م دانم.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن