تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804820281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
1748- كاسب هستم از چالوس تماس مي‌گيرم. به نظر من برخورد با خانم شيرين عبادي كه از مفاخر ما هستند نتيجه عكس مي‌دهد. (11/10)

آفتاب يزد: ما ترجيح مي‌دهيم كلمه مفاخر را فقط براي شخصيت‌هاي استثنايي مذهبي و ملي استفاده كنيم كه به نظر ما خانم عبادي و بسياري از افراد كه محبوب سياستمداران و سياست‌پيشگان ايراني هستند در اين دسته بندي نمي‌گنجند. اما مي‌توانيم خانم عبادي را از زبان آقاي كلهر مشاور بسيار نزديك به آقاي احمدي‌نژاد، توصيف كنيم:

1916- مي خواستم پيشنهاد بدهم آقاي خاتمي از طرف اصلا‌ح طلبان براي گفتگوي تمدن ها مردم را در ميدان فلسطين بخواهند و بر عليه اسرائيل اعتراض كنند . (12/10)

1941- با تقديم لا‌يحه تحول اقتصادي در بيشتر رسانه‌هاي مكتوب ايران با اشاره به اين موضوع نوشته اند كه جراحي بزرگ اقتصاد ايران كليد خورد. بنده سوالم از آقاي رئيس جمهور اين است كه آيا در اين جراحي بزرگ اقتصادي، همان دامپزشكي كه گزارش‌هاي اقتصادي او به دولت تقديم مي‌شد نيز نقش دارد؟(12/10)

0953- مردي از نسل آفتاب ميآيد و نظام هماهنگ را به زندگي كارمندان هدايت خواهد كرد و ما باور داريم كه بعد از تحول اقتصادي، تحول مديريتي اتفاق مي‌افتد( !12/10)

0955- مردم بزرگوار ايران از نمايندگان خود انتظار دارند يك تحول اساسي در طرح تحول اقتصادي ايجاد نمايند.(12/10)

آفتاب يزد: قبول داريم كه نكته موردنظر شما، دغدغه بسياري از افراد است ولي قرار ما بر اين بود كه در اين ستون، هر كس حرف خود را بزند و هيچ چيز به همه ملت ايران، منتسب نشود.

1105- خواستم بگويم 2 روز است كه تلويزيون راجع به سفر آقاي رئيس‌جمهور به سيستان و بلوچستان صحبت مي‌كند و از طرح‌ هايي كه تصويب شده صحبت مي‌شود. ما در خانه يك مادربزرگ داريم مي‌گفت حالا‌ با تصويب اين طرح‌ها، سيستان و بلوچستان هم مثل شمال و حاشيه درياي خزر مي‌شود؟ گفتم والله خدا مي‌داند، تصويب كردن طرح يك چيز است، اجرا و نتيجه، يك چيز ديگر، حالا‌ بايد ببينيم كه براي اجرا، به اندازه كافي مدير باكفايت وجود دارد و بودجه‌اش را دارند؟ (12/10)

1100- آيا بقيه گفته‌ها و اعلام آمارهاي دولت هم مثل نمونه زير مي‌باشد؟ (حضور 63 ميليوني در آمارگيري دولت، بزرگترين رفراندوم در جهان بود) آقا حداكثر 15 ميليون نفر سرپرست خانواده‌ها در اين رفراندوم!! شركت كردند كه علت شركت عده‌اي از آنها هم ترس از قطع شدن آب باريكه اقتصادي دريافت يارانه‌ها بود. شايد درصد بزرگي از آنان اگر مي‌دانستند از آن اينگونه بهره‌برداري تبليغاتي مي‌گردد اصلا‌ آن را پر نمي‌كردند. ما مي‌دانيم با نفت بشكه‌اي 30 دلار و بعضي هزينه‌هاي داخلي و كمك‌ها يا وام‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، امكان پرداخت مداوم يارانه نقدي اصلا‌ وجود ندارد، آيا بچه‌هاي شيرخواره را هم جزو آمار راي داده‌ها آوردن صحيح است؟ در پايان گفته جناب آقاي رفسنجاني را ميآورم كه فرموده‌اند: با وجود درآمد نفتي نبايد وضعيت مردم اينگونه باشد. (12/10)

آفتاب يزد: قبلا‌ نظر خود را اعلام كرده‌ايم. اگر هدف آقاي رئيس جمهور از فراخوان براي طرح جمعآوري اطلاعات خانوار، انجام رفراندوم بود بايد اين هدف را به مردم اعلام مي‌كردند.

1207- چند روز پيش آقاي هاشمي، برادر جناب آقاي علي اكبر هاشمي فرموده بودند منظور مسئولان دولت) براي مردم گريه مي‌كردند ولي مردم را به گريه درآورده‌اند. قطعا درست فرمودند قبلي‌ها حبس و شكنجه و تبعيد رژيم گذشته را ديده‌اند و قطعا قدر و ارزش انقلاب را مي‌دانستند ولي ظاهرا عده‌اي از جديدي‌ها قدر انقلاب را نمي‌دانند. (12/10)

1142- در ارتباط با سرباز احمدي كه در ديدار تيم سپاهان ايشان چشمشان بر اثر ترقه نابينا شد، آقاي رئيس‌جمهور دستور دادند ايشان جانباز شود و در رسانه ملي اعلام شد. خوب به نظر مي‌رسد كه هر آدم عاقلي مي‌داند كه اين فرد هنگام ماموريت دچار اين مشكل شده است آيا اگر رئيس‌جمهور نامه ننويسد نبايد ايشان به عنوان جانباز معرفي شود؟ پسبه اين نامه‌نگاري‌ها و اعلام آن در تلويزيون و يك رسانه ملي در واقع احساس نياز نمي‌شود. اين تبليغات به اين شكل به نظر من يك مقدار جايز نيست. اگرچه چندي قبل مشخص شد كه اين سرباز هنوز به آن حق و حقوق خود، در واقع در زمينه جانبازي خودش دست پيدا نكرده است. (12/10)

1133- روز سه‌شنبه مورخ 10 دي‌ماه سالجاري، پروفسور حميد مولانا مشاور رئيس‌جمهور طي يك مصاحبه در تلويزيون دولتي، استقبال مردم در سفرهاي استاني را ناشي از علاقه مردم به رئيس دولت دانست، اگر ايشان به اين امر اطمينان دارند به رئيس خود پيشنهاد نمايند تا يك رفراندوم برگزار كند در اين صورت دولت مي‌تواند از علاقه مردم به خود استفاده كند و مشت محكمي بر دهان مخالفان خارجي و داخلي خود بزند. (12/10)

0945- هر وقت كه دولت ايران قصد اعتراض به آمريكا را دارد دخالت آن را در امور داخلي ايران به خصوص در زمان سرنگوني دكتر مصدق يادآوري مي‌كند. اكنون 55 سال از آن واقعه مي‌گذرد حتي افراد 70 ساله ما نيز از كم و كيف ماجراهايي كه در آنجا اتفاق افتاده است بي‌خبر مي‌باشند. آخر تا چه موقع ما بايد سريال‌هاي تكراري را ببينيم؟ آيا نبايد در اين مقطع تاريخي كه اتفاقات به اين مهمي رخ داده است و ما نيز بي‌اطلاع مي‌باشيم به صورت فيلم و سريال داستان‌هايي ساخته شود؟ تاريخ اين كم كاري را بر صدا و سيما هيچ وقت نخواهد بخشيد. (12/10)

1035- در هر صورت خانم شيرين عبادي به عنوان دريافت كننده جايزه صلح نوبل در آينه اخبار خبرگزاري‌هاي جهان قرار دارد، ايجاد گرفتاري مكرر براي ايشان، قبل از اينكه به ايشان صدمه بزند مي‌تواند در اخبار جهاني براي دشمنان ايران، سوژه‌ساز باشد.(12/10)

0924- كساني كه روزنامه كارگزاران را بستند، آيا توانستند رحيم مشايي را عزلش كنند با توجه به اينكه چند نفر از بزرگان دين نسبت به صحبت‌هاي رحيم مشايي اعتراض داشتند؟ حرف كدامشان بدتر بود؟ (12/10)

0729- به نظر من ملت ايران مردم بزرگواري هستند، علي رغم دشمني‌و كمك به صدام در جنگ تحميلي توسط كشورهاي عربي و حتي تعدادي از فلسطيني‌ها كه در جنگ به اسارت رزمندگان ما درآمدند و علي‌رغم حمايت بعضي از آنها از زرقاوي ملعون - قاتل زوار ايراني امام حسين در روز عاشورا در كربلا‌- و با اينكه كشورهاي عرب در جلسات خود به جاي مبارزه با اسرائيل و دفاع از مردم مظلوم فلسطين، در مورد جزاير سه‌گانه ايراني بيانيه صادر مي‌كنند با اين همه قدرنشناسي كشورهاي عربي، ملت‌ ما در خط مقدم حمايت از ملت مظلوم فلسطين مي‌باشد. (11/10)

آفتاب يزد: تفاوت ملت‌هاي نجيب و بزرگوار با بعضي انسان‌هاي كند ذهن، در همين مقاطع حساس تاريخي به نمايش گذاشته مي‌شود.

1432- از شهرستان گنبد كاووس زنگ مي‌زنم. كل كشور تركمنستان را اگر جمع كنيد به ا ندازه يك استان دور افتاده و محروم كشور ما هم نمي‌شود حالا‌ همين تركمنستان براي ما ادا و اطوار در ميآورد ومي خواهد قيمت گازش را چند برابر كند ودر عوض ما هم براي راه‌آهن آنجا سرمايه گذاري كنيم. اين كشور حتي به ايرانيان ويزا به سختي مي‌دهد. ما ساكنان گنبد تاسه سال پيش مي‌توانستيم با برگه گذر مرزي به آن كشور سفر كنيم ولي الان ديگر اجازه نمي دهند به آن كشور برويم و اين درحالي است كه اهالي كشور تركمنستان الان هم بدون ويزا به ايران به خصوص شهر گنبدكاووس رفت‌وآمد مي‌كنند .مي‌خواستم تبريك بگويم به وزير محترم امور خارجه(!11/10)

1341- از اصفهان تماس مي‌گيرم. اسرائيل جنايتكار مي‌داند هرگاه بدترين جنايات را مرتكب شود جامعه جهاني به راهپيمايي، ‌تظاهرات، محكوم كردن و سوزاندن پرچمش اكتفا مي‌كند كه چندان اثري هم نداشته و بيش از پيش به اعمال ننگينش ادامه مي‌دهد اما اگر بداند همانند جنگ 33 روزه لبنان با او برخورد مي‌شود ديگر هوس اين اعمال زشت را نمي‌كند. كشور ما داراي 20 ميليون بسيجي جان بركف است واگر علما ومراجع تقليدحكم جهاد صادر كنند براي هميشه بساط صهيونيسم و همه ظالمان جهان برچيده مي‌شود. (11/10)

1610- روي درياي نفت و گاز خوابيده‌ايم و به علت ضعف در استخراج و صدور آن و شايد بعضي علل سياسي، قطر در حال تخليه گاز پارس‌جنوبي مي‌باشد. كشور كم‌جمعيت تركمنستان هم قيمت گاز خود را چندين برابر نموده است و علاوه بر آن، سرمايه‌گذاري500 ميليون دلاري در شبكه راهآهن تركمنستان را خواستار مي‌باشد درحالي كه اتصال شبكه راهآهن ما به كرمانشاه، شيراز، زاهدان و اتوبان شمال به علت كمبود اعتبار، بسيار با كندي پيش مي‌رود و تركمنستان براي صدور نفت و گاز خود و دسترسي به درياي آزاد جهت جلوگيري از گوش بري روسيه، شديدا به ايران احتياج دارد. (11/10)

2222- از مازندران تماس مي‌گيرم. عضو كميسيون انرژي مجلس گفته‌اند تركمنستان به تعهدات خود پايبند نيست و زير قول خود مي‌زند و كارشناسان هم معتقدند با توجه به رفتار تركمنستان در سال گذشته، هيچ تضميني وجود ندارد كه امسال با پيشنهاد افزايش دو تا سه برابري قيمت گاز از سوي اين كشور مواجه نشويم. سوال من اين است كشوري كه پايبند به تعهدات خود نيست و در اوج سرماي زمستان زير قول خود مي‌زند تا ما ناچار شويم چندين برابر بابت گاز پول بدهيم چرا بايد تعهد 500 ميليون دلاري براي راهآهن تركمنستان بدهيم؟ با كدام استدلال تامين مالي راهآهن تركمنستان را بايد به عهده بگيريم؟ آيا اين به خودي خود باعث سوءاستفاده تركمنستان نيست؟(11/10)

1539- آيا هزاران هزار زن و كودك كه زير خروارها خاك توسط بمب و موشك مدفون شدند هموطن وهم خون ما نبودند و آيا ‌حق حيات نداشتند؟ آيا آن همه جنايت در طول 8 سال جنبه حقوقي ندارد؟پشتيباني ده‌ها كشور اسلا‌مي هر يك به نوعي از صدام و ده‌ها كشور غربي‌از جمله آلمان با ارسال بمب‌ها و مواد شيميايي ميكروبي كه حلبچه نمادي از جنايت آنها بود. آيا همه اين سوابق و خاطرات، به همين زودي فراموش شد؟ چند روز پيش اعلا‌م شدپيكر 7 هزارشهيد هنوز در عراق باقي است . آيا برخي از اعراب خليج فارس و ساير كشورها در جنگ حمايت از صدام شركت نداشتند؟ قسم ياد مي‌كنم كه شركت داشتند. در ضمن به عرض جناب وزير امور خارجه مي‌رسانم 220 نفر از محروم ‌ترين قشر جامعه مطالباتي داريم از سال 72 تا به امروز كه صدبرابر محروم تر و بيچاره‌تر از مردم بعضي نقاط جهان هستيم كه شما به فكر آنها هستيد سال‌ها از زمان قانوني پرداخت آن مي‌گذرد ولي شما حكمي صادر نمي‌كنيد،‌چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است.(12/10)

2016- جانبازي از كرج هستم، با درود به آفتابيان عزيزم. آفتابيان عزيز تازه پي بردم كه شما چرا از آناني كه براي صدام و زرقاوي مراسم عزا مي‌گيرند و خليج فارس را خليج عربي مي‌نامند دفاع مي‌كنيد، امشب در خبر شبكه 6 ساعت 20 شنيدم انتقاد روزنامه كارگزاران از يكي از اين گروه‌‌‌‌‌ها باعث توقيف اين روزنامه شد. حق با شماست كه بايد به هر صورت دفاع كنيد.(12/10)

آفتاب يزد: معتقديم اطلاعيه‌اي كه به خاطر درج بخشي از آن، روزنامه كارگزاران توقيف شد غيرقابل دفاع بود. اين مسئله‌اي است كه همكاران ما در كارگزاران هم به آن اذعان كردند. اما باور كنيد ابراز تاسف ما نسبت به جنايات اسرائيل در غزه، براساس وظايف انساني و اخلاقي است و نه ناشي از فراموش كاري نسبت به رفتار سوال برانگيز بعضي فلسطيني‌ها در برابر هلاكت صدام و زرقاوي. البته معتقديم كه نبايستي به خاطر درج اطلاعيه غيرمنصفانه يك گروه سياسي نسبت به تحولات فلسطين، يك روزنامه پرمخاطب از حوزه رسانه‌اي كشور حذف شود.

1041- در صفحه حوادث روزنامه آفتاب يزد، سه‌شنبه 10 دي خواندم كه 2 مرد عرب اهل عربستان را به اتهام انجام عمل لواط در رياض و در ملاء عام با شمشير گردن زدند، قابل توجه اينجاست كه وزارت كشور قبلا‌ مردم را براي مراسم گردن‌زني دعوت كرده بود، اين عمل همان معناي آيه شريفه است كه مي‌فرمايد: همين است كه در عربستان و يا ساير كشورهاي عربي مخصوصا در عربستان سعودي جرم و جنايت كمتر است و كاري هم به مدعيان حقوق بشر ندارند. (12/10)

2055- در مورد طرح تحول اقتصادي الان من يك راننده اتوبوس هستم. روزانه 100 ليتر گازوئيل مصرف مي كنم چيزي حدود 1600 تومان، درآمد ماهيانه ام هم حدود 800 هزار تومان است الان با اين طرح تحول كه مي خواهد اجرا شود ماهيانه حدود 700، 800 هزار تومان پول سوخت ماشين من مي‌شود تكليف درآمدهاي ما چه مي‌شود؟ يعني ما هم حقوق رانندگان در حوزه خليج‌فارس را مي‌گيريم يا با همان 700، 800 هزار تومان بايد فقط پول اضافي براي سوخت بدهيم؟(10/10)

2103- طرح تحول اقتصادي تاثيرات بسيار مثبتي دارد از جمله اينكه با حذف يارانه‌هاي انرژي پول بسيار هنگفتي به خزانه برمي‌گردد كه دست دولت باز مي‌شود و مي‌تواند به كارمندان خودش و بالاخص كارمندان شركت نفت و كارمندان اداره برق، آب و گاز حقوق‌هاي بالايي بدهد و براي مديرانش هم احتمالا‌ امكانات خوبي فراهم كند كه اين‌ها بخشي از تاثيرات مثبت اين طرح است با بقيه پول هم مي‌تواند به كشورهاي ديگر دنيا كمك كند، حالا‌ تاثيرات منفي هم دارد، مثل تورم 50 درصدي، 70 درصدي كه بسياري از خانواده‌ها تمام حقوقشان را مثل من كه 200 هزار تومان درآمد دارم حقوقم را بايد در ماه كاملا‌ بابت قبوض آب، برق و گاز بدهم كه البته هيچ مشكلي ندارد، اصل اين است كه مشكل دولت حل شود. از طرف ديگر مي‌خواستم از مجلسيان عزيز تشكر كنم كه هواي ملت را داشته اند، نمايندگاني كه واقعا طرف مردم بودند و به اين طرح راي مثبت دادند، از اين طريق مي‌خواستم از آنها تشكر كنم.(10/10)

آفتاب يزد: آنچه در مجلس تصويب شده است فوريت طرح مي‌باشد نه اصل آن. به نظر ما، تصويب فوريت كار خوبي بود زيرا بحث‌هاي متفرقه مربوط به طرح تحول و پافشاري عجيب مسئولان دولتي بر طرح موردنظر خودشان، موجب نگراني بسياري از فعالان اقتصادي و آحاد مردم شده بود. اكنون مي‌توان در فرصت كوتاهي منتظر راي مجلس نسبت به طرح بود و پس از آن، هم ملت تكليف خود را خواهند دانست و هم احتمالا‌ بعضي از مسئولان دولتي كه پايبندي به قانون دارند از برخي تبليغات زودهنگام و مبهم نسبت به طرح دست برخواهند داشت.

1252- 600 نفر مالباخته هستيم كه سه نفر بنگاه‌دار امتياز زمين‌هايي را به ما فروخته‌اند كه اصلا‌ وجود خارجي نداشته است. در شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه ... شاكي شديم و پرونده‌اي تحت كلاسه 84/110 تحت نظر داريم، ولي متاسفانه كلاهبرداران احضار هم نشده‌اند. (10/10)

آفتاب يزد: نام افراد موردنظرپيام‌دهنده و نيز نام ناحيه دادسرا در روزنامه موجود است.

1319- از اصفهان تماس مي‌گيرم. يكي از مشكلات رانندگان منضبط و با احتياط، برخورد رانندگان سهل انگار و بي‌توجه پشت سر است كه در شرايط خاص رانندگي با حداكثر سرعت مجاز و مطمئن در خيابان‌ها و بزرگراه‌ها رانندگي مي‌كنند و با بوق و چراغ زدن‌هاي ممتد و متعدد، قصد سبقت غيرمجاز بدون توجه به عدم امكان انحراف به راست يا چپ راننده جلويي را دارند، به راستي با چنين رانندگان بي توجهي چه بايد كرد؟ (10/10)

1354- آقاي مهندس اسكندري وزير محترم جهاد كشاورزي به عنوان عضو و پيكره‌اي از دولت انقلابي اصولگرا با بيان انجام وظيفه ملي و ميهني با ارائه شماره تلفن همراه به ملت آمادگي خود را براي شنيدن مشكلات آنها اعلام كرد. امروز كه كشاورزان برنجكار گيلان طبق نظر كارشناسان با كمبود آب زراعي مواجه شده‌اند چرا براي جبران خسارت آنها - كه يك سوم محصول را برداشت نمودند با صرف هزينه حفر چاه و غيره به دستور اداره كشاورزي - تلفن همراه خود را باز نمي‌گذارد تا ناله‌هاي جگرسوز كشاورزان را كه مقروض بانك‌ها، مغازه‌ها و غيره هستند بشنوند؟(10/10)

0958- پس از اصلاحات ارضي در زمان قبل از انقلاب، بانك كشاورزي براي پر كردن خلاء‌وجودي مالكين اقدام به دادن وام به كشاورزان كرد، ولي كشاورزان وام دريافتي را خرج زيارت، سياحت و غيره كردند و نه تنها وام خود را تسويه نكردند، بلكه اصولا‌ عطاي كشاورزي را به لقايش بخشيدند و به شهرها مهاجرت كردند حالا‌ هم بعضي از دريافت كنندگان احتمالي يارانه‌هاي نقدي مبالغ دريافتي را خرج برخي نيازهاي اوليه و جبران بدهكاري‌هاي سابق- به خاطر گراني‌هاي فراوان - خواهند كرد و سپس به نرخ‌هاي بالاي حامل‌هاي انرژي اعتراض خواهند نمود.‌(10/10)

0948- بازنشسته آموزش و پرورش سال 87 با 31 سال سابقه در گروه 11 با حقوق 200 هزار تومان و داشتن يك دانشجو و يك سرباز هستم. 56 سال سن دارم و تاكنون يك بار به زيارت مشهد نرفتم چون 10 سال مريضي پسرم را كشيدم كه فوت كرده، يك سال مرخصي طلب دارم كه يك ريال به ما پول ندادند، حساب ذخيره طلب داريم پول ندادند، از پاداش كه خبري نيست، نظام هماهنگ را هم اجرا نكردند سوالم اين است آيا با 200 هزار تومان مي‌شود زندگي كرد يا خير؟ از مسئولان خواهش مي‌كنم به داد ما برسند. (10/10)

0913- كوپن موادغذايي از ماه رمضان داشتم از طرف دانشگاه. ديروز رفته بودم ساعت‌ها ايستادم و عده زيادي جمع شدند اگر ديده بوديد كه مردم چه به سرشان آمده چه قدر تحقير شدند تا يكي دو كيلو گوشت بگيرند باز هم عده‌اي موفق نشدند، عده معدودي گرفتند گفتند تمام شده است. سازمان‌هاي خيريه در كشورهاي فقير دنيا با مردم اين‌گونه رفتار و اين‌گونه مردم را تحقير نمي‌كنند، من يك دانشگاهي هستم، 30 سال دانشجو تربيت كردم براي دو كيلو گوشت بايد بروم ساعت‌ها در صف بايستم و در آنجا هم مردم از سر و كول من بالا‌ بروند زمين بخورم، زخمي بشوم تا بتوانم دو كيلو گوشت بگيرم؟(10/10)

آفتاب يزد: خوشبختانه يكي از مسئولان اخيرا خيال همه را راحت كرد و گفت كه نمي‌توان براي تحويل كالاهاي باقيمانده از سبد رمضان زمان معين، اعلام كرد.

پاسخ دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايران

احتراما، عطف به مطلب مندرج مورخ 14/7/87 تحت عنوان بدين‌وسيله به اطلا‌ع مي رساند: با توجه به اينكه در مركز آموزشي و درماني حضرت رسول اكرم(ص) برخي از امور از جمله داروخانه، راديولوژي، آزمايشگاه، ليزيك و... به بخش خصوصي واگذار گرديده است، لذا كاركنان شاغل و بازنشسته اين دانشگاه نيز مانند ساير مراجعين، ملزم به پرداخت هزينه مي باشند .

1345- وضع كردن يارانه‌ها براي تسهيل زندگي مردم و هدفمند كردن آن جهت برداشتن يارانه‌ها مرا به ياد داستاني مي‌اندازد كه علي نامي به علت داشتن خال بزرگي در صورتش مورد تمسخر دوستانش در مدرسه قرار مي‌گرفت، به وي مي‌گفتند علي غده، از روي ناچاري براي برداشتن خال، آن را به تيغ جراحي سپرد به محض برداشته شدن خال همكلاسي‌ها وي را به علي بي غده صدا كردند، آيا وجود يارانه‌ها و حذف آن براي دولت و مردم عذابآور نبود؟ (11/10)

1115- آيا نمايندگان مجلس هشتم قبل از اينكه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را بررسي كنند نبايد از دولت مي‌خواستند كه لايحه‌هايي مانند خدمات كشوري و بحث سهام عدالت را به طور كامل اجرا كنند؟ دولتي كه نتوانسته بعضي برنامه‌هاي مصوب قبلي را در اين سه ساله عمل كند چه طور مي‌تواند طرح به اين مهمي را ظرف چند ماه تا انتخابات رياست جمهوري، با دقت اجرا كند؟ (11/10)

1313- به آفتاب عزيز مي‌گويم شما نبايد سوال خبرنگاري كه هنوز نمي داند طرح دولت وحدت ملي را آقاي نوري مطرح كردند - آن هم براي نجات اصولگرايان، نه دوم خردادي‌ها - براي خوانندگان خود چاپ كنيد، خبرنگاري كه دوم خردادي‌ها را اردوگاه جريان دوم خرداد مي‌گويد يقينا فردي است كه نسبت به دوم خرداد، كينه دارد. انتشار خبر از اينگونه خبرنگار در آفتاب بعيد بايد باشد. (11/10)

0255- كندوكاو برخي امور كشور نشان مي‌دهد كه روند دور افتادن مجلس از راس امور فقط منحصر به دوره حاضر و رياست آقاي لاريجاني نيست و با بعضي رفتارهاي مجلس هفتم در مقابل قوه مجريه آغاز شده است.(12/10)

آفتاب يزد: لابد منظور شما همان حرف آقاي افروغ است كه گفت

0125- از رشت تماس مي‌گيرم. در مورد تدبير 40 ميليارد دلاري توسط هموطنان عزيز ما براي سرمايه‌گذاري در كشور عزيز ايران بايد عرض شود، اگر مسئولان مربوطه سنجيده و با برنامه‌ريزي صحيح در بخش صنعت و كشاورزي تمام توانشان را به كار گيرند واقعا خيلي از مشكلات موجود خصوصا اشتغال تا حدودي برطرف خواهد شد به شرطي كه سر و كله بعضي برادران در ونزوئلا، افغانستان، عراق و بوليوي پيدا نشود. (11/10)

2005- واقعاً سر آدم سوت مي‌كشد افرادي بتوانند با فشارهاي غيرعادي حتي با فشارهاي مختلف بر مديران بانك‌ها كه در برابر خواسته هاي آنان ايستادگي كرده‌اند 40 هزار ميليارد تومان پـول بگيرند و تمايلي هم نسبت به بازپرداخت بدهي‌شان نداشته باشند و دولت هم نتواند با آنها برخورد كند. من نگران هستم كه در آينده نهادهاي نظارتي و حسابرسي در قواي ديگر هم كاري نتوانند بكنند. چندي پيش در چين يكي از مديران مياني اين كشور را كه 15 هزار دلا‌ر رشوه گرفته بود اعدام كردند همين الان هم اگر چند تا از بدهكاران قلدر را گرفته و مانند اوايل انقلاب با يك محاكمه انقلابي تيرباران كنند آن وقت خواهيم ديد كه ديگر كسي پيدا نخواهد شد كه وجوه دريافتي از بانك‌ها كه مال بيت‌المال است را پس ندهد، آيا انتشار نام بدهكاران عمده از طرف خود بانك‌ها هم منع قانوني دارد؟(11/10)

1614- سلام بر آفتابيان صادق. از قول معاون اقتصادي بانك مركزي نوشته بوديد در صورت عدم اجراي طرح تحول اقتصادي، تورم در سال 88، بيست درصد و در صورت اجراي آن 31 درصد، يعني 11 درصد تورم ناشي از اجراي طرح خواهد بود و در جاي ديگر حداكثر 15 درصد تورم را پيش‌بيني كرده‌اند. مي‌خواستم بگويم آيا ايشان اين درصد را با همان فرمول سال جاري كه تورم را 25 درصد اعلام كرده‌اند محاسبه و پيش‌بيني كرده‌اند؟ از طرفي در يكي دو سال اخير بدون اجراي چنين طرح‌هايي، تورم اين همه زياد بوده است (حداقل به اعتراف خود ايشان 25 درصد) حال ايشان براساس كدام معيار و با چه تضميني مي‌گويند تبعات اجراي طرح 11 الي 15 درصد خواهد بود؟درحالي كه با محاسبه يارانه يك حامل مانند برق چنين چيزي دور از ذهن است. تصور كنيد يك مكان توليدي كه اكنون ماهيانه مثلا‌ دو ميليون پول برق مي‌پردازد، پس از حذف يارانه بايد حداقل بيش از 7 برابر بپردازد يعني حدود 15 ميليون و مسلما اين افزايش هزينه روي قيمت تمام شده كالاي توليدي‌اش به همان نسبت تاثير خواهد گذاشت، حال اگر حذف يارانه ديگر حامل‌ها را نيز به اين بيفزائيم چه خواهد شد؟ اكنون بدون حذف يارانه‌ها كالاي توليدي وطني خيلي گران است و مردم قدرت خريد آنها را ندارند و به ناچار به كالاهاي بي‌كيفيت و ارزان چيني رو آورده‌اند، سلام مرا به آقاي پاشايي‌فام برسانيد و بگوييد به جاي 11 و 15 درصد، ما به صددرصدش هم راضي هستيم و 7 بار كلاهمان را به هوا پرتاب مي‌كنيم كه همان صددرصد باشد، باور نداريد اين خط و اين هم نشان، هميشه آفتابي باشيد. (11/10)

آفتاب يزد: اشكال ما و شما اين است كه قيمت همه كالاهاي اساسي از جمله كشك را در محاسبه تورم در نظر نمي‌گيريم. اگر اينگونه كالاها را در نظر بگيريد و سپس متوسط افزايش قيمت‌ها را با متوسط افزايش حقوق كارمندان و كارگران جمع بزنيد و تقسيم بر 2 كنيد، احتمالا‌ به رقمي در حدود همان 15 درصد خواهيد رسيد.

2148- تماس گرفتم تا پيشنهاد آن دوستمان كه گفته بود قانون اساسي را هر روز يك مورد پاورقي كنيد را تاييد كنم و از همه دوستاني كه با اين پيشنهاد موافقند خواهش دارم تماس گرفته و به آفتابيان نظرشان را اعلام كنند.(11/10)

2132- پسر برادر من را سه نفر شبانه به بيابان مي‌برند و هزاران جنايت روي او انجام مي دهند كه بعد از 6،7 ماه دادگاه آنها را تبرئه كرده، دو نفر را گرفته بازجويي كرده و يك نفر فراري بوده ولي تاكنون فراري را دستگير نكرده‌اند و ما خواستار اين بوديم كه پرونده به تهران بيايد ولي آنها جلوگيري كردند. ما دليل و مدرك و شاهد داشتيم ولي قضات آنها را تبرئه كردند. سوال من اين بوده كه آيا انصاف اين است كه به كودكي تجاوز كرده و مجرمان تبرئه شوند؟برادرزاده‌ام اكنون قصد خودكشي دارد. (11/10)

آفتاب يزد: شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.1056- درود بر شما مردمان سرزمين آفتاب و درود بر همه آفتابيان گرانقدر. به هنگام رونمايي از كتاب سياست خارجي جمهوري اسلا‌مي در دولت نهم، آقاي حميد مولا‌نا مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور سياست خارجي دولت نهم را يك رويكرد جديد در نظام بين‌المللي خواندند و خواستار تداوماين رويكرد شدند و انتخاب آقاي احمدي‌نژاد را تنها راه ادامه رويكرد ناميدند پس از او معاون وزير امور خارجه ادعا كرد تنها دولت نهم بوده كه توانسته منويات رهبري و امام فقيد را به اجرا در آورد و اين دولت به كوري چشم دشمنان در دوره بعد نيز به كار خود ادامه خواهد داد. در پاسخ به اين عزيزان بايد عرض شود مردم ايران آن‌قدر صغير نيستند كه كسي براي آنها تعيين تكليف كند. اين توهيني است به مردم از يك طرف و از طرف ديگر باعث دامن زدن به شايعاتي مي‌شود كه انتخابات ايران را صوري و فرماليته مي‌دانند. لطفاً شما به اين شايعات دامن نزنيد و افكار درخشان خود را در ميان هم‌فكران خودتان بيان كنيد.(11/10)

آفتاب يزد: ما هم معتقديم سياست خارجي دولت بر مبناي رويكرد جديد در عرصه بين‌المللي است كه بر مبناي آن، مي‌توان يك فرد دو تابعيتي را در بالاترين سمت‌هاي سياسي منصوب كرد. همچنين مي توان براي برقراري رابطه با كشوري كه سران آن دچار تفرعن هستند - مصر- آن قدر دستپاچگي نشان داد كه طرف مقابل دچار توهم شود و حرف‌هاي بي ربط بزند!

1307- رئيس هر خانوار ورق سوالات دولت را در مورد يارانه‌ها پر كرد و فرستاد، چندين ميليون از تعداد نفرات ثبت شده در اين پرسشنامه‌ها طفلان شيرخواره هستند، آيا اين طفلان، دولت را مي‌شناسند كه 63 ميليون تاييديه براي خود حساب كرده‌اند؟ اگر اين طور است در خردادماه هم راي ملت را از پدرها بگيريد تا ميزان تاييديه مشخص شود. (11/10)

1155- ما از اين آقايان دكتر سحابي، معين‌فر و برخي افراد ديگر متخصص انتظار داريم لااقل از لحاظ فكري و تخصصي به اين دولت مردمي كمك كنند در مورد لايحه هدفمند اقتصادي يا تمام موارد ديگر تا انشاءالله دولت از اين مسئوليت سنگين پيروز بيرون بيايد، مردم هم اين قدر گرفتاري نداشته تا هميشه دعاگوي آقايان هم باشند. (11/10)

1540- مي‌خواستم تشكر كنم از روزنامه خوبتان و يك پيشنهاد دارم كه جناب آقاي خاتمي اگر قصد دارند در انتخابات آينده شركت كنند و مي‌خواهند بدانند مردم به ايشان چه قدر علاقه دارند يك سايتي را معرفي كنند كه مردم ابراز رضايت‌مندي خودشان را از ايشان اعلام كنند و ايشان هم با قاطعيت بيايند كانديدا شوند تا بتوانند انتخاب شوند و هم خدمت به اسلام و انقلاب و هم كشور عزيزمان داشته باشند. (11/10)

1613- استقبال خودجوش فقط دانشجويان يك دانشگاه تهران اين قشر روشنفكر و قوه متحركه جامعه از آقاي خاتمي نمايانگر خواست بسياري از افراد براي تغيير در نظام اجرايي كشور است بالاخره اين سوال كه 240 ميليارد دلار درآمد نفت در سه سال و نيم گذشته در كجا هزينه شده است و چرا ما نبايد مانند ساير كشورهاي نفت خيز همسايه به رفاه نسبي رسيده باشيم هم در اينگونه استقبال‌ها بي‌تاثير نيست.(11/10)

1805- آقاي توكلي فرمودند آقاي احمدي نژاد با شجاعت طرح تحول اقتصادي را تقديم مجلس كرده است. مي‌خواستم بدانم اين چه شجاعتي است كه تورم به گفته خودتان به 31 تا 37 درصد خواهد رسيد و باعث خواهد شد وضع مردم كم‌درآمد و حقوق بگير از وضع فعلي بدتر شود؟ اين چه طرح تحول اقتصادي است و خودتان آن را با چه آثار خطرناكي همراه مي دانيد؟(11/10)

1832- چند سال پيش پاي درس آقاي قرائتي بودم ايشان يك خودكار برداشتند گفتند اگر اين خودكار را كه متعلق به اين وزارتخانه است در وزارتخانه ديگري كه متعلق به جمهوري اسلا‌مي است هزينه بكنيد فرداي قيامت گير هستيد و بايد جوابگو باشيد. من مي خواهم به ايشان و امثال ايشان عرض بكنم شما توجه كرديد در اين چند سال بخشي از پول بيت‌المال و مردم ايران سر از كشورهاي كمونيست و لا‌ئيك درآورده اما چيزي نگفتيد. اما حالا‌ در مورد بم اينگونه اظهارنظر مي‌كنيد؟ (11/10)

1210- از رشت تماس مي‌گيرم. اينجانب حمايت كامل خود را از كــانــديـداتـوري جـنـاب آقـاي كـروبـي اعـلام مـي‌دارم و خواهشمندم كه ايشان آن 50 هزار توماني را كه 4 سال پيش وعده داده بودند عملي نمايند و لطفا آن يك ساعت خوابشان را به پس از پايان شمارش آراء موكول نمايند. (11/10)

1127- اي كاش دستم مي‌شكست اين فرم اقتصادي را پر نمي‌كردم كه مرتبا آن را به عنوان رفراندوم به رخ من نكشند( !11/10)

1123- نمايندگان محترم مجلس در امور اقتصادي خواهش مي‌كنم در مورد اين لايحه تحول اقتصادي بررسي دقيق كنند كه نـتـيـجـه تـورمـي آن مـثـل مـسئله مسكن نشود كه خود آقاي احمدي‌نژاد هم گفتند يكي از دلايل گراني مسكن، اشتباه وزارت مسكن بود. تورم يك شبه چند برابر بالا‌ مي‌رود ، ده سال طول مي‌كشد پايين بيايد شايد هم پايين نيايد. اين را علم ‌اقتصاد ثابت كرده، استدعا مي‌كنم نمايندگان مجلس يك مقدار بررسي كنند و اجازه ندهند كه زندگي مردم به بازي گرفته شود.(11/10)

2119- مـي‌خواستم از طريق روزنامه شما از كاركنان، مسئولا‌ن و پزشكان بيمارستان قلب شهيد رجايي تهران خيلي تشكر كنم چون نزديك 4 سال خواهر من آنجا بستري بود به خصوص در بخش خصوصي يك، همه از خدمتكارها گرفته تا پزشكان واقعاً همه خوش برخورد و خوب بودند. (11/10)

1033- گويا در دي ماه، دو نفر در مشهد سنگسار شده‌اند، مگر رياست محترم قوه‌قضائيه بخشنامه ننموده‌اند كه سنگسار ديگر انجام نشود؟(12/10)

آفتاب يزد: لطف كنيد به ما هم بگوييد اين خبر را از كجا به دست آورده‌ايد؟

1032- همه ساله در فصل سرما، كشاورزان زحمتكش جنوب ايران گوجه‌فرنگي، خيار و صيفي‌جات مختلف را برداشت نموده و به شهرهاي شمالي مي‌فرستادند اما امسال به دليل عدم كمك به كشاورزان، گوجه‌فرنگي از تركيه سردسير وارد شده است. با نفت بشكه‌اي 35 دلار و تورم داخلي، از اين پس همه بايد نگران باشيم. (12/10)

1143- آقاياني كه قانون خدمات كشوري را تصويب كرده‌ايد لطفاً يك بار هم كه شده به حقوقي كه پايه گذاري كرده ايد نگاهي بيندازيد. من متعجبم كه با 32 سال كار فرهنگي و فوق ليسانس بايد به اندازه يك ديپلمه حقوق بگيرم، آخر چرا؟ (10/10)

1021- تا چند روز پيش نامه پست شهري 35 تومان تمبرش بود الا‌ن شده 240 تومان، البته مهر اكسپرس هم مي زنند ولي كسي كه اكسپرس لا‌زم ندارد و مي خواهد عادي برود هم بايد 240 تومان پول تمبر شهري بدهد، يعني 600 درصد رويش تورم حساب كردند. (10/10)

2255- من وامدار بانك ملت شعبه ... تعدادي از اقساطم عقب افتاد، به علت مريضي و تصادف ماشين ، بهره آن را 31 درصد دريافت كردند. آيا اين است بانكداري اسلامي بدون ربا؟ آيا مسئولين محترم بانك ملت باخبرند از اين بهره؟ (10/10)

آفتاب يزد: نام پيام‌‌دهنده و اطلاعات بيشتر در مورد محتواي پيام و نيز نام شعبه بانك، در روزنامه موجود است.

0014- ضمن همدردي با مردم فلسطين و محكوم كردن جنايات اسرائيل، مي‌خواستم بپرسم ما به عنوان مردم ايران كه در ايران زندگي مي كنيم در اعتراض به تعداد كشته‌شدگان تصادفات جاده‌اي داخل ايران كه آمار هر سالش معادل حدود 50 سال كشته‌شدگان جنايات اسرائيل در فلسطين است، آيا مي‌توانيم ادارات مسئول را محكوم كنيم؟ (11/10)

آفتاب يزد: ماهيت جنايات اسرائيل در غزه با مرگ مظلومانه بعضي هموطنان ما در جاده‌ها متفاوت است. كم كاري مسئولان اجرائي در ايمن‌سازي جاده‌ها نيز مجوزي براي ما نيست كه در برابر فجايع بي‌نظير غزه، سكوت كنيم. البته اميدواريم روزي بيايد كه امكان بيان اعتراضات منطقي و مسالمت آميز نسبت به برخي مديريت‌هاي ضعيفدر داخل كشور نيز فراهم شود.

0927- دوست داشتم در ارتباط با مشكل شارژ تاليا صحبت كنيد، نمي‌شود شما مطلبي چاپ كنيد؟ ديروز يك شارژ 20 هزار توماني را 28 هزار تومان خريدم اصلا‌ شارژ 10 هزار توماني هم گير نميآيد، ما چه گناهي كرديم كه اين سيم‌كارت‌ها را خريديم؟ حداقل اين شركت 4،5 ميليون مشترك دارد، همه‌ما همين‌طور دست به سر شديم. بعضي فروشندگان يك شارژ 10 هزار توماني را 15 هزار تومان مي‌فروشند، نمي‌شود مثل ايرانسل كاري كنند كه شارژش پايين‌تر بيايد يا اصلا‌ پيدا شود؟ ما كلي گرفتاريم، اميدوارم مطلبي يا تيتري بنويسيد تا اين شركت پاسخ دهد. (11/10)

0952- مدتي است هر كس براي مصاحبه و كارشناسي وارد شبكه صدا و سيما مي‌شود يك مدرك دكترا به ايشان مي‌دهند، حالا‌ اين شخص در هر زمينه‌اي كه كارشناسي داشته باشد چه در امور اقتصادي و چه در امور اجتماعي و چه در امور ديني و ورزشي، مجريان محترم با عنوان كردن آقاي دكتر، آقاي دكتر به ايشان برنامه خود را اجرا مي‌كنند، مي‌خواستم بگويم گرفتن مدرك دكترا بسيار كار سختي است و با مشقت، كسي مي‌تواند دكترا بگيرد، خواهش مي‌كنم به اين سادگي و راحتي اين عنوان‌ها را به هر كسي ندهيد و حق ديگران را ضايع نكنيد. (11/10)

2216- ما اهالي روستاي اسكندران از توابع شهرستان رامهرمز استان خوزستان هستيم. بخشي از زمين‌هاي كشاورزي ما را يك نهاد حكومتي گرفته در حالي كه سندهاي ما مربوط به سال 42 مي‌باشد، در ضمن به همه ارگان‌ها شكايت كرديم. اهالي روستا 90 درصدشان بسيجيان دوران جنگ هستند ما بايد چه كار كنيم؟ (11/10)

2331- آفرين به كساني كه قرار بود پول نفت را سر سفره بياورند ولي متاسفانه از اين وعده خبري نشد در عوض علا‌وه بر تعرفه بسيار بالاي خدمات، ماليات‌هاي عجيب و غريبي وضع نمودند. براي نمونه ماشين را به تعميرگاه جهت سرويس تعمير برده بودم در صورتحساب ديدم مبلغ160 هزار ريال نيز بابت ماليات منظور داشته اند كه من هم گردنم از مو باريكتر مجبور به پرداخت آن شدم، آري اينجاست كه مي گويند گر تو نمي پسندي تغيير ده مكان را البته اگر مكاني وجود داشته باشد . (11/10)

2332- من يك كتابي را در تاريخ 13/2/86 به شماره ثبت 13424 به اداره كتاب وزارت ارشاد ارائه دادم، در تاريخ 30/3/86 گفتند اين كـتاب مشروط شده اصلا‌حات را انجام داده تعهد كردم كه اصلا‌حات در چاپ انجام شود. بعد از اين تاريخ دوبار ديگر به من اصلا‌حيه دادند گفتند دوباره و سه باره بايد اين اصلا‌حات را انجام دهيد باز هم انجام دادم تا امروز كه 11/10/87 است هنوز مجوز اين كتاب صادر نشده علي رغم اصلا‌حات. (11/10)

1945- از بهشهر تماس مي گيرم. بغض گلويم را گرفته براي بازشدن آن پيام مي‌دهم 1- دست آقاياني كه در فصل پر محصول مركبات اقدام به واردات مركبات آن هم تريلي تريلي از پاكستان مي نمايند درد نكند 2- دست روانپزشك علوم پزشكي هم درد نكند چون تمام دردهاي اعتياد را فرموده اند اما دريغ از يك راه حل درمان اعتياد.(11/10)

2350-چندروز پيش مخابرات منطقه شهران بدون اطلاع قبلي تلفن‌هاي ما را قطع كرد شماره تلفن ما هم ... است. زنگ زديم رفتيم خودمان پيگيري كرديم گفتند دليلش نوسازي است و 24 ساعت ديگر وصل مي‌شود، 24 ساعت صبر كرديم تلفن‌ها به هم ريخته و اتصالي داشت و باز پيگيري كرديم 17 جوابي نداد. با بازرسي منطقه 4 مخابرات تماس گرفتيم گفت پيگيري مي‌كنند بعد از اينكه ايشان پيگيري كرد تلفن ما به كلي الان قطع شده و سه روز است كه پيگيري مي‌كنيم اما جوابي نمي‌گيريم. خواهش مي‌كنم يك نفر جواب بدهد، چون مخابرات اصلا‌ جواب ما را نمي‌دهد تلفن ما به بهانه نوسازي الان چند روز است قطع است.(19/10)

آفتاب يزد: شماره تلفن پيام دهنده، در روزنامه موجود است.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

احتراما در خصوص مطلب مندرج در صفحه 9 مورخه 9/9/87 آن روزنامه تحت عنوان به اطلا‌ع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلا‌م داشته باطل كردن كارت سوخت خودروهاي داراي پلا‌ك قديمي‌در جهت تسريع و اعمال فشار به افرادي است كه در فرصت قانوني اقدام به تعويض پلا‌ك خودروي خود ننموده‌اند وازآنجايي كه تا پايان سال 87 بايد كليه خودروها ،‌ داراي پلا‌ك كشوري شوند اين اقدام صورت پذيرفته ‌است . در حال حاضر 5 مركز شماره‌گذاري و تعويض پلا‌ك درسطح شهر تهران آماده ارائه خدمات به متقاضيان مي باشند.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن