تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817169580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امين‌زاده در گفتگو با فارس: بايد مكانيسمي براي پيگيري مستمر اصلاح ساختار شوراي امنيت ايجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امين‌زاده در گفتگو با فارس: بايد مكانيسمي براي پيگيري مستمر اصلاح ساختار شوراي امنيت ايجاد شود
خبرگزاري فارس: عضو سابق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بايد مكانيسمي در سازمان ملل تعريف شود كه به صورت مستمر روند تغيير ساختار شوراي امنيت را پيگيري كند.


«الهام امين‌زاده» عضو سابق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در ارزيابي خود از اظهارات رئيس جمهوري كشورمان مبني بر " تغيير ساختار شوراي امنيت و محل سازمان ملل"، خاطرنشان كرد: سازمان ملل توانايي لازم و كافي براي پيشگيري، حل و فصل و جبران وضعيت‌هاي خاصي كه صلح و امنيت و جان انسان‌ها را تهديد مي‌كند، ندارد.
وي افزود: اين موضوع به معناي آن نيست كه ما ابزارهاي لازم را در اختيار نداريم بلكه ابزارهاي متفاوتي كه در منشور سازمان ملل پيش بيني شده است، به درستي مورد استفاده قرار نمي‌گيرد و بيشتر بر اساس مصلحت انديشي‌هاي سياسي از اين ابزارها استفاده مي‌شود.
امين‌زاده اظهارداشت: استفاده ابزاري از سازمان ملل موجب شده كه اهداف بانيان منشور محقق نشود بنابراين هيچ تضميني وجود ندارد كه شوراي امنيت صلح، امنيت و جان انسان‌ها را تضمين كند.
عضو سابق كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: علاوه بر اين هيچ مكان و مسئولي وجود ندارد كه پاسخگوي فعاليت‌هاي سازمان ملل باشد و صرفاً شوراي امنيت در مقابل كشورها پاسخگوست.
وي يادآور شد: بحث تغيير ساختار سازمان ملل همزمان با تشكيل سازمان ملل پيشنهاد شد مبني بر اين كه ديوان بين‌المللي دادگستري ناظر بر اعمال شوراي امنيت باشد كه برخي كشورهاي غربي اين پيشنهاد را رد كردند و امروز به اين مرحله رسيده‌ايم كه كشورها خود بايد براي حفظ صلح در عرصه‌هاي منطقه‌اي تلاش كنند.
امين‌زاده تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم در عرصه جهاني كاري براي صلح، امنيت، حقوق‌بشر و جان انسان‌ها انجام شود بايد ساختار به نحو عادلانه‌اي تغيير يابد، به طوريكه از همه كشورها به صورت منصفانه براي نظارت نهادهاي شوراي امنيت حضور داشته باشند.
عضو سابق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه بافت شوراي امنيت مربوط به 60 سال پيش است، گفت: در زمان تشكيل شوراي امنيت تنها پنجاه كشور وجود داشتند اما در حال حاضر تعداد اين كشورها چند برابر شده است بنابراين بايد به همان ميزان هم اعضاي دائم گسترش يابند و از تمام فرهنگ‌ها و سيستم‌هاي سياسي در شوراي امنيت نماينده‌اي وجود داشته باشد تا همه نظر دهند. علاوه بر اين حق وتو هم بايد تغيير يابد و اينطور نباشد كه اگر تعداد اعضاي شوراي امنيت از 15 به 30 يا 40 نفر رسيد با يك راي 29 راي ديگر از اثر بيفتد.
وي يادآور شد: پيشنهاد رئيس جمهوري كشورمان در اين زمينه نيز قطعاً هم در سطح منطقه‌اي و هم در مجمع عمومي سازمان ملل بايد مطرح و راهكارهاي آن پيش‌بيني شود.
امين‌زاده افزود: در مورد تغيير ساختار سازمان ملل جلساتي تشكيل شده كه هيچ كدام به نتيجه نرسيده است و تجديد ساختار سازمان ملل هرزچندگاهي به علت فلج شدن شوراي امنيت بابش باز و دو مرتبه بسته مي‌شود بنابراين بايد مكانيسمي در سازمان ملل تعريف شود كه اين روند را پيگيري كند و به نتيجه‌اي برساند.
انتهاي پيام/خ
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن