تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816747357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرابي به نام خودروي ملي!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرابي به نام خودروي ملي!
روزنامه الحيات چاپ لندن با بررسي ايندكس خودروسازي در جهان نشان داده كه در هيچيك از كشورهاي عمده توليدكننده خودرو ، توليدي به نام خودرو ملي وجود ندارد. موتور پيكان تا سال 1359 به طور كامل از انگليس وارد مي شد و شركت ايراني صرفا به نصب آن روي خودروي وطني اقدام مي كرد.
صنعت خودروسازي در جهان ، يك صنعت فراملي بشمار رفته و كشورهاي صاحب نام در توليد خودرو سعي مي كنند توليدات خود را با استفاده از برترين تكنولوژي روز توليد كنند و براين اساس كمپاني هاي بزرگ خودروسازي از اينكه محصول خود را با استفاده از قطعات توليدي كشورهاي ديگر بسازند ، ابايي نداشته و پاره اي موارد براي بالاتر بردن كيفيت خودرو اصرار به مونتاژ برخي مدل هاي خود با قطعات توليدي خارجي دارند.

به گزارش تابناك: در صنعت خودروسازي ، توليد كنندگان به كيفيت توليد توجه دارند تا ماهيت آن و اين اشتباهي است كه متاسفانه خودروسازي ايران به آن دچار شده و اصرار به تقويت ماهيت توليد خود دارند و در واقع كيفيت را فداي ماهيت كرده اند و داستان توليد خودروي ملي از اين جا آغاز مي شود.

كشورهاي آمريكا ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه ، ايتاليا ، انگليس و كره جنوبي صاحب نام ترين كشورهاي خودروساز جهان هستند اين كشورها بر اساس استانداردهاي بين المللي موتورهاي محرك بيش از 60 درصد بازار خودرو جهان را در اختيار داشته و اين درحالي است كه ايندكس توليدات خود را از 90 بالاتر نبرده اند.

در همين زمينه روزنامه الحيات چاپ لندن با بررسي ايندكس خودروسازي در جهان نشان داده كه در هيچيك از كشورهاي عمده توليدكننده خودرو ، توليدي به نام خودرو ملي نداشته و آنچه در اين كشورها توليد مي شود خودرويي است كه بالاترين ايندكس توليدي آن كشور را دارا ست نه اينكه 100 درصد توليد همان كشور محسوب مي شود .

هم اكنون ايالات متحده آمريكا كه بيش از 40 درصد موتورمحركه خودرو در جهان را توليد مي كند شاخص توليد سيستم محركه و بازدارنده ( ترمز ) را به 85 رسانده و از برخي كشورها قطعات را وارد كرده و در سيستم هاي خود استفاده مي كند و البته تمامي قطعات فضاي رانندگي (اتاق ) و تجهيزات ايمني اتاق را از شركت هاي داخلي تامين مي كند و خودروسازان اين كشور براين باورند كه استفاده از قطعات يدكي ساخت كشورهاي ديگر به بالابردن كيفيت توليد منجر خواهد شد .

آلمان نيز وضعيتي مشابه آمريكا دارد با اين تفاوت كه كارخانجات آلماني را در خارج از كشور احداث كرده و توليدات قطعات را بر اساس ليسانس آلمان توليد مي كنند و البته برخي از تكنولوژي را منحصرا در اختيار خود گرفته و از آن به عنوان اطلاعات طبقه بندي شده ياد مي كنند ايندكس موتورمحركه خودروسازي آلمان نزديك به 86 است و خودروي آلماني كه 100 درصد ساخت اين كشور باشد ، وجود ندارد .

اما ژاپني ها شرايط كاملا متفاوتي دارند به اين گونه كه بيش از 50 درصد خودروسازي ژاپن در خارج از اين كشور صورت مي گيرد اما كاملا تحت نظر كارشناسان ژاپني و موسسات استاندارد عاي اين كشور تهيه و به كار گرفته مي شود و عليرغم اين شرايط بخش هايي از قطعات موتوري را از بازارهاي ديگر تهيه كرده و خودروسازي خود را به ايندكس 87 رسانده اند
ساير كشورهاي صاحب نام خورو ساز نيز ايندكس بين 60 تا 70 را براي خودروهاي خود به ثبت رسانده و براي ارتقاء كيفيت توليدات خود از برخي كشورهاي آسيايي نظير مالزي قطعات خود را تامين مي كنند .

در هندوستان شاخص توليد خودرو نزديك به 50 بوده و چين نيز از شاخص 52 برخودار است
پيش از پيروزي انقلاب اسلامي شاخص توليد پيكان در ايران ( در بخش موتور محركه و سيستم بازدارنده ) حدود 30 بوده و اين شاخص نيز به دليل توليد برخي قطعات ترمز پيكان در ايران ، بدست آمده زيرا موتور پيكان تا سال 1359 به طور كامل از انگليس وارد مي شد و شركت ايراني صرفا به نصب آن روي خودروي وطني اقدام مي كرد
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن