تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813188766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس انرژي:پايبندي به سهميه ها اعتبار اوپك در بازار نفت را حفظ مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك كارشناس انرژي:پايبندي به سهميه ها اعتبار اوپك در بازار نفت را حفظ مي كند
خبرگزاري فارس :يك كارشناس انرژي تاكيد كرد اعضاي اوپك بايد براي جلوگيري از بي اعتبار شدن اين سازمان در بازار جهاني انرژي بايد به سهميه هاي توليد پايبند باشند .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از نشريه ميس ، توليد نفت اوپك طي ماه دسامبر كاهش يافت ولي ميزان كاهش توليد اوپك به اندازه اي نبود كه روند نزولي قيمت جهاني نفت را متوقف كند .
به نظر مي رسد اوپك براي جلوگيري از ادامه روند نزولي قيمت نفت و دستيابي به هدف توليد 845/24 ميليون بشكه اي از ابتداي ژانويه 2009 چالشهاي زيادي را پيش رو دارد .
تلاشهاي اعضاي اوپك براي كاهش سقف توليد از ابتداي ژانويه 2009 در حالي است كه قيمت نفت سبك آمريكا طي ماه گذشته در آستانه سقوط به كمتر از 30 دلار قرار گرفت .
اوپك از سپتامبر تا كنون 2/4 ميليون بشكه از سقف توليد خود را كاسته است . ايران بايد سقف توليد خود را نسبت به سپتامبر 550 هزار بشكه در روز و ونزوئلا نيز بايد ميزان توليد خود را 360 هزار بشكه در روز كاهش دهند . ايران صادرات نفت خود به دو پالايشگاه آسيايي را طي ماه ژانويه كاهش داده است . ونزوئلا تا كنون رسما 189 هزار بشكه از توليد نفت خود را كاهش داده است .
عربستان ، امارات ، الجزاير ، آنگولا ، كويت و قطر نيز سقف توليد خود را از ابتداي ژانويه كاهش داده اند .
رافائل كورئا رييس جمهور اكوادور و شكري غانم وزير نفت ليبي نيز پايبندي كشورهاي خود را به سهميه هاي جديد توليد نفت اعلام كردند . امارات نيز از كاهش توليد نفت در ميدانهاي بزرگ نفتي اين كشور خبر داد . عربستان نيز سقف توليد خود را طي ماه فوريه بيش از پيش كاهش خواهد داد . كارشناسان انرژي نسبت به پايبندي اعضاي اوپك به توافقات نشست اوران الجزاير با ترديد مي نگرند . پل توستي از موسسه پي اف سي انرژي در اين باره گفت ، اعضاي اوپك بايد براي جلوگيري از بي اعتبار شدن اين سازمان در بازار جهاني انرژي تلاش كنند و به سهميه هاي توليد پايبند باشند . پايبندي اعضاي اوپك به سهميه هاي توليد ، تنش در خاورميانه ، قطع صادرات گاز روسيه به اوكراين و سرماي هوا در آمريكا و اروپا مي تواند موجب افزايش قيمت نفت شود .
آمارهاي مربوط به توليد نفت اوپك طي ماه دسامبر نشان مي دهد ، اعضاي اين سازمان همچنان راه طولاني را براي دستيابي به اهداف مورد نظر و تحقق سقف توليد تعيين شده در پيش دارند . آمارهاي منتشر شده از سوي موسسه پترولوجيستيكس ، اويل موومنتس و سازمان بين المللي انرژي نشان مي دهد اوپك با چالش بزرگي روبرو است و آن ميزان پايبندي اعضا به سهميه هاي جديد توليد است . گرچه نماينده ايران در اوپك از احتمال برگزاري نشست فوق العاده اين سازمان طي ماه فوريه در كويت خبر داده ولي اكثر اعضاي اوپك تمايلي براي برگزاري چنين نشستي ندارند . اعضاي اوپك طي چهار ماه گذشته چهار نشست را برگزار كرده اند .
انتهاي پيام /
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن