تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798460413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاريخ انقلاب -اختلافات مالي ايران و آمريكا-9 مي‌خواهيم سر ما كلاه نرود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تاريخ انقلاب -اختلافات مالي ايران و آمريكا-9 مي‌خواهيم سر ما كلاه نرود
ما تلاشمان اين است كه به سرمان كلاه نرود. ولي خوب، اگر طرف زرنگ بود در اين زمينه هيچ تضميني نمي‌دهيم ممكن است كلاه سرمان بگذارد. ما در اينجا تضمين نمي‌دهيم و تلاش مي‌كنيم كلاه سرمان نرود.
فكر مي‌كنيم هيچ كسي همچنين تضميني نمي‌تواند بدهد. ما تمام كوششمان و تلاشمان را مي‌كنيم كه به هيچ وجه در اين ماجراها كلاه سرمان نرود، ولي همين قدر بگويم مسائلي كه به حكميت ارجاع مي‌شود، يك مسائل كشداري است. خيلي اگر خوش‌بينانه برخورد كنيم ممكن است اين مسائل سه سال طول بكشد و شايد مجبور بشويم كه يك دستگاه ساختمان درلاهه بگيريد و كلي هم در مورد اين مسائل ارجاع به حكميت بابت ساختمان اجاره بپردازيم. من دارم تمام جوانبش را به برادران مي‌گويم كه بدانند كه اين شكل است يا بايد راهي پيش پاي دولت باشد و بگويد آقا ما اين دعاوي را قبول نداريم، سفير الجزاير آن روزي كه تشريف آورد و اين حرف را به من زد و گفت كه آمريكا از ما پرسيد كه آيا دعاوي بر حق ما و دعاوي كه جنبه واقعي دارد به ما پرداخت خواهد شد يا نه؟ خيلي ببخشيد، بدون اينكه من از شما اجازه بگيرم، گفتم كه در شان انقلاب اسلامي ايران نيست كه اگر به يكي دين واقعي دارد آن دين را نپردازد خوب، البته اين يك خرده ما را تحت‌تاثير قرار داد، شايد يكي از دلايلي هم كه به فكر فرو رفتيم كه جواب اين را چطوري بدهيم اين مساله بود. يعني واقعا راهي ما نديديم. اگر واقعا به يك نفر دو ريال هم بدهكاريم و اگر مدركي و سندي هست ولو اينكه يكصد ميليارد ريال هم از يك‌جا طلبكار باشيم ما اين را تشخيص داديم كه بايد اين بدهي را بدهيم و طلبمان را با اشكال مختلفي كه مي‌توانيم، وصول كنيم و مطلبي را هم كه بعضي از برادران گفتند كه ضدانقلاب و مخالفان اعتراض خواهند كرد و مخالفين از اين جريان سوء‌استفاده خواهند كرد، مي‌خواستم اين مساله را در آخر صحبتم توضيح بدهم كه برادرها توجه بكنند كه در مساله اشغال جاسوسخانه ما يك‌سري مخالفيني داشتيم كه از ابتداي امر مخالف بودند. از ابتداي امر مي‌گفتند هر روز زودتر از اينها آزاد بشوند به‌نفع مملكت است. خوب براي آنها كه ديگر بحثي نيست. يك عده‌اي هم بودند كه از ابتدا اگر يادتان باشد يك عده ضدانقلاب روزهاي اول اعلاميه مي‌دادند كه اين كار خود آمريكا است. اين برادراني كه جاسوسخانه را اشغال كرده‌اند در واقع خودشان عمال آمريكا هستند وقتي ديدند حركت اوج گرفت، فرصت‌طلبانه آمدند دنبال اين قطاري كه داشت حركت مي‌كرد،‌ گرفتند.
يك مدتي به نفع دانشجويان پيرو خط امام هورا كشيدند، همين كه ديدند مساله از آن تب و تاب و از حرارتش افتاد باز شروع كردند به حمله كردن شما، حتما روزنامه‌هاي‌شان را خوانده‌ايد و خصوصا در اين دو سه ماه اخير با قضيه اين طوري برخورد مي‌كنند. من اينجا به جرات مي‌گويم هيچ گروه مخالف و ضدانقلابي نبود كه از روز اول گروگانگيري و اشغال جاسوسانه را تاييد بكند و گروه‌هاي ضدانقلاب چپ هم حتي اربابان هيچ كدام‌شان كه اين مساله را تاييد نكردند هيچ حتي محكوم هم كردند بالطبع آن‌ها هم جرات نمي‌كنند چيزي را كه اربابان محكوم كردند. هم چين و هم روسيه هر دوشان اين مساله را محكوم كردند. بالطبع آن‌ها هم نمي‌توانند در اين زمينه چيزي بگويند. مطلب آخري هم كه من مي‌خواهم بگويم كه اين مصوبه را احتياطا به مجلس آورده‌ايم، چه بسا ما الان مشغوليم و با الجزايري‌ها در رابطه هستيم. دولت آمريكا يك‌سري بهانه‌جويي‌ها مي‌كند و يك سري گربه‌رقصاني‌هايي مي‌كند كه امكان دارد كه اصلا نرويم توي مايه امضاي اين تعهدنامه‌ها. منتها اين مصوبه را به اين دليل به مجلس آورده‌ايم كه مجلس، اين امكان را به ما دهد كه در صورتي كه ما احساس كرديم آنچه را كه آنجا مي‌شود به نفع ملت و به نفع انقلاب اسلامي ايران است بتوانيم امكان عملي‌اش را پيدا كنيم. البته ما بر اساس رايي كه مجلس مي‌دهد يك سري تعهداتي هست كه در هشت ماده هم ما امضا خواهيم كرد و هم دولت آمريكا امضا خواهد كرد كه به طور خلاصه مي‌گويم كه سه حكم ما و سه حكم دولت آمريكا و سه حكم هم با توافق طرفين و اگر نشد، با نظر يك مرجع بين‌المللي كه مورد تاييد طرفين باشد، انتخاب بشود. ما دولت الجزاير را مرجع بين‌المللي معرفي كرديم و آن‌ها نپذيرفتند، چون مي‌گويند كه دولت الجزاير طرفدار شما هست، ما به عنوان مرجع بي‌طرف نمي‌پذيريم. بالطبع طرح كار اين طوري است كه ما علت اينكه تمام مواد را به مجلس ارجاع نكرديم، اين بوده است كه كل اين قضيه و اصولا نوشتن اين تعهدات در رابطه با وظايف مجلس نيست. دولت همين كه اجازه پذيرش حكميت مرضي‌الطرفين را پيدا كند، مي‌تواند چنين چيزي را به تصويب مجلس برساند، ولي در اينجا موارد دعوا ذكر نشده است. طبيعي است كه موارد مشخص هم كه پيش بيايد در هر مورد اگر حكم بخواهد نظر بدهد طبيعي است كه طبق قانون عمل خواهد شد و دولت هم آمادگي دارد من ديگر عرضي ندارم، والسلام. البته يك سري سوالات شده است، جناب آقاي هاشمي اين سوالات را چه كار كنيم.
رييس- مي‌توانيد سوالات را توضيح بدهيد، البته وقت مجلس دارد تمام مي‌شود.
موحدي ساوجي- آقا دارد وقت تمام مي‌شود.
بهزاد نبوي-سوال شده «شما فرموديد كه اين دعاوي مربوط به اين انقلاب و مربوط بوده است بايد ارجاع گردد و اگر دعاوي يا شكايات مربوط به گروگانگيري باشد بايد يكسره ابطال اعلام گردد. مطابق شرايطي كه مجلس مشخص فرموده است.»
بلي، اين مساله را قبلا هم به ما گفتند، گفتند كه دعاوي كه غير از اين دو رابطه است چه ربطي به اين مساله پيدا مي‌كند.
ببينيد روابط ما با آمريكا يك روابط عادي نيست و ما هم نمي‌خواهيم يك روابط عادي باشد. وقتي كه دولت آمريكا، كارتر برمي‌دارد يك تعهدنامه 70-60 صفحه براي ما مي‌نويسد و به اينجا مي‌فرستد و مي‌گويد به محض اينكه شما اين كار را كرديد من اين‌ها را امضا كرده، تحويل دولت الجزاير مي‌دهم و ما مي‌گوييم كه امضاي كارتر به درد ما نمي‌خورد، ما نبايد انتظار داشته باشيم از طرف مقابل هم كه طبق قوانين و عرف بين‌المللي در مورد دعاوي كه دارد، برود و عمل بكند يعني با قضيه از اين موضع برخورد مي‌كنيم. يعني آن‌ها مي‌گويند شما كه امضاي ما را قبول نداريد ما چطوري مي‌توانيم اگر دعاوي داريم، بپذيريم كه شما طبق قوانين عمل مي‌كنيد. توجه مي‌كنيد، اين مساله را دقت بفرماييد يكي از برادرها گفته است كه ...
ادامه دارد ...
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن