تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان بايد خودش را مجازات كند!؛ ما قرباني «اتفاق سالاري» هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سازمان بايد خودش را مجازات كند!؛ ما قرباني «اتفاق سالاري» هستيم
* رسول بهروش
1) هر چقدر خروج داريوش مصطفوي از پرسپوليس پيش بيني پذير مي نمود، ورود مدير پا به سن گذاشته و امتحان پس داده اي مثل حاج عباس انصاري فرد غير منتظره بود. «اتفاق» حضور حاج عباس نيز مثل «اتفاقهايي همچون حذف كاشاني و فتح ا... زاده و البته دكتر قريب، بخشي از موج حوادثي است كه پرسپوليس و استقلال و در سيمايي كلي تر، فوتبال ايران بر روي آن نفس مي كشد.
2) مديران فوتبال ايران بيش از آنچه توليد كننده حادثه ها باشند، مجبورند حوادث رخ داده را اداره كنند. به تعبيري روشن تر، مدير در فوتبال ايران لوازم كافي براي جريان سازي را در اختيار ندارد. او اگر بخواهد مثل همين عباس انصاري فرد در اوايل دهه هشتاد، درآمدزايي كند، ناچار است زيربار آوار بدهي و نيز فقدان پيش پا افتاده ترين اصول اقتصادي كمر تا كند، اگر بخواهد دست به خانه تكاني و در افتادن با مظاهر سنت بزند، نظير اكبر غمخوار كه در اعتراضهاي هواداران پروين گم شد، نابود مي شود، اگر هم بخواهد تا آخرين لحظه ها با همه نوسانهاي تيم بسازد و مجموعه را به سر منزل مقصود برساند، وادار خواهد شد به دلايل واهي مثل حاج حبيب و حاجي فتح ا... زاده سمتش را ترك كند!
3) مديري كه نمي تواند، اجازه ندارد و يا فرصت نمي كند دست به جريان سازي بزند، تنها وظيفه اش اداره اتفاقهاي رخ داده خواهد بود. او روي موج رويدادها مي نشيند و تنها مي تواند چشم به آينده بدوزد. در ماجراي جايگزيني انصاري فرد با مصطفوي نيز چيزي بيرون از قاعده رخ نداد. داريوش خان قرباني روابطي شد كه او را همين چند ماه پيش به ساختمان مديريت پرسپوليس رسانده بود.
اينجا، اين حادثه است كه حكم مي راند و در فوتبال دولتي ايران، هر آيينه بايد منتظر حادثه تازه تري بود.
4) ترديدي وجود ندارد كه اين شعارهاي فراخواندن متوليان ورزش به ثبات و پايداري تا ابد و مادام كه اصلاحي جدي در ساختار آن شكل نگيرد، راه به جايي نخواهد برد. در حال حاضر زمام كار فوتبال در اختيار دولتمردان است و سليقه ها و عقيده هاي متفاوت آنها، باز تابهاي مختلفي را خواهد داشت. با اين حال گاهي در ميان همين دولتمردان نيز اقدامهاي ضد و نقيضي صورت مي گيرد كه جداً جاي تعجب دارد.
5) در طول اين چند ماه، سازمان تربيت بدني به اندازه اي در قبال فوتبال، پارادوكسيكال عمل كرده كه آدمي گمان مي كند در اين برهه 10 رئيس متفاوت بر مسند رياست اين سازمان نشسته اند! آنجا كه سازمان ورزش دستور داد همه تيم ها از هزينه هاي جاري خود بكاهند، خودش دست به قانون شكني زده و سر كيسه را براي قرمز و آبي شل كرد و آنجا كه امر كرد همه پرسپوليسي ها مجبور به سازش با پيرواني هستند، خودش استنكاف كرد و به دست مديرانش باب مذاكره را با لوكابوناچيچ باز كرد.
شايد وقتي سازمان تهديد مي كرد كه هر كس در كار پيرواني كارشكني كند مجازات خواهد شد، نمي توانست حدس بزند كه روزي بايد خودش را مجازات كند!
6) اتفاقها همچنان از راه مي رسند و با خودشان عده اي را مي آورند و عده اي را مي برند. مادام كه فوتبال ايران درگير «اتفاق سالاري» باشد، هر موفقيتي «اتفاقي» قلمداد شده و هر شكستي نيز «حادثه اي» خواهد بود كه قابل كالبد شكافي و بهره گيري از آن براي آينده نيست. ما همچنان در حال درجازدن هستيم، بدون اينكه بدانيم اين ناكامي ها و پسرفتها ريشه در ساختار متزلزل و غلط فوتبال ما دارد. پايان اين آمد و شدها چه خواهد بود؟!
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن