تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813234606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن پست : شكست اسرائيل در غزه نزديك است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: واشنگتن پست : شكست اسرائيل در غزه نزديك است
روز گذشته پس از آنكه اعلام شد مقاومت سرسختانه مبارزان فلسطيني در نوار غزه به زمين گير شدن نيروي زميني ارتش اسرائيل در برخي مناطق مورد منازعه منجر شده است روزنامه هاي « واشنگتن پست » و « هاآرتص » در تحليل هاي جداگانه شكست رژيم صهيونيست را قريب الوقوع دانسته و خواستار خروج فوري سربازان اسرائيلي از نوار غزه شدند.
« وائل الدحدوح » خبرنگار الجزيره از غزه گزارش داد « بيت لاهيا » نيز ديروز شاهد درگيري هاي شديد بود. بر اساس اين گزارش نيروهاي مقاومت اسلامي همچنين تلاش نظاميان صهيونيست را براي پيشروي به سمت مناطق مسكوني در محله « الزيتون » ناكام گذاشتند. در اين منطقه مرزي نظاميان صهيونيست مستقرند و در گذشته به شهرك « تساريم » معروف بود. نظاميان صهيونيست تلاش داشتند تا شهر غزه را از ديگر مناطق جنوبي اين منطقه جدا كنند.
همزمان با درگيري هاي زميني جنگنده هاي رژيم صهيونيستي مناطق مختلف نوار غزه را امروز آماج حملات هوايي خود قرار دادند كه در دور جديد اين حملات هشت فلسطيني عضو يك خانواده فلسطيني در شرق جباليا به شهادت رسيدند كه بدين ترتيب شمار شهداي فلسطيني به 821 تن و شمار مجروحان 3340 نفر رسيد .
گردان هاي القدس نيز اعلام كردند كه نيروهاي مقاومت در حمله غافلگيركننده تني چند از نظاميان صهيونيست را در شمال نوار غزه كشته و زخمي كرده اند.
دراين باره يك روزنامه آمريكايي با بررسي اقدام نظامي رژيم صهيونيستي در نوار غزه و اهدافي كه اين رژيم از اين اقدام دنبال مي كند نوشت : « اقدام نظامي اسرائيل در نوار غزه در حال شكست است . »
به گزارش فارس واشنگتن پست در سرمقاله اي نوشت : « جنگ عليه حماس يك بار ديگر اثبات كرد كه با ابزار نظامي نمي توان جنبش هاي خاورميانه اي را از ميان برداشت .اگر دولت اوباما از اين امر درس عبرت بگيرد فرصت مناسبي براي حل و فصل و مناقشه اسرائيل و فلسطينيان بوجود خواهد آمد. »
در اين مقابله درباره اهداف رژيم صهيونيستي در تجاوز به غزه آمده است : « تلاش اسرائيل اين بود كه بتواند ظرفيت و توان نظامي حماس را كاهش داده و آن را مجبور به پذيرش آتش بسي كند كه خواسته ها و شروط اسرائيل در آن لحاظ شده باشد. »
اين مقاله بركناري حماس از قدرت را نيازمند هزينه سنگين و زمينگير شدن نيروهاي اسرائيلي در غزه براي مدت نامعلوم توصيف كرد.
دراين گزارش تصريح شده است : « تنها كاري كه ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل مي تواند انجام دهد اينست كه توافقنامه اي را براي استقرار نيروهاي بين المللي بپذيرد. اما اين امر نمي تواند مانع از توسعه راكت هاي حماس شود كه مانند حزب الله لبنان توانسته بطور موفقيت آميزي مقابل تهاجم اسرائيل مقاومت كند. »
در اين مقاله آمده است : ناكامي اصلي در خودبيني و غروري است كه در ميان سران اسرائيل درباره اين وجود دارد كه مي تواند حماس را با استفاده از اختناق اقتصادي يا به زور اسلحه به نحوي از بين ببرند.
اين روزنامه تصريح كرد : « حماس بر عكس القاعده يك سازمان تروريستي نيست بلكه يك جنبش اجتماعي وسياسي است كه حمايت هاي مردمي قابل توجهي دارد. »
همچنين روزنامه هاآرتص با درج مطلبي در اينترنت خواستار خروج فوري نظاميان رژيم صهيونيستي از غزه شد.
به نوشته اين روزنامه حوادثي همچون جنگ لبنان نشان مي دهد هرچه ماشين جنگي اسرائيل بيشتر در گل و لاي غزه فرو مي رود باعث كشتار غيرنظاميان بي گناه مي شود جان سربازان اسرائيلي بي دليل به خطر مي افتد و در داخل نيز موجب خستگي مردم اسرائيل مي شود.
به نوشته اين روزنامه در حال حاضر شكاف عميقي ميان تزيپي ليوني وزيرخارجه اسرائيل و ايهود اولمرت و ايهود باراك پديده آمده است . باراك و ليوني خواستار دستيابي به يك توافق براي تضمين آرامش موقت در مناطق جنوبي و جلوگيري از تشديد قدرت حماس در باريكه غزه به كمك آمريكا و مصر هستند اما ليوني تاكيد مي كند بازگشت به آرامش باعث تشديد قدرت نظامي حماس مي شود و مايل است اسرائيل بدون توافق با حماس و به طور يكجانبه نيروهاي خود را از غزه خارج كند اما در عين حال به حماس بفهماند كه هر گونه حمله به اسرائيل به سختي پاسخ داده خواهد شد.
به نوشته اين روزنامه همچنان كه مقامات اسرائيل به بحث و گفتگو مي پردازند فشارهاي دروني و بيروني به اسرائيل افزايش مي يابد و هر چه نيروهاي اسرائيلي بيشتر پيش مي روند وضعيت پيچيده تر مي شود و نظاميان و مردم عادي بيشتر در نگراني و خطر قرار مي گيرند.
در اين ارتباط يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با زير سئوال بردن توجيهات رژيم صهيونيستي در حمله به غزه مبني بر دفاع از خود تصريح كرد : « اسرائيل بطور جدي ناقض قوانين بين المللي از جمله ارتكاب جنايات جنگي است . »
به گزارش فارس روزنامه آمريكايي « وال استريت ژورنال » نوشت : « حملات كنوني اسرائيل به نوار غزه را نمي توان دفاع از خود دانست بلكه اين حملات با نقص هاي جدي قوانين بين الملل از جمله جنايات جنگي همراه است . »

نويسنده تصريح كرد : « سران ارشد سياسي و نظامي مسئوليت شخصي تهاجمات خود را بر عهده دارند و مي توانند بخاطر جنايات جنگي از سوي يك دادگاه بين المللي با ملت هايي كه نظام قضايي جهاني را اجرا مي كنند تحت تعقيب قرار گيرند. »
دراين مقاله تصريح شده است : « اگر نقض قانون نبرد از سوي حماس نيز صورت گرفته باشد اقدام آنها توجيهي براي جنايات اسرائيل نيست . »
در اين گزارش با رد ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه گروه هاي فلسطيني در ابتدا به اسرائيل حمله كرده اند با اشاره به آتش بس 6 ماهه ميان دو طرف تاكيد شده است : « اسرائيل آتش بس را در 4 نوامبر در حمله به نوار غزه و كشتن يك فلسطيني نقض كرد . حماس با شليك راكت جبران كرد و بعد از آن اسرائيل پنج فلسطيني ديگر را كشت . در روزهاي بعد از آن حماس به حملات خود ادامه داد. اسرائيل در اين اوضاع نمي تواند ادعا كند از خود دفاع مي كند زيرا اين جنگ با تحريك خود اسرائيلي ها آغاز شده است . »
روزنامه گاردين هم نوشت : بيش از يك سوم كشته شدگان حملات اسرائيل به غزه را كودكان تشكيل مي دهند.
گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روزنامه گاردين حاكيست به گزارش سازمان ملل متحد با شدت يافتن جنگ و ورود سربازان اسرائيلي به غزه تلفات كودكان نزديك به چهار برابر شده است .
در هشت روز اول درگيري 60 كودك جان خود را از دست دادند و تا امروز هم شمار اين قربانيان به 265 نفر رسيده است .
تنها در حملات روز جمعه هشت كودك كشته شدند كه آمار كلي تلفات را در ناحيه اي كه طول و عرض آن حدود 60 كيلومتر در 14 كيلومتر است به دستكم 800 نفر رساند .
دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارش هفتگي خود نوشت در غزه هيچ محلي امن نيست و هيچ پناهگاهي هم وجود ندارد تا غير نظاميان و بويژه زنان و كودكان بتوانند در آن در امان باشند.
ارتش اسرائيل همچنين اصرار دارد كه بيشتر كشته شدگان را اعضاي حماس تشكيل مي دهند اما المزان كه يك سازمان حامي حقوق بشر فعال در غزه است اعلام كرد ارتش اسرائيل به غيرنظاميان بي دفاع حمله مي كند.
بر اساس گزارش اين سازمان تعدادي از كودكان زخمي هم به علت آنكه تيمهاي امداد قادر به حضور در صحنه هاي درگيري نيستند از بين مي روند.
در اين حال شبكه خبري « سي .ان .ان » اعلام كرد ادامه حملات اسرائيل به غزه آن هم پس از تصويب قطعنامه در شوراي امنيت نشانه عجز و ناتواني سازمان ملل متحد است .
اين شبكه اعلام كرد درخواست هاي بين المللي و درخواست سازمان ملل براي برقراري آتش بس در غزه ظاهرا گوش شنوايي پيدا نكرده است .
نيك رابرتسون گزارشگر سي ان ان در گزارش خود از مرز فلسطين اشغالي و غزه گفت : حملات به شكلي ادامه دارد كه گويي اصلا نشستي در شوراي امنيت سازمان ملل برگزار نشده است . اسرائيل چند دقيقه پس از تصويب قطعنامه شوراي امنيت تهاجم خود را از سر گرفت و به مناطقي در عمق شمال غزه حمله كرد.
نيروهاي حماس نيز حملات موشكي خود را شدت بخشيده اند آنها تا اواخر بعدازظهر بيش از 30 موشك به اسرائيل شليك كردند .
ليوني : تا زماني كه حماس زنده است پيروز است
وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در گفتگو با يك روزنامه آمريكايي اعتراف كرد كه راهبرد حماس مقاومت و ادامه بقاست . تا زماني كه آنها زنده اند اين يك پيروزي براي آنهاست .
به گزارش فارس « زيپي ليوني » در مصاحبه با « واشنگتن پست » اعلام يك جدول زماني براي عمليات نظامي اسرائيل در نوار غزه را رد و اذعان كرد كه كوتاه ترين زمان درگيري براي اسرائيل بهتر است .

ليوني در ادامه تاكيد كرد كه در پايان عمليات نظامي در غزه اسرائيل بايد اطمينان يابد كه با تسليح مجدد حماس روبرو نخواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فشار بر اسرائيل براي دستيابي به آتش بس حماس را تقويت كرده است گفت : راهبرد حماس مقاومت و ادامه بقاست . تا زمانيكه آنها زنده اند اين يك پيروزي براي آنهاست . هنگامي كه آنها مي دانند جامعه جهاني بر اسرائيل فشار وارد مي كند مي توانند استقامت ورزند.
وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي همچنين در جواب اين پرسش كه آيا تصور مي كند دولت « باراك اوباما » رئيس جمهوري جديد آمريكا مانند « جرج بوش » رئيس جمهوري كنوني آمريكا از اسرائيل حمايت خواهد كرد. تلويحا پاسخ مثبت داد و گفت : من معتقدم آمريكا و اسرائيل نه تنها در ارزش ها و منافع شريكند بلكه درك يكساني نيز دارند.
حمايت رسمي آمريكا از نسل كشي در غزه
كنگره و سنا آمريكا در حالي كه همه دنيا خواهان توقف نسل كشي اسرائيل در غزه هستند. در دو قطعنامه جداگانه از جنايات اسرائيل پشتيباني و گفته اند دولت آمريكا بايد كاري كند كه گروه هاي مبارز فلسطيني بويژه حماس هرگز قادر به بازسازي خود نباشند.
سناتورها و نمايندگان مجالس آمريكا كشتار كودكان و زنان فلسطيني را « دفاع اسرائيل از خود » ناميده اند.
سازمان ملل روز جمعه و همزمان با تصويب دو قطعنامه در سنا و كنگره آمريكا اعلام كرد كه اسرائيل فقط در 14 روز گذشته حدود 300 كودك فلسطيني را كشته و بيش از يك هزار كودك را شديدا مجروح كرده است .
در قطعنامه اين دو مجلس همچنين ادعا شده كه ايران به حماس كمك كرده تا برد موشك هاي دست ساز خود را بيشتر كند و باعث شده بتواند در برابر اسرائيل مقاومت كند.
« نانسي پلوسي » رئيس مجلس نمايندگان آمريكا گفته است كه حمايت واشنگتن از (جنايات ) اسرائيل در راستاي منافع ملي آمريكا است .
اين در شرايطي است كه روز گذشته رژيم صهيونيستي در پانزدهمين روز حملات وحشيانه به نوار غزه از واشنگتن درخواست كمكهاي نظامي فور يكرده و واشنگتن نيز در صدد ارسال فوري سه هزار تن مواد منفجره و مهمات براي اين رژيم است .
به گزارش خبرگزاري مهر شبكه تلويزيوني المنار لبنان اعلام كرد : آمريكا به شدت تلاش مي كند تا سه هزار تن مواد منفجره و مهمات را با يك كشتي يوناني براي رژيم اشغالگر اسرائيل ارسال كند تا در جنگ بي رحمانه عليه نوار غزه و مردم بي دفاع آن مورد استفاده قرار دهد.
ارتش آمريكا پيش از اين هزاران تن بمب فسفري به رژيم صهيونيستي اهدا كرده بود بمبهاي فسفري سبب به جا ماندن اثرات بسيار خطرناك بر روي بدن و در برخي مواقع مرگ افرادي مي شود كه در معرض اصابت اين بمبها و گازهاي سمي متصاعد شده از آن قرار مي گيرند.
اخيرا يك روزنامه انگليسي تصاويري از به كارگيري اين بمبها بر ضد مردم بي دفاع غزه و اثرات خطرناك آن برروي مجروحان فلسطيني را منتشر كرده بود كه با خشم صهيونيستها روبرو شد.
حمله به دفاتر العالم و پرس تي وي در غزه
تانك هاي اسرائيلي دفاتر دو شبكه تلويزيوني پرس تي وي و العالم را به سبب اطلاع رساني از فاجعه غزه مورد هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر تانك هاي رژيم اسرائيل با هدف قراردادن دفاتر اين دو شبكه در راستاي مقابله با آزادي اطلاع رساني و انتقال عمق فجايع غزه به بيرون يكي از خبرنگاران را زخمي كردند.
پرس تي وي اعلام كرد در جريان حمله اسرائيل به دفتر اين شبكه و العالم دو نفر مجروح شدند.
خبرنگار اين شبكه گفت كه ساختمان آن در حالي مورد هدف قرار گرفت كه خبرنگاران آن با روشن كردن پروژكتور برروي سقف آن مشغول تصويربرداري بودند.
اين شبكه اعلام كرد كه اسرائيلي ها پيش از حمله هيچ اخطاري به كاركنان آن نداده اند.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن