تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816587470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان سفر دوره‌اي رئيس مجلس لاريجاني: طرح برخي از كشورها براي حل مسئله غزه، عسلي زهرآگين است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پايان سفر دوره‌اي رئيس مجلس لاريجاني: طرح برخي از كشورها براي حل مسئله غزه، عسلي زهرآگين است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر ديروز جمعه با بدرقه رسمي رييس مجلس اردن، امان را به مقصد تهران ترك كرد.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" علي لاريجاني، ديروز وارد اردن شده و به همراه روساي مجالس سوريه و اندونزيٰ با مقامات اين كشور مذاكراتي را انجام داد.
وي چهارشنبه به سوريه رفت تا در اجلاس تروئيكاي مجالس آسيايي شركت كند.
وي همچنين در بيروت با مقامات لبناني ديدار و مذاكره كرد.

**رييس مجلس شوراي اسلامي به همراه روساي مجالس سوريه و اندونزي پنج‌شنبه شب پس از ورود به لبنان مورد استقبال همتاي لبناني خود قرار گرفتند.
"علي لاريجاني" به همراه ديگر روساي تروئيكاي مجالس آسيايي پس از پايان اجلاس دمشق، براي ديدار با رييس مجلس، رئيس جمهور و نخست وزير لبنان، به اين كشور سفر كردند.
بنابراين گزارش، اين سفر در راستاي اهداف و برنامه‌ةاي تروئيكاي مجالس آسيايي براي كمك به مردم غزه صورت گرفت.

**لاريجاني: طرح‌هاي برخي از كشورها براي حل مسئله غزه، عسلي زهرآگين است
رييس مجلس شوراي اسلامي طرح‌هايي را كه از طرف برخي از كشورهاي منطقه، اروپايي و آمريكايي براي حل مسئله غزه ارائه مي‌شود را عسلي زهرآگين توصيف و تصريح كرد: اين طرح‌ها حقوق ملت فلسطين را محقق نمي‌كند.
پس از ديدار روساي تروئيكاي مجالس آسيايي با رييس مجلس لبنان، روساي مجالس چهار كشور ايران، سوريه، اندونزي و لبنان با حضور در جمع خبرنگاران نتايج ديدار خود را تشريح كردند.
"علي لاريجاني" با اشاره به اجلاس تروئيكاي مجالس آسيايي در دمشق، گفت: ما به عنوان نمايندگان پارلمان‌هاي آسيايي به يك جمع‌بندي رسيده و بيانيه‌اي را صادر كرديم و متعاقب آن تصميم گرفتيم تحرك ديپلماتيك خود را ادامه دهيم.
وي در خصوص علت حضور در لبنان اظهار داشت: ما لبنان را به دليل سابقه مقاومت اسلامي و همچنين شخصيت "نبيه بري" كه در صحنه بين‌الملل شناخته شده و خوشنام هستند انتخاب كرديم.
رييس قوه مقننه با بيان اينكه برخي از كشورها، مقاومت فلسطين را نوعي ماجراجويي مي‌دانند گفت: از نظر ما مقاومت مردم فلسطين مقاومتي مقدس است و رفتار وحشيانه رژيم صهيونيستي حقانيت اين امر را اثبات مي‌‌كند.
وي در ادامه تصريح كرد: برخي از كشورهاي منطقه و اروپايي در دستگاه‌هاي تبليغاتي خود به گونه‌اي حقيقت را تحريف مي‌كنند كه مقاومت فلسطين نوعي جرم است ولي از نظر تمامي آزادگان جهان اين حركت نوعي دفاع از حقوق ملت‌هاست.
لاريجاني خاطرنشان كرد: تلاش ما برآن است كه ملت فلسطين به حقوق اوليه خود دست‌ يابد و ما به عنوان تروئيكاي مجلس آسيايي مصمم به ادامه اين تلاش‌ها هستيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه طرح‌هايي را كه از طرف برخي از كشورهاي منطقه، اروپايي و آمريكايي ارائه مي‌شود را تصنعي خواند و آنها را عسلي زهرآگين توصيف كرد و تصريح كرد: به نظر ما اين طرح‌ها حقوق ملت فلسطين را محقق نمي‌كند و بايد به دنبال راه‌حل‌هاي اصولي و منطقي باشيم.
"علي لاريجاني" خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما مسئوليتي سنگين به عهده داريد و بايد در شرايط سختي كه بر مردم فلسطين حادث شده است، جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي را افشا نماييد.
وي تاكيد كرد: اين مسئله رسالت اصلي، مهم و تاريخي شماست.
رييس قوه مقننه همچنين ضمن تشكر از تلاش‌هاي روساي مجالس سوريه و اندونزي جهت تشكيل اجلاس تروئيكا ابراز اميدواري كرد چهارشنبه آينده اين بحث‌ها به صورت جدي‌تري در تركيه دنبال شود.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از خانه ملت پس از سخنان رييس مجلس كشورمان، "نبيه بري" رييس مجلس لبنان نيز ضمن مثبت ارزيابي كردن اجلاس تروئيكا گفت: رژيم صهيونيستي علت جنگ را عدم موافقت حماس با آتش‌بس عنوان مي‌كند اما آنها فراموش نموده‌اند كه علت اصلي جنگ، محاصره ظالمانه غزه است.
در پايان اين مصاحبه خبري، روساي مجالس چهار كشور ايران، سوريه، اندونزي و لبنان نامه‌هايي را كه براي دبير كل سازمان ملل و روساي مجالس كشورهاي اروپايي در راستاي اهداف تروئيكا و پايان دادن به جنگ غزه نوشته شده بود را امضا كردند.

**حضور لاريجاني بر سر مزار "عماد مغنيه" و شهداي لبنان
رييس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز بر سر مزار "عماد مغنيه" و شهداي لبنان حضور يافت.
وي پس از قرائت فاتحه در خصوص شخصيت عماد مغنيه گفت: ايشان افتخار لبنان است و راه و شخصيت وي هميشه زنده است.
لاريجاني اظهار داشت: "عماد مغنيه" شخصيتي بزرگ براي مقاومت مردم لبنان بود و يا د او هميشه در دلهاست.

**تاكيد لاريجاني بر ادامه تلاش‌ها براي حل بحران غزه
"علي لاريجاني" تاكيد كرد: تلاش‌هايمان را براي حل بحران غزه ادامه مي‌دهيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي پس از ديدار روساي تروئيكاي مجالس آسيايي با "ميشل سليمان" با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه نظرات رييس جمهور لبنان با نظرات تروئيكا همسو بود.
وي ضمن تقدير از شخصيت "ميشل سليمان" ابراز اميدواري كرد با مساعدت مقامات لبنان، اهداف تروئيكاي مجالس آسيايي زودتر تحقق پيدا كند.

**لاريجاني پس از ديدار با نخست وزير لبنان:هرگونه راه حلي را براي احقاق حقوق مردم پي‌گيري مي‌كنيم
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هرگونه راه حلي را براي احقاق حقوق مردم فلسطين، بازشدن گذرگاه‌ها و بازگشت نظاميان رژيم صهيونيستي به جاي قبلي خود پي‌گيري مي‌كنيم.
"علي لاريجاني پس از ديدار روساي تروئيكاي مجالس آسيايي با نخست وزير لبنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله غزه موضوع بسيار مهمي براي كشورهاي اسلامي است. وي با بيان اينكه مردم فلسطين به خاطر رفتار وحشيانه صهيونيست‌ها، از حقوق انساني خود محروم شده‌اند، خاطرنشان كرد: به همين دليل تلاش‌هاي گسترده‌اي در صحنه بين‌الملل براي حل اين مشكل انجام مي‌گيرد.
لاريجاني گفت: در اجلاس تروئيكاي مجالس آسيايي در دمشق نظرات خود را اعلام كرديم.
وي تاكيد كرد: هرگونه راه حلي براي احقاق حقوق مردم فلسطين، بازشدن گذرگاه‌ها و بازگشت نظاميان رژيم صهيونيستي به جاي قبلي خود را پي‌گيري مي‌كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هرگونه كمكي در اين راه بايد با مشورت دولت مشروع فلسطين كه نماينده مردم است، صورت گيرد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: ما در اين راه تلاش‌هاي خود را انجام مي‌دهيم و از آيا و نظرات كشورهاي مختلف بهره مي‌گيريم.
وي ادامه داد: از آنجا كه لبنان جايگاه مرتفعي در مقاومت دارد، ما اولين سفر خود را به اين كشور انجام داديم.
لاريجاني در پايان ابراز اميدواري كرد اين تلاش‌ها بتواند در كمك به مردم فلسطين موثر باشد.

**اقدامات جدي سازمان ملل و اتحاديه اروپا براي حل بحران غزه
روساي مجالس ايران، سوريه، اندونزي و لبنان در نامه‌هايي به دبيركل سازمان ملل و اتحاديه اروپا خواستار اقدامات جدي آنها براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي در غزه شدند.
اين دو نامه كه در پايان مصاحبه خبري روساي مجالس چهار كشور ايران، سوريه، اندونزي و لبنان توسط "علي لاريجاني"، "محمود الابرش"، "لاكسونو" و "نبيه بري" امضا شد، در راستاي اهداف تروئيكا و پايان دادن به جنگ غزه نوشته شده‌اند.

**ارسال نامه‌ براي پارلمان آمريكاي لاتين و بين‌المجالس اروپا
روساي مجالس تروئيكاي بين‌المجالس آسيايي در پايان ديدار با "عبدالهادي المجالي"، رييس مجلس نواب اردن، به پيشنهاد "علي لاريجاني" نامه‌‌هايي را با امضاي چهار كشور به پارلمان آمريكاي لاتين و بين‌المجالس اروپا ارسال كردند.
رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار روساي مجالس ايران، سوريه و اندونزي با رييس مجلس نواب اردن پيشنهاد داد نامه‌هايي با امضاي روساي مجالس چهار كشور براي پارلمان آمريكاي لاتين و همچنين بين‌المجالس اروپايي كه در ژنو مستقر مي‌باشد، نوشته و ارسال شود.
پيشنهاد "علي لاريجاني" با موافقت سه رييس مجلس ديگر عملياتي شد.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن