تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819936548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبتكران ايراني موفق به ساخت دستگاه مقابله با سرمازدگي در باغات شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مبتكران ايراني موفق به ساخت دستگاه مقابله با سرمازدگي در باغات شدند
خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: پژوهشي

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: دستگاه دراگون مقابله با سرمازدگي براي اولين بار در كشور در يكي از باغات پسته شهرستان سروستان با حضور كارشناسان با موفقيت آزمايش شد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، منيري در خصوص دستگاه مقابله با سرمازدگي باغات گفت: دستگاه دمنده هواي گرم توسط جمعي از مخترعان براي اولين بار در استان طراحي و ساخته شده است كه اين دستگاه با مكانيسم ضد خزش قطعات و با راهبري ديجيتالي تشخيص جهت حركت، پيشرفته‌ترين دستگاه موجود براي مقابله با سرمازدگي مي باشد.

وي افزود: اين دستگاه با ايجاد حرارت و تخليه فن سانتريفوژ به مقدار 38 هزار متر معكب بر ساعت هم باعث از بين رفتن دو عامل مهم وقوع سرمازدگي تشعشعي يعني ركود هوا و افت درجه حرارت مي شود.

منيري تصريح كرد: اين دستگاه در يكي از باغات پسته شهرستان سروستان با حضور كارشناسان با موفقيت آزمايش شد.

معاون توليدات گياهي جهاد كشاورزي فارس گفت: كنترل، كاهش و پيشگيري از خسارت شديد سرمازدگي در باغات، افزايش كميت و كيفيت محصول، افزايش درآمد ناخالص ملي از محصولات كشاورزي و كاهش جبران خسارات صندوق بيمه، فراهم كردن امكانات مقابله با سرمازدگي به وسيله آموزش نحوه كاركرد دستگاه و بهره‌برداري ساير استان ها از نتايج اين طرح و ارتقاي سطح علمي مواجهه با اين پديده از اهداف پيگيري، ساخت و آزمايش اين دستگاه بوده است.

وي ابراز اميدواري كرد: با توجه به آماده شدن طرح تحقيقاتي توسط كارشناسان و محققان كميته دفع آفات، بيماري‌ها و سرمازدگي استان، سهولت عملكرد، راندمان بالا و رضايت باغداران حاصل شود و با نصب دستگاه، عيب احتمالي شناسايي و دفع شود.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 703]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن