تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817239864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط جشنواره فيلم فجر فيلم‌هاي تلويزيوني در ترازوي جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: روي خط جشنواره فيلم فجر فيلم‌هاي تلويزيوني در ترازوي جشنواره فيلم فجر
جام جم آنلاين: جشنواره فيلم فجر در بيست و ششمين دوره برگزاري خود، بخشي رقابتي براي فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي فراهم كرده است. اين بخش كه امسال با نام «ويدئو سينما» شناخته شده، به بررسي فيلم‌هايي مي‌پردازد كه در قطع ويدئويي در تلويزيون يا ديگر بخش‌هاي توليدي كشور ساخته شده است.


اين فيلم‌ها سال‌هاي گذشته روال مشخصي براي حضور در جشنواره داشتند. سازندگان اين آثار بعد از آن‌كه اثر آنها به نظر هيات انتخاب مي‌رسيد، در صورت فراهم شدن شرايط ورود به بخش مسابقه بايد از اثر خود كپي نگاتيو مي‌كشيدند. اين آثار اغلب بعد از جشنواره يا در تلويزيون به نمايش درمي‌آمد يا اين‌كه شرايطي براي اكران پيدا نمي‌كردند.

البته حضور فيلم‌هاي تلويزيون در جشنواره به همين سابقه كوتاه و در ظاهر خوشايند محدود نمي‌شود. با توجه به تفاوت ذاتي سينما و تلويزيون، در طول سال‌هاي برگزاري جشنواره رقابت‌هاي سنگيني ميان هر دو طرف به وجود مي‌آمد و بعضا اين رقابت‌ها شكل خصمانه‌اي به خود مي‌گرفت.

مثلا سال 1380 هيات انتخاب جشنواره فيلم‌هاي متعدد توليد شده در تلويزيون را به بخش مسابقه راه نداد و اين مساله به تيره شدن روابط سينما و تلويزيون منجر شد اما در سال‌هاي اخير اين رابطه شكل دوستانه و معقول‌تري پيدا كرده كه هر دو طرف از آن سهم مي‌برند.

طبق اطلاعاتي كه از سوي روابط عمومي‌جشنواره در اختيار خبرنگار ما قرار گرفته، امسال براي بخش تازه متولد شده جشنواره فيلم فجر، 88 فيلم ارسال شده و هيات انتخاب نيز از ميان اين فيلم‌ها حدود 10 تا 15 فيلم را براي حضور در جشنواره انتخاب خواهند كرد.

در ميان فيلم‌هايي هم كه تا به حال انتخاب شده، مي‌توان به فيلم‌هاي ساخته شده توسط سيروس الوند و مهدي صباغزاده اشاره كرد. بررسي اين فيلم‌ها در جدي‌ترين رويداد سينمايي كشور براي سازندگان اين فيلم‌ها كه اغلب امكان قضاوت درباره آثارشان در قالب جشنواره فيلمي ‌تلويزيوني هم وجود ندارد، اتفاق مباركي محسوب مي‌شود كه مي‌توان آن را به فال نيك گرفت.

البته جشنواره تنها در دو گرايش بهترين فيلم و بهترين كارگرداني به اين آثار جايزه خواهد داد، اما اين رقابت محدود هم مي‌تواند برسازندگان چنين فيلم‌هايي كه اين روزها ديگر تعدادشان به عدد غير قابل شمارشي رسيده، تاثير مثبتي بگذارد.

خاطرات 30 سال سينماي ايران در جشنواره فيلم فجر مرور مي‌شود

جشنواره فيلم فجر امسال در بخشي ويژه فيلم‌هاي برگزيده و ماندگار 30 سال سينماي ايران را مرور مي‌كند. خبرگزاري مهر ديروز با انتشار اين خبر پرونده 30 سال سينماي ايران را ورق زده و به بررسي جشنواره فيلم فجر در دوره‌هاي قبلي پرداخته بود. در بخشي از اين مطلب با اشاره به چگونگي شكل گيري جشنواره فجر، فيلم‌هايي كه ممكن است در اين بخش به نمايش درآيد، معرفي شده است.

در بخشي از اين مطلب آمده است: «خط قرمز» مسعود كيميايي و «مرگ يزدگرد» بهرام بيضايي با آن‌كه جزو آثار ارزشمند سينما محسوب مي‌شوند و سال 61 در نخستين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمدند، تاكنون اجازه اكران نيافته‌اند.»

پرونده جشنواره از نگاه خبرگزاري مهر در برخي دوره‌ها مانند دوره پنجم و ششم با فيلم‌هاي: «طلسم» داريوش فرهنگ، «رابطه» پوران درخشنده، «پرواز در شب» رسول ملاقلي‌پور، «شبح كژدم» كيانوش عياري، «ناخدا خورشيد» ناصر تقوايي، «خانه دوست كجاست؟» عباس كيارستمي، «اجاره‌نشين‌ها» داريوش مهرجويي، «گزارش يك قتل» محمدعلي نجفي و «دستفروش» مخملباف بسيار مفصل است و براي خواننده اين سوال را ايجاد مي‌كند كه آيا مي‌توان امسال نيز شاهد جشنواره‌اي پر بار و خاطره آفرين بود؟
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن