تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820439858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«سيمرغ» ؛ هديه دانشجويان ايراني به مبارزان فلسطيني


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: «سيمرغ» ؛ هديه دانشجويان ايراني به مبارزان فلسطيني
يكي از اعضاي تيم سازنده راكت چريكي «سيمرغ» اعلام داشت: ما اين راكت را كه ساختاري بسيار ساده دارد به مجاهدين فلسطيني تقديم مي كنيم.


يكي از اعضاي تيم سازنده راكت چريكي «سيمرغ» در گفت و گو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» گفت: اين راكت كه توسط يك تيم تحقيقاتي دانشجويي متشكل از واحد علمي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران ساخته شده است از خصوصيات عملياتي بسيار ساده برخوردار است.

وي ادامه داد: سيمرغ از سيستم پرتابي (لانچر) خيلي ساده بهره مند است به طوري كه در هر نقطه اي قابليت نصب و استفاده دارد و اصولا طراحي اين راكت چريكي به صورتي بوده است كه در مكان هاي سخت بشود از آن استفاده كرد.

اين عضو گروه تحقيقاتي در ادامه با بيان اينكه سيستم جمع آوري (اسمبل) اين راكت خيلي ساده است، گفت: سيمرغ به راحتي در يك چمدان جا مي شود و سوخت آن نيز بسيار كم و قيمت تمام شده آن بسيار ارزان است.

وي گفت: فايرينگ (آتش زنه) اين راكت چريكي با يك باطري 9 ولتي شروع به كار مي كند.

اين دانشجو درباره بُرد سيمرغ گفت: برد آن با توجه به سوخت مصرفي از شانزده كيلومتر تا 24 كيلومتر متغير است.

وي ادامه داد تمام فرآيند نصب و پرتاب موشك سيمرغ حدود 5/3 دقيقه طول مي كشد.

اين دانشجوي عضو تيم تحقيقاتي راكت چريكي «سيمرغ» هدف از طراحي آن را استفاده نظاميان كشورهايي مانند لبنان و فلسطين عنوان كرد و گفت: مردم اين كشورها كه با امكانات كم روبروي استكبار جهاني كه تمام امكانات را در اختيار دارد و از راكت هاي پيشرفته استفاده مي كند، قرار گرفته اند به همين دليل ما اين راكت كوچك را طراحي كرديم تا به انتفاضه مردم مظلوم لبنان و فلسطين در برابر ظالمان كمكي كرده باشند.

وي ادامه داد: به جاي اينكه ما از يك راكت گرانقيمت استفاده كنيم از اين راكت ارزان كوچك بهره مي بريم تا به راه انتفاضه موشكي مسلمانان ادامه دهيم.

اين دانشجوي در پايان گفت: ما كه جمعي از دانشجويان واحد علمي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران اين كار را انجام داديم سيمرغ را به ملت مظلوم لبنان و فلسطين تقديم مي كنيم./انتهاي پيام/
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن