تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817079597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست پرسپوليس، تداوم صدرنشيني استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شكست پرسپوليس، تداوم صدرنشيني استقلال
فوتبال- گروه ورزشي:
در مهم‌ترين ديدارهاي هفته بيست و يكم ليگ برتر پرسپوليس با نتيجه 3 بر يك مقابل ذوب آهن شكست خورد

استقلال 2 بر يك بر مس كرمان غلبه كرد، صبا و سپاهان به تساوي يك بر يك دست يافتند و تيم‌هاي سايپا، پيكان، ملوان، پاس همدان و پيام هم مقابل رقباي خود پيروز شدند.

نمايش ضعيف پرسپوليس

ديدار حساس پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در حالي آغاز شد كه تركيب سرخپوشان پايتخت تغييراتي را به خود مي‌ديد. مهدي واعظي پس از مصدوميت طولاني‌ خود اين بار در درون دروازه جايگزين حقيقي شده بود. علي كريمي نيز كه در بازي قبلي به دليل محروميت نتوانست پرسپوليس را همراهي كند در خط حمله به عنوان فوروارد حضور داشت.

نيمكت‌نشيني عليرضا واحدي نيكبخت كه چند هفته‌اي است براي پرسپوليس خوب بازي نمي‌كند نيز ديگر تغيير سرخ‌ها محسوب مي‌شد. در 15 دقيقه نخست هر دو تيم بازي را در ميانه ميدان دنبال كردند. تدبير دو مربي قابل پيش‌بيني بود. هر دو تيم به خوبي توجيه شده بودند كه دريافت گل اول تا چه حد دردسرساز خواهد بود. به خصوص اينكه هم پرسپوليس بحران‌زده و هم ذوب‌آهن كه از صدر جدول پايين آمده است به 3 امتياز اين ديدار سخت نيازمند بودند.

در دقيقه 30 خلعتبري كه بازي خوبي ارائه كرده بود با زدن يك گل ذوب‌آهن را پيش انداخت. اشتباه واعظي در مهار توپ و ضربه تمام‌كننده خلعتبري همه‌چيز را به نفع ذوب‌آهن رقم زد. در ادامه هيچ يك از دو تيم نتوانستند موقعيت‌سازي كنند. به خصوص پرسپوليس كه عملا براي رسيدن به دروازه حريف اصفهاني راهكار مناسبي نداشت.

نيمه‌دوم در حالي شروع شد كه ذوب‌آهن خيلي زود به گل دوم خود رسيد. خلعتبري، ملي‌پوش ذوب‌آهن بعد از زدن گل دوم مقابل هواداران پرسپوليس دست به حركت غيرورزشي زد تا با دريافت كارت زرد دوم توسط داور بازي اخراج شود اما حتي 10 نفره شدن ذوب‌آهن روي حركت ناشيانه خلعتبري نيز بر رفتار ابراهيم‌زاده با بهترين بازيكن تيمش تاثير منفي نگذاشت. سرمربي ذوب‌آهن سعي كرد تيمش را از جنجال دور كند. نكته جالب‌توجه اينكه ذوب‌آهن حتي پس از 10 نفره شدن نيز بهتر از تيم افشين پيرواني ظاهر شد. بازيكنان ذوب‌آهن توپ را به خوبي به گردش درمي‌آوردند.

در يكي، دو موقعيت اشتباهات واعظي نزديك بود باخت سنگين‌تري را براي پرسپوليس رقم بزند. اسماعيل فرهادي اما گل سوم را روي اشتباه مسلم مهدي واعظي براي ذوب‌آهن به ثمر رساند. واعظي به بدترين شكل ممكن توپ را دفع كرد تا بازيكن فرصت‌طلب ذوب‌آهن تيم 10 نفره‌اش را در دقيقه 65 به گل سوم برساند. يك دقيقه بعد پرسپوليس به يك ضربه پنالتي دست پيدا كرد كه منصور ابراهيم‌زاده شديدا به آن اعتراض داشت. توره اين پنالتي را به گل تبديل كرد. در فاصله 8 دقيقه مانده به پايان بازي ذوب‌آهن 9 نفره شد.

فرهادي مدافع ذوب‌آهن شوت مازيار زارع را با خطاي هند نگه داشت تا توره براي دومين بار پشت ضربه پنالتي بايستد. عيسي اندوي با خروجي زودهنگام ضربه ابراهيم توره را دفع كرد اما كمك‌داور و داور حكم به تجديد اين ضربه پنالتي دادند و مهاجم سنگالي پرسپوليس نيز اين بار توپ را به ديرك عمودي دروازه زد. پرسپوليس در روزي كه عملا تاكتيك مشخصي در دفاع و حمله براي مقابله با بازي سريع ذوب‌آهن نداشت ديدار هفته بيست‌ويكم را واگذار كرد. اين باخت به احتمال فراوان آغاز تغييرات تازه در پرسپوليس خواهد بود.

طلسم‌شكني استقلال پس از 2 سال

استقلال در شرايطي كه تنها با برد مقابل مس كرمان مي‌توانست صدر جدول را از ذوب‌آهن اصفهان پس بگيرد، درست در ثانيه‌هاي پاياني بازي با مس به طلسم ناكامي‌هاي دوساله‌اش برابر اين تيم خاتمه داد. استقلال در حالي نيمه‌اول را بدون گل به رختكن رفت كه تيم برتر ميدان بود و بارها مهاجمانش به خصوص اكبرپور و برهاني فرصت‌هاي گلزني را به راحتي از دست دادند. بهترين فرصت استقلال در نيمه‌اول در دقيقه 15 اتفاق افتاد كه برهاني پاس عالي مجيدي را با شتابزدگي به خارج فرستاد.

در حالي كه حملات گسترده استقلال در نيمه‌اول نتيجه‌اي به همراه نداشت، مس كرمان نيز با تاكتيك ضدحمله و احتياط بيش از حدش تنها يك فرصت داشت كه ضربه روح‌الله بيگدلي با فاصله ناچيز از كنار دروازه طالب‌لو راهي به چارچوب نيافت. نيمه‌دوم را استقلال هجومي‌تر آغاز كرد و براي پيروزي، بي‌تابي از خود نشان مي‌داد. در دقيقه 54 سرانجام دروازه رحمتي روي يك ضربه ايستگاهي توسط حسين كاظمي گشوده شد.

بعد از خطاي مدافعان مس روي جان‌واريو، روي ضربه ايستگاهي خسرو حيدري، كاظمي شادي را به اردوي استقلال آورد. اين گل پس از دقايقي خيلي زود با حركت ادينهو خطرناك‌ترين مهاجم مس جواب داده شد تا همانند دو سال گذشته ديدار دو تيم مساوي پيش برود. درست در ثانيه‌هاي پاياني بود استقلال كه با 4 مهاجم حمله مي‌كرد با ضربه سر برهاني و خروج ناموفق رحمتي گل برتري و 3 امتيازي استقلال را به ثمر رساند و اين تيم همچنان صدرنشين ليگ برتر باقي ماند.

برتري ملوان و شكست راه‌آهن

در ساير بازي‌ها در انزلي، ملوان در يك بازي پرگل با گل‌هاي محمد حيدري 2 گل و سعيد يوسف‌زاده شكست سنگيني به تيم فولاد خوزستان تحميل كرد. اين دومين برد متوالي ملوانان طي يك هفته اخير پس از حل مشكلات مالي آنان بود. در كرج سايپا با مايلي‌كهن به يك برد ارزشمند ديگر اين بار برابر راه‌آهن ياوري رسيد. تك‌گل سايپا را ايمان رزاقي‌راد در دقيقه 60 به ثمر رساند. در همدان پاس نيز پس از مدت‌ها با پيروزي آشتي كرد و موفق شد با گل دقايق پاياني شهباز ارگينوف بر تيم بحران‌زده برق شيراز غلبه كند.

برخورد كريمي و كاظمي در مصاف صباباتري و سپاهان به تقسيم امتيازات منجر شد و صبا كه ابتدا با گل محمد نوري در دقيقه 13 پيش افتاده بود خيلي زود با ضربه حساب‌شده بهمن طهماسبي در دقيقه 22 به تساوي رضايت داد. در جدال تيم‌هاي قعرنشين جدول اين پيام مشهد بود كه موفق شد در ديداري نزديك 3 بر 2 داماش گيلان را شكست دهد. در شيراز مقاومت با وجود زدن گل اول بازي به پيكان توسط كرمي در نيمه‌دوم با گل‌هاي حيدري و تاجيك شكست خبر داد.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن