تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815587040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه‌اندازي بيمارستان 224 تختخوابي اميرالمومنين(ع) و كلينيك تخصصي امام رضا(ع(


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: راه‌اندازي بيمارستان 224 تختخوابي اميرالمومنين(ع) و كلينيك تخصصي امام رضا(ع(


بيمارستان 224 تختخوابي اميرالمومنين(ع) و كلينيك تخصصي امام رضا(ع) در مراسمي با حضور وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، استاندار مركزي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك، نماينده ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي و جمعي از مسئولين استان راه‌اندازي شد.

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در مراسم بهره‌برداري از بيمارستان 224 تختخوابي اميرالمومنين(ع) اراك در جمع خبرنگاران گفت: ساخت بيمارستان اميرالمومنين(ع) از سال 74 آغاز و تا پيش از دولت نهم زير 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

كامران باقري لنكراني افزود: با بهره‌برداري از اين بيمارستان علاوه بر جبران كاهش ميزان تخت بيمارستاني استان مركزي، بستر مناسبي براي درمان و آموزش پزشكي در منطقه ايجاد مي‌شود.

وي با بيان اينكه تاكنون 8 ميليارد تومان تجهيزات در اين بيمارستان نصب شده است، خاطرنشان كرد: تكميل و تجهيز اين بيمارستان از مصوبات دوره اول سفر رئيس جمهوري به استان بوده و در دوره دوم سفر نيز مشكل تامين نيروي انساني بيمارستان مرتفع شده است.

وي اضافه كرد: بخش آنژيوگرافي و مركز جراحي قلب نيز با 700 ميليون تومان اعتبار تا پايان سال جاري راه‌اندازي مي‌شود.

وي با تاكيد بر لزوم واقع‌نگري در مباحث مربوط به سلامت روان در كشور اظهار داشت: با نهادينه شدن نظام سلامت روان در علوم پزشكي كشور، بسياري از مشكلات رواني در جامعه مورد بررسي و درمان قرارگرفته است.

دكتر باقري لنكراني با اشاره به اينكه اين موضوع با جديت در دستور كار نظام سلامت كشور قرار گرفته است، يادآور شد: بر اين اساس بيش از 5 ميليون دانش‌آموز در طرح غربالگري دانش‌آموزان در سال گذشته مورد ارزيابي قرار گرفتند.

وي اعتياد را مهمترين مشكل فراروي نظام بهداشت و درمان كشور عنوان كرد و گفت: با همكاري بهزيستي و بخش خصوصي 450 هزار معتاد پر خطر تحت درمان فعال قرار گرفتند و در زمينه متادون درماني 130 هزار معتاد تحت پوشش قرار گرفتند.

وي با بيان اينكه ايران در رتبه‌بندي‌هاي جهاني شيوع بيماريهاي اعصاب و روان در رده كشورهاي متوسط جهان است افزود: در برخي از نقاط كشور ميزان شيوع بيماريهاي اعصاب و روان از بسياري از شاخص‌هاي جهاني كمتر است واز گستردگي بالايي برخوردار نيست.

وي ادامه داد: با افزايش ميانگين سني جمعيت، تغيير در الگوي زندگي و بالا رفتن سطح بهداشت و تغذيه، الگوي بيماريهاي كشور به سمت امراض قلبي عروقي، بيماريهاي متابوليك و سرطانها تغيير كرده و در زمينه سرطان سالانه در كشور 60 هزار مورد جديد اين بيماري را شاهد هستيم.

دكتر باقري لنكراني راه‌اندازي سايت سرطان شناسي بيمارستان آيت‌ا… خوانساري اراك را از اقدامات مهم دولت نهم در استان مركزي ذكر كرد و گفت: بايد با برنامه‌ريزي مستمر و زماندار به سمت تكميل، تجهيز و بلوغ نهايي آن پيش رفت.

وي تصريح كرد: اعتبار خريد تجهيزات پرتو درماني براي سايت سرطان‌شناسي بيمارستان آيت‌ا… خوانساري تامين شده و در اولين فرصت و صدور مجوز از كشورهاي توليدكننده اين تجهيزات براي اراك خريداري و نصب مي‌شود.

وي با اشاره به نيازمندي اين وزارتخانه به نيروهاي متخصص در رشته‌هاي پزشكي بيان داشت:

هم اينك كشور به 6 هزار نيروي متخصص در رشته‌هاي مختلف نياز دارد كه تاكنون مجوز جذب يك هزار و 400 متخصص را اخذ و در ميان استانها به تناسب نياز توزيع كرده است. دكتر باقري لنكراني در پاسخ به سوالي در خصوص كمبود كادر درماني و فوق تخصصها در استان گفت: در سه سال اخير حداقل دو برابر گذشته نيروي متخصص در كادر بهداشتي و درماني استان مركزي جذب شده است و امسال 39 نفر براي جبران كاستي‌هاي درماني استان معرفي شدند كه 20 نفر آنان فعاليت خود را آغاز و 19 نفر ديگر نيز تا پايان سال به اين جرگه مي‌پيوندند. قائم مقام وزير بهداشت و درمان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك در آيين بهره‌برداري از بيمارستان اميرالمومنين(ع) گفت: در سه سال اخير اين دانشگاه در زمينه آموزشي و پژوهشي رشد مناسبي داشته و دانشجويان آن از يك هزار و 100 نفر به يك هزار و 400 نفر رسيده است. دكتر مجيد رمضاني با بيان اينكه در كل استان تجهيزات آزمايشگاهي به روز شده و در دستياري پزشكي از دو رشته به چهار رشته رسيده‌ايم افزود: رشته‌هاي اين دانشگاه در اين مدت از 12 رشته به 16 رشته رسيده و رتبه آموزشي اين دانشگاه از 33 به 28 و رتبه پژوهشي آن از 19 به 17 ارتقاء پيدا كرده است.

وي تصريح كرد: در زمينه ارائه مقالات علمي در مجلات معتبر داخلي و خارجي در دو سال اخير رشد صددرصدي در اين دانشگاه حاصل شده و مركز تحقيقات سلولي و مولكولي نيز براي اولين بار در اين دانشگاه ايجاد شده است.

وي اظهار داشت: در دو سال اخير تعداد پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي استان از 4 پايگاه به 15 پايگاه رسيده است. ضمن اينكه در پايگاه هاي شهري نيز از 8 ايستگاه به 13 ايستگاه افزايش يافته است.

استاندار مركزي نيز در اين مراسم گفت: راه‌اندازي بيمارستان فرمهين، پيگيري مركز اورژانس سوانح و سوختگي اراك با كمك صنايع، راه‌اندازي اورژانس 115، بخش جراحي قلب بيمارستان اميرالمومنين و ساخت خوابگاه دختران و دانشكده بهداشت در سايت دانشگاه علوم پزشكي اراك از مصوباتي است كه به ثمر نشستن آن نياز به مساعدت و كمك جدي وزارت بهداشت و درمان دارد.

علي‌اكبر شعباني فرد افزود: استان مركزي قلب كشور است، اما در مقوله سلامت به دليل نزديكي به تهران در سالهاي قبل از كاستيهاي جدي رنج برده است.

وي خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت توجه ويژه‌اي به مقوله بهداشت و درمان استان داشته است كه انتظار مي‌رود در آينده نيز با اختصاص بودجه هاي لازم براي طرحهاي بهداشتي و درماني استان زمينه‌هاي افزايش رضايتمندي در ميان مردم را فراهم كند.

وي با اشاره به موقعيت ويژه استان مركزي نيازهاي درماني و بهداشتي استان را بيش از امكانات موجود دانست و بر ضرورت رسيدگي هرچه بهتر به مراكز درماني استان تاكيد كرد. وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي نيز با اشاره به پيشينه 20 ساله فعاليت‌هاي دانشگاه علوم پزشكي در اراك اين دانشگاه رامستعد و آماده توسعه همه جانبه دانست و ابراز اميدواري كرد كه در صورت حمايت مسئولان استان و جامعه خيرين امكان تبديل شدن اين دانشگاه به واحدي بين‌المللي براي افزايش شمار دانشجو و ارتقاي ضريب علمي در آن فراهم شود.

باقري لنكراني افق آينده دانشگاه علوم پزشكي اراك را اميدوار و روشن عنوان كرد و افزود: در بخش‌هاي نرم‌افزاري، نيروي انساني و تجهيزات علمي و آموزشي اين دانشگاه نسبت به گذشته از رشد چشمگيري برخوردار شده است.

وي تصريح كرد: در اين مدت چهار رشته دستياري در استان ايجاد شده و زمينه افزايش اين رشته‌ها به 12 مورد با همكاري و عزم جدي مسئولان استاني و اعضاي هيات علمي امكان‌پذير است.

وي اظهار داشت: رشد مراكز پيش بيمارستاني در استان مركزي از 5 واحد به 15 واحد طي دوسال اخير يك موفقيت جدي در حوزه سلامت اين منطقه است و با برنامه‌هاي طراحي شده از مجوز تامين 300 آمبولانس كشور سهم مناسبي براي اين استان در بخش پايگاه‌هاي جاده‌اي و بيمارستانها درنظر گرفته‌ايم.

وي با بيان اينكه كمبود فضاي بهداشتي و بيمارستاني در استان از مهمترين مشكلات و چالش‌هاي بخش بهداشت و درمان استان بوده است اضافه كرد: با توجه ويژه صورت گرفته از سوي دولت و با افتتاح بيمارستان اميرالمومنين(ع) ضمن حل بخشي از مشكلات بهداشتي و درماني استان امكانات لازم براي تحصيلات آموزشي پزشكي در استان فراهم خواهد شد.

به گفته وي تكميل و راه اندازي كامل پروژه پرديس و پروژه‌هاي تكميلي دانشگاه علوم پزشكي از مهمترين برنامه‌هاي وزارت بهداشت است كه با اجراي آنها اعتبارات ملي در نظر گرفته شده است.

وزير بهداشت و درمان و هيات همراه در جريان بازديد از بخشهاي بيمارستان اميرالمومنين (ع) اراك با بيماران بخشهاي آي‌سي‌يو و داخلي ملاقات كرد.

اين بيمارستان در زميني به وسعت چهار هكتار و با زيربناي درماني و خدماتي 19 هزار متر مربع ايجاد شده كه هزينه‌هاي ساخت آن 75 ميليارد ريال و تجهيز آن 95 ميليارد ريال است.

اين بيمارستان داراي بخش فوق تخصصي نفرولوژي، غدد، ريه، گوارش، روماتولوژي و عمومي و جراحي‌هاي توراكس(قفسه صدري)، ارتوپدي، ارولوژي و اطفال است كه در هر بخش تخصصي آن 32 تخت درماني وجود دارد.

همچنين اين بيمارستان در 5 طبقه ساخته شده و داراي سه بخش داخلي، سه بخش جراحي، پنج اتاق عمل و شش درمانگاه تخصصي است كه در بخش آي‌سي‌يو،‌سي‌سي‌يو و اورژانس آن به ترتيب 11 - 9 و 14 تخت فعال است.اين بيمارستان براي تجهيز نهايي به يكصدميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد و تا پايان امسال بخش جراحي قلب، آنژيوگرافي وسي‌تي‌اسكن نيز در آن راه‌‌اندازي مي‌شود.

اين بيمارستان با 250 نيروي انساني اينك در بخش‌هاي داخلي داراي ضريب اشتغال تخت 50 درصد و در بخش‌هاي جراحي داراي اشتغال تخت 30درصد است.

در ادامه سفر وزير بهداشت و درمان به استان مركزي،پلي‌كلينيك فوق‌‌تخصصي امام رضا(ع) اراك نيز مورد بهره‌برداري رسمي قرارگرفت.

اين پلي‌كلينيك در زميني به مساحت سه‌هزارو500 مترمربع در شش طبقه ساخته شده كه داراي 14 درمانگاه فعال و ارائه خدمت 50 پزشك متخصص به صورت همزمان است.

براي تغييركاربري اين مكان از خوابگاه دانشجويي به پلي‌كلينك هفت ميلياردريال و براي تجهيز آن نيز هفت ميليارد ريال اعتبار سرمايه گذاري شده است.

اين پلي‌كلينك با امكانات داروخانه، آزمايشگاه‌هاي مجهز، اتاق عمل سرپايي و درمانگاهها روزانه بين 300 تا 500 مراجعه كننده دارد.

نخستين كلينك تخصصي ديابت استان مركزي در اين پلي‌كلينيك راه‌اندازي شده كه همزمان خدمات تخصصي نفرولوژي، آموزش تزريق انسولين، تغذيه و غدد را به بيماران ارائه مي‌دهد.

در مرحله دوم اجراي اين پلي‌كلينيك ايجاد امكانات ماموگرافي، آندوسكوپي، كلونوسكوپي، اكوكارديوگرافي، اسپيرومتري، دستگاه نوار قلب و آنژيوگرافي چشم پيش بيني شده است.

در جريان اين بازديد عمليات اجرايي دانشكده بهداشت اراك و خوابگاه دانشجويان دختر اين دانشگاه نيز آغاز شد.




 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن