تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820008728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوى دولت در جلسه هفتگى با خبرنگاران:بودجه جارى مترو با افزايش 10.5 ميلياردى پرداخت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: سخنگوى دولت در جلسه هفتگى با خبرنگاران:بودجه جارى مترو با افزايش 10.5 ميلياردى پرداخت شده است
سخنگوي دولت در پاسخ به برخي ادعاها مبني بر عدم پرداخت كامل بودجه جاري مترو تأكيد كرد: كمك هاي دولت به مترو از سال 84 تا 86 به يك رشد صد در صدي رسيده است.

دكتر غلامحسين الهام ديروز در جلسه هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره آلودگي هوا و مطالب بيان شده از سوي شهرداري درباره عدم تخصيص بودجه كافي از سوي دولت براي حمل و نقل عمومي گفت: بخشي از اين موضوع به حمل و نقل عمومي برمي گردد كه تلاش دولت در انجام وظيفه كارنامه روشني دارد به طوري كه مجلس نيز هفته گذشته اين موضوع را خصوصاً در تهران مورد بررسي قرار داد و در نهايت كار دولت در اين زمينه خوب و مثبت توصيف شد.

سخنگوي دولت در ادامه به بخشي از اعتبارات اختصاص داده شده به حمل و نقل عمومي در تهران اشاره كرد و گفت: در سال 85 اعتبارات عمراني مترو در تهران 192 ميليارد تومان بود كه اين مبلغ در سال 87 به 290 ميليارد تومان رسيد؛ بودجه جاري مترو نيز از

13.3 ميليارد تومان در سال 85 به 23.8 ميليارد تومان رسيد؛ همچنين دولت 120 ميليارد تومان براي طرح تكميل مطالعات جامع حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومي كلانشهرها اختصاص داد كه نزديك 40 ميليارد تومان فقط به تهران اختصاص يافت.

الهام ادامه داد: در سال 85 مصوبه بود كه دولت 2500 اتوبوس به تهران تحويل دهد كه در اين تعداد اگر بخواهيم درصد را مشخص كنيم نسبت آن به كل كشور 29 درصد است. در حالي كه جمعيت شهري تهران 16 درصد جمعيت كل كشور را تشكيل مي دهد؛ در اين زمينه فقط 264 دستگاه تحويل نشده بود كه اكنون آماده تحويل است و همه اين 2500 دستگاه را دولت به صورت اقساطي واگذار كرده است.

وي به حوزه ميني بوس شهري اشاره كرد و افزود: 54 درصد از توسعه حمل و نقل ميني بوسي و 30 درصد افزايش تاكسيراني را نيز دولت فقط به تهران اختصاص داد.

سخنگوي دولت تصريح كرد: كل اتوبوس هاي تحويلي به تهران از سال 82 تا 87، 4 هزار و 123 دستگاه بوده كه از اين تعداد از دي ماه 85 تا دي ماه 87، 2236 دستگاه تحويل شده؛ يعني بالاي 50 درصد اين اتوبوس ها در همين دو سال اخير تحويل داده شده است.

وي با اشاره به كمك دولت به مترو اظهار داشت: كمك دولت به مترو از سال 84 تا 86 رشد 100 درصدي داشته است و حتي در سال 85 از متمم بودجه نيز 117 ميليارد تومان براي پيش پرداخت و ميان پرداخت واگن هاي مترو اختصاص داده شد.

الهام خاطرنشان كرد: اعتبار دولت به مترو در سال 86، 90 ميليارد تومان بوده كه نزديك به 68 ميليارد تومان آن تخصيص پيدا كرد يعني تقريباً 75 درصد كه رقم خيلي خوبي نسبت به عملكرد بودجه است.

اطلاع رساني دولت همچنان ضعيف است

خبرنگار كيهان در همين رابطه از عملكرد اطلاع رساني دولت به رغم در اختيار داشتن يك سايت اطلاع رساني انتقاد كرد و گفت: همان موقع كه موضوع ادعاي عدم تخصيص بودجه از سوي دولت به شهرداري تهران براي حمل و نقل عمومي تبديل به تيتر روزنامه هاي دنبال سوژه سازي شد، بايد اطلاع رساني لازم صورت مي گرفت نه اينكه اكنون خبرنگاري سؤال را مطرح كند و شما تازه بخواهيد آمار مربوطه را در سايت اطلاع رساني دولت منتشر كنيد.

سخنگوي دولت در پاسخ به اين انتقاد و اعتراض ضمن پذيرش بخشي از آن گفت: اطلاع رساني كاري مشترك بين دولت و رسانه هاست و معمولاً نيز بسياري از اين اطلاعات به وسيله بخش هاي تخصصي ذيربط اعلام مي شود اما از سوي رسانه ها مورد پردازش قرار نمي گيرد.

سخنگوي دولت در عين حال خاطرنشان كرد كه بخشي از انتقادات را قبول دارم و بايد تلاش كنيم كه رفع شود و ما تاكيد داريم كه اطلاع رساني و دقت در انتشار ارقام همواره مورد توجه باشد.

الهام تاكيد كرد: مشروح آمارها در ارتباط با كمك دولت به شبكه حمل و نقل شهري در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر شود.

كمك هاي مردمي به غزه ارسال شده است

سخنگوي دولت در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اقدامات عملي دولت در حمايت از مردم غزه اظهار داشت: كمك هاي مردمي از طريق دريا و هوا براي مردم غزه ارسال مي شود كه اميدواريم اين كمك رساني ها، از سوي همه كشورها فراگير شود.

وي افزود: مشكل مردم غزه اين است كه در محاصره كامل قرار دارند و اين حصر و محدود كردن خلاف همه قواعد بين المللي و انسان دوستي است و بايد براي رسيدن كمك هاي مردمي مرزهاي آبي و خشكي باز شوند.

سخنگوي دولت تصريح كرد: اگر غزه منطقه نظامي و جنگي هم باشد بايد براساس مقررات بين المللي مربوط به مناطق جنگي تلاش شود خدمات بشردوستانه به ساكنان اين منطقه برسد اما با اقدامات صهيونيست ها هم حقوق بشر و هم حقوق بشردوستانه مخدوش شده است.

وظيفه اصلي امروز ما بسيج افكار عمومي جوانان جهان عليه رژيم صهيونيستي است

خبرنگار كيهان با اشاره به مثبت بودن حركت هاي دانشجويان سراسر كشور در قبال فاجعه انساني غزه و درخواست و پيشنهاد 26 بندي دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) به دولت براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين سؤال كرد و دكتر الهام در پاسخ به تحريم كالاهاي صهيونيستي در كشورمان اشاره كرد و افزود: واردات كالاهاي صهيونيستي در كشور ما منع قانوني دارد و نيازي به قانون جديد نداريم.

وي اضافه كرد: روح فرهنگي مردم ما دفاع از مظلوم و ايستادگي در برابر ظالمان، سلطه گران و زورگويان است و هرگونه كمك به رژيم صهيونيستي را حرام مي دانيم و دولت در اين زمينه همراه ملت است و موضع ضدسلطه و استكبار و حمايت و ياري به مظلومان و مخالفت با زور و ظلم مبناي اشتراكي ميان دولت و ملت است.

سخنگوي دولت در عين حال مسئوليت اصلي حاميان مردم مظلوم فلسطين را آگاهي بخشي به جهانيان درباره جنايات رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: امروز مسئوليت ما افشاي وقايع غزه و حمايت معنوي از ساكنان اين منطقه و تلاش هاي انسان دوستانه و ديپلماتيك براي رهايي آنها از فشارهاست و قطعا اين راهبرد موثر خواهد بود. الهام افزود: همه افكار عمومي در دنيا حق را به مردم غزه مي دهند و از حقوق انساني و قانوني آنها حمايت مي كنند و آنها در خانه خود تنها نيستند و بايد با تلاش بيشتر مجامع بين المللي را به كمك در جهت توقف جنايات صهيونيست ها ترغيب كنيم.

وي تصريح كرد: جوانان ايران بايد با مقابله با سانسور ناجوانمردانه رسانه اي نظام سلطه، جوانان دنيا و همه افكار عمومي را بسيج كنند تا ماهيت رژيم صهيونيستي كه فلسفه وجودي خود را از دست داده و طشت رسوايي آن از بام افتاده بر همگان روشن شود.

جنايات غزه يك هولوكاست واقعي است

خبرنگاري از سخنگوي دولت درباره شكايت ايران از رژيم صهيونيستي به مجامع بين المللي سوال كرد كه وي درپاسخ گفت: جنايات صهيونيست ها براساس ضوابط بين المللي مصداق عمل مجرمانه و جنايات عليه بشريت و از بين بردن انسان ها بخاطر هويت آنها و يك هولوكاست واقعي است و بايد دادگاه رسيدگي به اين جرايم بين المللي تشكيل شود.

الهام افزود: خوشبختانه امروز دركنار ما همه نهادهاي مردمي و حقوقي حركتي را جهت ترغيب مجامع بين المللي به اقدام حقوقي و تشكيل دادگاه رسيدگي به جنايات صهيونيست ها آغاز كرده اند و دادگاه افكار عمومي جهان اين رژيم را محكوم كرده است.

وي درعين حال متذكر شد، گرچه اميد جدي به سازمان هاي بين المللي براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي و رسيدگي به اين جنايات كم شده كه قطعا به اعتبار اين سازمان ها لطمه مي زند اما اگر در آينده نزديك حركتي در جهت تشكيل دادگاهي براي محاكمه صهيونيست ها صورت نگيرد افكار عمومي آنرا تشكيل خواهد داد.

خبرنگاران خودشان

چاره كاركنند

الهام همچنين درپاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما درخصوص اعزام خبرنگاران ايراني به غزه براي انعكاس اخبار واقعي اين منطقه، تصريح كرد: جامعه خبرنگاري درچارچوب ضوابط بين المللي مي تواند درجهت شكست سانسور خبري در غزه حركت كند و دولت نيز، براي روشن شدن حقايق درچارچوب قانون از اين حركت كه آغاز شده، حمايت خواهد كرد.

رويكرد مجلس را به طرح هدفمند كردن يارانه ها مثبت مي دانيم

سخنگوي دولت درپاسخ به سوالي مبني بر نظر دولت درباره تصويب يك فوريت لايحه هدفمند كردن يارانه ها درمجلس، در ابتدا با تشكر و قدرداني از مجلس به خاطر تعامل با دولت در تصويب يك فوريت از لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: نمايندگان محترم مجلس براي ابراز نظر و عقيده خود آزاد هستند و راي دادن به صورت آزاد و كارشناسي حق مسلم مجلس است كما اينكه اين امر در تمام عرصه ها از جمله اين لايحه صورت گرفت و راي خوبي با همراهي خوب نمايندگان مجلس به اين لايحه داده شد.

به طوري كه ما رويكرد مجلس را در اين خصوص مثبت ارزيابي مي كنيم.

وي با اشاره به اين كه«اين لايحه از مدت ها قبل در در دولت مورد بررسي قرارگرفته و در مورد آن كار كارشناسي شده است» گفت:اميدواريم درمجلس نيز با دقت جامع و كارشناسي مورد بحث و بررسي قرار بگيرد. در اين ارتباط دولت و مجلس تعامل خوبي با يكديگر داشته اند و به صورت مستمر يك سال دراين ارتباط كار كردند. نظرات مختلف كارشناسان و نمايندگان مجلس دراين ارتباط گرفته و اين لايحه تكميل شده است.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن