تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815197837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخني با آقاي نوري المالكي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سخني با آقاي نوري المالكي
آقاي « نوري المالكي » نخست وزير عراق درحالي به تهران آمده و درحال انجام مذاكره با مقامات جمهوري اسلامي مي باشد كه هنوز مدت زيادي از امضاي توافق نامه استعماري بغداد ـ واشنگتن نگذشته است .
اين قبيل سفرها و مذاكرات هرچند مي تواند موجب استحكام مناسبات حسنه ميان دو كشور شود و سطح مناسبات فيمابين را تعميق بخشد و ارتقا دهد لكن شرط اساسي آنست كه دو طرف به الزامات آن نيز ملتزم باشند.
خوشبختانه زمينه هاي فراواني براي همكاري دو كشور وجود دارد. دين مشترك فرهنگ مشترك مرزهاي مشترك و همچنين علائق مشترك در قبال طيف وسيعي از مسائل منطقه اي جهاني زيربناي مناسبي جهت پايه ريزي مناسبات برادرانه و پايدار ميان دو كشور محسوب مي شوند. تجربه نشان داده است كه هرچقدر مناسبات دو ملت و دو كشور صميمانه تر و ريشه دارتر شود كينه و خشم و توطئه ها براي اختلاف در مناسبات نيز به مراتب افزونتر از گذشته خواهد شد. فتنه انگيزي اشغالگران عراق و دشمنان مشترك را هم نبايد ناديده گرفت . آقاي مالكي و دستيارانش به خوبي آگاهند كه اشغالگران مرتبا سعي داشته اند ناكاميها و شكست خود را توجيه كنند و عمدتا همسايگان عراق را عامل اصلي ناكامي هاي خود معرفي نمايند حال آنكه نقش اشغالگران و گروههاي دست پرورده اي كه به « جنايات سازمان يافته » در عراق سرگرمند بر كسي پوشيده نيست .
البته مقامات عراقي و در راس آنها آقاي نوري المالكي به لحاظ مسئوليت خود و با تكيه بر اطلاعات موثق و متقن از نقش اشغالگران بويژه شركتهاي باصطلاح امنيتي آمريكا از قبيل « بلك واتر » كاملا آگاهند و حتي عملا سعي كرده اند مانع ادامه فعاليت آنها در عراق شوند ولي با اصرار اشغالگران مقدمات تمديد قرارداد آنها نيز فراهم شده و همچنان به شرارت سرگرمند.
نقش اين قبيل شركتها در قاچاق اسلحه آموزش تروريستها تجهيز و سازماندهي گروههاي شورشي مسلح كردن و تحريك اقليت ها واردات سلاحهاي بسيار پيشرفته فوق مدرن و حساسي كه حتي در اختيار ارتش پليس و نيروهاي امنيتي عراق هم قرار ندارد فعاليتهاي مشكوك براي سازماندهي پنهاني تشكيلات موازي و رقيب دولت و نيروهاي نظامي ـ انتظامي توسط اشغالگران تحت عناوين فريبنده اي همچون « شوراهاي بيداري » ! بهمراه طيف وسيعي از اقداماتي كه هنوز ابعاد و انگيزه ها و اهداف آن به درستي برملا نشده موجبات نگراني دلسوزان نسبت به سرنوشت عراق را فراهم ساخته است .
آقاي نوري المالكي مي داند ولي مطمئن باشد كه ايران اسلامي به استقلال تماميت ارضي ثبات و امنيت عراق مي انديشد و صحت عمل صداقت و حسن نيت خود را در ميدان عمل نشان داده است . مرزهاي امن عراق با ثبات و يكپارچه با مردمي در اوج رفاه و آسايش در اوج آرزوهاي ما نسبت به اين كشور قرار دارد. اگرچه ما همين ديدگاه را نسبت به ساير همسايگان خود نيز عينا لحاظ كرده ايم ولي عشق مردم ايران به اهل بيت و جاذبه هاي نيرومندي كه عتبات عاليات دارند و قلوب پاك شيعيان ايران را با آن جذبه هاي معنوي به سوي خود كشيده اند فرصتهاي طلائي و بي نظيري را براي ملت و دولت عراق بوجود آورده كه رهبران عراقي از كم و كيف آن بهتر آگاهند. دقيقا به همين دليل است كه عراق براي ما فقط يك كشور همسايه نيست بلكه وطن دوم هر ايراني محسوب مي شود كه به آن عشق مي ورزد و براي تامين امنيت استقلال آرامش و رفاه آن از هيچ مساعدتي دريغ نمي كند. ما براي رنج و سختي و محروميت مردم عراق فراوان گريسته ايم . ما در ماتم از دست دادن جوانان و زنان و كودكان بي دفاعي كه هر روز در معرض ترورهاي كورقرار مي گيرند يا توسط اشغالگران به خاك و خون كشيده مي شوند بسيار گريسته ايم . ما در شبها و روزهاي محاصره حرم امن علوي توسط اشغالگران و مزدوران « حازم شعلان » لحظه هاي پرالتهابي را پشت سر گذاشته ايم و آنچنان اشك ريخته ايم و به درگاه خدا ضجه زده ايم كه گوئي خود و فرزندانمان در محاصره دشمن شرور گرفتار بوده ايم .
آقاي نوري المالكي !
غم مردم عراق غم و اندوه ما خون به ناحق ريخته آنان توسط اشغالگران و تروريستها خون ماست و ما سرنوشت آنها را سرنوشت خود نيز مي دانيم كه تاريخ و جغرافيا و فرهنگ و دين ما با يكديگر گره خورده است . با چنين ديدگاهي ملت و دولت ايران در قبال حوادث عراق نمي توانند بي تفاوت باشند و مي بينيد كه بي تفاوت هم نيستند. اگرچه ما براي حساسيت ها و دلواپسي هاي خود احساس تكليف مي كنيم و منتي هم بر كسي نداريم ولي شما مي دانيد كه در تمامي مراحل سختي و رنج و محروميت ملت عراق در سالهاي اخير اين دست ملت و دولت ايران بوده و هست كه بعنوان نخستين يار و ياور ملت و دولت عراق وارد صحنه شده اند و به آنها ياري رسانده اند درحاليكه برخي دولتهاي عربي نه تنها در اين سالهاي پرحادثه كوچكترين كمكي به مردم عراق نكردند كه حتي با صرف هزينه هاي نجومي به سازماندهي تجهيز و مسلح كردن گروههاي تروريستي عليه مردم مظلوم عراق سرگرم بوده و هستند.
آقاي نوري المالكي !
به راستي اشغالگراني كه حتي براي تهاجم به عراق و اشغال اين سرزمين اسلامي خود را نيازمند مصوبات شوراي امنيت هم نمي ديدند و براي عراق ژنرال « جي گارنر » و « پل برمر » را بعنوان « حكمران آمريكائي » برگزيدند چرا بايستي براي تداوم اشغال عراق از شما مجوز بگيرند چرا بايستي اشغال نامشروع عراق با امضاي توافقنامه از اين پس مشروعيت پيدا كند چرا بايستي « ماهيت اشغالگري » تغيير يابد و اشغالگران فرصت يابند چنين وانمود كنند كه گويا با همراهي و هماهنگي دولت و مجلس ملي عراق از اين پس در عراق حضور خواهند داشت
به راستي اصرار جنون آميز بوش كوچك رابرت گيتس و خانم رايس بهمراه تهديدات آنها بمنظور نهائي كردن توافقنامه در آخرين فرصتهاي باقيمانده از عمر پرننگ و نكبت دولت نومحافظه كاران اين حقيقت را به شما اثبات نكرد كه بوش و طيف جمهوريخواهان براي تثبيت موقعيت جنگي در عراق دست به اين شگردها و تهديدها زده اند آنهم درست در زماني كه اوباما و خانم كلينتون كه اكنون قرار است وزير خارجه دولت جديد آمريكا شود خود را ملزم و متعهد به خروج نيروهاي اشغالگر از عراق نشان مي دادند
آقاي نوري المالكي !
مطمئن باشيد كه در اينجا هيچكس با شما دشمن نيست ولي براي همه ما اين سئوال مطرح است كه چرا امضاي توافقنامه را به تثبيت تركيب جديد دولت آمريكا مشروط نكرديد تا با خريد زمان در وضعيت نسبتا اطمينان بخشي به ارزيابي موقعيت جديد مناسبات منطقه اي و جهاني بپردازيد شتاب در اين خصوص چه امتيازي براي عراق تحت اشغال به ارمغان آورد جز آنكه دولت جديد مي تواند تعلل در عقب نشيني و خروج اشغالگران را توجيه كند و ادعا كند كه ما اصولا اشغالگر نيستيم بلكه اين دولت و مجلس عراق است كه خواهان تداوم حضور نيروهاي آمريكائي در اين كشور است ! حال آنكه همه مي دانند اين توافقنامه در زير فشار در پرتو تهديدات آشكار و نهان بوش و دستيارانش به زور امضا شده است .
به راستي آيا پذيرش « كاپيتولاسيون » در پرتو اين توافقنامه به مصلحت ملت و دولت عراق بود آيا پذيرش چنين ظلمي در حق دولت و ملت عراق را مي توان توجيه كرد و آنرا يك پيروزي معرفي نمود آيا تغيير نام توافق نامه به « جدول خروج نظاميان آمريكائي از عراق » چيزي را از ماهيت آن مي كاهد آيا در اين توافقنامه براي جبران خسارات مستقيم و غيرمستقيم ناشي از اشغال عراق و غرامت ناشي از ويراني كامل زيرساختهاي اقتصادي ـ صنعتي و اجتماعي عراق و مرگ 1 2 ميليون نفر و آوارگي 5 ميليون نفر و بي سرپرستي 5 5 ميليون عراقي راهكاري پيشنهاد شده و آمريكاي اشغالگر تعهدي را پذيرفته است
شهامت دولت شما و نيروهاي نظامي انتظامي و امنيتي عراق در پذيرش مسئوليت امنيت استانها بسيار ستودني است ولي در پرتو امضاي اين توافقنامه اشغالگران درحالي همچنان بعنوان « عامل برقراري امنيت » و پشتوانه دولت عراق معرفي شده اند كه كارنامه سياه آنها در 5 5 سال گذشته نشان مي دهد اشغالگران عامل اصلي ناامني و مهمتر از آن « عامل اصلي ترويج و تثبيت و استمرار ناامني » بوده اند تا ضرورت ادامه حضور نظامي اشغالگران را توجيه نمايند.
كاملا آشكار است كه شما تحت فشار وادار به امضاي اين توافقنامه شده ايد و قلبا با اشغالگران شرور و آثار و تبعات اشغال عراق جدا مخالفيد و لذا وعده داده ايد اين توافقنامه به آرا عمومي مردم اين كشور گذاشته خواهد شد و چه بسا در آن زمينه هم تهديدها و تطميع برخي عناصر حكومتي به زيان مصالح ملي عراق تمام شود و اين توافقنامه در پرتو جوسازيهاي سياسي ـ تبليغاتي تثبيت شود ولي اميد ما بعنوان دلسوزاني كه عزت و افتخار ملت و دولت عراق را آرزو داريم اينست كه لااقل در اين مورد به ملت بزرگ عراق فرصتي داده شود كه بتواند مكنونات قلبي خود را آزادانه اظهار كند و به اين توافقنامه تاسف بار واكنش دلخواه خود را نشان دهد. طبعا در آنصورت دنيا و بويژه اشرار آمريكائي خواهند ديد كه مردم عراق با نفي اشغال كشورشان به اشغالگران پاسخ منفي مي دهند و به آنها اجازه نخواهند داد تحت نام جديدي بر ماهيت اشغال سرزمينشان سرپوش بگذارند.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن