تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804703448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي دولت؛كمك دولت به مترو از سال 84 تا 86 رشد 100 درصدي داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست خبري سخنگوي دولت؛كمك دولت به مترو از سال 84 تا 86 رشد 100 درصدي داشته است
خبرگزاري فارس: غلامحسين الهام گفت: كمك دولت به مترو از سال 84 تا 86 رشد 100 درصدي داشته است و حتي در سال 85 از متمم بودجه نيز 117 ميليارد تومان براي پيش‌پرداخت و ميان‌پرداخت واگن هاي مترو اختصاص داده شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس غلامحسين الهام سخنگوي دولت امروز در ابتداي نشست هفتگي با خبرنگاران با گراميداشت ايام محرم حسيني، ‌عاشورا را آئينه آزادگي و دفاع از مظلوم دانست و گفت:‌ عاشورا هنوز نماز ايستادگي در برابر ظلم و دفاع در برابر حق و عدالت و آزادگي است و آزادگان جهان هنوز هم در برابر چنين حادثه بزرگي، روحيه، توان و جهت‌گيري درست پيدا مي‌كنند.
وي با بيان اينكه حماسه انقلاب اسلامي نيز از محرم اوج گرفت به جمله‌اي از شهيد رجايي اشاره كرد و گفت:‌ به قول شهيد رجايي ما كابينه خود را از حاميان حماسه‌آفرينان محرم انتخاب مي‌كنيم.
سخنگوي دولت به فجايع غزه اشاره كرد و غزه را نمادي از مظلوميت و ايستادگي دانست و اظهار داشت: آنچه امروز در غزه مي‌گذرد فاجعه بزرگ در خون غلطيدن انسان‌ها به دست كساني است كه به هيچ اصول قانوني و انساني پايبند نيستند و علاوه بر كشتار كودكان بيگناه، حتي كساني هستند كه فقط به خاطر نرسيدن كمك‌ها جان مي‌دهند.
وي از سازمان‌هاي حامي حقوق كودكان و جامعه جهاني خواست كه در مقابل اين فاجعه بشري از خود حركتي نشان دهد.
الهام با بيان اينكه كشتار غيرنظاميان در غزه معنايي جز نسل‌كشي ندارد به اعتراضات مردمي در ايران در مقابل فجايع غزه اشاره كرد و افزود: از احساسات پاك مردم عزيزمان تشكر مي‌كنيم كه با حضور و فرياد عدالت‌خواهانه خود نشان داده‌اند كه مردمي انسان‌دوست هستند، خصوصا جوانان كه با احساس مسئوليتي جدي و عزمي برآمده از ايمان و اعتقاد اسلامي و انساني به صحنه آمده‌اند؛ دولت به سهم خود از اين شور و احساس انساني و اسلامي تشكر مي‌كند و به خدمتگزاري به چنين مردمي افتخار مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: استدعاي ما اين است كه اينان براي افرادي كه تحت تبيلغات سوء نتوانسته‌اند عمق جنايات را بشناسند، پرده از ماهيت رژيم صهيونيستي بردارند؛ امروز آگاهي‌رساني مسئوليت خطيري است كه مي‌تواند راه را براي توقف جنايات باز كند و قطعا بيان حق و افشاگري در مورد اين فجايع، بزرگترين جهاد و مبارزه انقلابي و انساني است.
سخنگوي دولت در ادامه مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و از سازمان كنفرانس اسلامي و مجامع جهاني خواست كه محاصره غزه را بشكنند.

* احتمالا استيضاح اسكندري منتفي شود
غلامحسين الهام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس كه به عنوان اولين سوال در نشست خبري با خبرنگاران در مورد استيضاح اسكندري وزير جهاد كشاورزي مطرح شد، گفت: فكر مي‌كنم اين موضوع منتفي شود و فرصت تلاش و خدمت در اين فرصت قوي‌تر شود.
وي استيضاح را حق مجلس دانست و افزود: درخواست نمايندگان براي استيضاح وزرا مورد احترام حقوقي است اما فكر مي‌كنيم كاركرد وزارت جهاد كشاورزي كاركرد قابل دفاعي است و وزرا با اعتماد به نفس سعي مي‌كنند هرچه بيشتر خدمت كنند.
الهام ابراز اميدواري كرد كه با تعامل دولت و مجلس، دولت قوي‌تر بتواند خدمتگزار مردم باشد.

* دولت وارد مقوله‌هاي سياسي و انتخاباتي نمي‌شود

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، درباره آلودگي هوا و مطالب بيان شده از سوي شهرداري درباره عدم تخصيص بودجه كافي از سوي دولت براي حمل و نقل عمومي اظهار داشت: درمورد موضوع آلودگي هوا دستگاه‌هاي ذيربط همواره اقدامات عملي و اطلاع‌رساني را در دستور كار دارند و مردم نيز همواره بهترين كمك‌كننده بوده‌اند. اما بخشي از اين موضوع به حمل و نقل عمومي برمي‌گردد كه تلاش دولت نيز همواره در گسترش آن بوده و در اين زمينه خصوصا در تهران كارنامه روشني دارد؛ در مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته موضوع حمل و نقل تهران مورد بحث و بررسي قرار گرفت و كار دولت در اين زمينه خوب و مثبت بوده است.
سخنگوي دولت در ادامه سخنانش به بخشي از اعتبارات اختصاص داده شده به حمل و نقل عمومي در تهران اشاره كرد و گفت: در سال 85 اعتبارات عمراني مترو در تهران 192 ميليارد تومان بود كه اين مبلغ در سال 87 به 290 ميليارد تومان رسيد؛ بودجه جاري مترو نيز از 3/13 ميليارد تومان در سال 85 به 8/23 ميليارد تومان رسيد؛ همچنين دولت 120 ميليارد تومان براي طرح تكميل مطالعات جامع حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومي كلانشهرها اختصاص داد كه نزديك 40 ميليارد تومان فقط به تهران اختصاص يافت.
الهام ادامه داد: در سال 85 مصوبه بود كه دولت 2500 اتوبوس به تهران تحويل دهد كه در اين تعداد اگر بخواهيم درصد را مشخص كنيم نسبت آن به كل كشور 29 درصد است. درحالي كه جمعيت شهري تهران 16 درصد جمعيت كل كشور را تشكيل مي‌دهد؛ در اين زمينه فقط 264 دستگاه تحويل نشده بود كه اكنون آماده تحويل است و همه اين 2500 دستگاه را دولت به صورت اقساطي واگذار كرده است.
وي به حوزه ميني‌بوس شهري اشاره كرد و افزود: 54 درصد از توسعه حمل‌و‌نقل ميني‌بوسي و 30 درصد افزايش تاكسيراني را نيز دولت فقط به تهران اختصاص داد.
سخنگوي دولت تصريح كرد: كل اتوبوس هاي تحويلي به تهران از سال 82 تا 87، 4 هزار و 123 دستگاه بوده كه از اين تعداد از دي ماه 85 تا دي ماه 87، 2236 دستگاه تحويل شده؛ يعني بالاي 50 درصد اين اتوبوس‌ها در همين دو سال اخير تحويل داده شده است.
وي با اشاره به كمك دولت به مترو اظهار داشت: كمك دولت به مترو از سال 84 تا 86 رشد 100 درصدي داشته است و حتي در سال 85 از متمم بودجه نيز 117 ميليارد تومان براي پيش‌پرداخت و ميان‌پرداخت واگن هاي مترو اختصاص داده شد.
الهام خاطرنشان كرد: اعتبار دولت به مترو در سال 86، 90 ميليارد تومان بوده كه نزديك به 68 ميليارد تومان آن تخصيص پيدا كرد يعني تقريبا 75 درصد كه رقم خيلي خوبي نسبت به عملكرد بودجه است.
در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس در همين زمينه تاكيد كرد كه مشروح اين آمارها در پايگاه اطلاع‌رساني دولت منتشر مي‌شود.
الهام توجه به حمل و نقل عمومي را يكي از سياست‌ها و رويكردهاي اصلي دولت دانست و گفت:‌ دولت نهم همه ظرفيت خود را براي حل مشكلات شهري متمركز كرده و از هيچ كوششي در اين زمينه دريغ نكرده است.
خبرنگاري پيش از طرح سوال خود به نقد اطلاع‌رساني دولت پرداخت و ادامه داد: همان موقع كه موضوع عدم تخصيص بودجه از سوي دولت به شهرداري تهران براي حمل و نقل عمومي تبديل به تيتر روزنامه‌ها شد، بايد اطلاع‌رساني لازم صورت مي‌گرفت نه اينكه اكنون خبرنگاري سئوال را مطرح كند و شما تازه بخواهيد آمار مربوطه را در سايت اطلاع‌‌رساني دولت منتشر كنيد.
سخنگوي دولت به اين انتقاد خبرنگار پاسخ داد و افزود: اطلاع‌رساني كاري مشترك بين دولت و رسانه‌ها است و معمولا نيز بسياري از اين اطلاعات به وسيله‌هاي بخش‌هاي تخصصي ذيربط اعلام مي‌شود اما از سوي رسانه‌ها مورد پردازش قرار نمي‌گيرد و بعضي‌ها تا ما اينجا آن را اعلام نكنيم آنرا رسمي نمي‌دانند.
سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: بخشي از انتقاد شما را قبول دارم و بايد تلاش كنيم كه رفع شود و ما تاكيد داريم كه اطلاع‌رساني و دقت در انتشار ارقام همواره مورد توجه باشد.
خبرنگاري درباره راي مجلس به لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها سئوالي مطرح كرد كه الهام با تشكر از مجلس گفت: ابراز عقيده و راي دادن به صورت آزاد و كارشناسانه توقع طبيعي از مجلس است و يك فوريت اين لايحه نيز با تعامل خوب مجلس تصويب شد و اميدواريم با همان دقت جامع و اعتماد به دولت، خود لايحه نيز كه مورد قبول همه صاحبنظران است، مورد تصويب قرار گيرد.
وي رويكرد دولت را نسبت به اين لايحه مثبت ارزيابي كرد.
همان خبرنگار درباره انتخابات رياست جمهوري و اظهارنظر يكي از فعالان سياسي سئوالي را مطرح كرد كه الهام پاسخ داد: دولت وارد مقوله‌هاي سياسي و انتخاباتي نمي‌شود چون علاوه بر آنكه زمان فعاليت رسمي انتخاباتي نيست، تمام وقت دولت براي خدمت به مردم بر اساس قانون و مطالبات رهبري است.

* رژيم صهيونيستي در دادگاه افكار عمومي جهان محكوم است

سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سئوالي درباره اقدامات عملي دولت در حمايت از مردم غزه اظهار داشت: كمك‌هاي مردمي از طريق دريا و هوا براي مردم غزه ارسال مي‌شود كه اميدواريم اين كمك‌ رساني ها، از سوي همه كشورها فراگير شود.
وي افزود: مشكل مردم غزه اين است كه در محاصره قرار گرفتند و اين حصر و محدود كردن خلاف همه قواعد بين‌المللي و انساندوستي است و بايد براي رسيدن كمك‌هاي مردمي مرزهاي آبي و خشكي باز شوند.
سخنگوي دولت تصريح كرد: اگر غزه منطقه نظامي و جنگي هم باشد بايد بر اساس مقررات بين‌المللي مربوط به مناطق جنگي تلاش شود خدمات بشردوستانه به ساكنان اين منطقه برسد اما با اقدامات صهيونيست‌ها هم حقوق بشر و هم حقوق بشردوستانه مخدوش شده است.
الهام در خصوص وضع قانون براي تحريم كالاهاي صهيونيستي در كشورمان كه مورد سئوال خبرنگاري بود نيز اظهار داشت: واردات كالاهاي صهيونيستي در كشور ما منع قانوني دارد و نيازي به قانون جديد نداريم.
وي اضافه كرد: روح فرهنگي مردم ما دفاع از مظلوم و ايستادگي دربرابر ظالمان، سلطه‌گران و زورگويان است و هرگونه كمك به رژيم صهيونيستي را حرام مي‌‌دانيم و دولت در اين زمينه همراه ملت است و موضع ضد سلطه و استكبار و حمايت و ياري به مظلومان و مخالفت با زور و ظلم مبني اشتراكي ميان دولت و ملت است.
سخنگوي دولت در عين حال مسئوليت اصلي حاميان مردم مظلوم فلسطين را آگاهي بخشي به جهانيان درباره جنايات رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: امروز مسئوليت ما افشاي وقايع غزه و حمايت معنوي از ساكنان اين منطقه و تلاش‌هاي انساندوستانه و ديپلماتيك براي رهايي آنها از فشارهاست و قطعا اين راهبرد مؤثر خواهد بود.
الهام افزود:‌ همه افكار عمومي در دنيا حق را به مردم غزه مي دهد و از حقوق انساني و قانوني آنها حمايت مي‌كنند و آنها درخانه خود تنها نيستند و بايد با تلاش بيشتر مجامع بين‌المللي را به كمك در جهت توقف جنايات صهيونيست‌ها ترغيب كنيم.
وي تصريح كرد: جوانان ايراني بايد با مقابله با سانسور ناجوانمردانه رسانه‌اي نظام سلطه، جوانان دنيا و همه افكار عمومي را بسيج كنند تا ماهيت رژيم صهيونيستي كه فلسفه وجودي خود را از دست داده و طشت رسوايي آن از بام افتاده بر همگان روشن شود.
خبرنگاري از سخنگوي دولت درباره شكايت ايران از رژيم صهيونيستي به مجامع بين‌المللي سئوال كرد كه وي پاسخ داد: جنايات صهيونيست‌ها بر اساس ضوابط بين‌المللي مصداق عمل مجرمانه و جنايات عليه بشريت (نسل‌كشي) و از بين بردن انسان‌‌‌ها بخاطر هويت آنها و يك هولوكاست واقعي است و بايد دادگاه رسيدگي به اين جرايم بين‌المللي تشكيل شود.
الهام افزود:‌ خوشبختانه امروز در كنار ما همه نهادهاي مردمي و حقوقي حركتي را جهت ترغيب مجامع بين‌المللي به اقدام حقوقي و تشكيل دادگاه رسيدگي به جنايات صهيونيست‌ها آغاز كرده‌اند و دادگاه افكار عمومي جهان اين رژيم را محكوم كرده است.
وي در عين حال متذكر شد، گرچه اميد جدي به سازمان‌هاي بين المللي براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي و رسيدگي به اين جنايات كم شده كه قطعا به اعتبار اين سازمان‌ها لطمه مي‌زند اما اگر در آينده نزديك حركتي در جهت تشكيل دادگاهي براي محاكمه صهيونيست‌‌ها صورت نگيرد افكار عمومي آنرا تشكيل خواهد داد.
سخنگوي دولت همچنين در خصوص تلاش‌هاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي براي پايان دادن به بحران غزه اظهار داشت: همه تلاش خود را براي به صحنه آمدن مجامع بين‌المللي و اسلامي جهت كمك به مردم غزه و پايان دادن به فجايع اين منطقه، بكار گرفته ‌ايم و از همه ظرفيت‌ها در اين زمينه استفاده خواهيم كرد كه از جمله اين ظرفيت ها تشكيل اجلاس فوري سازمان كنفرانس اسلامي است و اميدواريم اين سازمان هر چه سريع تر به مسئوليت خطير خود در جهت حمايت از مردم مظلوم فلسطين عمل كند.
الهام همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اعزام خبرنگاران ايراني به غزه براي انعكاس اخبار واقعي اين منطقه، تصريح كرد: جامعه خبرنگاري در چارچوب ضوابط بين‌‌المللي مي‌تواند در جهت شكست سانسور خبري در غزه حركت كند و دولت نيز، براي روشن شدن حقايق در چارچوب قانون از اين حركت كه آغاز شده، حمايت خواهد كرد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص انحصار طرح تحول اقتصادي در هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهار داشت: اهداف مندرج در طرح تحول اقتصادي به صورت يك مجموعه به هم پيوسته پيگيري مي شوند.
وي افزود: همه اصلاحاتي كه قرار است در عرصه هاي اقتصادي صورت گيرند، نيازمند وضع قانون نيستند، بلكه برخي از آنها نياز به اصلاح قانون دارند و تحول در بخش ديگر در گرو اصلاح روش‌ها و تحول در برخي حوزه‌ها نيز مبتني بر اصلاح بخش‌هاي ديگر اقتصادي هستند و مهم‌ترين و ضروري ترين بحث در طرح تحول اقتصادي هدفمند سازي يارانه‌ها بود كه نياز به قانون گذاري و اخذ مجوز داشت تا بخش عمده و اساسي اين تحول صورت گيرد.
"اصلاح نظام بانكي، اصلاح نظام گمركي و اصلاح نظام مالكيت گيري هم در دستور كار دولت قرار دارد و با جديت پيگيري مي شود اما با تصويب لايحه هدفمند سازي يارانه‌ها مسير پيگيري اين اهداف هموارتر مي‌شود و براي آنكه فرصت را از دست ندهيم، كارها را آغاز كرده‌ايم و هر جا كه نياز به قانون باشد از طريق مجلس اقدام خواهيم كرد".
خبرنگاري در خصوص انعقاد قرار داد جديد ميان ايران و تركمنستان از سخنگوي دولت سئوال كرد كه پاسخ داد: قرارداد گازي ايران و تركمنستان قراردادي است كه بر اساس مصوبه و مذاكرات صورت گرفته، باقي و جاري است و چندي پيش نيز مذاكرات خوبي بين دو كشور صورت گرفته و به جمع بندي نيز رسيده ايم.
الهام تصريح كرد: وزارت نفت و شركت ملي گاز با طرف تركمنستاني خود با توافقات اصلي و عمده براي خريد گاز رسيدند و سياست دولت را با حفظ مصالح مردم و منافع ملي پيگيري مي كنند و گزارشات مستمر آن را نيز ارائه مي‌دهند و در آخرين جلسات مذاكرات بين مسئولان امر هم، با توجه به تشكيل اوپك گازي نتيجه گيري‌هاي خوبي جهت تسهيل مسير ارتباطات و همكاري‌هاي گازي بين دو كشور به دست آمده است.
انتهاي پيام/
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن