تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل منابع طبيعي استان همدان:سالانه 8 تن خاك در هكتار در عرصه‌هاي آبخيز همدان از بين مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل منابع طبيعي استان همدان:سالانه 8 تن خاك در هكتار در عرصه‌هاي آبخيز همدان از بين مي‌رود
خبر گزاري فارس: مديركل منابع طبيعي استان همدان گفت: سالانه حدود هشت تن خاك در هر هكتار در عرصه‌هاي آبخيز استان همدان بر اثر فرسايش از بين مي‌رود.


محمد‌رضا همتي در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان افزود: در حدود 2 ميليون هكتار حوزه آبخيز در استان همدان وجود دارد كه يك ميليون و 200 هزار هكتار آن در برنامه‌هاي آبخيزداري قرار دارد و 500 هزار هكتار نيز در حوزه‌هاي بحراني هستند.
وي اقدامات انجام شده در حفظ منابع را كافي ندانست و گفت: كارهاي مكانيكي مختلفي به منظور پيشگيري از فرسايش خاك انجام شده، اما اين اقدامات مقطعي است و بايد براي حفاظت از منابع، فرهنگ سازي‌بيشتري انجام شود.
مديركل منابع طبيعي همدان ادامه داد: حفاظت منابع از توان اين مجموعه خارج است و لازم است با همكاري تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و مجموعه‌هاي استان، اقدامات تبليغي در تمام عرصه‌هاي استان انجام شود.
وي افزود: تعهدات عملياتي امسال 27 هزار و 967 هكتار است كه 16هزار و 157 مورد از اين تعهدات انجام شده و سعي بر اين است كه تمامي عمليات اجرايي تا پايان امسال انجام شود.
همتي با اشاره به اقدامات ترويجي انجام شده تصريح كرد: آموزش و اطلاع‌رساني به روستاييان از طريق برگزاري كلاس‌هاي آموزشي انجام مي‌شود و مسائلي مانند طرح مرتعداري و الگوي كشت با مسئولان شوراي روستاها مطرح مي‌شود.
وي بهره‌برداري اصولي از منابع را ضروري دانست و گفت: فرهنگ‌سازي در اين خصوص اولويت اصلي است و بايد رسانه‌ها براي فرهنگ‌سازي به منظور حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي، تلاش كنند.
مدير‌كل منابع طبيعي همدان با اشاره به لزوم آشنايي مردم با فرهنگ استفاده از منابع‌طبيعي خاطر نشان كرد: لازم است به روستاييان آموزش داده شود كه شخم در بالادست، بوته‌كني و چراي مفرط موجب تخريب مراتع مي‌شود و وجود پوشش گياهي در اراضي شيب‌دار از بروز فرسايش جلوگيري خواهد كرد.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي استان همدان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال 87 براي انجام پروژه‌هاي اجرايي و مطالعاتي آبخيزداري، 4ميليارد و 200 ميليون تومان مصوب شده است كه 2 ميليارد و 700 ميليون آن تحقق پيدا كرده است.
حسين يعقوبي با اشاره به تعهداتي كه در قبال اعتبارات دريافتي وجود دارد، گفت: از جمله تعهدات احداث بندهاي خشكه چين و گابيون، براي حفظ رسوبات منطقه و جلوگيري از هدر رفتن خاك منطقه بوده و همچنين با ايجاد بندهاي ملاتي به نفوذ آب و افزايش آب‌هاي زير زميني كمك مي‌شود.
وي افزود: علاوه بر اقدامات ذكر شده، عمليات‌هاي بيولوژيكي نيز انجام مي‌شود كه شامل كپه‌كاري، بذركاري، بانكت، ترانس و... است و منجر به تعديل شيب دامنه، نفوذ آب در دامنه و جلوگيري از رواناب مي‌شوند.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي استان همدان عدم آشنايي مردم با فرهنگ منابع طبيعي را مشكلي اساسي دانست و گفت: بهره‌برداري بيش از حد از منابع، شخم در جهت شيب، كشاورزي و زراعت در اراضي با شيب زياد و... موجب ايجاد فرسايش خاك مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: اقدامات مكانيكي كه براي پيشگيري از فرسايش انجام مي‌شود تنها مسكني براي اين درد است و درمان واقعي زماني اتفاق مي‌افتد كه مردم و بهره‌برداران آگاه شده و در اجراي پروژه‌ها با مسئولان همكاري كنند.
انتهاي پيام/ب20
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن