تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804904072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران: بازخواني اشعار ومقاتل عاشورا به دليل برخوردهاي سليقه‌اي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران: بازخواني اشعار ومقاتل عاشورا به دليل برخوردهاي سليقه‌اي ضروري است
فرهنگي. محرم ‪. ۸۷‬معارف
رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران ،گفت: باز خواني اشعار و مقاتل عاشورا به دليل برخوردهاي سليقه‌اي در طول ساليان گذشته در برخي از مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) ضروري است.

سيد ابوطالب ميرصانع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، افزود: فعاليت در اين زمينه اكنون در حوزه علميه قم و در پژوهشگاه باقر العلوم (ع) سازمان تبليغات اسلامي در حال انجام است.

وي اظهار داشت: در اين رابطه از دانشمندان، انديشمندان و مداحان باسابقه استفاده شده و تمامي زواياي حادثه عاشورا در جلسات متعدد مورد بررسي قرار گرفته است كه در آينده نزديك جزوات و كتاب‌هايي به چاپ خواهد رسيد.

وي، به مساله خرافه زدايي از فلسفه قيام امام حسين (ع) و نهضت عاشورا اشاره و تصريح كرد: با اقدامات انجام شده و فرهنگ‌سازي در اين زمينه خرافه زدايي در خصوص مواردي چون علامت كشي و نصب شمايل ائمه اطهار (ع) نسبت به سابق بسيار كمتر شده است.

وي، در ادامه به برنامه‌هاي اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران در ايام محرم امسال اشاره كرد و افزود: به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم عملكرد تمامي هيئت‌هاي مذهبي در سطح منطقه جنوب شرق تهران مورد بررسي قرار گرفت.

ميرصانع ، اظهار داشت: در اين رابطه به هيئت‌هايي كه در طول سال گذشته شكاياتي در خصوص اختلاف اعضاي هيئت امنا، ناراضي بودن همسايه‌ها و يا بروز برخي انحرفات داشتند، تذكر داده شده و از هيئت‌هاي با عملكرد مثبت نيز تقدير شد.

وي خاطرنشان كرد: علاوه براين، ‪۱۵‬حسينيه سابقه دار نيز در تهران شناسايي شده كه قدمت برخي از آنان به بيش از ‪ ۴۰‬سال مي‌رسد.

رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران ، ادامه داد: اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران همچنين در ايام محرم قرار است با استفاده از ‪۱۵۰‬ بازرس از دو هزار و ‪ ۵۰۰‬هيئت بازرسي به عمل آيد و در خصوص برگزاري درست مراسم عزاداري به آنان تذكر لازم داده شود.

وي افزود: به منظور استفاده ديگر حسينيه‌ها و هيئت‌ها از برنامه‌هاي اين حسينيه‌ها در قالب همايشي با عنوان ساماندهي شئونات مذهبي پيش از آغاز ماه محرم رهنمودهاي لازم ارايه شده است.

ميرصانع ، تصريح كرد: از تمامي هيئت‌هاي مذهبي و حسينيه‌ها خواسته شده از سخنرانان و مداحاني كه به سبك سنتي و قديمي مداحي مي‌كنند بيشتر استفاده شود، مراسم‌ها را با نماز آغاز كنند يا به اتمام برسانند و قرائت قرآن، همخواني و تفسير نيز در كنار مراسم عزاداري داشته باشند.

ميرصانع ادامه داد: علاوه براين، از آنان خواسته شده در ظهر عاشورا نماز اقامه كنند و نحوه عزاداري هيات‌ها و حسينيه‌ها با سوز و گذار همراه باشد وي، با اشاره به اينكه نصب شمايل منتسب به ائمه اطهار (ع) و قمه زدن در هيئت‌ها و حسينيه‌ها ممنوع اعلام شده است، خاطرنشان كرد: همچنين استفاده از زنجيرهاي تيغه دار از ديگر مواردي است كه بايد در مدت برگزاري مراسم عزاداري رعايت شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي جنوب شرق تهران، نداشتن ناهنجاري‌هاي صوتي، اتمام عزاداري‌ها تا ساعت ‪ ،۲۳‬رعايت حال همسايه‌ها و استفاده نكردن از مداحان بي‌تجربه كه حرفها و مداحي آنان مستند نيست از ديگر مسايلي است كه هيئت‌ها و حسينيه‌ها موظف به رعايت آن هستند.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن