تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804642384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدعيان حقوق‌بشر و دموكراسي كجايند،بايد در سازمان ملل و شوراي امنيت را بست گزارش تفصيلي ايسناازتظاهرات مردمي درمحكوميت جنايات صهيونيستها درغزه،درخراسان‌رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدعيان حقوق‌بشر و دموكراسي كجايند،بايد در سازمان ملل و شوراي امنيت را بست گزارش تفصيلي ايسناازتظاهرات مردمي درمحكوميت جنايات صهيونيستها در"غزه"،درخراسان‌رضوي


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

همزمان با سراسر كشور، مردم مشهد و شهرهاي مختلف استان خراسان رضوي، با سر دادن شعارهاي "مرگ‌ بر ‌آمريكا"، "مرگ بر اسرائيل»، «هيهات من‌الذله»، «غزه كربلاست، امروز عاشوراست»، «غزه جنگ است، خاموشي ننگ است»، «دولت‌هاي عربي شرمتان شرمتان» و «ياايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، از مقاومت مردم غزه در برابر حملات رژيم غاصب اسرائيل حمايت و جنايات صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي را محكوم كردند.

دانشجويان دانشگاه‌هاي مشهد، در ادامه تحصن‌ها و تجمع‌هاي قبل، سومين تحصن خود را مقابل نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور در اعتراض به اقدامات و حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين تجمع از ظهر روز پنجشنبه با حضور دانشجويان دختر و پسر دانشگاه‌هاي مشهد در خيابان سناباد مقابل دفتر وزارت امور خارجه نمايندگي شمال و شرق كشور آغاز شد.

در اين تجمع دانشجويان شعارهاي "يا حسين، يا حسين " ، "فرياد يا محمدا غزه شده كرب و بلا" ، "مسلمان مي‌جنگد، مي‌ميرد، سازش نمي‌پذيرد" و " نه سازش، نه تسليم، نبرد با اسرائيل" سر دادند و پيشاني‌بندهاي يا مهدي ادركني، يا فاطمه، يا علي، يا حسين شهيد و يا ابالفضل بر پيشاني بسته بودند.

دانشجويان معترض پلاكاردهايي با عناوين" بايد رژيم صهيونيستي به وسيله دولت‌هاي مسلمان مجازات شود" ، "مرگ بر اسرائيل" و " آيا هنگام آن نرسيده است كه براي اسلام و مسلمين احساس خطر كنيد؟" در دست داشتند.

به گزارش ايسنا ، دانشجويان معترض در مقابل دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور، پرچم‌هاي ايران، حزب‌الله لبنان و فلسطين و پرچم‌هاي عزاداري اباعبدالله الحسين را در دست داشتند و شعار مي‌دادند" الله اكبر، مرگ بر منافق، اين خون كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست".

در ادامه نماينده دانشجويان گفت: چقدر بد است رفتارها و شعارهاي غير واقعي، چقدر بد است نطق‌هاي بي‌نتيجه رييس جمهورها در جمع هم و جلسات بيهوده سازمان ملل و شوراي امنيت، همه چيز مجازي شده است، كاش ديوار حائل هم، ديواري مجازي مي‌بود.

نماينده دانشجويان افزود: ‌هر روز در اخبار چند جنازه را نشان مي‌دهند كه تازه به شهادت رسيده‌اند و چند مادر را كه بر سر و صورت مي‌كوبند و مي‌گريند، هر روز در اخبار مي‌گويند چند نفر ديگر از برادرهايمان را كشته‌اند و خبر يتيم شدن كودكان يا بي شوهر شدن زنان و يا بي فرزند شدن پدر و مادرها را مي‌شنويم، كمي متاثر مي‌شويم و سپس به سراغ زندگي خود مي‌رويم، زيرا به اين اخبار عادت كرده‌ايم.

به گزارش ايسنا، در ادامه جمعيت فرياد زدند " الله اكبر لا اله الا الله، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا " سپس يكي از دانشجويان از مسوولان وزارت امور خارجه نمايندگي شمال و شرق كشور خواست تا براي پاسخگويي مطالبات دانشجويان در ميان آنان حضور يابد.

در اين هنگام حجت‌الاسلام الهي، نماينده طلاب پشت تريبون رفت و گفت: ما بايد قبل از هر چيز بدانيم چرا اينجا آمده‌ايم، ما بايد بدانيم كه آمدنمان به اينجا صرفا به دعوت يك يا چند تشكل و انجمن نيست، حضور ما در اينجا قبل از هر چيز به دعوت وجدان، مكتب، دين و ايدئولوژي ماست كه در زندگي انتخاب كرده‌ايم و بر اين اساس منتظر دعوت هيچ تشكلي نيستيم، اگر تشكل‌ها هم دعوت نكنند اين حركت‌هاي خود جوش صورت خواهند پذيرفت.

وي تصريح كرد: دينداري در دو جناح قرار مي‌گيرد، يكي دينداري عافيت‌طلبانه و ديگري دينداري رسالت طلبانه، در دينداري عافيت طلبانه آنچه مهم است، خوشي، راحتي و عافيت طلبي است و اگر دين جلوي خوشي و عافيت را بگيرد، ديگر ارزشي ندارد.

وي در ادامه افزود: در مقابل اين دينداري، دينداري رسالت طلبانه است اگر كسي تكليف خود را انجام داد، هر اتفاقي كه بيفتد تا هر جا لازم باشد براي مسووليتش هزينه مي‌كند و ما اين جلوه از دينداري را در جاي جاي قرآن و روايات مي‌بينيم.

حجت‌الاسلام الهي خاطرنشان كرد: در دينداري رسالت‌طلبانه، چشم‌ها هميشه دنبال رسالت‌ها و مسووليت‌هاست،‌ اما امروز رسالت ما چيست؟ يكي از نكات دين ما اين است هر جا مظلوم و مستضعفي را ديديد بدون هيچ قيدي از او دفاع كنيد، آيا مردم غزه مظلوم نيستند؟ آيا مورد ظلم قرار نمي‌گيرند؟

وي در ادامه افزود: نكته قابل توجه ديگر اين است كه در مكتب و دين ما گفته شده هر جا ديديد كسي نداي كمك‌خواهي از مسلمين را سر مي‌دهد بايد به كمكش بشتابيد و به دين و مذهب او نگاه نكنيد اين مهم نيست كه مسلمان است يا خير، مهم اين است كه از مسلمانان كمك و ياري طلبيده و اگر مسلمان به ياري وي نرسد، مسلمان نيست.

حجت‌الاسلام الهي تصريح كرد: ولي فقيه ما به صراحت مسلمانان را به دفاع از غزه دعوت كرده‌اند همه مسلمانان و مجاهدان و تمام مومنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي‌دفاع غزه هستند.

وي همچنين با اشاره به بيانات فقها و مراجع تقليد گفت: آيت‌الله سيستاني فرمود محكوميت كلامي فايده‌اي ندارد، كشورهاي اسلامي بايد مواضع عملي اتخاذ كنند، ولي فقيه و مراجع تقليد نيز حجت را بر ما تمام كرده‌اند، پس آيا جايي براي ترديد باقي مي‌ماند؟

حجت‌السلام الهي تاكيد كرد: مكتب ما با صداي بلند، هر مسلمان و شيعه‌اي را به كمك مي‌طلبد و بايد با تمام وجود فرياد زد" سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"

به گزارش ايسنا، سپس شعرباف، به نمايندگي از اساتيد در جايگاه حاضر شد و مطالبات اين جمع را از مسوولان وزارت امور خارجه مطرح كرد و گفت: در اصل مطالبه ما دو بخش دارد، بخش اول مظلوميت مردم غزه است و بخش دوم مطالبه از كساني است كه بايد به وظايف خود عمل كنند.

وي افزود: از دولت جمهوري اسلامي ايران نيز دو مطالبه اصلي داريم، مطالبه اول تحريم كالاهاي صهيونيستي است، آنچه ما مي‌خواهيم اين است كه قانون، مجلس شوراي اسلامي، وزارت خارجه و وزارت بازرگاني را موظف كند ليست كالاها را عرضه كند تا آن‌هايي كه به شركت‌هاي اسرائيلي تعلق دارد، تحريم شوند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سپس تجمع كنندگان شعار دادند: "شركت صهيونيستي تعطيل بايد گردد، نه سازش، نه تسليم، نبرد با اسرائيل" در اين بين دانشجويان بار ديگر با سر دادن شعارهاي" موضع انفعالي، خيانت خيانت وزارت خارجه شجاعت شجاعت " از مسوولان وزارت امور خارجه خواستند براي ‌پاسخگويي به مطالبات آنان به جمع معترضان بيايند.

محمود صادقي، معاون دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور به جمع حاضران پيوست و گفت: برادران و خواهران، ما هم با احساسات شما شريك و جزء كوچكي از اين ملت بزرگ و انقلابي ايران هستيم. از شما مي‌خواهيم ما را هم در احساسات پاك خود شريك بدانيد.

وي ادامه داد: دفاع از ملت فلسطين نه تنها وظيفه تمام مسلمانان جهان و مسلمانان ايران است بلكه اين امر بر تمام آزاد مردان و آزاد زنان جهان واجب است، اين روزها شاهد هستيم كه در رسانه‌هاي گروهي جهان نه تنها مسلمانان بلكه غير مسلمانان از مليت‌هاي مختلف، در حمايت از ملت فلسطين، رژيم سفاك صهيونيستي را محكوم مي‌كنند.

صادقي در ادامه گفت: البته بايد اين مطلب مورد توجه قرار گيرد كه بخشي از اين فعاليت‌ها ناشي از تاثيرات انقلاب اسلامي و نهضت اسلامي در طي 30 سال اخير است.

وي با ذكر اين مطلب كه ملت ايران در حمايت از مردم فلسطين تنها نيست و امروز همه دنيا در حمايت از ملت مظلوم فلسطين بسيج شده‌اند، خاطرنشان كرد: ما شاهد بوديم كه مقام معظم رهبري قبل از وقوع تحولات اخير به مسائل غزه اشاره نمودند و توجه همه سران و كشورها را به حمايت از مردم فلسطين جلب كردند.

معاون نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور تاكيد كرد: نمايندگي وزارت امور خارجه پيام اين حضور را به وزارت امور خارجه منتقل نموده و پيام‌هاي مكتوب را به بالاترين مقام وزارت امور خارجه ارسال خواهد كرد.

صادقي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي وزارت امور خارجه در اين خصوص گفت: سياست خارجي ساختار گسترده‌اي دارد كه فقط به وزارت امور خارجه منتهي نمي‌شود، بلكه تمام مراكز تصميم‌گيري و اجرايي كشور را در برمي‌گيرد، راهبرد سياست خارجي ما اجراي پيام رهبر معظم انقلاب، شوراي عالي امنيت و رييس جمهور است.

وي افزود: از روز اول كه بحران غزه شروع شد اين وزارت‌خانه فعاليت‌هاي خود را در سطوح مختلف آغاز كرد، همچنين رياست‌ جمهور تماس‌هاي تلفني مختلفي با مقامات عالي رتبه داشته‌اند و ضمن اعلام مراتب اعتراض و همدردي، توقعات و انتظاراتي را كه جمهوري اسلامي ايران از آن كشورها داشت را درخواست نمودند.

وي افزود: اگر جلسه‌اي در اتحاديه عرب تشكيل مي‌شود، اگر اجتماعي در شوراي همكاري خليج فارس صورت مي‌گيرد، بخشي از آن قطعا متاثر از حركت و فعاليت‌هايي است كه در صحنه ديپلماسي اجرا شده است.

صادقي با اشاره به ادامه فعاليت‌هاي وزارت امور خارجه در اين خصوص تصريح كرد: اين فعاليت‌ها در روزهاي آينده طي سفرها و رايزني‌ها ادامه مي‌يابد، چرا كه جمهوري اسلامي ايران دفاع از ملت مظلوم فلسطين را يكي از آرمان‌ها و اصول اصلي خود قرار داده و در حال اجراي آن مي‌باشد.

وي گفت: فعاليت‌ها و قطعنامه‌هايي كه هر روز صادر مي‌شود يا حركت‌هايي كه در مجامع بين‌المللي تحت عنوان حقوق بشر انجام مي‌شود به خاطر دفاع از ملت فلسطين است.

سپس يكي از دانشجويان خطاب به معاون نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور گفت: مطالبات جنبش دانشجويي طي روزهاي گذشته مطرح شد ولي متاسفانه به طور جدي اقدامي از طرف وزارت خارجه صورت نگرفته و فقط در حد محكوم كردن مثل بقيه كشورها بوده است.

وي از معاون نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور خواست تا تاريخ خاصي براي اقدامات در قبال بحث‌هاي اقتصادي اسرائيل و بحث سفيران كشورهاي عربي اعلام كند.

صادقي در پاسخ به اين دانشجو اظهار داشت: مواضع جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقوق ملت فلسطين بين تمام كشورهاي دنيا بي نظير بوده و تنها به اتخاذ مواضع محدود نبوده بلكه از روز اول وقوع بحران، كليه نمايندگي‌هاي وزارت امور خارجه در منطقه به حالت آماده باش در آمدند و فعاليت‌هاي گسترده خود را شروع كردند، بايد به اين نكته توجه داشت كه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي مقامات عالي نظام است و ما نبايد گامي فراتر برداريم.

در جمع اين دانشجويان متعرض، نيروي انتظامي با حضور خود مقابل دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه جهت آرام كردن دانشجويان و برقراري نظم و امنيت تلاش مي‌كرد، همچنين حضور گسترده اين دانشجويان سبب بسته شدن خيابان سناباد و ترافيك شديد در اين مسير گرديده بود.

در ادامه تجمع كنندگان بيانيه‌اي قرائت كردند، در اين بيانيه آمده است:

اين روزها ماتم و اندوه مردم غزه خواب از چشم مسلمانان ربوده و غرور آن‌ها را جريحه دار نموده است. اين روزها پيام ولي امر مسلمين حجت بر آزادگان تمام كرد و اكنون در انتظار لبيك دولت‌ها و ملت‌ها هستيم.

در همين چند روز اخير تجمعات و راهپيمايي‌هاي اعتراض آميز زيادي در سراسر جهان و حتي قلب اروپا و آمريكا انجام شد و در ايران نيز بيش از 20 تجمع در سراسر كشور صورت پذيرفته است، بي ترديد از سوي دولت اسلامي نيز اقداماتي براي حمايت از مردم صورت گرفته، اما ايران قلب مستضعفان جهان است و تفاوت نظام جمهوري اسلامي با نظام‌هاي سرسپرده عرب بايد به خوبي براي همگان روشن شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا در ادامه اين تجمع اعتراض آميز، دانشجويان و طلاب مشهدي انتظار خود را در بندهاي زير اعلام كردند: نماينده يا نمايندگاني از دولت به ويژه از سوي وزارت امور خارجه گزارش فعاليت‌هاي خود در زمينه مسائل فلسطين را ارائه دهند.

همچنين وزارت خارجه و وزارت بازرگاني بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، موظف به طراحي برنامه جامعي براي قطع واردات كالاهاي صهيونيستي به كشور بوده كه اين مهم انجام نگرفته است. مسوولان بايد دليل اين كار را توضيح داده و فهرستي از اين كالاها هرچه زودتر توسط مسوولان ارائه شود تا اقدامات مورد نظر در اين باره انجام گيرد.

دانشجويان تاكيد كردند: دولت بايد شرايط اعزام كساني كه قصد اعزام را دارند، مهيا نموده و شرايط شكست اسرائيل را عملي كند.

امام جمعه چناران نيز گفت: ظالم شماره يك مسلمانان، رژيم غاصب اسرائيل است و آنها با زور، پنج ميليون فلسطيني را از خانه و كاشانه خود بيرون رانده و اكنون صاحب خانه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - حجت‌الاسلام "حسن كوثري"، در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شهر چناران افزود: لابي صهيونيست‌ها گرداننده اصلي اقتصاد و سياست آمريكاست و براي همين آمريكا نقش معين را براي اسرائيل بازي مي‌كند.

او اظهار داشت: اسرائيل پس از شكست در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان، در غزه به دنبال تجديد آبروي خود است.

وي گفت: بايد در سازمان ملل و شوراي امنيت را بست، آنجا به دست صهيونيست‌ها و آمريكا اداره مي‌شود.

وي اضافه كرد: ملت فلسطين با كشتن تمام نمي‌شود چون آنها تا گرفتن حق خود مقاومت مي‌كنند.

امام جمعه چناران همچنين با اشاره به سالروز پيام امام خميني(ره) به گورباچف خاطرنشان كرد: نويد حضرت امام(ره) بعد از چندي محقق شد و نويد مقام معظم رهبري نيز مبني بر اضمحلال آمريكا و غرب به زودي تحقق خواهد يافت.

اين گزارش حاكي است، هزاران نمازگزار چناراني پس از اقامه نماز جمعه از مصلي تا ميدان بسيج با سردادن شعارهايي چون "مرگ بر اسرائيل"، "مرگ بر آمريكا" و حمل پلاكاردهايي، حمايت خويش را از ملت فلسطين و مردم غزه اعلام داشتند.

خطيب جمعه جغتاي نيز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به تاسوعا و عاشوراي حسيني، سوگواري براي بزرگان را مصداق مودت و فرياد مظلوم عليه ظالم دانست.

به گزارش خبرنگار ايسنا، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام "علي‌اكبر موحدي‌پور" با تاكيد بر اينكه نبايد هدف امام حسين(ع) و شهادت او و يارانش را گم كنيم، گفت: بايد با رفتن به سراغ متن تاريخ جلوي وارد شدن هرگونه خدشه و خرافه به آن را بگيريم.

وي گفت: ماتم و عزاداري براي بزرگان و عزيزان، ريشه در قرآن و سنت دارد اما بايد دقت داشت تا هدف را گم نكرده، نگذاريم خرافات وارد اين سنت و مراسم شود.

وي امر به معروف و نهي از منكر را هدف اصلي قيام امام حسين(ع) عنوان كرد و گفت: در روايات امر به معروف و نهي از منكر برترين واجب شمرده و ترك آن خيانت محسوب مي‌شود و مساله امر به معروف يكي از ويژگي هاي انسان‌هاي مومن ذكر شده، در كنار ايمان به خدا و آخرت قرار دارد.

امام جمعه جغتاي در ادامه به جنايات صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي و نوار غزه اشاره كرد و گفت: بر اثر اين جنايات قريب 400 نفر شهيد و بيش از 2 هزار مجروح شده‌اند و كمبود دارو، آذوقه و سوخت در اين ناحيه به شدت احساس مي‌شود.

وي گفت: رفتار بيرحمانه صهيونيست‌ها امري عادي است اما اين بي‌تفاوتي از سران عرب و مزدوران داعيه اسلام، هرگز انتظار نمي‌رود.

وي افزود: ملت‌هاي كشورهاي اسلامي بر خلاف دولت‌هايشان بيدار هستند و دست به اعتراض زده‌اند و امروز تمام دنيا عليه صهيونيست‌ها اقدام كرده است.

حجت‌الاسلام موحدي‌پور تصريح كرد: صهيونيست‌ها هم اكنون نيز شكست خورده‌اند چراكه هر زمان كه اروپا به ميانجيگري پرداخته و تلاش براي اعلام آتش‌بس كرده است، نشان داده كه صهيونيست‌ها در باتلاق فرو رفته و شكست خورده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان و شكست صهيونيست‌ها نشان داد اسرائيل نمي‌تواند در برابر مسلمانان پيروز باشد.

همچنين در اعتراض به فاجعه انساني رژيم صهيونيستي در نوار غزه و در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، مردم رشتخوار پس از اقامه نماز جمعه اين هفته، راهپيمايي كردند.

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان - مردم شهيدپرور و انقلابي شهرستان رشتخوار به منظور ابراز انزجار و تنفر از جنايات هولناك رژيم صهيونيستي و حاميان مستكبرش به ويژه آمريكاي جهانخوار و حمايت از مردم مظلوم و مسلمان غزه، با تظاهرات از مقابل مسجد علي‌ابن‌ابيطالب(ع) تا ميدان 22 بهمن رشتخوار، شعار "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" سر دادند.

در اين مراسم خانواده‌هاي معظم شاهد و ايثارگر، جانبازان، روحانيون، دانش‌آموزان و دانشجويان، نيروهاي نظامي و انتظامي، بازاريان، كسبه و بانوان شركت داشتند.

امام جمعه رشتخوار هم گفت: تهاجم اسرائيل به غزه نشانگر ضعف و كوچك‌شدن اين رژيم غاصب است.

به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه خراسان - حجت‌الاسلام "محمد كازري" در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان رشتخوار گفت: اسرائيل بدون شك در ادامه جنايات خود تاب مقاومت در برابر عزم و اراده مردم فلسطين و حزب‌الله را نخواهد آورد.

وي بيان كرد: خون به ناحق ريخته شده مسلمانان غزه دامن اين رژيم و همه كشورهاي حامي آن را خواهد گرفت و در نهايت پيروزي نهايي از آن مسلمانان جهان خواهد بود.

وي با اشاره به انزجار مردم از اقدامات ددمنشانه و وحشيانه اسرائيل، اظهار داشت: مردم با تجمعات اعتراض‌آميز حمايت همه جانبه خود را از مردم بي‌دفاع و مسلمانان غزه اعلام كردند.

وي تاكيد كرد: موج سوم اعتراضات سراسري در دنيا عليه تجاوزات اسرائيل، بدون شك نشات گرفته از حركت عاشورايي امام حسين(ع) خواهد بود.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد: اعتراض مسلمانان جهان در برابر اقدام ناجوانمردانه اسرائيل باعث دلگرمي مسلمانان غزه و ياس و نااميدي دشمنان اسلام و مسلمين شود.

دانشجويان دانشگاه‌هاي سبزوار نيز با تحصن در مقابل فرمانداري شهرستان به اعتراض عليه جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - "علي‌اصغر عنابستاني"، معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار شهرستان سبزوار، در جمع دانشجويان معترض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه، گفت: به محض فرمان ولي امر مسلمين، تمام جان و مال را فداي آرمان ملت فلسطين خواهيم كرد چرا كه مقام معظم رهبري هرگونه اقدام براي دفاع را لازم و واجب دانسته‌اند.

وي با بيان اينكه فلسطينيان پيروز هستند، حتي اگر شهيد شوند، افزود: مگر نه اين است كه در تمام صحنه‌هاي تاريخ دنيا، آنان كه شهيد شدند، پيروز شدند؛ همچون امام حسين(ع) كه پيروز هميشه تاريخ است.

وي از حضور به موقع دانشجويان تشكر كرد و ادامه داد: نگاه‌هاي ملل مظلوم دنيا بويژه ملت ستمديده فلسطين به شجاعت شيران ايراني است.

وي تصريح كرد: در صورت به‌وجود آمدن صحنه نبرد، جوانان اين مرز و بوم همان جوانان 8 سال دفاع مقدس خواهند بود كه آماده دفاع از كيان اسلام خواهند بود.

فرماندار سبزوار با اشاره به صحه گذاشتن كشورهاي اروپايي و عربي بر برگزاري انتخابات فلسطين در جهت به قدرت رسيدن حماس، اظهار داشت: آنها كه شعارشان نهادينه كردن دموكراسي در جهان است و بهترين نوع اداره جامعه را دموكراسي مي‌دانند چرا بعد از مدتي كوتاه، تمام توان خود را در حذف جنبش حماس بكار مي‌برند؟

عنابستاني، به اتحاد مشمئزكننده كشورهاي عربي، اروپا و غرب براي حذف مقاومت اشاره كرد و با بيان اينكه اسرائيل مي‌خواهد با در هم شكستن مقاومت در فلسطين، حيثيت از دست رفته خود را در مقاومت و مبارزه 33 روزه حزب‌الله لبنان به دست آورد، گفت: اسرائيل براي بازيابي حيثيت خود گزينه‌هايي چون حمله به لبنان، سوريه، ايران و غزه را بررسي كرد كه به خيال خام او غزه گزينه مناسب است و اين در حالي است كه اسرائيل نتوانسته هيچ سكويي از موشك‌هاي فلسطين را مورد هدف قرار دهد كه همين دليل بر نويد پيروزي فلسطين است.

وي با بيان اينكه كشورهاي اروپايي حداقل براي حفظ ظاهر، جلسه اضطراري سران امور خارجه را بدون هيچ نتيجه عملي تشكيل دادند، تصريح كرد: سران عرب هنوز در سر مكان برگزاري اجلاس اختلاف دارند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان با شعارهايي همچون "اسرائيل اسرائيل به آتشت مي‌كشيم"، "فلسطين فلسطين حمايت مي‌كنيم"، "سكوت هر مسلمان - خيانت است به قرآن"، " ياايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"،"آمريكا - اسرائيل مرگ به نيرنگتان" ،"اي رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده" ،"واي اگر خامنه‌اي اذن جهادم دهد - ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد" و ... انزجار و تنفر خود را از جنايات رژيم صهيونيستي فرياد زدند.

همچنين دانشجويان بعد از اقامه نماز و تشييع نمادين شهداي غزه، در سوگ اين عزيزان به عزاداري پرداختند.

قرائت پيام مقام معظم رهبري و بيانيه تشكل‌هاي دانشجويي از ديگر برنامه‌هاي اين تحصن بود.

گفتني است در اين مراسم كه به همت بسيج و انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم سبزوار برگزار شد، صدها نفر از دانشجويان دانشگاه‌هاي تربيت‌معلم، آزاد، پيام نور و علوم پزشكي حضور داشتند.

امام‌جمعه سبزوار نيز گفت: وظيفه مسلمانان اعلام تبري و برائت از استكبار جهاني است.

به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه خراسان - حجت‌الاسلام "غلامحسين ابراهيمي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان، وظيفه مسلمانان را اعلام تبري و انزجار از استكبار جهاني دانست و گفت: همزمان با سراسر كشور مردم شهرستان سبزوار نيز بعد از اقامه نماز جمعه مسير جايگاه نماز جمعه تا ميدان امام حسين(ع) را با سر دادن شعارهايي چون "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" به تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي طي مي‌كنند.

امام جمعه سبزوار با تاكيد بر احترام به حقوق مردم و نماز اول وقت در عزاداري‌ها و ايام محرم و صفر، تصريح كرد: در اين مراسم‌ها هدف بايد آشنايي مردم با اهداف و فلسفه قيام امام حسين(ع) باشد.

وي به پديده كشف حجاب اشاره كرد و ادامه داد: فلسفه حجاب جلوگيري از فساد اخلاقي، استحكام پيوند خانواده، حفظ عفت، ارزش و امنيت زنان است.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن