تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804823887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران:جنايات صهيونيست‌ها در غزه ميليون‌ها سرباز براي فلسطين تربيت كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: خطيب جمعه تهران:جنايات صهيونيست‌ها در غزه ميليون‌ها سرباز براي فلسطين تربيت كرده است
گروه سياسي: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه تصريح كرد: يقينا اسرائيلي‌ها در اين تهاجم هفت ‌روزه‌اي كه به حماس كردند، ميليون‌ها نفر سرباز در سراسر دنيا براي مردم فلسطين به وجود آوردند و مردم فلسطين امروز از يك هفته قبل طرفداران بيشتري دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان رهبري سخنان خود را در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران به مسئله عاشورا و جنايات صهيونيست‌ها در غزه اختصاص داد.

وي با تشريح بخشي از حوادث دوران امام حسين (ع) تصريح كرد: به خوبي مي‌شود فهميد كه عاشورا برنامه‌اي تنظيم‌‌شده و طراحي است كه ريشه در آسمان، اسلام و برنامه‌هاي خود پيامبر (ص) دارد و برنامه‌اي براي جاويداني اسلام و بازكردن يك جبهه ابدي براي مبارزه حق و باطل و عدل و ستم است؛ اين روح و باطن قضيه عاشوراست و ظاهر آن را مي‌توان به شكل ديگري گفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيعت‌نكردن امام حسين با يزيد و دعوت مردم كوفه از ايشان ابراز كرد: سابقه حضور حضرت علي (ع) در كوفه و نفوذ مكتب اهل‌بيت در آنجا باعت شد مردم آنجا توجه كنند با رهبري امام حسين (ع) مي‌توانند در برابر بني‌‌اميه بايستند و ظاهر قضيه اين است كه كانوني از كانون‌هاي پرخروش امت اسلامي در عراق آماده است كه از رهبري امام حسين (ع) حمايت كند و ايشان نيز طبق معمول و منطق حضرت مسلم را به عنوان سفير خود براي بررسي شرايط به كوفه فرستادند.

هاشمي رفسنجاني يادآور شد: آنهايي كه كوفه و سابقه رفتار مردم آنجا را با امام علي (ع) و امام حسن (ع) مي‌دانستند، مطمئن بودند كه اين نتيجه نمي‌دهد لذا فصل برزگي در تاريخ است افرادي كه به خدمت امام حسين رسيدند از ايشان خواستند از اين حركت منصرف شوند ولي ايشان مي‌دانستند چه خبر است.

خطيب جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: تا شهادت حضرت مسلم همه فكر مي‌كردند كه همه چيز آماده است ولي بعد از آن هرچند به ظاهر برنامه جهاد ناقص شده بود ولي امام حسين (ع) با همان صلابت به جلو رفتند ولي اتمام حجت‌هايي در مسير شد كه دشمنان شبهه ايجاد نكنند كه امام حسين خود را به كشتن دادند و اين اتمام حجت‌ها همه توجيه منطقي دارد و قابل بحث است و ما بايد بيشتر روي آنها تأكيد كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح بخشي از وقايع عاشورا عنوان كرد: حادثه عاشورا به صورت ظاهري تمام شد ولي امروز ما به خوبي حس مي‌كنيم كه دنيا، در درجه اول خود ما شيعيان و درجه دوم ديگران با منطق، عدل و ديدن حقايق امروز در مسير سعادت خود ريزه‌خوار خوان گسترده امام حسين و عاشورا هستند و مطمئن هستيم كه جنگ اباعبدالله‌(ع) جنگ با شمشير نبود بلكه جنگ با اشك و احساسات بود و آن احساسات و عواطف هرروز بيشتر مي‌شود و عاشقان امام حسين (ع) در مقابل مخالفان حق هرروز نيرومندتر مي‌شوند و زماني كه موفق شوند ديو ظلم و ستم را سر ببرند، آن روز انتقام خون امام حسين (ع) گرفته شده است.

وي با اشاره به جنايات صهيونيست‌ها در غزه و بيان اينكه اين حوادث يك نمونه‌ و سايه‌اي از جريان عاشوراست و بي‌شباهت با آن هم نيست، عنوان كرد: در يك منطقه بسيار فقير، جمعيت كوچكي كه نيمي از آنها آواره هستند، در محاصره دشمناني هستند كه قساوت آنها اگر از دشمنان اباعبدالله بيشتر نباشد كمتر هم نيست و خصومت آنها نيز بيشتر است؛ آنها به ظاهر مسلمان بودند ولي اينها مسلمان هم نيستند و اصولا و عميقا با آنچه در عزه وجود دارد، كينه دارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با تلخ توصيف‌كردن حوادث غزه ابراز كرد: جمعيت كوچكي در آنجاست كه وسيله دفاع هوايي ندارند و دشمن دائما در فضاي آنها با هواپيما و موشك‌هاي ليزري هرجايي را كه مايل باشند مي‌ز‌نند و كسي از آنها بازخواست نمي‌كند.

هاشمي رفسنجاني در تحليل اين شرايط گفت: من در تحليل اساسي خود همان حرفي كه درباره عاشورا مي‌زنم، مقداري واضح‌تر درباره غزه مطرح مي‌كنم؛ اگر كسي بپذيرد كه يزيد و ابن‌‌زياد اشتباه نكردند، مي‌تواند بپذيرد كه اينها نيز اشتباه نكرده‌اند، اشتباه اسرائيلي‌ها و حاميان آنها بسيار جدي است.

خطيب جمعه اين هفته تهران ادامه داد: اگر به تاريخ رژيم صهيونيستي نگاه كنيم مي‌بينيم كه اصول حركت آن بر انجام كارهاي تروريستي، فراري‌دادن فلسطيني‌ها با ترور و ايجاد صحنه‌هاي خشن و رعب و ترس بوده‌‌ كه نمونه آن را در واقعه ديرياسين شاهد بوده‌ايم.

وي يادآور شد: بسياري از كساني كه امروز در اسرائيل ساكن هستند همان تروريست‌هاي آن زمان هستند و هميشه به اين شكل بوده و خواهند بود؛ چرا كه آنها با اين حربه بايد ديگران را خاموش كنند و حربه اقناع ندارند چون حقي ندارند كه از آن دفاع كنند.

امام جمعه موقت تهران متذكر شد: صهيونيست‌ها با اين رفتارها، رگ‌هاي حيات خود را قطع مي‌كنند؛ همان تعبيري كه حضرت زينب (س) در كاخ ابن‌زياد مطرح كردند. با ادله‌هاي سياسي نتيجه اين اقدامات واضع و روشن است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيح داد: امروزه دولت اسرائيل با آنكه خود را به تنهايي از همه كشورهاي عربي قوي‌تر مي‌داند و سياست كشورهاي غربي نيز بر اين امر استوار شده، در مقابل مردم غزه و اين جمعيت تحت محاصره به استيصال افتاده به شكلي كه روز گذشته مسئول اسرائيلي اعتراف كرده كه حدود 900 هزار از جمعيت اين رژيم در جنوب اسرائيل در تيررس موشك‌هاي حماس است و اين بدين معناست كه آنجا آرامشي وجود ندارد و زندگي معمولي آنها در پناهگاه‌هاست.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به خطرهايي كه رژيم صهيونيستي را از شمال، مركز و جنوب تهديد مي‌كند، تصريح كرد: اين شرايط براي صهيونيست‌هايي كه به تعبير قرآن اهل مجاهدت، ايثار و گذشت نيستند؛«وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ» بسيار خطرناك است.

وي با اشاره به هدف صهيونيست‌ها براي ساقط‌كردن دولت قانوني حماس تأكيد كرد: اگر به فرض محال هم اسرائيل موفق به چنين كاري شود، آن زمان نيروهاي مقاومت با مسئوليت كمتر در ميدان مي‌مانند و از هر گوشه‌اي اين رژيم را تهديد مي‌كنند.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: با هواپيما و تانك نمي‌توان مقاومت را شكست و نمونه آن را در لبنان شاهد بوديم و معتقدم در غزه ممكن است جرياني شديدتر و فضاحت‌بارتر از آنچه در جنگ 33روزه براي صهيونيست‌ها اتفاق افتاد، به وجود آيد. اگر اسرائيل در غزه شكست بخورد، افتضاح آن تا آسمان مي‌رسد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: همه دستاوردي كه اسرائيلي‌ها بعد از كشتن اين همه انسان مطرح كرد‌ه‌اند، اين است كه مي‌گويند ما بخشي از مراكز پرتاب موشك‌ حماس را منهدم كرد‌ه‌ايم ولي روز بعد موشك‌هاي حماس چند كيلومتر آن طرف‌تر را مي‌زند.

وي با اشاره به تجمع تانك‌هاي رژيم صهيونيستي در مرز غزه، اين اقدام را جنگ رواني دانست و گفت: اگر تانك‌ها وارد شوند صحنه عجيب و غريب ديگري اتفاق مي‌افتد و فلسطيني‌ها نوعي از سلاح را در اختيار دارند كه مي‌توانند از فاصله دور اين تانك‌ها را مورد هدف قرار دهند و به نظر مي‌رسد اسرائيل اگر جنگ زميني را نيز آغاز كند، به جايي نخواهد رسيد.

خطيب جمعه اين هفته تهران تأكيد كرد: صهيونيست‌ها حتي اگر موفق به ساقط‌كردن دولت قانوني حماس شوند، مقاومت نيرومندتر مي‌شود، مشكلات اسرائيل بيشتر شده و حتي اين مشكلات از مرز غزه فراتر مي‌رود و حركتي كه آنها انجام مي‌دهند كاملا احمقانه است.

هاشمي رفسنجاني با انتقاد از مواضع اروپا و آمريكا در قبال اين جنايات و بيان اينكه آنها نبايد مي‌گذاشتند اين شرارت شروع شود، اظهار كرد: خواست مردم غزه چيز بزرگي نيست و مي‌گويند ما را محاصره نكنيد و اين خواست منطقي و مشروع است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هم منطق و هم افكار عمومي با حماس و فسطيني‌هاست. يقينا اسرائيلي‌ها در اين تهاجم هفت‌روزه‌اي كه به حماس كردند، ميليون‌ها نفر سرباز در سراسر دنيا براي مردم فلسطين به وجود آوردند و مردم فلسطين امروز از يك هفته قبل طرفداران بيشتري دارند.

وي از امت اسلامي خواست با حمايت‌هاي سياسي، فرهنگي، تبليغاتي، مالي و تسليحاتي از مردم فلسطين آنها را در رسيدن به اهداف خود ياري كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان خطبه دوم با بيان اينكه ايران اسلامي در حمايت از مردم فلسطين پيشتاز است، خاطرنشان كرد: آزمايشگاهي كه امروز در تاريخ وجود دارد، نهايتا به افتضاح آمريكا، اروپا و دولت‌هاي اسلامي و عربي كه در اين مصاف به نفع فلسطين وارد نشوند، منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايكنا، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه اول نماز‌جمعه تهران و در ادامه مباحث قرآني خود، با اشاره به مباحث قبلي در‌مورد نماز، به تبيين اهميت قبله در نماز و جايگاه اين مهم در ميان همه اديان الهي پرداخت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مسئله قبله در تاريخ صدر اسلام مسئله سياسي، عبادي و فرهنگي و اجتماعي و نيز داراي ابعاد مختلف شده بود و بجاست كه به مسئله نقش قبله در تشكيل امت اسلامي توجه ويژه كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: حضرت محمد(ص) از اول، تابع دين حنيف ابراهيمي بوده است و حضرت ابراهيم هم افتخارش اين است كه مسلمان است و روح قضيه اين است كه ملت ابراهيمي و ملت اسلامي بسيار به هم نزديكند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: وقتي پيامبر(ص) در مكه مبعوث شدند، پيامبر اكرم به طرف شام يعني شمال مكه و با هدف بيت‌المقدس نماز خواندند.

خطيب جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: رواياتي هست كه پيامبر چون علاقه زيادي به خود كعبه داشتند، تا در مكه بودند در نقطه‌اي از مكه نماز مي‌خواندند كه هم مقابل كعبه بود و هم بيت‌المقدس.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بروز برخي تعصبات از سوي مسلمانان مكه براي خواندن نماز مقابل كعبه گفت: بعدا كه آيات قبله نازل شد، خداوند اين دوره را بعنوان دوره آزمايش مسلمانان اعلام كرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مدت نزول آيات تغيير قبله 17 ماه بوده است و در مسجد قبلتين، آيه «قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاء فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ» نازل شد و ملائكه الهي پيامبر را در مقابل صف نماز به سمت كعبه راهنمايي كرد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به رويكرد سياسي اين حركت پيامبر(ص) تصريح كرد: اين مسئله كانون سياست در آن زمان بود و اهميت فراواني داشت كه خانه خدا و مركز توحيد ابراهيمي، كانون پرگار امت اسلامي باشد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با تصريح بر اينكه يهود و نصارا به جهت اين تغيير قبله ناراضي بودند، تشريح كرد: يهودي‌ها موضع سختي مقابل تغيير قبله گرفتند و در قبل از آن اعلام مي‌كردند كه دين شما تابع دين ماست و حقانيت پيامبر را مورد تشكيك قرار مي‌دادند.

وي خاطرنشان كرد: تغيير قبله باعث شد كه شبهات يهوديان منتفي شود و البته آنها مي‌گفتند كه اين كار پيامبر سياسي است و مسلمانان مي‌خواهند دل مردم مكه را به دست بياورند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: پيامبر(ص) جواب همه اين شبهات را با وحي آسماني ‌دادند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اين كار پيامبر(ص) در خواندن نماز به سوي مسجد‌الاقصي، كار بزرگ فرهنگي بود؛ چون در صدر اسلام، كعبه به ابزار شرك آلوده بود و اين، سلطه فرهنگي نامناسبي را از سوي مشركان عليه مسلمين ايجاد مي‌كرد.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن